"קנו מהר, המחיר עומד לזנק" - ככה מוכרים לכם רכב חשמלי; הזדמנות או מלכודת?
רגע לפני סיום השנה, יבואני הרכבים החשמליים מסבירים לכם שכדאי לקנות כי עכשיו המחירים נמוכים. בתחילת השנה הבאה מס הקנייה צפוי לזנק ל-83% והמשמעות היא התייקרות מאוד משמעותית ברכבים החשמליים (הרחבה - המס על רכבים חשמליים יזנק מעל הצפוי - מחירי הרכבים יעלו בשנה הבאה ב-25-40 אלף שקל).
נתחיל בכך שזה נכון - המס עומד לעלות וההתייקרות תהיה משמעותית, אבל זה עוד לא סגור לגמרי. האוצר מזגזג בחודשים האחרונים עם שיעור המס. בינתיים המס אמור לעלות מ-35% ל-83%, אבל זה עשוי להיות במדרגות. עם זאת, מאוד ייתכן שהחברות ימשיכו למכור במחירים נמוכים גם בתחילת השנה הבאה כי מס הקנייה שהם שילמו על המלאי הוא המס הקודם ולא אחרי ההתייקרות.
מעבר לכך, למרות שזאת נראית אולי הזדמנות, המדינה משנה את כללי המשחק בשוק הרכב ולמרות היתרונות הגדולים ברכב חשמלי, היתרון הכלכלי של רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין כמעט ונמחק לחלוטין, כשעל פי הצפי בעוד כשנה יתחילו בעלי רכב חשמלי לשלם מס נסועה (מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות).
> חשוב: רכב חשמלי לעומת רכב על בנזין - מה עדיף לקנות?
- דגמים חדשים של פלאג-אין סיניים; יתרונות וחסרונות
- קופסת הפתעות - דונגפנג בוקס. סופר מיני חשמלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשמעות היא שאם אתם בכל מקרה עומדים לעבור או לקנות רכב חשמלי, אז אתם צריכים להכיר את מס נסועה העתידי, אבל זה לא ישנה לכם. אם אתם מתלבטים בין רכב חשמלי לרכב בנזין, זה יכול להיות הגורם שיקבע את ההחלטה שלכם.
הזדמנות או מלכודת?כנראה שקנייה כעת יכולה להיות הזדמנות - גם בשל התייקרות מס קנייה בתחילת 2025 וגם כי יש כמות מאוד גדולה של רכבים חשמליים שיובאה לארץ בדיוק כדי לספק את הביקוש והמלאי הגדול אצל היבואנים דוחף אותם להנחות, אם כי בשוק הרכב החשמלי יש יבואנים שמחכים כי הם ירוויחו יותר על מכירה אחרי העלאת המחיר בשנה הבאה. מעבר לכך, בשל העליות הצפויות בשנה הבאה, יש הרבה דגמים חדשים שהושקו ויושקו עד סוף השנה במחירי מבצע.
מצד שני צריך לזכור שרכישה כעת מאבדת לכם "שנה", אתם קונים רכב מודל 2024 ולא 2025. המבחן הוא בעלות תועלת - מה "העלות" ברכישת רכב עכשיו לעומת התועלת. מה שווה הפסד של שנה לכאורה בשנת הדגם לעומת המחיר הנמוך יותר?
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כדאי לבדוק רכבים יד ראשונה עם אפס קילומטר. הרכבים האלו ניתנים בהנחה של עד 20% וגם כאן צריך לזכור שבעת המכירה אתם "תשלמו את החשבון". אתם תהיו יד שנייה שמוכרת ליד שלישית והמחיר יהיה בהתאם.
כמו כן, יבואנים מקדימים את ההשקות של רכבים חדשים כדי שלקוחות יוכלו לקנות במחירים לפני העלאת המסים. בדצמבר צפויות השקות של מספר דגמים לרבות: דונגפנג בוקס - מכונית קטנהשתעלה מעל 115 אלף שקל וטווח הנסיעה הרשמי שלה הוא מעל 300 קילומטר. כמו כן, יושק ליפמוטור 10 C שהוא רכב שטח בעלות של מעל 180 אלף שקל וטווח סוללה של מעל 420 קילומטר.
- 3.שאול נעים 26/11/2024 19:40הגב לתגובה זולשגע להם את המוח, לא לרכוש בדצמבר לא לרכוש בינואר עד סוף אפריל . סבלנות ואז תראו את האוצר והיבואנים מתחילים להשתחוות ולהוריד הכל , מיסים, גזירות , כל מה שקשור לרכב . הגיע זמן נקמה .
- 2.קנו מהר זו בדכ מלכודת. (ל"ת)אלון 25/11/2024 19:53הגב לתגובה זו
- 1.קובי 25/11/2024 14:17הגב לתגובה זודונגפנג נאמי בוקס היא מכונית שיוצרה מלכתחילה להיות זולה. שום דבר בה לא מצדיק תמחור מוגזם. ה c10 של ליפמוטור לא קשור לשטח אבל בתמחור נכון הוא ישאיר הרבה ATO 3 במגרש היבואן המתחרה.
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
