TOP5

DUREX 'דוהרת' על האיבר החשוף של נשיא דרא"פ; וג'ק באוור מטורף על עוגות

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם מקבץ פרסומות מסביב לעולם. עוד במדור השבועי: AXE חוזר בענק, וחברת ביטוח מזכירה לנו כמה האנושות כושלת
אסא שפירא | (1)

TOP5 של אייס וראובני פרידן עם חמשת מהלכי הפרסום הבולטים מסביב לעולם. השבוע במדור: מהלך של DUREX מדרום אפריקה, AXE, חברת הביטוח LIBERTY MUTUAL, קיפר סאתרלנד מככב בקמפיין מושקע של ACER ו-VELVEETA.

* לכל מקבצי TOP5 הקודמים - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד אייס בפייסבוק - לחצו כאן

* להצטרפות לעמוד ה-INSPIRE ME של ראובני פרידן בפייסבוק - לחצו כאן

חנית הנשיא

קבלו מהלך ענק מדרום אפריקה, לפני מספר חודשים ציור מאת האומן ברט מרי, של נשיא דרום אפריקה זומה חשוף "במלוא הדרו", יצר סערה ציבורית גדולה במדינה- המדינה כולה נכנסה לסחרור פוליטי כאשר תומכים ומתנגדים לציור נלחמו סביב השאלה האם יש להסתיר את "חניתו" של הנשיא.

חברת הקונדומים DUREX זיהתה במשבר הציבורי הזדמנות. אפשרות לרכב על השיח הציבורי ולרתום אותו לטובת שיחה רלוונטית על המותג. מהלך טקטי מהיר הוליד מודעה שמציעה לכל אחד מתושבי דרום אפריקה להסתיר את "החנית" שלו. והבונוס, DUREX מבטחים שאף אחד לא יתנגד.

המהלך יצר באזז נרחב סביבו והוכיח את האפקטיביות של התכתבות של מותגים עם התרבות הפופולארית סביבם. מותגים רבים מפחדים, מתוך מחשבה שהם עלולים להצית התנגדות כלפיהם. אך זו לא סכנה אמתית שכן דווקא הנטייה ללכת על בטוח, עם פרסום ששוב מדבר רק על מה שמעניין את המותג לדבר עליו ולא מה שמעניין את הצופים לשמוע עליו, הוא מכת המוות האמיתית של מותגים שהופכים לשקופים.

אז מה הן מחפשות בגבר?

AXE במהלך חדש לשמפו AXE HAIR - נאמנים להבטחת המותג שלהם, לעזור לגברים להשיג בחורות, החליטו ב-AXE לתת פתרון לבעיית הרושם הראשוני של גברים. התובנה המרכזית שהניעה את המהלך החדש היא כי הדבר הראשון שנשים בוחנות בגבר הוא השיער שלו, ולכן אין להשאיר את הדבר ליד הגורל...טוב ש-AXE נחלצים לעזרתנו. אני רק שואל מה יעשו הסקפטים שבינינו (וכן, לכל מצקצקי הלשון אני עובד בראובני פרידן, המשרד ש...)

אנושי, אנושי מדי

חברת Liberty Mutual עם תובנה חזקה על הסיבה הפשוטה שבגללה כולנו זקוקים לקצת ביטוח בחיים.

אמא? זה כבר לא בשבילך

מנהלי המותג Velveeta (מבית KRAFT's FOOD) הגיעו למסקנה כי שוק הפתרונות לבישול לאמהות עובדות הוא שוק עמוס ורווי, וכי עליהם למצוא דרך אחרת לשווק את מוצריהם, מה יעשו? במקום למצוא עוד זווית מסביב לרעיון ה KITCHEN HELPER לאמא העסוקה של ימינו, בה עוסקים מרבית מותגי המזון המוכן למחצה, הם החליטו שחייבים למצוא אוקינוס כחול, קהל חדש שהמוצרים שלהם מתאימים לו.

שוק אליו כמעט אף אחד לא מדבר, צעירים בני 20-30 שאין להם זמן לבשל, מחפשים פתרונות נוחים לחיים שלהם, וכן, גם להם יעזור ספגטי עם גבינה לחימום קליל במיקרו.

אז מה ישכנע את אותם צעירים לקנות את המוצרים של Velveeta: הפתרון פשוט - לגיטמציה. ההנחה של מנהל המותג אדם גריבלק, היא כי הידיעה שהמותג למעשה מתמקד במתן פתרונות לאנשים כמותם, מדבר בשפתם הקלילה והמחויכת, הוא זה שיביא אותם לבחון את האפשרות לנסות אותו.

אפייה ב-24 שעות

ב-ACER מבינים כי מחשב חזק הוא רק כלי, האמצעי בעזרתו אנחנו חוקרים את עולמנו, זאת כדי לממש את התשוקות הכי כמוסות שלנו. מי יודע מה כל אחד מאיתנו מחפש לעשות בזמנו החופשי, מי יודע מה רוצה קיפר סאתרלנד לעשות? אבל טוב שיש לו מחשב ACER לצידו.

המדור בעריכת אסא שפירא, סופרווייזר אסטרטגיה במשרד הפרסום ראובני פרידן

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    חוני השואל 26/08/2012 15:41
    הגב לתגובה זו
    איך זה שבחיים התוצרים של ראובני כל כך רחוקים מהמידענות שהם מפרסמים כאן?
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

ארץ נהדרת
צילום: מסך קשת 12
רייטינג

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות

האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.

המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים. 


בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.

פריים טיים והנפילה של ערוץ 13

אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.