חשבונית ירוקה נמכרת במעל 120 מיליון דולר
Morning, המוכרת גם כ"חשבונית ירוקה", נרכשת על ידי TeamSystem ותמשיך להוביל את תחום פתרונות הניהול לעסקים קטנים ועצמאיים בישראל, עם גישה לטכנולוגיות והשקעות במיליארד אירו
חברת הפינטק הישראלית Morning ("חשבונית ירוקה" לשעבר) נרכשת על ידי TeamSystem, חברה מובילה בתחום פיתוח פתרונות לניהול עסקי עבור עסקים קטנים ובינוניים, עצמאיים ורואי חשבון, בעסקה המעורכת במעל 120 מיליון דולר. Morning נוסדה על ידי ליאור וילצ'ינסקי (מנכ"ל) ורמי גבאי (סמנכ"ל טכנולוגיות), כאשר קרן הפרייבט אקוויטי פורטיסימו קפיטל השקיעה בחברה לפני כ-4 שנים. המייסדים שבנו את החברה על רקע אתגרים וקשיים שהם חוו כעצמאים, ימשיכו להוביל את פעילות החברה בארץ.
מורנינג הינה החברה המובילה בישראל בתחומה, עם כ-150 אלף לקוחות פעילים וכ-100 עובדים, כולם בישראל. החברה פועלת כחברת SaaS (תוכנה כשירות) המספקת כלים דיגיטליים לעצמאים ולעסקים לניהול העסק והצד הפיננסי שלהם לרבות פתרונות סליקת אשראי, הפקת מסמכים וחשבוניות, פתרונות בתחום ה-eCommerce, ניהול הוצאות, תשלומים ומוצרים למייצגים cpa ועוד.
ליאור וילצ'ינסקי ורמי גבאי, מייסדי מורנינג, מסרו: "אנחנו גאים ושמחים על הרכישה ועל האמון ש-TeamSystem הראתה ב-Morning. החיבור החזק בין הערכים, הבנת השוק והחזון המשותף, יאפשרו לנו להמשיך לצמוח ולהוביל את השוק, במיוחד בשוק העצמאים בארץ בו morning היא מובילת שוק. זהו צעד הממחיש את ערך המהפכה והחדשנות שאנו מביאים לעסקים קטנים ובינוניים בכל הקשור לניהול העסק שלהם.
מאז ומתמיד חשוב היה לנו להצליח דווקא בישראל ולהראות שחברה טכנולוגית יכולה ואף מצליחה בשוק הישראלי, תוך הבאת ערך וצמיחה מתמדת בשוק המקומי ולכלכלה הישראלית. אנו מודים לעובדים שבזכותם אנחנו ממשיכים לצמוח יחד, נמשיך להביא מוצרים חדשניים ואיכותיים בכדי לסייע לכל עסק בארץ להצליח לניהול מיטבי של העסקים שלהם.
הרכישה על ידי TeamSystem תאפשר לנו להצטרף לקבוצה יציבה ובעלת מבנה בינלאומי עם נתיב צמיחה חזק כבר 40 שנה והשקעה מתמדת בחדשנות ובטכנולוגיה. לאחרונה הודיעה הקבוצה על השקעה של מיליארד אירו בטכנולוגיות AI, דאטה וענן. ואנחנו נוכל ליהנות מהידע והפרקטיקות המובילות שלהם שכבר יושמו בשווקים בינלאומיים שונים, ובכך להציע מוצרים ושירותים מותאמים יותר, שירימו את הרמה של הפתרונות שלנו עבור לקוחותינו".
נוני גלעזר, שותף בקרן פורטיסימו אמר: "כקרן שמאמינה בתמיכה ביזמים ישראלים וביצירת שיתופי פעולה משמעותיים בעולם הטכנולוגיה, שמחנו לתמוך ב-Morning במסע יוצא הדופן שלה ובמיצובה כחברה המובילה בישראל לניהול עבור עצמאיים. אנו מאמינים שהחברה תמשיך להוביל ולספק את הפתרונות החדשניים ביותר ללקוחותיה בשנים הבאות".
- 1.לפרגן 22/12/2024 16:35הגב לתגובה זוואני לקוח מרוצה. מקווה שתמשיכו לגדול ולהצליח. ולא להעלות מחירים בבקשה ...
- דני העצמאי 23/12/2024 16:05הגב לתגובה זוהעלאת מחירים תגרום לי למצוא פתרונות נוספים כי תכנת ניהול חשבונות היא תמיד כלי עזר עם מגוון אלטרנטיבות טובות בשוק. מצד שני, על גבי הפלטפורמה הטובה שלהם בטח ימצאו פיתוחים עסקיים נוספים ומכאן השמיים הם הגבול, רק שלא יגעו בבסיס.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
מוסטפה סולימאן מיקרוסופטראש הבינה המלאכותית במיקרוסופט: "תפסיקו לחפש מודעות ברובוטים"
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית של מיקרוסופט, טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים לתודעה אמיתית וכל ניסיון לחקות אותה הוא טעות. לדבריו, מטרת הבינה המלאכותית היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. החברה מאמצת קו זהיר ומתרחקת מהמרוץ ליצירת מערכות
"חושבות" שמובילות חברות כמו מטא ו־OpenAI
מוסטפא סולימן, ראש חטיבת הבינה המלאכותית במיקרוסופט, ביקר השבוע את מה שהוא רואה כמגמה בעייתית בתעשייה. לדבריו, מפתחים וחוקרים צריכים להפסיק לנסות לבנות מערכות שנראות כבעלות מודעות. סולימן טוען שרק יצורים ביולוגיים מסוגלים למודעות אמיתית, וכל ניסיון ליצור "מודעות מלאכותית" הוא בזבוז של זמן ומשאבים.
סולימן, שהצטרף למיקרוסופט השנה לאחר שהחברה רכשה את הסטארטאפ שהקים תמורת 650 מיליון דולר, אמר בראיון ל־CNBC במהלך כנס AfroTech ביוסטון כי העולם שואל את השאלה הלא נכונה. "כשאתה שואל שאלה לא נכונה, אתה מקבל תשובה לא נכונה", הסביר. מבחינתו, הדיון הזה אינו רק פילוסופי, הוא נוגע ישירות לאופן שבו מושקעים מיליארדים בפיתוח טכנולוגיות בינה מלאכותית.
מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי
בזמן שמטא ואילון מאסק מפתחים בוטים שמדמים קשרים אישיים, ו־OpenAI של סם אלטמן שואפת לפתח בינה כללית הדומה ליכולות אנושיות, סולימן משרטט גבול. מיקרוסופט לא תיכנס לשוק הבוטים הרגשיים, ולא תנסה ליצור מערכות שמדמות תודעה אנושית. הטיעון שלו נשען על תיאוריה פילוסופית המכונה "נטורליזם ביולוגי", שגיבש הפילוסוף ג'ון סירל. לפי התיאוריה, מודעות יכולה להתקיים רק במוח ביולוגי. סולימן מסביר שהסיבה שאנו מעניקים זכויות לבני אדם היא היכולת שלהם לחוות כאב ולהימנע ממנו. לדבריו, למודלים של בינה מלאכותית אין תודעה, רגשות או חוויה סובייקטיבית, הם רק מדמים תגובה.
ההבחנה הזו, לדבריו, קריטית לעתיד התחום. כשמערכת בינה מלאכותית "חווה" כאב, אין כאן רגש אמיתי או סבל. מדובר בסימולציה שמדמה חוויה, אך לא בחוויה עצמה. סולימן מדגיש שהמטרה של הטכנולוגיה היא לסייע לבני אדם, לא להחליף אותם. לדבריו, זה אולי נשמע עקרוני בלבד, אך יש לכך השלכות אתיות ועסקיות משמעותיות. הגישה הזו באה לידי ביטוי במוצרים החדשים של מיקרוסופט. החברה הכריזה השבוע על יכולות חדשות לשירות Copilot, בהן בוט לשיחות קבוצתיות ודמות אינטראקטיבית בשם מיקו. כל הפיצ'רים מתוכננים כך שידגישו את זהותם כיישומי בינה מלאכותית, לא כיישויות עצמאיות. המיקוד הוא ביצירת כלים שעובדים עבור המשתמש, לא במקומו.
- אמזון מוכיחה: ההימור על הבינה המלאכותית משתלם
- אמזון עקפה את הציפיות - המניה מזנקת ב-9%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה״
סולימן הציג גם תכונה חדשה בשם "Real Talk" - מצב שיחה שבו הקופיילוט מאתגר את המשתמש במקום להסכים איתו. הוא סיפר שבמהלך הניסויים הכלי "תקף" אותו בבדיחות כשכינה אותו "אוסף של סתירות", על כך שהוא מזהיר מפני הסכנות של בינה מלאכותית בזמן שהוא עצמו מוביל את הפיתוח שלה. לדבריו, זהו לב הסתירה של התחום כולו - טכנולוגיה שמרתקת ומאיימת בעת ובעונה אחת. "אם אתה לא מפחד ממנה, אתה כנראה לא מבין אותה", אמר. "הפחד הוא בריא. הוא מחייב אותנו להיזהר". סולימן סבור שהגישה של מיקרוסופט צריכה להיות מדודה וזהירה, בניגוד לאופטימיות האגרסיבית של חלק מהמתחרות.
