מטא
צילום: טוויטר

מטא משיקה אפליקציית בינה מלאכותית עצמאית

ענקית הרשתות החברתיות מזנקת לזירת ה-AI העצמאית עם אפליקציה חדשה המבוססת על מודל Llama 4, מתוך שאיפה להגיע למיליארד משתמשים ב-2025

אדיר בן עמי | (3)

חברת מטא Meta Platforms 0.4%  הודיעה על השקת אפליקציה עצמאית לבינה מלאכותית, צעד משמעותי המרחיב את אסטרטגיית ה-AI של החברה מעבר לפונקציונליות המשולבת כבר באפליקציות הרשתות החברתיות שלה. ההכרזה מגיעה בעיתוי אסטרטגי, יום לפני פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2025.


"אנו משיקים את הגרסה הראשונה של אפליקציית Meta AI: העוזר שלומד את ההעדפות שלכם, זוכר הקשרים ומותאם אישית עבורכם", ציינה החברה בפוסט בבלוג הרשמי. על פי דובר החברה, האפליקציה העצמאית תהיה זמינה למשתמשי אנדרואיד ו-iOS, מה שיאפשר נגישות רחבה לקהל המשתמשים הגלובלי.


עם מהלך זה, מטא מחזקת את מעמדה בתחרות הגוברת בתחום הבינה המלאכותית לצרכנים, שדה קרב שכולל שחקנים מובילים כמו OpenAI (יוצרת ChatGPT), אנתרופיק, xAI של אילון מאסק, וכמובן גוגל. בשוק שהופך לצפוף יותר, מטא מנסה לבדל את עצמה באמצעות היתרון המשמעותי שלה - גישה למאות מיליוני משתמשים דרך אפליקציות הרשתות החברתיות שלה.


לפי החברה, האפליקציה החדשה מבוססת על מודל ה-Llama 4, מודל הבינה המלאכותית המתקדם של מטא. תכונה בולטת באפליקציה היא פיד "Discover" (גלה), שבו משתמשים יוכלו לשתף כיצד הם משתמשים בבינה המלאכותית עם משתמשים אחרים, מה שמוסיף ממד חברתי לחוויה. בנוסף, האפליקציה כוללת יכולת שיחה קולית, המאפשרת למשתמשים להשתמש בבינה המלאכותית תוך כדי נסיעה או ביצוע מספר משימות במקביל.


זהו המשך ישיר של מהלך שהחל בספטמבר 2023, כאשר מטא שילבה פונקציונליות בינה מלאכותית בכל האפליקציות שלה, כולל וואטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם, תחת השם המותגי Meta AI. עם זאת, האפליקציה העצמאית מייצגת הרחבה משמעותית של האסטרטגיה, ומאפשרת חוויית משתמש מלאה המתמקדת אך ורק בבינה מלאכותית.


מארק צוקרברג, מנכ"ל החברה, אמר בינואר כי הוא מצפה כי Meta AI תהיה בשימוש של יותר ממיליארד אנשים במהלך 2025. באותו חודש, החברה חשפה כי ל-Meta AI היו כבר יותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים חודשית, נתון המעיד על קצב אימוץ מרשים. השאיפה למיליארד משתמשים משקפת את האמביציה של צוקרברג להפוך את הבינה המלאכותית לנדבך מרכזי באסטרטגיה העסקית של מטא.


מומחי תעשייה מעריכים כי המהלך של מטא מבטא את המרוץ המתגבר בין ענקיות הטכנולוגיה לשלב בינה מלאכותית בכל היבט של המוצרים הדיגיטליים שלהן. בעוד שחברות כמו OpenAI התמקדו בפיתוח מודלים מתקדמים, מטא מנצלת את היתרון המובנה שלה - נגישות למיליארדי משתמשים דרך הרשתות החברתיות - כדי להפיץ את פתרונות ה-AI שלה במהירות.

קיראו עוד ב"BizTech"


האפליקציה העצמאית עשויה לשמש גם כמעבדת ניסוי עבור מטא, המאפשרת לחברה להטמיע ולבחון תכונות AI חדשות לפני שילובן במוצרים הרחבים יותר. ככל שהמירוץ לעליונות בתחום ה-AI ממשיך להתחמם, צפוי כי נראה יותר השקות ושדרוגים בקצב מואץ מכל השחקנים המרכזיים בתעשייה.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    אפליקציית בולשיט שמתאימה פרסומות לחולשות שלנו. (ל"ת)
    אנונימי 30/04/2025 07:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דודו 30/04/2025 00:38
    הגב לתגובה זו
    האפליקציה כרגע מוגבל לכמות קטנה של מדינות. בנוסף לזה ש Meta Ai בעצמה סגורה בישראל וברוב מדינות העולם. אין פה שום תחרות מול openai google ואפילו מתחרות סיניות.
  • 1.
    לא מספיק פייסבוקאינסטגרםווטצאפ עכשיו גם AI (ל"ת)
    נפתרתי מMeta 30/04/2025 00:21
    הגב לתגובה זו
chatgpt
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI

המודל המעודכן מציע שיפור משמעותי ביכולות תכנות, ניתוח והסקה, אך ההתקדמות מגיעה לצד לחצים תחרותיים, עלויות תשתית עצומות ושינויי אסטרטגיה שממקדים את החברה בשוק העסקי והמפתחים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ChatGPT OpenAI


OpenAI הציגה את GPT-5.2, עדכון משמעותי למודל הבינה המלאכותית שלה, בזמן שהלחץ התחרותי בענף גובר. השקת Gemini 3 של גוגל, שקיבל הערכה גבוהה על יכולותיו בתחומי קוד והסקה מורכבת, הציבה אתגר ממשי לחברה. כעת OpenAI מנסה לחדד מחדש את יתרונותיה ולהציע כלי עבודה שישרתו לא רק משתמשים פרטיים, אלא בעיקר ארגונים ומפתחים שמחפשים פתרונות מתקדמים ויציבים.


המודל החדש מבטיח יכולת משופרת בביצוע משימות ארוכות ומורכבות בתחומי תכנות, מתמטיקה וניתוח נתונים. ב-OpenAI מציינים כי המערכת מהירה יותר מגרסאות קודמות ומסוגלת להתאים את אופן העבודה שלה למשימות שונות, בהתאם לשלושת המודלים המוצעים: גרסה מהירה, גרסה "חושבת" המיועדת למשימות מורכבות וגרסת פרימיום מדויקת במיוחד.


מאחורי ההשקה מסתתר גם לחץ פנימי. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הודיע בתחילת החודש על "קוד אדום" פנימי, בעקבות ירידה בתנועת המשתמשים ועלייה בפעילות המתחרים. המסר לעובדים היה ברור: שינוי סדרי עדיפויות והאצה של הפיתוח סביב ChatGPT. כחלק מהמהלך, GPT-5.2 מופנה בראש ובראשונה לשוק העסקי ולמפתחים. החברה מבקשת להפוך את המודל לכלי עבודה מרכזי בבניית אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, במטרה להעמיק את החדירה בשוק הארגוני ולהגדיל הכנסות.


במקביל, החברה מתמודדת עם השקעות עתק שנועדו לתמוך בהרחבת התשתית, סכומים שצפויים לעלות על טריליון דולר בשנים הקרובות. התחייבויות כאלה ניתנו בתקופה שבה OpenAI נתפסה כמובילה ברורה בשוק, אך התחרות מול גוגל ואנתרופיק מציבה אתגר אחר לחלוטין.



המודל החדש מציג שיפור בביצועים

בזירת הביצועים, GPT-5.2 מציג שיפור בציונים במבחני קוד, מדעים וניתוח טקסט ארוך, לעומת גרסאות קודמות. לפי הנתונים שהציגה החברה, הגרסה "החושבת" מתמודדת בהצלחה עם בעיות הדורשות מספר שלבי הסקה, ומפחיתה באופן משמעותי את שיעור הטעויות בתשובות. מבחנים אלו ממקמים את OpenAI מחדש מול גוגל, במיוחד מול יכולת ה-Deep Think של Gemini 3, שהובילה את הדירוגים במהלך החודש האחרון. לדברי אנשי הפיתוח בחברה, היכולת להתמודד עם אתגרים מתמטיים היא למעשה מדד לכושר ניתוח רחב יותר, שיכול להשפיע על משימות כמו חיזוי פיננסי או הערכת סיכונים.


chatgpt
צילום: טוויטר

OpenAI משיקה את GPT-5.2 - בניסיון לחדש את ההובלה במרוץ ה-AI

המודל המעודכן מציע שיפור משמעותי ביכולות תכנות, ניתוח והסקה, אך ההתקדמות מגיעה לצד לחצים תחרותיים, עלויות תשתית עצומות ושינויי אסטרטגיה שממקדים את החברה בשוק העסקי והמפתחים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה ChatGPT OpenAI


OpenAI הציגה את GPT-5.2, עדכון משמעותי למודל הבינה המלאכותית שלה, בזמן שהלחץ התחרותי בענף גובר. השקת Gemini 3 של גוגל, שקיבל הערכה גבוהה על יכולותיו בתחומי קוד והסקה מורכבת, הציבה אתגר ממשי לחברה. כעת OpenAI מנסה לחדד מחדש את יתרונותיה ולהציע כלי עבודה שישרתו לא רק משתמשים פרטיים, אלא בעיקר ארגונים ומפתחים שמחפשים פתרונות מתקדמים ויציבים.


המודל החדש מבטיח יכולת משופרת בביצוע משימות ארוכות ומורכבות בתחומי תכנות, מתמטיקה וניתוח נתונים. ב-OpenAI מציינים כי המערכת מהירה יותר מגרסאות קודמות ומסוגלת להתאים את אופן העבודה שלה למשימות שונות, בהתאם לשלושת המודלים המוצעים: גרסה מהירה, גרסה "חושבת" המיועדת למשימות מורכבות וגרסת פרימיום מדויקת במיוחד.


מאחורי ההשקה מסתתר גם לחץ פנימי. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הודיע בתחילת החודש על "קוד אדום" פנימי, בעקבות ירידה בתנועת המשתמשים ועלייה בפעילות המתחרים. המסר לעובדים היה ברור: שינוי סדרי עדיפויות והאצה של הפיתוח סביב ChatGPT. כחלק מהמהלך, GPT-5.2 מופנה בראש ובראשונה לשוק העסקי ולמפתחים. החברה מבקשת להפוך את המודל לכלי עבודה מרכזי בבניית אפליקציות מבוססות בינה מלאכותית, במטרה להעמיק את החדירה בשוק הארגוני ולהגדיל הכנסות.


במקביל, החברה מתמודדת עם השקעות עתק שנועדו לתמוך בהרחבת התשתית, סכומים שצפויים לעלות על טריליון דולר בשנים הקרובות. התחייבויות כאלה ניתנו בתקופה שבה OpenAI נתפסה כמובילה ברורה בשוק, אך התחרות מול גוגל ואנתרופיק מציבה אתגר אחר לחלוטין.



המודל החדש מציג שיפור בביצועים

בזירת הביצועים, GPT-5.2 מציג שיפור בציונים במבחני קוד, מדעים וניתוח טקסט ארוך, לעומת גרסאות קודמות. לפי הנתונים שהציגה החברה, הגרסה "החושבת" מתמודדת בהצלחה עם בעיות הדורשות מספר שלבי הסקה, ומפחיתה באופן משמעותי את שיעור הטעויות בתשובות. מבחנים אלו ממקמים את OpenAI מחדש מול גוגל, במיוחד מול יכולת ה-Deep Think של Gemini 3, שהובילה את הדירוגים במהלך החודש האחרון. לדברי אנשי הפיתוח בחברה, היכולת להתמודד עם אתגרים מתמטיים היא למעשה מדד לכושר ניתוח רחב יותר, שיכול להשפיע על משימות כמו חיזוי פיננסי או הערכת סיכונים.