דוחות חלשים לפרטנר: הרווח הנקי נחתך ב-79% ל-31 מיליון שקל בלבד ב-Q1
חברת פרטנר פירסמה היום (ד') דוחות כספיים חלשים לרבעון הראשון של 2013, זאת על רקע התחרות הגוברת מצד הוט מובייל וגולן טלקום והשחיקה ברווחיות. כך, פרטנר רשמה ברבעון החולף, רווח נקי של 31 מיליון שקל בלבד, צניחה של 79% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. גם בשורת ההכנסות חברת התקשורת רשמה צניחה של 23% ביחס לרבעון המקביל, לרמה של 1.14 מיליארד שקל.
נציין כי תוצאות פרטנר פיספסו את התחזיות המוקדמות של האנליסטית אילנית שרף מבית ההשקעות פסגות. שרף צפתה כי פרטנר תרשום הכנסות של 1.163 מיליארד שקל במקביל לרווח נקי של 64 מיליון שקל.
נזכיר כי גם המתחרה סלקום מקבוצת דיסקונט השקעות פירסמה לפני כשבוע דוחות כספיים חלשים לרבעון הראשון של 2013, אשר מבטאים את התחרות הגוברת בשוק התקשורת. כך, סלקום דיווחה על הכנסות של 1.258 מיליארד שקל, ירידה של 22% לעומת הרבעון המקביל אשתקד, ועל רווח נקי של 67 מיליון שקל, המשקף צניחה של 61% לעומת הרבעון הראשון של 2012.
ובחזרה לפרטנר. חברת התקשורת בניהולו של חיים רומנו סבלה ברבעון החולף משחיקה חדה בהכנסות, בעיקר בהכנסות משירותים במגזר הנייד ובהכנסות מציוד. כך, פרטנר רשמה צניחה של 25% בהכנסות משירותים במגזר הנייד, זאת על רקע שחיקת מחירים חריפה בתעריפי שיחות ודאטה, עקב כניסתם של מתחרים חדשים (מפעילים חדשים ומפעילים וירטואליים). הירידה משקפת גם את השחיקה בשיעור ממוצע של כ-7% של בסיס מנויי סלולר Post-Paid בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, כמו גם המשך ירידה בהכנסות משירותי נדידה עקב שחיקה בתעריפים אלה.
במקביל, פרטנר רשמה ירידה חדה של 45% בהכנסות מציוד לרמה של 183 מיליון שקל בלבד, זאת כפועל יוצא מקיטון משמעותי בכמות מכשירי הסלולר שנמכרו, עקב הגברת התחרות מצד יבואנים פרטיים, כמו גם אסטרטגיית החברה להקשחת תנאי תשלום.
התזרים מפעילות שוטפת ירד ב-4% ב-Q1 לרמה של 336 מיליון שקל. החברה מסבירה את הקיטון בירידה בווח הנקי שקוזז בחלקו משינויים בהון החוזר. היקף החוב נטו הסתכם ברבעון הראשון של 2013 ב-3.622 מיליארד שקל, בהשוואה ל-4.45 מיליארד שקל, ברבעון המקביל אשתקד המשקף ירידה של 828 מיליון שקל.
כ-44 אלף מהמנויים נטשו את פרטנר ברבעון הראשון של 2013
נכון לסוף הרבעון הראשון, בסיס מנויי הסלולר של פרטנר הסתכם בכ-2.93 מיליון מנויים. במהלך הרבעון ירד מספר המנויים של פרטנר בכ-44 אלף מנויים, בהשוואה לירידה של כ-29 אלף מנויים ברבעון המקביל. פרטנר מסבירה את הירידה החדה במספר המנויים על רקע החרפת התחרות בשוק, הנובעת מכניסתם של מתחרים חדשים.
שיעור הנטישה הרבעוני למנויי סלולר עמד על 10.4%, בהשוואה ל-8% ברבעון המקביל. נתח השוק הסלולרי של החברה מוערך בכ-29% בדומה לסוף הרבעון הרביעי של שנת 2012. לשם השוואה, שיעור הנטישה הרבעוני בסלקום הסתכם ב-9.4%, שמבטא נטישה של 33 אלף לקוחות.
ברבעון הראשון של 2013 התסכמה ההכנסה החודשית הממוצעת למנויי סלולר (ARPU) ב-82 שקל, ירידה של כ-19% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. הירידה משקפת בעיקר המשך שחיקת מחירים בשירותים הסלולריים העיקריים לרבות שיחות זמן אוויר, שירותי תוכן ושירותי נדידה. לשם השוואה, ה-ARPU של סלקום ברבעון הראשון של 2013 עמד על 75.9 שקל.
מספר הדקות החודשי הממוצע למנויי סלולר (MOU) ברבעון הראשון של 2013 הסתכם ל-496 דקות, גידול של 17% מ-424 דקות ביחס לרבעון המקביל. מגמה זו משקפת את הגידול בנתח המנויים הסלולריים עם תוכניות תעריפים המציעות כמות גדולה של דקות או דקות ללא הגבלה. לאור מגמה זו, פרטנר סבורה שמספר הדקות הממוצע החודשי אינו מועיל להבנת תוצאות הפעילות של החברה והיא בוחנת להפסיק את נתוני מספר דקות השימוש החודשי הממוצע למנויי סלולר.
רומנו: "נשאף ליצור בידול משמעותי לטובת לקוחות פרטנר"
חיים רומנו, מנכ"ל פרטנר, הגיב לתוצאות הכספיות של פרטנר. לדבריו, "תוצאות הרבעון הראשון של שנת 2013, משקפות את ההשפעה המתמשכת של התחרות העזה בשוק התקשורת, הבאה לידי ביטוי בשחיקת תעריפים משמעותית וירידה בהכנסות החברה. עם זאת, במהלך הרבעון המשיכה החברה בחיזוק נכסיה המרכזיים: שירות לקוחות מצטיין, קדמה טכנולוגית ורשת מתקדמת".
עוד הוסיף רומנו כי "למרות השינויים המורכבים בשוק התקשורת, שמרה פרטנר על מובילותה כחברת הסלולר המועדפת על העובדים מבין כל החברות הסלולריות, כפי שהוצג בסקר האחרון של דה מרקר ו- BDI. אנו נמשיך להשקיע בנכסי החברה - רשת מתקדמת, שירות איכותי וטכנולוגיה מתקדמת - ולשאוף ליצור בידול משמעותי לטובת לקוחות החברה ועובדיה".
- 10.רועה חשבון 22/05/2013 09:30הגב לתגובה זוהם מתקשרים אלי כל שבוע לחזור אליהם ואני צוחק להם בפרצוף.
- 9.הייתה לו דודה בחדרה 22/05/2013 09:22הגב לתגובה זונו, בטח. עובדים שקרנים מעוניינים לעבוד אצל גנבים!
- 8.אני שמח! (ל"ת)אורנג' גנבו ממני כסף 22/05/2013 09:19הגב לתגובה זו
- 7.קנו את הבנקים שורטיסטים פרייארים על דיסקונט,לאומי,פועלי (ל"ת)שמיר 22/05/2013 09:18הגב לתגובה זו
- 6.הכי בטוח=בנק לאומי,פועלים,כיל,דיסקונט,טבע (ל"ת)אדיר 22/05/2013 09:18הגב לתגובה זו
- 5.גאון 22/05/2013 09:18הגב לתגובה זוכל השאר הרויחו ים של כסף.
- 4.ועוד המניה תעלה....לללחלחלחל שורטים מפגרים ,קנו בנקים (ל"ת)מיכל 22/05/2013 09:17הגב לתגובה זו
- 3.ביום רגיל 22 אחוז ירידה ביום כזה 2 אחוז גג (ל"ת)אורבך 22/05/2013 09:17הגב לתגובה זו
- 2.בוול סטירט היתה נוחתת ב 15-17 אחוז ,כאן תעלה. (ל"ת)רמי דמרי 22/05/2013 09:17הגב לתגובה זו
- 1.co007 22/05/2013 08:51הגב לתגובה זומקווה שהמניה תתחיל במהלך צלילה חזק של למעלה מ- 20% . מקווה שסלקום תלך בדרכה...... :-))
וול סטריט נגזרים (X)התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
החוזים העתידיים מהססים מול נתוני מאקרו, בזמן
שהמסחר הקמעונאי תופס נתח גדל והולך ומחדד תנודתיות סביב טכנולוגיה ותעודות סל
וול סטריט מגיעה לעוד יום מסחר במצב רוח זהיר. החוזים העתידיים נעים קלות סביב האפס, כשהשוק מעכל את נתוני המאקרו שמחדדים מחדש את התמחור סביב הריבית בחודשים הקרובים. במרכז עומד נתון התמ״ג לרבעון השלישי שמראה קצב צמיחה שנתי של 4.3%, לצד פרסום מדד אמון הצרכנים לחודש דצמבר.
תמ״ג חזק לא בהכרח מרגיע, ושאלת הריבית רק מתחדדת
התמ״ג הוא המדד הרחב ביותר לפעילות הכלכלית בארה״ב. הוא סופר את הערך הכולל של סחורות ושירותים שנוצרו במשק, ולכן הוא נותן לשוק תמונה אם הכלכלה באמת מתרחבת או פשוט מחזיקה מעמד. כשהמספר יוצא גבוה מהצפוי, זה לא תמיד חדשות מרגיעות לשוק המניות, כי זה מחזק את השאלה כמה מהר הפד׳ יכול להרשות לעצמו להוריד ריבית בלי להצית מחדש לחץ אינפלציוני.
הנתון של 4.3% מגיע מעל ציפיות שהיו סביב 3.3%, והוא גם מאיץ מול קצב של 3.8% ברבעון השני. מאחורי המספר עומדת צריכה פרטית שנשארת יציבה והוצאות עסקיות שמחזיקות קצב, שילוב שמאותת שהמנועים המרכזיים של הכלכלה עדיין עובדים גם כשהריבית גבוהה.
בתוך הפירוט של הרבעון בולטת קפיצה בצריכה הפרטית בקצב שנתי של 3.5% אחרי 2.5% ברבעון השני. חלק משמעותי מהעלייה מגיע מרכישות מוקדמות של רכבים חשמליים לפני תום הטבות מס בסוף ספטמבר, מה שמסביר גם למה נתוני מכירות הרכב באוקטובר ונובמבר נחלשים, בזמן שהצריכה בתחומים אחרים מציגה תמונה מעורבת.
- אנבידיה וטסלה עולות כ-1.3%, סטרטג'י עולה בעקבות הביטקוין - המניות הבולטות בוול סטריט
- וול סטריט פותחת שבוע מקוצר - מה האנליסטים צופים והאם ראלי סנטה בפתח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברקע מתחדדת התמונה של כלכלת קיי. משקי בית עם הכנסה גבוהה ממשיכים להחזיק קצב, בעוד המעמד הבינוני והנמוך מרגיש לחץ ביומיום, כמו שסיקרנו בביזפורטל - כלכלת ה-K בארה״ב מתחדדת: הגדולות ממשיכות קדימה והקטנים נלחצים. הפער הזה מתרגם לשוק הון שנראה חזק במדדים, אבל נשען יותר ויותר על קבוצת מניות מצומצמת ועל ציפיות לריבית נוחה יותר בהמשך.
השקעות אלטרנטיביותהשקעות אלטרנטיביות אינן מילה גסה, אבל חייבים להפסיק להשוות תפוזים לתפוחים
בטור שהועלה כאן ניסו להסביר "מה קרה" לשוק ההשקעות האלטרנטיביות. שמות מוכרים כמו הגשמה, סלייס, טריא ואחרות נזרקים יחד לסל אחד, כאילו מדובר באותו מוצר, באותו מודל ובאותה רמת סיכון ולא היא.
מדובר בטעות יסודית, כמעט פדגוגית: אין דבר אחד שנקרא “השקעה אלטרנטיבית”.
השקעה אלטרנטיבית היא שם גג למאות מודלים שונים: מאשראי צרכני, דרך מימון נדל״ן, ועד השקעות אנרגיה וקרנות חוב. בין קרן גמל שגייסה כספי חוסכים והשקיעה אותם בפרויקטים כושלים בניו־יורק, לבין פלטפורמת הלוואות בין עמיתים שמאפשרת השקעות מגובות נדל״ן בישראל - אין שום דמיון, לא ברמת הפיקוח, לא במבנה ההשקעה ולא ברמת השקיפות. מדובר במוצרים שונים בתכלית. כל זאת בנוסף להשפעה המהותית על התחרות ועל האימפקט החברתי.
הציבור הישראלי צמא לאפיקים אלטרנטיביים, וזה לא מקרי. במשך עשור של ריבית אפסית, משקיעים נאלצו לבחור בין תשואה זעומה בבנק לבין השקעות ספקולטיביות בחו״ל. ההשקעות האלטרנטיביות, כשהן מנוהלות נכון, יצרו אפיק שלישי - כזה שמחבר בין הכלכלה הריאלית (דיור, אשראי לעסקים קטנים) לבין הציבור הרחב, ומאפשר תשואה ראויה לצד ביטחון יחסי.
אבל בין זה לבין “שיווק אגרסיבי של חלומות” יש תהום.
ההבדל האמיתי איננו בסיפור השיווקי, אלא בניהול הסיכון.
מי שבנה מנגנון בקרה, שקיפות, חיתום וביטחונות איכותיים - הוכיח את עצמו גם בתקופות משבר ושרד. מי שבנה על זרימה אינסופית של כסף חדש - קרס. זה כמובן נכון להשקעות אלטרנטיביות כמו גם לבנקים שונים בארץ ובעולם (שחלקם קרסו וגרמו להפסדים משמעותיים למשקיעים).
- הגשמה, סלייס, טריא ועוד: רוצים אלטרנטיבי? תבדקו טוב טוב
- איבדה את הדירה בגלל משכנתא שלא יכלה לשלם; האם היא יכולה להיות מעורבת במכירת הדירה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
להכניס את כולם לאותה רשימה זה כמו לכתוב שטסלה וניסאן הן “שתי חברות רכב” - עובדתית זה נכון, אך מהותית מדובר בשני מוצרים שונים לחלוטין מכל הבחינות.
