TOP5

DUREX 'דוהרת' על האיבר החשוף של נשיא דרא"פ; וג'ק באוור מטורף על עוגות

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם מקבץ פרסומות מסביב לעולם. עוד במדור השבועי: AXE חוזר בענק, וחברת ביטוח מזכירה לנו כמה האנושות כושלת
אסא שפירא | (1)

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: מהלך של DUREX מדרום אפריקה, AXE, חברת הביטוח LIBERTY MUTUAL, קיפר סאתרלנד מככב בקמפיין מושקע של ACER ו-VELVEETA.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

חנית הנשיא

קבלו מהלך ענק מדרום אפריקה, לפני מספר חודשים ציור מאת האומן ברט מרי, של נשיא דרום אפריקה זומה חשוף "במלוא הדרו", יצר סערה ציבורית גדולה במדינה- המדינה כולה נכנסה לסחרור פוליטי כאשר תומכים ומתנגדים לציור נלחמו סביב השאלה האם יש להסתיר את "חניתו" של הנשיא.

חברת הקונדומים DUREX זיהתה במשבר הציבורי הזדמנות. אפשרות לרכב על השיח הציבורי ולרתום אותו לטובת שיחה רלוונטית על המותג. מהלך טקטי מהיר הוליד מודעה שמציעה לכל אחד מתושבי דרום אפריקה להסתיר את "החנית" שלו. והבונוס, DUREX מבטחים שאף אחד לא יתנגד.

המהלך יצר באזז נרחב סביבו והוכיח את האפקטיביות של התכתבות של מותגים עם התרבות הפופולארית סביבם. מותגים רבים מפחדים, מתוך מחשבה שהם עלולים להצית התנגדות כלפיהם. אך זו לא סכנה אמתית שכן דווקא הנטייה ללכת על בטוח, עם פרסום ששוב מדבר רק על מה שמעניין את המותג לדבר עליו ולא מה שמעניין את הצופים לשמוע עליו, הוא מכת המוות האמיתית של מותגים שהופכים לשקופים.

אז מה הן מחפשות בגבר?

AXE במהלך חדש לשמפו AXE HAIR - נאמנים להבטחת המותג שלהם, לעזור לגברים להשיג בחורות, החליטו ב-AXE לתת פתרון לבעיית הרושם הראשוני של גברים. התובנה המרכזית שהניעה את המהלך החדש היא כי הדבר הראשון שנשים בוחנות בגבר הוא השיער שלו, ולכן אין להשאיר את הדבר ליד הגורל...טוב ש-AXE נחלצים לעזרתנו. אני רק שואל מה יעשו הסקפטים שבינינו (וכן, לכל מצקצקי הלשון אני עובד בראובני פרידן, המשרד ש...)

אנושי, אנושי מדי

חברת Liberty Mutual עם תובנה חזקה על הסיבה הפשוטה שבגללה כולנו זקוקים לקצת ביטוח בחיים.

אמא? זה כבר לא בשבילך

מנהלי המותג Velveeta (מבית KRAFT's FOOD) הגיעו למסקנה כי שוק הפתרונות לבישול לאמהות עובדות הוא שוק עמוס ורווי, וכי עליהם למצוא דרך אחרת לשווק את מוצריהם, מה יעשו? במקום למצוא עוד זווית מסביב לרעיון ה KITCHEN HELPER לאמא העסוקה של ימינו, בה עוסקים מרבית מותגי המזון המוכן למחצה, הם החליטו שחייבים למצוא אוקינוס כחול, קהל חדש שהמוצרים שלהם מתאימים לו.

שוק אליו כמעט אף אחד לא מדבר, צעירים בני 20-30 שאין להם זמן לבשל, מחפשים פתרונות נוחים לחיים שלהם, וכן, גם להם יעזור ספגטי עם גבינה לחימום קליל במיקרו.

אז מה ישכנע את אותם צעירים לקנות את המוצרים של Velveeta: הפתרון פשוט - לגיטמציה. ההנחה של מנהל המותג אדם גריבלק, היא כי הידיעה שהמותג למעשה מתמקד במתן פתרונות לאנשים כמותם, מדבר בשפתם הקלילה והמחויכת, הוא זה שיביא אותם לבחון את האפשרות לנסות אותו.

אפייה ב-24 שעות

ב-ACER מבינים כי מחשב חזק הוא רק כלי, האמצעי בעזרתו אנחנו חוקרים את עולמנו, זאת כדי לממש את התשוקות הכי כמוסות שלנו. מי יודע מה כל אחד מאיתנו מחפש לעשות בזמנו החופשי, מי יודע מה רוצה קיפר סאתרלנד לעשות? אבל טוב שיש לו מחשב ACER לצידו.

המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חוני השואל 26/08/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    איך זה שבחיים התוצרים של ראובני כל כך רחוקים מהמידענות שהם מפרסמים כאן?
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקו
רייטינג

האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון

בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים. המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.

פריים טיים

השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים. 

תוכניות אחה"צ וערב מוקדם

בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים. 

בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225 במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף צופים.

לייט נייט

ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.