פרסום
צילום: Pexels

כך תשיגו פרסום יעיל לחברות הייטק

בעלי ומנהלי חברות הייטק שמבקשים לבלוט בתחומם ולהפוך למותגים משמעותיים בתודעת הקהל, זקוקים לאסטרטגיה מקצועית שמשרד פרסום יודע להוביל

נושאים בכתבה משרד פרסום הייטק

פרסום לחברות הייטק מציב אתגר ייחודי, מכיוון שחברות אלו עוסקות בטכנולוגיות מתקדמות, לעיתים מורכבות להבנה, ומטרתן היא לפנות לקהלים מגוונים – ממשקיעים, עסקים וחברות ענק, ועד משתמשי קצה. 

כדי לבלוט ולהשיג את תשומת הלב הנכונה, נדרשת אסטרטגיה ייחודית שרק צוות של משרד פרסום מקצועי יודע לעצב, כזו המבוססת על סיפור מרתק, אותנטיות ומדדים מדויקים שמשיגים תוצאות יעילות.


לספר סיפור שמייצר חיבור עמוק

במקרים רבים, בעלי ומנהלי חברות הייטק מייצרים חומרים שיווקיים שאפופים ב"דיבור טכני" שמתמקד ברשימת התכונות הטכנולוגיות במקום בסיפור שהמוצר מספר. סיפור טוב מתחיל מהבעיה. איך הבעיה משפיעה על השוק או המשתמשים? ומהו התהליך שהוביל לפתרון? 

כך, לדוגמה, חברת בינה מלאכותית המפתחת פתרון לאיתור מחלות נדירות יכולה להתחיל את סיפורה בתיאור חוויית המטופל שנאבק לקבל אבחון מדויק בזמן, ולהראות איך הטכנולוגיה שלה שינתה את התמונה.

אלו סיפורים מסקרנים שיוצרים גם חיבור רגשי עם קהלי היעד, כי אנשים נוטים לזכור סיפורים הרבה יותר ממפרטים טכניים, במיוחד כשמדובר בטכנולוגיה מתקדמת.


מיקוד בקהלי היעד: לדבר בשפה שלהם

פרסום באינטרנט לחברות הייטק חייב להתאים עצמו לצרכים הספציפיים של הקהל. לדוגמה, משקיעים מחפשים בעיקר את הפוטנציאל הכלכלי – נתונים על גודל השוק, הצמיחה הצפויה והייחודיות של הטכנולוגיה. 

אבל משתמשי קצה מחפשים פתרונות פשוטים וברורים לבעיות היום-יום שלהם. זה לא אומר שצריך ליצור פרסומים שונים לגמרי לכל קהל, אלא לדעת איך להדגיש את המסרים הרלוונטיים. ביצירת תכנים, כדאי להשקיע גם בעיצוב גרפי מתקדם ובשפה ברורה, כזו שמשלבת בין מקצועיות לטון קליל ונגיש, מכיוון ששפה זו מסייעת בהפחתת תחושת ה"פחד" מטכנולוגיה חדשה.


חשיבה חדשנית מחוץ לקופסה

אם יש משהו שחברות הייטק חייבות להאמין בו, זה חדשנות. פרסום בשיטות ישנות, כמו מודעות סטטיות או פוסטים גנריים ברשתות החברתיות, פשוט לא עובד. 

פרסומות מבוססות תוכן וידאו, הדגמות אינטראקטיביות או חוויות מותאמות אישית הן השיטות המודרניות להטביע חותם. תכנים כמו סרטונים קצרים שמראים את "מאחורי הקלעים" של החברה, ראיונות עם מייסדים או אפילו אנימציות המסבירות תהליכים מורכבים – הופכים את המסרים לברורים ומרגשים יותר.


דאטה ומדידה נדרשים לשיפור מתמיד

פרסום יעיל דורש מעקב ושיפור מתמיד גם הרבה אחרי יצירת הקמפיין, וכל פעילות פרסומית צריכה להתבסס על נתונים מדויקים – אחוזי צפייה, שיעור המרה, זמן צפייה ועוד. המטרה היא להפוך את הדאטה למרכיב עיקרי באסטרטגיה הפרסומית, ולבצע שיפורים על בסיס מידע אמיתי. 

עם שימוש בטכנולוגיות אנליטיות מתקדמות, ניתן להבין מה עובד, לחזות מגמות עתידיות ולפנות לקהל הנכון בזמן הנכון.


חשיבות האותנטיות לביסוס אמון

מנהלי ובעלי חברות הייטק נוטים, בחלק מהמקרים, "להיסחף" עם הבטחות טכנולוגיות שאינן עומדות במבחן המציאות, ולכן אותנטיות היא כלי חשוב ביותר בפרסום אפקטיבי. 

הצגת סיפורי הצלחה, חוויות של משתמשים אמיתיים או אפילו תיאור כנה של אתגרים שהחברה התמודדה איתם – מסייעים בבניית אמון בקרב קהל היעד.


טכנולוגיה, סיפור ואסטרטגיה מנצחת

פרסום לחברות הייטק משלב בין אמנות הסיפור לבין נתונים טכנולוגיים מדויקים, במטרה להעביר מסר ברור, מרגש ובלתי נשכח. ההנהלה והצוות של משרד פרסום המתמחה בתחום יודע ליצור את החיבור הזה, באמצעות מיקוד מדויק בקהלי היעד, שימוש בטכנולוגיות פרסום מתקדמות, מדידה קבועה ואותנטיות שמביאה ערך אמיתי. 

בעלי ומנהלי חברות הייטק שמבקשים לבלוט בתחומם ולהפוך למותגים משמעותיים בתודעת הקהל, זקוקים לאסטרטגיה מקצועית שמשרד פרסום יודע להוביל, כי לא מספיק לדעת מה החברה שלכם עושה – חשוב לספר את זה לעולם באופן שיותיר חותם.



הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אלעד הדר
צילום: קרדיט התמונות: אלעד הדר

תביעה קבוצתית נגד אלעד הדר נמחקה בבית המשפט

בדיון שנערך בבית משפט השלום בת"א בתחילת החודש, נדחתה התביעה הקבוצתית שהוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש נגד אלעד הדר וחברת "סקסס" ונפסקו לנתבעים פיצויים בסכום נכבד.

נושאים בכתבה תביעה ייצוגית

קרדיט התמונות: אלעד הדר טענות התובעים

לקראת סוף שנת 2021, 11 לקוחות לשעבר של חברת ייעוץ העסקי "סקסס" הגישו תביעה משותפת נגד החברה ונגד אלעד הדר בטענה שונות שהחברה מתנערת ממילוי תפקידה המלא כחברת ייעוץ עסקי ועושה זו בדרכים לא דרכים. התביעה הוגשה על ידי עורכי הדין אהב כהן ואור גביש אשר איגדו מספר אנשים לצורך קבלת פיצויים בסך 500 אלף שקל.
כתב התביעה היה ארוך ונעשה כל ניסיון להראות שחברת "סקסס" פעלה לא כראוי תוך כדי במהלך התביעה הושמעו מקבץ טענות מופרכות, שקריות ולא קשורות נגד אלעד הדר וחברת "סקסס"  שנועדו להסתיר את מטרת התביעה האמיתית, התברר מהר מאד שמתוך ה-11 תובעים כביכול רובם נתבעים שהיו חייבים כסף לאלעד הדר וחברת "סקסס ייעוץ עסקי" בגין שירות שקיבלו ולא שילמו עליו לא זאת ועוד שהיה כבר דיון שדן בניסיון ההתחמקות שלהם לשלם ובית המשפט פסק שהצד עם חברת סקסס ופסק שעליהם לשלם ואילו חלק אחר של הנתבעים הם קובץ בעלי עסקים שחל בעסק שלהם שיפור משמעותי בהכנסות וברווחים ובמקום לשמוח ולשלם את העמלה על הצמיחה ניסו לחמוק ולא לשלם את העמלה, בחלקם מדובר אף בצמיחה של מיליונים, אך במקום לשבח את החברה ולשלם את העמלה הם בחרו לנסות להתחמק מהתשלום וכאשר נתבעו חשבו שאם יזמו תביעה כקבוצתית כנגד סקסס ואלעד הד יוכלו לחמוק מלשלם את העמלה שהוסכם עליה. גלגלי הצדק טוחנים אמנם לאט אבל כבר בדיון הראשון בבית המשפט נזף בעורך הדין אהב כהן שאמור לדעת מתוקף עיסוקו שהחוק מגדיר "מעשה בית דין" כנושא שבין המשפט כבר דן בוא ופסק בו, בנושא שכזה לא ניתן להגיש תביעה נוספת ולא ניתן לדון בו שנית ולכן כבר בדיון המקדמי נמחקו 5 מתוך 11. ככל הנראה אותם נתבעים צורפו כדי לתת נפח כוזב לכמות הלקוחות בתביעה. חרף עובדה זו הם הוטעו ושוכנעו ע"י עורכי דינם לשלם אלפי שקלים כל אחד כדי להגיש תביעה נוספת. מכאן התיק המשיך עם 6 תובעים והשופט נתן להם זמן ראוי לארגן ולהגיש מחדש את טענותיהם לאחר שכמעט חצי מהם התגלו כבר בדיון הראשון כחסרות שחר.