מטא משיקה אפליקציית בינה מלאכותית עצמאית
ענקית הרשתות החברתיות מזנקת לזירת ה-AI העצמאית עם אפליקציה חדשה המבוססת על מודל Llama 4, מתוך שאיפה להגיע למיליארד משתמשים ב-2025
חברת מטא Meta Platforms -1.04% הודיעה על השקת אפליקציה עצמאית לבינה מלאכותית, צעד משמעותי המרחיב את אסטרטגיית ה-AI של החברה מעבר לפונקציונליות המשולבת כבר באפליקציות הרשתות החברתיות שלה. ההכרזה מגיעה בעיתוי אסטרטגי,
יום לפני פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2025.
"אנו משיקים את הגרסה הראשונה של אפליקציית Meta AI: העוזר שלומד את ההעדפות שלכם, זוכר הקשרים ומותאם אישית עבורכם", ציינה החברה בפוסט בבלוג הרשמי. על פי דובר החברה, האפליקציה העצמאית תהיה זמינה למשתמשי אנדרואיד ו-iOS, מה שיאפשר נגישות רחבה לקהל המשתמשים הגלובלי.
עם מהלך זה, מטא מחזקת את מעמדה בתחרות הגוברת בתחום הבינה המלאכותית לצרכנים, שדה קרב שכולל שחקנים מובילים כמו OpenAI (יוצרת ChatGPT), אנתרופיק, xAI של אילון מאסק, וכמובן גוגל. בשוק שהופך לצפוף יותר, מטא מנסה לבדל את עצמה באמצעות היתרון המשמעותי שלה - גישה למאות מיליוני משתמשים דרך אפליקציות הרשתות החברתיות שלה.
לפי החברה, האפליקציה החדשה מבוססת על מודל ה-Llama 4, מודל הבינה המלאכותית המתקדם של מטא. תכונה בולטת באפליקציה היא פיד "Discover" (גלה), שבו משתמשים יוכלו לשתף כיצד הם משתמשים בבינה המלאכותית עם משתמשים אחרים, מה שמוסיף ממד חברתי לחוויה. בנוסף, האפליקציה כוללת יכולת שיחה קולית, המאפשרת למשתמשים להשתמש בבינה המלאכותית תוך כדי נסיעה או ביצוע מספר משימות במקביל.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- מטא רוכשת את Limitless, המפתחת מוצרי AI לבישים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זהו המשך ישיר של מהלך שהחל בספטמבר 2023, כאשר מטא שילבה פונקציונליות בינה מלאכותית בכל האפליקציות שלה, כולל וואטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם, תחת השם המותגי Meta AI. עם זאת, האפליקציה העצמאית מייצגת הרחבה משמעותית של האסטרטגיה, ומאפשרת חוויית משתמש מלאה המתמקדת אך ורק בבינה מלאכותית.
מארק צוקרברג, מנכ"ל החברה, אמר בינואר כי הוא מצפה כי Meta AI תהיה בשימוש של יותר ממיליארד אנשים במהלך 2025. באותו חודש, החברה חשפה כי ל-Meta AI היו כבר יותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים חודשית, נתון המעיד על קצב אימוץ מרשים. השאיפה למיליארד משתמשים משקפת את האמביציה של צוקרברג להפוך את הבינה המלאכותית לנדבך מרכזי באסטרטגיה העסקית של מטא.
מומחי תעשייה מעריכים כי המהלך של מטא מבטא את המרוץ המתגבר בין ענקיות הטכנולוגיה לשלב בינה מלאכותית בכל היבט של המוצרים הדיגיטליים שלהן. בעוד שחברות כמו OpenAI התמקדו בפיתוח מודלים מתקדמים, מטא מנצלת את היתרון המובנה שלה - נגישות למיליארדי משתמשים דרך הרשתות החברתיות - כדי להפיץ את פתרונות ה-AI שלה במהירות.
- Port גייסה 100 מיליון דולר; "הסוכנים יישאו בעומס התפעולי ובני האדם יישארו בשליטה"
- Duve גייסה 60 מיליון דולר, "מובילים כבר היום את השימוש ביכולות AI בענף האירוח"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ככה לא תיפלו בהונאות פיננסיות דיגיטליות - מדריך חשוב
האפליקציה העצמאית עשויה לשמש גם כמעבדת ניסוי עבור מטא, המאפשרת לחברה להטמיע ולבחון תכונות AI חדשות לפני שילובן במוצרים הרחבים יותר. ככל שהמירוץ לעליונות בתחום ה-AI ממשיך להתחמם, צפוי כי נראה יותר השקות ושדרוגים בקצב מואץ מכל השחקנים המרכזיים בתעשייה.
- 3.אפליקציית בולשיט שמתאימה פרסומות לחולשות שלנו. (ל"ת)אנונימי 30/04/2025 07:48הגב לתגובה זו
- 2.דודו 30/04/2025 00:38הגב לתגובה זוהאפליקציה כרגע מוגבל לכמות קטנה של מדינות. בנוסף לזה ש Meta Ai בעצמה סגורה בישראל וברוב מדינות העולם. אין פה שום תחרות מול openai google ואפילו מתחרות סיניות.
- 1.לא מספיק פייסבוקאינסטגרםווטצאפ עכשיו גם AI (ל"ת)נפתרתי מMeta 30/04/2025 00:21הגב לתגובה זו
משקפי גוגל; קרדיט: יוטיובחוזרת לשוק: משקפי ה-AI החדשים של גוגל מכוונים גבוה
ענקית הטכנולוגיה מציגה חזון מחודש למשקפיים חכמים, שנים אחרי כישלון Google Glass. החברה מפתחת שתי קטגוריות של משקפי AI, בשיתוף עם שורת יצרניות משקפיים וטכנולוגיה, ומתכננת להיכנס לשוק תחרותי במיוחד מול מטא, סנאפ ואפל. הדגמות שנערכו בניו יורק מציגות מוצר
בשל בהרבה, שמחבר עיצוב יומיומי עם יכולות מציאות רבודה, עוזר חכם וממשק תוכנה רחב
במשך שנים גוגל נזהרה מלחזור לעולם המשקפיים החכמים, לאחר ש-Google Glass זכורים עד היום כאחת ההשקות המהוססות והבעייתיות בתולדות החברה. כעת היא שבה לזירה עם גישה מתונה ומדויקת הרבה יותר: שתי קטגוריות של משקפי AI, שמיועדות להגיע לשוק ב-2026: האחת עם תצוגה מלאה על העדשות, והאחרת מבוססת על אודיו בלבד. מדובר בניסיון להתמודד עם היתרון שצברה מטא, שהצליחה למכור מאות אלפי זוגות תחת המותגים ריי-באן ואוקלי, וכן להיערך למוצרים המתקרבים מצד אפל וסנאפ.
לדברי החברה, הדגמים החדשים מפותחים בשיתוף כמה שחקנים מוכרים: סמסונג, Warby Parker ו-Gentle Monster. אף שעדיין לא נחשפו עיצובים סופיים, גוגל מציינת כי מדובר בשיתוף פעולה הדוק שאמור לאפשר שילוב בין טכנולוגיה מתקדמת למראה יומיומי, כזה שאינו מסגיר את הכוח החישובי שמסתתר בתוכו. בחלק מהמקרים המשקפיים יסתמכו על הטלפון לצורך עיבוד, מה שמאפשר לשמור על משקל קל ועיצוב דק, בדומה לקו המצליח של מטא.
במהלך הדגמה שנערכה במשרדיה של גוגל בניו יורק, הוצגו זוגות שונים של משקפיים ניסיוניים, ובהם גם דגם מפותח יותר בשם Project Aura - פרויקט שמפותח ביחד עם Xreal. הוא פועל עצמאית על מערכת אנדרואיד XR, בדומה ל-גלקסי XR של סמסונג, אך נראה קרוב הרבה יותר למוצר לביש רגיל מאשר לאוזנייה מגושמת. Aura מספק שדה ראייה של 70 מעלות וכולל ממשק מוכר המבוסס על מעקב ידיים, אם כי עם מספר קטן יותר של מצלמות. כמו מערכות דומות, הוא דורש חיבור קבוע לסוללה חיצונית.
גוגל הציגה גם שני סוגי משקפיים עם תצוגה מובנית: דגם מונוקולרי, שבו מסך אחד מוטמע בעדשה הימנית, ודגם בינוקולרי שבו שתי עדשות מציגות מידע. שניהם תומכים בשכבות מציאות רבודה, כמו ניווט בגוגל מפות או השתתפות ב-Google Meet, אך הדגם הבינוקולרי מספק תצוגה רחבה בהרבה. בהדגמות אפשר היה לעבור בין תרגום סימולטני שמופיע על המסך לבין האזנה בלבד דרך הרמקולים הזעירים, ולבחור בכל רגע את רמת ה"נוכחות הדיגיטלית" הרצויה.
- כל המתחרות של אנבידיה: תמונת מצב בשוק החם ביותר ואיך זה ישפיע על השווקים?
- צים עולה 4.5%, טאואר יורדת 3%, המדדים במגמה מעורבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השימוש בגוגל מפות היה אחד המקרים שבהם המסך שינה את חוויית השימוש לחלוטין. מעבר לחצים המתנופפים מעל הכביש, ניתן היה להנמיך את המבט ולקבל מפה מלאה של האזור, עם ציון מדויק של כיוון התנועה. גם צילום התמונות נהפך למעניין: לאחר צילום, ניתן היה לבקש מהמערכת לעבד את התמונה בעזרת מודל ה-Gemini Nano Banana Pro, ולהתבונן בגרסה המשופרת ישירות דרך העדשה, בלי לשלוף את הטלפון.
מייסדי Port - מימין יונתן בוגוסלבסקי CTO וזוהר עיני מנכל, צילום: PortPort גייסה 100 מיליון דולר; "הסוכנים יישאו בעומס התפעולי ובני האדם יישארו בשליטה"
גיוס של 100 מיליון דולר לפי שווי של 800 מיליון דולר אחרי הכסף; הסטארטאפ שהוקם ב-2022, גייס עד היום 158 מיליון דולר; Port מפתחת שכבת הפעלה לסוכני AI שמחליפה את עבודת הרוטינה של צוותי הפיתוח ומאפשרת לנהל את כל מחזור חיי התוכנה בצורה אוטומטית ומבוקרת
Port גייסה 100 מיליון דולר לפי שווי של 800 מיליון דולר אחרי הכסף. פורט הישראלית מנסה לפתור בעיה שאנשי פיתוח מכירים טוב מאוד. רוב העבודה של מפתחים היא לא כתיבת קוד, אלא התעסקות אינסופית בדברים מסביב - ניהול גרסאות, פתיחת משאבים בענן, טיפול בתקלות, בדיקות
אבטחה, תיאומים מול צוותים אחרים ועוד. בעידן שבו סוכני AI כבר יודעים לכתוב קוד, Port שואלת את השאלה המתבקשת: למה שה-AI לא יטפל גם בכל השאר?
מה ש-Port עושה הוא ליצור שכבה ארגונית שמקשרת בין סוכני ה-AI לבין כל המערכות של צוותי הפיתוח. היא נותנת להם
"קונטקסט", כלומר להבין מה קורה במערכת, מה מותר להם לעשות ומה אסור, לפי הכללים של הארגון. אפשר לחשוב על זה כמו מערכת הפעלה פנימית שמנהלת את כל הסוכנים האלה ומוודאת שהם עובדים בצורה עקבית, בטוחה ומתואמת. Port בונה פלטפורמה שמאפשרת לסוכני AI לבצע את רוב העבודה
התפעולית של מחלקות הפיתוח. לפתור תקלות, לסגור חולשות אבטחה, להרים סביבות, לנהל גרסאות ולבצע משימות שחוזרות על עצמן, בזמן שהמפתחים עצמם מפקחים, מאשרים וממקדים את הפעולה במקום לבזבז שעות על עבודות רוטינה.
לצוותי הפיתוח זה אומר פחות עומס ויותר זמן לפתרון בעיות אמיתיות. לארגון זה אומר זרימת עבודה מהירה ואחידה יותר. Port בעצם הופכת ל"מרכז העצבים" שמאפשר לחבר בין סוכני AI לבין כל התהליכים הפנימיים, בלי לאבד שליטה ובלי לייצר כאוס.
גיוס C
חברת Port גייסה 100 מיליון דולר לפלטפורמת Agentic Engineering, בסבב מסדרה C לפי שווי של 800 מיליון דולר אחרי הכסף. הסבב הובל על ידי קרן General Atlantic והשתתפו בו הקרנותAccel, Bessemer Venture Partners ו-Team8. הגיוס מגיע כשנה לאחר הסבב הקודם והוא מביא את סך ההשקעות בחברה ל-158 מיליון דולר.
Port מפעילה פלטפורמת פורטל מפתחים פנים ארגונית IDP (Internal Developer Portal) שמשרתת מאות לקוחות ברחבי העולם. פורטלי מפתחים נוצרו כדי לרכז את כל מה שארגון הפיתוח צריך במקום אחד, למשל מי בארגון אחראי על מה, ניהול פעולות ליצירת משאבים, שחרור גרסאות תוכנה חדשות, עמידה בתקינה ועוד. כעת בעידן שבו סוכני AI מאומצים בכל שלבי הפיתוח, פורטל המפתחים מתפתח לשכבת AEP - Agentic Engineering Platform. זו שכבה שמעניקה לסוכני AI את ההקשר לפעולות ואת העמידה בסטנדרטיים הארגוניים. Port מובילה את המעבר הזה, והופכת מפורטל מפתחים ל”מערכת העצבים” של סוכני ה-AI בארגון.
