פקיעת האופציות השבועיות יצרה מחזור שהפתיע רבים - מעל 220 מיליון שקל

בתקופה האחרונה המחזור בפתיחה עומד על פחות מ-10 מיליון שקלים, כלומר 220 מיליון שקל זה כסף גדול, מה המחזורים בפקיעה חודשית?
יוסי פינק | (8)

פקיעה ראשונה של האופציות השבועיות התרחשה הבוקר, והמחזור שלה הצליח להפתיע לא מעט סוחרים. האופציות השבועיות הושקו ביום רביעי שעבר והמחזור בפקיעה היום עמד על מעל 220 מיליון שקלים.

בתקופה האחרונה המחזור בפתיחה עומד על פחות מ-10 מיליון שקלים, כלומר 220 מיליון שקלים זה בהחלט כסף גדול. הפקיעה הייתה בשער של 1,215 נקודות, עלייה של 0.74% ביחס לשער הבסיס. נציין כי בחודשים האחרונים מחזור המסחר בפקיעה החודשית עמד על בין 500 מיליון שקל למיליארד שקלים.

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    חחח 11/07/2013 13:45
    הגב לתגובה זו
    מי סוחר בכלל באופציות אלה. מסתלבטים על אנשים..אופציות שבועיות מצאו קזינו חדש..הקזינו הזה מותר ,העיקר שאסתר לבנון והמנכל ירוויחו מליונים בשנה...אז מותר קזינו. חרפת המוסר כל המדינה הזאת.הלוואי תהיה רעידת אדמה וכולכם תצלו בגהנום
  • 5.
    סוחר 11/07/2013 11:02
    הגב לתגובה זו
    יש גורילה שמנהלת את השוק ושומרת אותו נמוך . הרווח של הגורילה מגיע מהאופציות .
  • אתה מתכוון לאסתר לבנון? (ל"ת)
    רן רן 11/07/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    העיקר שמנהלי הבורסה 20 שנה מרויחים מליונים (ל"ת)
    לקצר את שעות המסחר ! 11/07/2013 10:33
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    עילוי ירוק 11/07/2013 10:31
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף יש משקיעים ורואים שהבורסה שלנו שווה הרבה יותר מדידוש 1200. מה הלאה? צריך תוכניץ חירום לאומית רב שנתית עם יעדים ומטרות. בעיקבות ההצלחה האדירה של השבועיות צריך להשיק אופציות תלת יומיות ולאחר מיכן לשקול על דו יומיות. כמו כן יש להשיק עוד יום פקיעה בשבוע לאופציות שבועיות, כלומר אופציות שבועיות גם שיפקעו ביום שני או שלישי. יחד עם זאת יש למנות עוד נגיד (אם יש שני רבנים ראשיים למה לא שני נגידים, זה יותר חשוב) שיוכלו יחד לתת את משקל זמנם להעלאת הבורסה.
  • 2.
    מחזורים פיקטיביים (ל"ת)
    יובל 11/07/2013 10:30
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    תמימים. הכסף הגדול בגלל העליות החדות בעולם. (ל"ת)
    צחי 11/07/2013 10:13
    הגב לתגובה זו
  • חיים 11/07/2013 10:46
    הגב לתגובה זו
    הצלחה וגידול במחזורים ולא כתבתם שהגידול היה בגלל המכירה של שרי אריסון בבנק הפועלים היום רואים איזו ברכה לבטלה הארכת שעות המסחר אם בבורסה היו יושבים בני אדם היו אומרים בקול גדול נכשלנו ואנחנו מחזירים את המצב לקדמותו. הדבר היחיד שיעיר את הבורסה הוא ירידת המס ל 10%.
יפתח רון טל
צילום: ישראל הדרי
ראיון

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”

חברת אגירת האנרגיה שבמהלך הקורונה טיפסה לשווי של 2.3 מיליארד שקל ומאז צנחה לפחות מ-100 מיליון, מנסה לכתוב פרק חדש. “עברנו שנים של פיתוח, אנחנו לא עוד חברת מו״פ, נהפוך לשחקן אנרגיה יזמי באירופה ” אומר המנכ״ל טל רז; היו״ר יפתח רון-טל מדגיש: “העסקה באיטליה היא לא נקודתית, אלא סנונית ראשונה באירופה” -  עם קופה דלילה ופרויקט של 230 מיליון אירו איך הם הולכים לממן את זה?
מנדי הניג |

הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9%   הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.

בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?

“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”

גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.

בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”

עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עלעמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל על

יו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה

עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אל על

יו"ר אל על אל על 1.84%  , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה.  בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות. במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.

ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.

מועדון הנוסע המתמיד

בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים". 

על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.

שינויים בהנהלה

לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.