מטא משיקה אפליקציית בינה מלאכותית עצמאית
ענקית הרשתות החברתיות מזנקת לזירת ה-AI העצמאית עם אפליקציה חדשה המבוססת על מודל Llama 4, מתוך שאיפה להגיע למיליארד משתמשים ב-2025
חברת מטא Meta Platforms 3.43% הודיעה על השקת אפליקציה עצמאית לבינה מלאכותית, צעד משמעותי המרחיב את אסטרטגיית ה-AI של החברה מעבר לפונקציונליות המשולבת כבר באפליקציות הרשתות החברתיות שלה. ההכרזה מגיעה בעיתוי אסטרטגי,
יום לפני פרסום תוצאות הרבעון הראשון של 2025.
"אנו משיקים את הגרסה הראשונה של אפליקציית Meta AI: העוזר שלומד את ההעדפות שלכם, זוכר הקשרים ומותאם אישית עבורכם", ציינה החברה בפוסט בבלוג הרשמי. על פי דובר החברה, האפליקציה העצמאית תהיה זמינה למשתמשי אנדרואיד ו-iOS, מה שיאפשר נגישות רחבה לקהל המשתמשים הגלובלי.
עם מהלך זה, מטא מחזקת את מעמדה בתחרות הגוברת בתחום הבינה המלאכותית לצרכנים, שדה קרב שכולל שחקנים מובילים כמו OpenAI (יוצרת ChatGPT), אנתרופיק, xAI של אילון מאסק, וכמובן גוגל. בשוק שהופך לצפוף יותר, מטא מנסה לבדל את עצמה באמצעות היתרון המשמעותי שלה - גישה למאות מיליוני משתמשים דרך אפליקציות הרשתות החברתיות שלה.
לפי החברה, האפליקציה החדשה מבוססת על מודל ה-Llama 4, מודל הבינה המלאכותית המתקדם של מטא. תכונה בולטת באפליקציה היא פיד "Discover" (גלה), שבו משתמשים יוכלו לשתף כיצד הם משתמשים בבינה המלאכותית עם משתמשים אחרים, מה שמוסיף ממד חברתי לחוויה. בנוסף, האפליקציה כוללת יכולת שיחה קולית, המאפשרת למשתמשים להשתמש בבינה המלאכותית תוך כדי נסיעה או ביצוע מספר משימות במקביל.
- הכישלון של סירי והמחיר: ראש צוות AI של אפל עובר למטא
- בית המשפט קבע - מטא איננה מונופול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זהו המשך ישיר של מהלך שהחל בספטמבר 2023, כאשר מטא שילבה פונקציונליות בינה מלאכותית בכל האפליקציות שלה, כולל וואטסאפ, מסנג'ר ואינסטגרם, תחת השם המותגי Meta AI. עם זאת, האפליקציה העצמאית מייצגת הרחבה משמעותית של האסטרטגיה, ומאפשרת חוויית משתמש מלאה המתמקדת אך ורק בבינה מלאכותית.
מארק צוקרברג, מנכ"ל החברה, אמר בינואר כי הוא מצפה כי Meta AI תהיה בשימוש של יותר ממיליארד אנשים במהלך 2025. באותו חודש, החברה חשפה כי ל-Meta AI היו כבר יותר מ-700 מיליון משתמשים פעילים חודשית, נתון המעיד על קצב אימוץ מרשים. השאיפה למיליארד משתמשים משקפת את האמביציה של צוקרברג להפוך את הבינה המלאכותית לנדבך מרכזי באסטרטגיה העסקית של מטא.
מומחי תעשייה מעריכים כי המהלך של מטא מבטא את המרוץ המתגבר בין ענקיות הטכנולוגיה לשלב בינה מלאכותית בכל היבט של המוצרים הדיגיטליים שלהן. בעוד שחברות כמו OpenAI התמקדו בפיתוח מודלים מתקדמים, מטא מנצלת את היתרון המובנה שלה - נגישות למיליארדי משתמשים דרך הרשתות החברתיות - כדי להפיץ את פתרונות ה-AI שלה במהירות.
- imper.ai, הנלחמת בהתחזות באמצעות AI, השלימה סבב גיוס של 28 מיליון דולר
- Lumia, המספקת הגנה בזמן שימוש ב-AI, מגייסת 18 מיליון דולר
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל...
האפליקציה העצמאית עשויה לשמש גם כמעבדת ניסוי עבור מטא, המאפשרת לחברה להטמיע ולבחון תכונות AI חדשות לפני שילובן במוצרים הרחבים יותר. ככל שהמירוץ לעליונות בתחום ה-AI ממשיך להתחמם, צפוי כי נראה יותר השקות ושדרוגים בקצב מואץ מכל השחקנים המרכזיים בתעשייה.
- 3.אפליקציית בולשיט שמתאימה פרסומות לחולשות שלנו. (ל"ת)אנונימי 30/04/2025 07:48הגב לתגובה זו
- 2.דודו 30/04/2025 00:38הגב לתגובה זוהאפליקציה כרגע מוגבל לכמות קטנה של מדינות. בנוסף לזה ש Meta Ai בעצמה סגורה בישראל וברוב מדינות העולם. אין פה שום תחרות מול openai google ואפילו מתחרות סיניות.
- 1.לא מספיק פייסבוקאינסטגרםווטצאפ עכשיו גם AI (ל"ת)נפתרתי מMeta 30/04/2025 00:21הגב לתגובה זו

מהפכת ה-AI בהייטק הישראלי: 15 אלף מפתחים כבר בשטח
מהם תפקידי ה-AI הבולטים בהייטק הישראלי? מחקר חדש של RISE Israel מספק תשובות וגם - תפקידי הבינה המלאכותית דורשים פי שניים יותר בעלי תארים מתקדמים, הביקוש למתכנתים "פשוטים" יורד. אין בעיית כוח אדם, יש בעיית כישורים
כשמדברים על מחסור בכוח אדם בהייטק הישראלי, התמונה המצטיירת היא לרוב של מעסיקים נואשים המחפשים עובדים וחברות שתוכניות הפיתוח שלהן נפגעות. אבל מחקר של מכון RISE Israel, שפורסם השבוע, מציג מציאות שונה לחלוטין: המחסור אינו בהיצע כוח האדם, אלא בסוג הכישורים הנדרשים לעידן החדש של בינה מלאכותית.
המחקר, שנערך בשיתוף קרן טראמפ למצוינות בחינוך, כולל ראיונות עומק עם מנהלי טכנולוגיה והון אנושי מחברות מובילות כמו Google, Lightricks, Cellebrite, Fiverr ו-Hailo Technologies, בנוסף לניתוח של מאגרי נתונים מלינקדאין ומאתרי דרושים. התוצאה: תמונה מורכבת של שוק עבודה שעובר טרנספורמציה עמוקה, שבה הכללים הישנים כבר לא חלים.
"אולי יש מחסור באנשי AI אבל אין מחסור ב-Talent"
הממצא המפתיע ביותר עולה מפי אחת המרואיינות, שניסחה אותו בצורה תמציתית: "אולי יש מחסור באנשי AI אבל אין מחסור ב-Talent שניתן להכשיר כאנשי AI". במספר המועסקים בהייטק הישראלי קיים קיפאון של שנתיים, כפי שעולה מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. "הגורם המשפיע ביותר על התעסוקה בהייטק בכלל, ובמקצועות ה-AI בפרט, הוא מצב המאקרו - שוק העבודה בישראל רפוי, ולכן בסה"כ אין מחסור בהון אנושי", נכתב במחקר.
התוצאה: יש קיפאון של שנתיים במספר המועסקים בהייטק, מה שמוביל למצב של עודף ביקוש לתעסוקה. במקצועות מסוימים ההיצע מצומצם יחסית, מה שגורם לעליות שכר או להתפשרות של מעסיקים על חלק מהדרישות שלהם ממועמד 'אידיאלי', אך אף חברה מאלה שראיינו לא אמרה שהיא אינה יכולה לגייס עובדים, או שתכניות הפיתוח שלה נפגעות משמעותית בגלל מחסור בעובדים".
- OECD מזהיר מפני התפוצצות בועת AI והסלמת מלחמת הסחר
- העובדים הכי טכנולוגיים דווקא לא ממהרים לתת לבינה המלאכותית לעשות הכול
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המחקר מתעד שינוי מהותי באופי התעסוקה בהייטק. "שימוש בכלי AI מייעל עבודות תכנות 'פשוטות' ולכן חלק מהחברות מקטינות, או מתכוונות להקטין את מספר המתכנתים העוסקים בעבודות אלה", נכתב בדוח. אבל זה רק חלק אחד של התמונה.
משמאל ימין: רום דודקביץ CTO, נעם אוודיש CEO, אנטולי בליגובסקי CPO, קרדיט: עומר פרידמןimper.ai, הנלחמת בהתחזות באמצעות AI, השלימה סבב גיוס של 28 מיליון דולר
החברה, שהוקמה על ידי יוצאי יחידת 8200 תוך כדי שירות מילואים במלחמה, פיתחה טכנולוגיה ייחודית לאיתור התחזות בזמן אמת בפלטפורמות תקשורת כמו Zoom, Slack, WhatsApp, ועוד
חברת הסייבר imper.ai, המפתחת פלטפורמה ראשונה מסוגה לגילוי ומניעה של התחזות בזמן אמת, הודיעה על השלמת גיוס של 28 מיליון דולר בסבב שהובילו קרנות ההון סיכון Battery ו- Redpoint Ventures ובהשתתפות Vessy VC, Maple VC ו-Cerca VC. הפלטפורמה של החברה מזהה בזמן אמת ניסיונות התחזות בערוצי התקשורת המרכזיים. הטכנולוגיה שפיתחה החברה, מצליחה לחשוף פעילות עוינת שכלי אבטחה מסורתיים מפספסים, באמצעות ניתוח מתקדם של מאות פרמטרים דיגיטליים.
imper.ai נוסדה במהלך שירות מילואים במלחמה, כששלושת המייסדים, נעם אוודיש, אנטולי בליגובסקי ורום דודקביץ, זיהו פער בעולם הסייבר בהגנה על תקשורת בזמן אמת. זמן קצר לאחר מכן, ב־2024 הקימו את החברה. השלושה יוצאי יחידת 8200 עם ניסיון עשיר בעולמות המחקר, התקיפה והמודיעין, הובילו יחד מבצעים טכנולוגיים רגישים, ביניהם אחד שזכה בפרס ביטחון ישראל. נעם אוודיש, מנכ"ל imper.ai עמד בראש קבוצת מחקר ופיתוח בתחום התקיפה ב־8200 ולאחר מכן שימש כראש מטה סמנכ"ל הרכב האוטונומי ב־Mobileye. אנטולי בליגובסקי (סא"ל במיל'), סמנכ"ל המוצר (CPO), ניהל את תחום המחקר, התקיפה ותשתיות הסייבר ואף שימש כ-CISO (קצין ביטחון מידע ראשי) של מרכז הסייבר של היחידה. רום דודקביץ, סמנכ"ל הטכנולוגיות (CTO), בוגר תלפיות וקצין יהל"ם לשעבר, הוביל קבוצות מחקר ופיתוח חדשניים ב־8200 לצד אוודיש.
החברה מעסיקה 30 עובדים, 25 מתוכם בישראל. בהמשך לגיוס, החברה מתכוונת לגדול משמעותית עד אמצע 2026.
איומי התחזות מבוססי בינה מלאכותית נמצאים בשיא חדש. בשנה האחרונה נרשם זינוק חד במתקפות שמנצלות כלים של דיפ פייק והעתקות קול כדי לחדור לארגונים וליצור נזק במהירות ובקלות חסרת תקדים. מתקפת הנדסה חברתית נגד הרשת Marks & Spencer עצרה הזמנות אונליין, שיבשה את פעילות החנויות ושרשראות האספקה וכעת צפויה לעלות לחברה כ־380 מיליון דולר מהרווח השנתי. לפי נתוני ה־FBI, מתקפות דרך התחזות במיילים עסקיים עלו לחברות ברחבי העולם כ־2.8 מיליארד דולר בשנה האחרונה, ו־Deloitte מעריכה כי עד 2027 יזנק היקף ההונאות מבוססות AI ל־40 מיליארד דולר בארה"ב בלבד. הגבול בין אמיתי למזויף הולך ומיטשטש, ומשבר אמון נוצר סביב זהות דיגיטלית. השילוב בין טכנולוגיות בינה מלאכותית מתקדמות לבין מניפולציות אנושיות הופך את הזהות למשטח התקיפה החדש והופך את ההגנה עליה למשימה קריטית לא פחות מהגנה על רשתות או נתונים.
- בתמיכת אנבידיה: דיקטה מכניסה את ארון הספרים היהודי ל-AI
- openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

