השיווק ירד למקלט: איפה מוביל השוק המשוגע שיעשה פעולה נוגעת ללב?
שבוע למבצע "צוק איתן" ונדמה שכל מה שאנו שומעים בימים אלו ממחלקות השיווק הוא קול דממה דקה. מציאות בה משבר בדרום חוזר באופן תכוף גרמה למנהלים להמתין לסופו, לקוות שיהיה קצר ככל האפשר, ואז לאמוד את הנזקים.
אנו מתבשרים מידי פעם על תרומות והטבות המוענקים לתושבי הדרום, לומדים שהפידיונות פחתו באופן משמעותי בדרום אך גם במרכז ובצפון, ועל כך שבזמנים כאלו, מעמיקים את ההנחות כד למשוך לקוחות לצאת מהבתים אל הקניונים ומרכזי הקניות.
משבר כזה הוא הזדמנות להוציא את הראש ממעגל הההכנסות והרווחים ולהפסיק לחשוב על ערכי המותג. משבר כזה הוא הזמן להתחיל לחשוב על אנשים. אלו המצויים בדרום, וגם אלו המצויים מסביבנו: אלו שהילד שלהם בצבא, אלו שהוריהם גרים באשדוד, לא חסר - צריך רק להקשיב מחדש לאנשים, לא למספרים, לא לסקרים ולמגמות. הכל מתחיל ונגמר באנשים, ולכן גם חשוב כאן הקשר האישי: פרסום לא יעזור כאן, זהו עוד אחד מהמקומות בהם נדרש קשר ישיר, בינאישי.
עיון בהטבות הניתנות לתושבי הדרום מצביע על כך שרוב מעניקי ההטבות הינם אנשים פרטיים, רשויות, חברות בסדר גודל בינוני וקטן ושירותי בריאות כללית שהקימו שרות סביב השעון 24/7. הבנקים בולטים באמצעות הטבות בדמות דחיית תשלומי המשכנתא לתקופה של בין חודשיים לשלושה, ומעבר לכך: היכן חברות הסלולר? היכן חברות המזון והטיפוח? חברות הביטוח? הרי לכל אחד מהסקטורים האלה יש אפשרות פיננסית, טכנית, היתכנותית לתת הטבה, להכיר במצב הקשה של ישובי הדרום - לעשות משהו. אך החברות הגדולות פקדות מרשימת נותני ההטבות.
לא הכל מתחיל ונגמר בהטבה, ולמעשה, ייתכן שחברות רבות הפסיקו להעניק את ההטבות, כי ראו שהן אינן מנוצלות או אינן נתפסות כאטרקטיביות. זו אינה סיבה פשוט לחדול, לוותר על הניסיון להעניק ולסייע - אפילו במעט. זוהי ההזדמנות לחשוב מתוך ה-DNA של המותג, ומתוך היותנו בני אדם. ניכר כי מחלקות השיווק מעדיפות לשבת על הגדר, ולהמתין עד יעבור זעם. המותגים לא ייפגעו, את הפער בדוחות הרווח והפסד יכסו מספר מבצעים, והערה הנוגעת למבצע "צוק איתן". עולם ישוב למנהגו.
כמה היינו רוצים לראות עכשיו דוגמה שונה, איזה מוביל שוק משוגע, שיעשה פעולה אמיתית, נוגעת ללב שנולדה ממקום של יכולת וכוונות טובות. משהו שיעיר את עולם השיווק, וגם אותנו - כאנשים. שיזכיר לנו שיש ביכולתנו לעזור ולהקל במעט את העול. קשה לדבר על יתרונות שיווקיים של פעילות גדולה למען ישובי הדרום, לא ברור כלל האם המותג יפיק מכך תועלות או לא, אבל לא שווה לפעמים לפעול פשוט כי אפשר לעזור?
הכותב הוא יועץ שיווק ואסטרטגיה
- 3.סקרן 15/07/2014 17:52הגב לתגובה זו"משבר כזה הוא הזדמנות להוציא את הראש ממעגל הההכנסות והרווחים ולהפסיק לחשוב על ערכי המותג...." זה מה שאתה ממליץ ללקוחות שלך?
- 2.תפתח טלויזיה 14/07/2014 11:37הגב לתגובה זוהם בטלויזיה וברדיו..
- 1.כתבה יפה אחי (ל"ת)אני 14/07/2014 10:03הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
