השיווק ירד למקלט: איפה מוביל השוק המשוגע שיעשה פעולה נוגעת ללב?
שבוע למבצע "צוק איתן" ונדמה שכל מה שאנו שומעים בימים אלו ממחלקות השיווק הוא קול דממה דקה. מציאות בה משבר בדרום חוזר באופן תכוף גרמה למנהלים להמתין לסופו, לקוות שיהיה קצר ככל האפשר, ואז לאמוד את הנזקים.
אנו מתבשרים מידי פעם על תרומות והטבות המוענקים לתושבי הדרום, לומדים שהפידיונות פחתו באופן משמעותי בדרום אך גם במרכז ובצפון, ועל כך שבזמנים כאלו, מעמיקים את ההנחות כד למשוך לקוחות לצאת מהבתים אל הקניונים ומרכזי הקניות.
משבר כזה הוא הזדמנות להוציא את הראש ממעגל הההכנסות והרווחים ולהפסיק לחשוב על ערכי המותג. משבר כזה הוא הזמן להתחיל לחשוב על אנשים. אלו המצויים בדרום, וגם אלו המצויים מסביבנו: אלו שהילד שלהם בצבא, אלו שהוריהם גרים באשדוד, לא חסר - צריך רק להקשיב מחדש לאנשים, לא למספרים, לא לסקרים ולמגמות. הכל מתחיל ונגמר באנשים, ולכן גם חשוב כאן הקשר האישי: פרסום לא יעזור כאן, זהו עוד אחד מהמקומות בהם נדרש קשר ישיר, בינאישי.
עיון בהטבות הניתנות לתושבי הדרום מצביע על כך שרוב מעניקי ההטבות הינם אנשים פרטיים, רשויות, חברות בסדר גודל בינוני וקטן ושירותי בריאות כללית שהקימו שרות סביב השעון 24/7. הבנקים בולטים באמצעות הטבות בדמות דחיית תשלומי המשכנתא לתקופה של בין חודשיים לשלושה, ומעבר לכך: היכן חברות הסלולר? היכן חברות המזון והטיפוח? חברות הביטוח? הרי לכל אחד מהסקטורים האלה יש אפשרות פיננסית, טכנית, היתכנותית לתת הטבה, להכיר במצב הקשה של ישובי הדרום - לעשות משהו. אך החברות הגדולות פקדות מרשימת נותני ההטבות.
לא הכל מתחיל ונגמר בהטבה, ולמעשה, ייתכן שחברות רבות הפסיקו להעניק את ההטבות, כי ראו שהן אינן מנוצלות או אינן נתפסות כאטרקטיביות. זו אינה סיבה פשוט לחדול, לוותר על הניסיון להעניק ולסייע - אפילו במעט. זוהי ההזדמנות לחשוב מתוך ה-DNA של המותג, ומתוך היותנו בני אדם. ניכר כי מחלקות השיווק מעדיפות לשבת על הגדר, ולהמתין עד יעבור זעם. המותגים לא ייפגעו, את הפער בדוחות הרווח והפסד יכסו מספר מבצעים, והערה הנוגעת למבצע "צוק איתן". עולם ישוב למנהגו.
כמה היינו רוצים לראות עכשיו דוגמה שונה, איזה מוביל שוק משוגע, שיעשה פעולה אמיתית, נוגעת ללב שנולדה ממקום של יכולת וכוונות טובות. משהו שיעיר את עולם השיווק, וגם אותנו - כאנשים. שיזכיר לנו שיש ביכולתנו לעזור ולהקל במעט את העול. קשה לדבר על יתרונות שיווקיים של פעילות גדולה למען ישובי הדרום, לא ברור כלל האם המותג יפיק מכך תועלות או לא, אבל לא שווה לפעמים לפעול פשוט כי אפשר לעזור?
הכותב הוא יועץ שיווק ואסטרטגיה
- 3.סקרן 15/07/2014 17:52הגב לתגובה זו"משבר כזה הוא הזדמנות להוציא את הראש ממעגל הההכנסות והרווחים ולהפסיק לחשוב על ערכי המותג...." זה מה שאתה ממליץ ללקוחות שלך?
- 2.תפתח טלויזיה 14/07/2014 11:37הגב לתגובה זוהם בטלויזיה וברדיו..
- 1.כתבה יפה אחי (ל"ת)אני 14/07/2014 10:03הגב לתגובה זו

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.