נובה זינקה 9.3% לאחר שתי המלצות 'קניה'; "הדאונסייד מוגבל"

יום לאחר הדוחות החלשים יחסית ממליצים בנידהם על מחיר יעד של 9 ד' ובסטיפל ניקולאוס מחיר היעד הוא 11 ד'. "עדיפה על מתחרותיה"
יעל גרונטמן | (2)

חברת נובה מכשירי מדידה אמנם פירסמה אתמול (ד') דוחות חלשים למדי שהצביעו על צניחה ברווחים וחולשה בהכנסות, ובנוסף סיפקה החברה תחזית פושרת להמשך. אבל המניה שנחתכה אתמול בשוק המקומי בכ-8%, התנהגה אחרת לחלוטין בוול סטריט וטיפסה ביותר מ-4%. בסיום המסחר בת"א זינקה המנייה בת"א בכ-9.3%.

אחת הסיבות לאמון שחוזר למניה הן המלצות הקנייה שמיהרו להצמיד לה בתי ההשקעות נידהם וסטיפל ניקולאוס שנקבו במחירי יעד של 9 דולר ו-11 דולר בהתאמה, מחירים המשקפים פרמיה של 20% ו-46% ביחס למחיר בו נסגרה אתמול החברה בוול סטריט שהיה 7.53 דולר.

ההמלצה של נידהאם שנותנת לנובה מחיר יעד של 9 דולר (מבוסס על מכפיל רווח של X15), נשענת על כך שהתוצאות הרבעוניות היו בהתאם לציפיות, והחברה דיווחה על רווחיות טובה מצפי האנליסטים, על רקע שליטה בהוצאות.

לדברי האנליסטים "היחס בין הביקוש של לקוחות נובה להזמנות שבוצעו בפועל והתקבלו בנובה (Book-to-Bill) צפוי לעבור את 1.0 ברבעון 4 של שנת 2012.

בנידהם מציינים עוד כי נובה ממוצבת בקרב יצרני ה-Foundry טוב יותר מהמתחרות, וצפויה להציג ביצועים טובים מהתעשיה, הנובעים מהרחבת שוק ה-OCD, מה שמוביל לכך שלקוחות משלבים מכשירי מדידה נוספים בתהליכי ייצור על מנת לשפר הכנסות מקוי ייצור קיימים. כמו כן, יצרני שבבים ימשיכו בהשקעות בטכנולוגית 28nm ובמקביל יתחילו בייצור בטכנולוגיית 20nm. בנוסף, השקעות בטכנולוגיית 20nm תהיינה גדולות מהשקעה בטכנולוגיית 28nm על רקע עלייה במורכבות הייצור.

ולסיום מציינים בנידהם כי מוצר ה-3D החדש החל בחדירה לשוק. החברה דיווחה על מכירות מלקוחות מובילים והכרה בהכנסה כבר ברבעון 4 של שנת 2012.

המלצה חמה עוד יותר קיבלה החברה מבית ההשקעות סטיפל ניקולאוס שנתן לה מחיר יעד של 11 דולר, מחיר המבוסס על מכפיל שווי בספרים של X2.7.

לדברי האנליסטים "שיעורי הרווחיות והמודל העסקי של נובה אינם מוערכים בצורה מספקת על ידי השוק. המודל מאפשר לנובה לשמור על איזון ואף רווחיות בעוד מתחרות נאבקות לשמור על שיעורי הרווחיות ואף גולשות להפסדים".

"החברה תמשיך להנות מעלייה בביקושים בקרב יצרני ה-Foundry ( בעיקר TSMC ו-Global Foundries) ב-2013, על מנת לתמוך בייצור שבבים בטכנולוגיית 28nm, וכן לקראת בניית יכולות ייצור בטכנולוגיית 20nm במחצית השניה של 2013".

בנוסף הם מציינים כי החשיפה החזקה של נובה בקרב TSMC ו-Global Foundries יובילו לביצועים עודפים על פני התעשייה. "בתמחור הנוכחי של מניית נובה, ה- Downside מוגבל ולכן ממליצים לרכוש מניות של החברה".

אתמול אמר מנכ"ל החברה, גבי זליקסון: "התוצאות תאמו את ציפיותנו. קצב ההזמנות בתקופה האחרונה הואט הן בתחום הזיכרונות והן בתחום ה-FOUNDRY. אנו מאמינים שמדובר בעונתיות מסוימת בתבנית ההזמנות וצופים שתחום ה-FOUNDRY יציג מומנטום חיובי עמוק לתוך שנת 2013".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    הצלף 04/11/2012 08:56
    הגב לתגובה זו
    כל עוד לא יפרץ למעבר ל 8$ אסור לקנות אם המנכ"ל (גבי) אומר שהוא מנמיח ציפיות לרבעון הבא לאן בידיוק הנייר יזוז ?? העליות הם במטרה להכניס אותכם פנימה ואז לזרוק את המנייה למטה
  • 1.
    גם אין תגובות וגם המסחר במניה דל מאוד יחסית לעליות (ל"ת)
    מבין עניין 01/11/2012 14:33
    הגב לתגובה זו
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןיוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטן

שופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת

מנדי הניג |

האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות. 

הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.


אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב



הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול  בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.    


שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

רמי לוי
צילום: שלומי יוסף

רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר

רשת הדיסקאונט מציגה צמיחה של כ-4.1% במכירות ושיפור ברווחיות הגולמית, התפעולית וה-EBITDA, לצד ירידה של כ-17% ברווח הנקי על רקע עלייה בהוצאות מימון וצעדי גידור מטבע

ליאור דנקנר |

רמי לוי שיווק השקמה רמי לוי 4.39%  , הפועלת בקמעונאות מזון, פארם וסלולר ברחבי הארץ, מדווחת על רבעון עם המשך הרחבת פעילות הסניפים וצמיחה במכירות. ההכנסות צמחו בכ-4.1%, הרווח הגולמי גדל בכ-8.8%, הרווח התפעולי עלה בכ-13.7% וה-EBITDA עלה בכ-12.7%, בעוד שהרווח הנקי ירד בכ-17% בהשוואה לרבעון המקביל.


צמיחה מתונה בהכנסות, שיפור ברווחיות התפעולית

ברמת המספרים המלאה, ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 עלו לכ-2.04 מיליארד שקל, לעומת כ-1.96 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד, צמיחה של כ-4.1%. לפי החברה, עיקר העלייה נבע מפתיחת שלושה סניפי דיסקאונט חדשים במסגרת תכנית להרחבת הרשת, בעוד שפדיון חנויות זהות בקמעונאות המזון נותר ללא שינוי. במקביל, רשת הפארם גוד-פארם רשמה גידול של כ-4.5% בפדיון חנויות זהות ועלייה בהכנסות בעקבות פתיחת חמש חנויות פארם חדשות.

הרווח הגולמי ברבעון עלה לכ-493 מיליון שקל, לעומת כ-453 מיליון שקל ברבעון המקביל - צמיחה של כ-8.8%. שיעור הרווחיות הגולמית התחזק ל-24.2% מההכנסות, בהשוואה לכ-23.1% ברבעון המקביל. לפי החברה, השיפור מוסבר בעיקר בתנאי סחר טובים יותר מול ספקים, גידול ביבוא הישיר ושימוש בכלים טכנולוגיים לניהול מלאי ותמחור, תוך המשך קיום מבצעי מחיר.