בוטה, מניפולטיבית ולגיטימית: הפרסומת לסינון אתרים עושה את עבודתה נכון
בשורה התחתונה: ניצול מאניפולטיבי של הצופה הופך ללגיטימי כאשר מדובר במטרה חשובה כגון מודעות לבעיה ומניעתה. הפרסומת לסינון אתרים עובדת בדיוק באופן הזה.
הילדים של היום יושבים בשקט בחדרים שלהם מגיל צעיר מאד וכל מה שהם עושים הוא מול מסך. במקרה הדרמאטי ביותר הם עוברים מהמסך הזה למסך ההוא. אין שום קשר בין הילדות שאנחנו הכרנו למה שהולך היום. מבחינת ההורה, ילד שמכין שיעורי בית במדע וילד שצופה בתוכן פורנוגרפי נראה ונשמע אותו דבר מהמסדרון.
פורנוגראפיה, במסורת הקלאסית כפי שרוב הדורות מכירים אותה, מופיעה בדמות ירחון פלייבוי מקומט המוסתר מתחת למיטה של מתבגר עם התחלה של שפם. ירחון שברור שלא הוא קנה בעצמו אלא 'פילח' מאחיו החייל שקנה אותו בקיוסק הרחק מהשכונה, או לקח אותו בעצמו מחבר.
אולם כיום פורנוגרפיה נגישה יותר מ'ראש 1', והיא מופיעה בחייהם של ילדים הרבה הרבה לפני השיעור על יחסי מין או ההרצאה בבית הספר על גלישה בטוחה.
אנחנו יודעים שהמושגים שאנחנו מגבשים על מין ואלימות, ועל אלימות במין, מושפעים ממה שאנחנו רואים. ההכרה כי 'הבית הוא זה שמכתיב מי יהיה הילד הזה כשהוא יגדל' כבר בטלה בששים אל מול החשיפה חסרת הגבולות שלו לחלקים העגמומיים והאפלים של החיים.
כיום אנחנו יודעים שמחשבה יכולה לשכנע את המוח כי היא בעצם פעולה. למשל, אדם שמפנטז שהוא רוכב על אופניים מצליח לשחרר אותם חמרים מהמוח שהיו משתחררים לו רכב על אופניים באמת.
חשיפה לפורנו אינה עניין של מה בכך, וככל שהיא מתחוללת בגיל רך יותר, החותם שהיא תותיר יהיה עמוק יותר. פורנו מייצר לגיטימציה לחצות גבולות ובעיקר להתיחס לעצמי או לצד השני כאוביקט חסר רגשות. הנזק הרגשי הוא כמעט בלתי הפיך.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
מה שהקליפ לסינון אתרי פורנו עושה הוא חכם. הוא לא מטיף לנו מוסר. הוא מתחיל מסצנה אפלולית במועדון מפוקפק וממשיך איתנו הלאה אל נבכיה של אותה סצנה כדי שנעבור חוויה לפני שנבין את המסר.
גבר נכנס לחדר עם וילון שחור. רמיזה מינית ברורה. נשים רוקדות על מוט, לבושות בסגנון פתייני, מציעות משקה וקצת את עצמן לגברים בגיל העמידה. סליזי בטירוף. אחד הגברים מאבד שליטה ועט על אחת הבחורות. מישהו עוצר בעדו. הסטריפטיז מתחיל. חזיה כסופה מושלכת על הרצפה.
אוקיי. במשך מספר השניות המועט הזה המחשבות שעברו בראשי היו: פרסומת בוטה לבושם? אפטר שייב גברי? אולי פול גוטייה? מתאים לו. בוודאי פרסומת מצרפת. שם זה מותר. אבל איך העבירו את זה בערוץ 2, והאם הבן שלי ראה אותה כבר? עשר, עשרים שניות של פורענות.
המעבר החד מסצנת המועדון לחדר של הילד שנראה לא יותר מבן 10-11 מעביר את הצופה מסקרנותו החולנית למציאות חייו. מהחלק ה'רע' שבו שמבקש לראות מה יקרה בהמשך לסטרפטיז, לחלק האחראי שמבין שאולי הילד שלו גולש באתרי פורנו בזה הרגע, בחדרו או אצל חבר. הניצול הרגעי של רגשות הצופה עושה עבודה טובה והסטירה בפנים קריטית וחיונית להעברת המסר.
קמפיינים שמיועדים להציף בעיה ולבצע שינוי חייבים להיות בוטים ומאניפולטיביים בדיוק כפי באופן שקליפ זה עובד. המוטיבציה לסנן אתרים כדי להגן על הילדים מקבל משנה תוקף כי הפרסומת לוקחת אותנו ל'סיבוב קטן', אשר בזכותו היא עושה את עבודתה נכונה.
עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.
