AUDI S5
צילום: יצרן

A5 / S5 - הספורט פרימיום סדאן החדשה של AUDI

AUDI עושה סדר בסדרות הדגמים, ומשיקה את ה A5 החדשה - פרימיום סדאן שמחליפה את ה A4 הותיקה. 
יואב פולס | (2)
נושאים בכתבה AUDI AUDI A5 AUDI S5

צ'מפיון מוטורס, יבואנית דגמי AUDI לישראל הודיעה על תחילת שיווק של ה AUDI A5 החדשה. ה A5 החדשה מביאה עימה בשורה גדולה למותג בכך שהיא מתחילה ליישם את החלטת החברה כי סדרות הדגמים בעלות מספר אי זוגי יציינו כלי רכב מונעי בנזין (היברידי קל, וגם פלאג אין) ואילו הסדרות בעלות המספרים הזוגיים יצביעו על דגמים חשמליים.

ה A5 החדשה מחליפה את הסדאן המשפחתית של הקונצרן שהיתה עד היום ה A4 שהחליפה את ה 80 המיתולוגית. עכשיו נושאת ה A5 את הבשורה המשפחתית פרימיומית של AUDI.

עיצוב

העיצוב של ה A5 החדשה הוא AUDI במיטבה, עם גריל גדול בחזית, יחידות תאורה משולבות מטריקס לד עם איתות דינאמי, ומכסה מנוע מפוסל. בתי הגלגלים עם תפיחה מרומזת לטובת איכלוס צמיגים רחבים במידה 235/45 על חישוק בגודל 18''. ה A5 החדשה רחבה ונמוכה יחסית (אם אתם רוצים רכב גבוה, עברו לסדרה Q של AUDI), ומתקבל מראה של רכב שרירי ואגרסיבי.

מאחור יחידות תאורה נאות משולבות לד גם הן ודיפיוזר אחורי נמוך עם שתי יציאות מפלטים.

המימדים נדיבים עם אורך כולל של 4.829 מטר לדגם ה A5, ( ועוד שישה מ"מ לדגם ה S5 הספורטיבי), עם בסיס גלגלים של 2.892 מטר לטובת מרווח פנימי משודרג, רוחב של 1.86 מטר וגובה של 1.44 מטר.

מנוע ותיבת הילוכים

על ההנעה בדגם ה A5 Sedan אחראי מנוע טורבו בנזין בנפח 2 ליטר המפיק 204 כ"ס ומומנט של 34.6 קג"מ. תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית דו מצמדית בעלת שבעה הילוכים S-Tronic. השילוב הזה מביא את ה A5 Sedan  למהירות מירבית של 248 קמ"ש וזינוק מעמידה ל 100 קמ"ש ב 7.8 שניות.

ה A5 תשווק גם בגירסת S5 ספורטיבית עם מנוע טורבו בנזין בנפח 3.0 ליטר עם הספק של 367 כ"ס ומומנט של 56.1 קג"מ מרשימים. גם כאן תיבת ההילוכים אוטומטית רובוטית S-Tronic. בהתאם, הביצועים כאן ספורטיביים לחלוטין עם זינוק מעמידה ל 100 קמ"ש ב 4.5 שניות, ומהירות מירבית של 250 קמ"ש, מוגבל מחשב.

איבזור פנימי מפנק

ב AUDI השקיעו הרבה גם בתא הנוסעים כאשר ה A5 מציגה את העיצוב החדש של תאי הנוסעים של AUDI עם לוח מחוונים דיגיטלי בתצורת Virtual cockpit בגודל 11.9'', ומסך מולטימדיה בגודל 14.5'' לרבות מערכת ניווט מקורית. ל A5 מערכת סאונד מקורית של AUDI עם 10 רמקולים והספק של 180W. עוד באיבזור הגה קטן, קטום בחלקו התחתון, עם תפירת עור, מושבים קדמיים חשמליים, גג פנורמי, ריפודי עור ועוד.

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

בתחום הבטיחות ה AUDI מצויידת בכל מערכות הבטיחות המודרניות כמו בלימה אוטונומית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, שבע כריות אוויר, מצלמות היקפיות ועוד.

מחיר

ה A5 סדאן תשווק במחיר של 349,500 ₪ עד סוף השנה, והחל מ 2025 עם העלאת המע"מ במחיר של 352,500 ₪. דגם ה S5 ישווק במחיר של 634,900 ₪ (והחל מ 2025 במחיר של 640,350 ₪).

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    איך לוקחים שקל אחד ומכפילים רווח ???? (ל"ת)
    חיים 28/11/2024 05:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    לרון 26/11/2024 08:24
    הגב לתגובה זו
    כסף בעת מלחמה של שנה ועסקים מתמוטטים?לא להזכיר דירות ועוד "יוקרה" והוצאות לא מובנות אחרות
BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל? 

BYD פלאג אין (יצרן)BYD פלאג אין (יצרן)

בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?

מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?

רן קידר |
נושאים בכתבה מחירי הרכב BYD

שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. 

הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.

עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון. 

רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.

תחרות סינית - הנחות ישראליות

התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?