ליפמוטור C10 - מנצח בתמורה, מנצח במחיר
הליפמוטור C10 לא רכב מושלם, ממש לא; עם זאת, במחיר שלו הוא מספק את התמורה הטובה ביותר מבין המתחרים, ובגודל שלו הוא יהיה הזול ביותר מבין המתחרים
בתחילת שנות ה 90' החל שיווק דגמי KIA לישראל (אז עוד קראו להם קאיה) עם פרסומת בלתי נשכחת בה רואים שחקן, לכאורה ממוצא יפני, שצורח KIA KIA KIA בעצבים, כרמז לזה שדגמי קיה מספקים תמורה טובה יותר מהדגמים היפניים שהיו אז בשוק. באנלוגיה לפרסומת הזו, הייתי מצפה לראות כמה סינים משתוללים עכשיו וצורחים ליפמוטור ליפמוטור ליפמוטור בעצבים, כי התמורה בליפמוטור C10 מערבבת את הסגמנטים בשוק המקומי, ומביאה חבילה מנצחת במחיר ובתמורה.
מותג חדש, דגם חדש
שבועות ספורים לאחר שזכתה להיות נציגת דגמי ליפמוטור בישראל, השיקה קבוצת סמלת את מותג ליפמוטור ואת הקרוסאובר החשמלי המתקדם ה C10.
גם אם ה C10 אינו מושלם, אפשר לסכם את השקת ה C10 בשני משפטים קצרים:
- בסביבת המחיר בו הושק ה C10 יש לו יתרון כמעט בכל פרמטר על המתחרים.
- בסביבת המימדים והאיבזור בו הושק ה C10 יש לו את יתרון המחיר על המתחרים.
הליפמוטור C10 הוא קרוסאובר חשמלי מתקדם באורך כולל של 4.739 מטר, רוחב של 1.9 מטר ובסיס גלגלים של 2.825 מטר. יחד עם תכנון מתקדם של הרכב ורצפה שטוחה לחלוטין, מדובר ברכב מרווח מאוד מבפנים הן לנהג ולנוסע לידו, והן ליושבים מאחור.
- הושק ליפמוטור C10 PHEV, וגרסה מוזלת לטיגו 7 PHEV
- ליפמוטור מעדכנת את דגם ה- C10, בישראל רק ב 2026
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לליפמוטור C10 מנוע חשמלי בהספק 215 כ"ס, מומנט של 32.6 קג"מ והנעה אחורית. את התאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ישלים ה-C10 בתוך 7.5 שניות. לליפמוטור C10 סוללה בקיבולת 69.9Kwh המספקת טווח רשמי של 424 ק"מ WLTP. טעינה איטית AC במהירות של 6.6Kw וטעינה מהירה DC ב 84Kw.
העיצוב נאה למדי, גם אם לא מסובב ראשים, ומשחק בין משהו סטיישני גבוה לקרוסאובר. פנים הרכב נקי מאוד, עם אפשרות לבחירה בין שני צבעים פנימיים חום כאמל ושחור. אישית התחברתי יותר לשחור השמרני יותר.
- דגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
- רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
העיצוב הפנימי נקי מאוד, עם לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25'', יחד עם צג מולטימדיה בגודל 14.6'' השולט על כלל מערכות הרכב. כרגע הרכב מגיע עם דונגל לטובת קישוריות, אבל בזכות עדכוני OTA שיש לרכב בעתיד הרכב יהיה כבר עם אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. לרכב גג פנורמי גדול כולל וילון גלילה חשמלי.
בטיחות מקסימלית
בתחום הבטיחות נהנה הליפמוטור C10 מציון מקסימלי 8 באיבזור בטיחות והוא כולל את כל המערכות המוכרות כמו בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב ועוד. הליפמוטור C10 עתיד לעבור את מבחן הבטיחות של ה EuroNcap בשבועות הקרובים, והציפייה היא לציון מקסימלי של חמישה כוכבי בטיחות.
הליפמוטור C10 משווק בשתי רמות גימור - דגם הסטייל במחיר של 170.0 אש"ח, ודגם הדיזיין במחיר של 185.0 אש"ח.
האחריות ל-C10 עומדת על ארבע שנים/100,000 ק"מ ועל הסוללה שמונה שנים/160,000 ק"מ.
אם נסכם לרגע את הליפמוטור C10 - לחובתו טעינת AC איטית מדי, קישוריות מוגבלת משהו לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, ועוד שני פיצ'רים קטנים אליהם לא אכנס עכשיו אלא רק לאחר נהיגה ומבחן ברכב.
לגבי הטעינה, החל מבעוד מספר שבועות הרכב יגיע עם טעינת AC בקצב של 11Kw, ויתר הדברים ניתנים לתיקון באמצעות עדכון OTA. עד אז, חשוב לומר בהגינות, טעינה של 6.6Kw היא רחוקה מלהיות מושלמת, אבל היא גם לא דילברייקר. כשאתם ממהרים בכל מקרה אתם תטעינו בטעינה DC מהירה.
לזכותו מרווח פנימי ראוי, עיצוב נטול תקלות ובעיקר מחיר סופר תחרותי.
וכאן אני חוזר לשני המשפטים שרשמתי בהתחלה - ברמת המחיר שלו תוכלו לרכוש BYD Atto3 שקטן ממנו משמעותית ובעל טווח ריאלי קטן בכמה עשרות ק"מ.
אם תשוו את ה'ברזלים', כלומר המימדים והמרווח הפנימי ל-BYD Seal U או לאקספנג G6 תגלו שהליפמוטור C10 לא נופל מהם, אבל הוא זול מהם בעשרות אלפי שקלים.

רשות המסים: 80% מנהגי המונית אינם מפעילים מונה
במבצע שערכה יחידת ניהול ספרים ברשות המסים, במסגרתו התבצעו כ-100 ביקורות סמויות במוניות ברחבי הארץ ובזמנים שונים, ונבדקו רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב-"מונה חכם", נמצא כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה
מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק
יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה בתקופה האחרונה מבצע מקיף בקרב נהגי מוניות, לבדיקת רמת הציות להוראות ניהול ספרים, רישום הכנסות וחובת השימוש ב"מונה חכם". המבצע כלל כ-100 ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ בזמנים משתנים. מתוצאות המבצע עולה כי כ-80% מנהגי המוניות לא הפעילו מונה ולא רשמו את ההכנסה מהנסיעה בספרי העסק, בניגוד לחוק. ברגע שלא רושמים את ההכנסה אז מעלימים את ההכנסה ומעלימים מס. ברגע שמעלימים מס, מקטינים את הקופה הציבורית, "גונבים" מהקופה הציבורית.
כאשר "גונבים" את הקופה הציבורית, גורמים לכך שאחרים משלמים יותר. אם כולם היו משלמים כמו שצריך, המס הכולל היה נמוך יותר. ומכאן שאנחנו מקבלים בהכללה - שנהגי המוניות "גונבים" את הקופה הציבורית. הם מתלוננים ללא הירף על כך שהתמורה שלהם נמוכה, דורשים ומקבלים העלאות, ובסוף עוד לא מדווחים ולא משלמים מס. הכי נכון היה להגביר את התחרות דרך אובר, אבל מה שקיים בעולם כבר שנים, לא מגיע לכאן כי הלובי של נהגי המוניות חזק.
רוב נהגי המוניות הם עברייני מס
במסגרת הרפורמה המשותפת לרשות המסים ומשרד התחבורה, שמכונה 'נסיעה טובה', כלל נהגי
המוניות מחויבים להשתמש "במונה חכם", מערכת ממוחשבת הרושמת ושומרת את הנתונים של כל נסיעה, לרבות שעת התחלת הנסיעה ושעת סיומה, מרחק הנסיעה והסכום שנרשם בחשבונית. בכל נסיעה, גם אם תעריף הנסיעה הוסכם מראש, חובה להפעיל את המונה. מטרת הרפורמה הינה להגביר את השקיפות
בענף, לצמצם הון שחור ולהבטיח תשלום מס אמת.
במסגרת מאמצי האכיפה, ערכה רשות המסים מבצע ניהול ספרים משולב ארצי בשיתוף מחלקת ביקורת ממוחשבת, מחלקת ניהול ספרים והמחלקה הכלכלית, שכלל ביקורות סמויות במוניות בכל רחבי הארץ, מצפונה ועד דרומה. מנתוני המבצע
עולה, כאמור, כי בכ-80% מהביקורות שנערכו לא הופעל המונה החכם.
- קנס של 20 אלף שקל לנהג מונית ש"עבד" על תיירים - האם זה ירתיע את נהגי המוניות?
- מחירי המוניות יתייקרו ב-3% - למה Uber לא פועלת בארץ?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מלבד אי הפעלת מונה, התגלו במהלך המבצע מספר מקרים חריגים. באחד מהמקרים זוהו שתי מוניות בעלות אותו מספר זכות ציבורית. בארבעה מקרים נוספים זוהה מונה חכם במונית שאינו מוכר בחברות המונים
המספקות אותם לנהגי המוניות. עוד התגלה כי מספר הרישוי של אחת המוניות אינו מספר רישוי של מונית ורשום במרשמי משרד התחבורה כמספר של רכב המיועד לגריטה.
דגם IM5. צילום רונן טופלברגדגמי IM בישראל - תחרות לטסלה ואקספנג
קבוצת לובינסקי החלה בשיווק דגמי IM המציבים רף טכנולוגי מתקדם לצד מגוון גירסאות ומחירים אטרקטיביים.
דמי ה IM6 ו - IM5 יתחרו ראש בראש עם דגמי טסלה ואקספנג המקבילים
IM היא מותג היוקרה של SAIC בשיתוף ענקיות טכנולוגיה מסין.
קבוצת לובינסקי יבואנית מספר מותגי רכב מובילים, השיקה מותג רכב נוסף אותו היא תייבא – מותג IM. מותג IM ( Intelligent Mobility ) מהווה את חטיבת היוקרה / טכנולוגיה של SAIC, והוא שיתוף פעולה בין שלושה שחקנים מרכזיים – יצרנית הרכב SAIC (המייצרת את מותגי MG, מקסוס ועוד), ענקית הטכנולוגיה Zhangjiang וחברת פלטפורמת המסחר המקווה Alibaba.
בישראל הושקו שני דגמים ראשונים של IM – דגם ה IM6 ודגם ה IM5, שניהם ישווקו עם שלוש גירסאות מנועים עם הספקים של 295 כ"ס / 408 כ"ס ו 777 כ"ס, עם הנעה אחורית או כפולה, וטווחי נסיעה של החל מ 450 ק"מ ועד 710 ק"מ.
דגמי IM מצוידים בטכנולוגיה מתקדמת שעל פי הצהרת היצרנית משלבת בינה טכנולוגית עם רכיבי החומרה של הרכב – היגוי, בלמים, מתלי אוויר, היגוי אחורי ( עד 12°) המופעל בהתאם למהירות ועוד.
דגמי IM מצוידים במסך מולטימדיה בגודל '26.3 עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, צג לוח מחוונים בגודל ''10.5, תאורת אווירה, בקרת אקלים מפוצלת לרבות פתחי מיזוג ליושבים מאחור, מושבים קדמיים עם אוורור וחימום, חימום למושבים האחוריים ועוד. לשני הדגמים פונקציית V2L המאפשרת הוצאת חשמל מהרכב לטובת הפעלת מכשירי חשמל ביתיים, שתי רמות רגנרציה, ארבעה מצבי נהיגה שונים ועוד.
- אופל פרונטרה עם חמישה או שבעה מקומות - כוכב נולד
- לא מחיר 'מבצע' - הוזלות במחיר קטלוגי של דגמי MG
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לקוראי ביזפורטל בעלי זיכרון טוב, המותג אינו חדש. בסוף פברואר השנה כבר עידכנו אתכם כי המותג יגיע באמצעות קבוצת לובינסקי, אבל יותר חשוב, במאי 2024 דיווחנו לכם כי ה IM6 שברה את שיא המהירות במבחן האייל ( Moose Test) שיא בו החזיקה סיטוראן קסנטיה עוד משנת 1999. דגם ה IM5 מחזיק היום בשיא המהירות במבחן זה עם נתון מרשים של 90.96 קמ"ש.
