בוטה, מניפולטיבית ולגיטימית: הפרסומת לסינון אתרים עושה את עבודתה נכון
בשורה התחתונה: ניצול מאניפולטיבי של הצופה הופך ללגיטימי כאשר מדובר במטרה חשובה כגון מודעות לבעיה ומניעתה. הפרסומת לסינון אתרים עובדת בדיוק באופן הזה.
הילדים של היום יושבים בשקט בחדרים שלהם מגיל צעיר מאד וכל מה שהם עושים הוא מול מסך. במקרה הדרמאטי ביותר הם עוברים מהמסך הזה למסך ההוא. אין שום קשר בין הילדות שאנחנו הכרנו למה שהולך היום. מבחינת ההורה, ילד שמכין שיעורי בית במדע וילד שצופה בתוכן פורנוגרפי נראה ונשמע אותו דבר מהמסדרון.
פורנוגראפיה, במסורת הקלאסית כפי שרוב הדורות מכירים אותה, מופיעה בדמות ירחון פלייבוי מקומט המוסתר מתחת למיטה של מתבגר עם התחלה של שפם. ירחון שברור שלא הוא קנה בעצמו אלא 'פילח' מאחיו החייל שקנה אותו בקיוסק הרחק מהשכונה, או לקח אותו בעצמו מחבר.
אולם כיום פורנוגרפיה נגישה יותר מ'ראש 1', והיא מופיעה בחייהם של ילדים הרבה הרבה לפני השיעור על יחסי מין או ההרצאה בבית הספר על גלישה בטוחה.
אנחנו יודעים שהמושגים שאנחנו מגבשים על מין ואלימות, ועל אלימות במין, מושפעים ממה שאנחנו רואים. ההכרה כי 'הבית הוא זה שמכתיב מי יהיה הילד הזה כשהוא יגדל' כבר בטלה בששים אל מול החשיפה חסרת הגבולות שלו לחלקים העגמומיים והאפלים של החיים.
כיום אנחנו יודעים שמחשבה יכולה לשכנע את המוח כי היא בעצם פעולה. למשל, אדם שמפנטז שהוא רוכב על אופניים מצליח לשחרר אותם חמרים מהמוח שהיו משתחררים לו רכב על אופניים באמת.
חשיפה לפורנו אינה עניין של מה בכך, וככל שהיא מתחוללת בגיל רך יותר, החותם שהיא תותיר יהיה עמוק יותר. פורנו מייצר לגיטימציה לחצות גבולות ובעיקר להתיחס לעצמי או לצד השני כאוביקט חסר רגשות. הנזק הרגשי הוא כמעט בלתי הפיך.
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מה שהקליפ לסינון אתרי פורנו עושה הוא חכם. הוא לא מטיף לנו מוסר. הוא מתחיל מסצנה אפלולית במועדון מפוקפק וממשיך איתנו הלאה אל נבכיה של אותה סצנה כדי שנעבור חוויה לפני שנבין את המסר.
גבר נכנס לחדר עם וילון שחור. רמיזה מינית ברורה. נשים רוקדות על מוט, לבושות בסגנון פתייני, מציעות משקה וקצת את עצמן לגברים בגיל העמידה. סליזי בטירוף. אחד הגברים מאבד שליטה ועט על אחת הבחורות. מישהו עוצר בעדו. הסטריפטיז מתחיל. חזיה כסופה מושלכת על הרצפה.
אוקיי. במשך מספר השניות המועט הזה המחשבות שעברו בראשי היו: פרסומת בוטה לבושם? אפטר שייב גברי? אולי פול גוטייה? מתאים לו. בוודאי פרסומת מצרפת. שם זה מותר. אבל איך העבירו את זה בערוץ 2, והאם הבן שלי ראה אותה כבר? עשר, עשרים שניות של פורענות.
המעבר החד מסצנת המועדון לחדר של הילד שנראה לא יותר מבן 10-11 מעביר את הצופה מסקרנותו החולנית למציאות חייו. מהחלק ה'רע' שבו שמבקש לראות מה יקרה בהמשך לסטרפטיז, לחלק האחראי שמבין שאולי הילד שלו גולש באתרי פורנו בזה הרגע, בחדרו או אצל חבר. הניצול הרגעי של רגשות הצופה עושה עבודה טובה והסטירה בפנים קריטית וחיונית להעברת המסר.
קמפיינים שמיועדים להציף בעיה ולבצע שינוי חייבים להיות בוטים ומאניפולטיביים בדיוק כפי באופן שקליפ זה עובד. המוטיבציה לסנן אתרים כדי להגן על הילדים מקבל משנה תוקף כי הפרסומת לוקחת אותנו ל'סיבוב קטן', אשר בזכותו היא עושה את עבודתה נכונה.
עטרה בילר היא מנכ"לית משותפת ב'זיגוטה' - חברה לבניה והטמעה של מיתוג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.