אינמוד
צילום: אתר החברה

אינמוד מודיעה על רכישה עצמית בהיקף של 130 מיליון דולר - המניה קופצת

חברת המכשור לאסתטיקה רפואית דיווחה על תכנית רכישה עצמית של עד 7.68 מיליון מניות, כלומר 130 מיליון דולר לפי מחיר המניה הנוכחי; המניה קופצת ב-10%
אביחי טדסה | (1)
נושאים בכתבה אינמוד

אינמוד  אינמוד עולה במסחר בעקבות הודעה על רכישת מניות על סך 7.68 מיליון מניות. לפי מחיר המניה הנוכחי, שעומד על 17 דולר, מדובר בתכנית בהיקף של מעל 130 מיליון דולר.

אינמוד היא חברה ישראלית  המוכרת בתחום הטכנולוגיה הרפואית והאסתטית אשר נוסדה ומנוהלת על ידי משה מזרחי ונסחרת בוול סטריט. החברה מתמחה בפיתוח ושיווק מכשור רפואי לשימושים בתחומי האסתטיקה, הפלאסטיקה, והרפואה הקוסמטית. המערכות שלה מבוססות על טכנולוגיות גלי רדיו (RF) לטיפולים לא פולשניים ולמזעור הצורך בניתוחים אסתטיים. החברה מציעה גם מכשירים לטיפולים לא פולשניים או פולשניים ברמה מינימאלית, לבעיות אסתטיות שהפתרונות להן, מוצעים לרוב דווקא בשוק הטיפול הפולשני (ניתוח) כמו למשל שאיבת שומן, מיצוק ועיצוב העור, הרמת פנים ועוד. בעזרת המכשור החדשני שהיא פיתחה.

 

המשקיעים אוהבים רכישות עצמיות

רכישה עצמית של מניות על ידי החברה היא בדרך כלל צעד הנתפס כחיובי בעיניי המשקיעים. ראשית רכישה עצמית של מניות החברה על ידי החברה נתפסת כמהלך של הבעת אמון - החברה מאמינה בעתיד שלה, בעתיד המניה, ולכן היא מוכנה להכניס את היד לכיס ולהיכנס לאותה סירה עם המשקיעים.

בנוסף, ברמה הטכנית רכישה עצמית של מניות החברה על ידי החברה מעלה את מחיר המניה, בכך שהיא מוסיפה ביקושים למניה.

לאחרונה חברת התוכנה הישראלית נייס  נייס -1.85%  דיווחה על תוכנית רכישה עצמית חדשה של 500 מיליון דולר, זמן קצר לאחר הודעתו של המנכ"ל ברק עילם על כוונתו לעזוב את החברה, הודעה שהמשקיעים הגיבו אליה בצורה שלילית והורידו את המניה. ביום ההודעה על תכנית הרכישה העצמית, מניית נייס עלתה ב-2.6%.

 

אינמוד במפכיל עתידי 8

למרות העלייה במניה אחרי ההודעה על הרכישה העצמית, אינמוד עדיין נסחרת במכפיל רווח עתידי של 8 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

שנת 2023 הסתיימה ללא צמיחה משמעותית בהכנסות, זאת למרות התחלה חזקה לשנה בדוחות המחצית הראשונה. במחצית השניה המספרים כבר היו פחות מרשימים והחברה הורידה את התחזית שלה מתחזית הכנסות של 535 מיליון דולר לתחזית הכנסות של 505 מיליון דולר (אמצע טווח).

אם זה לא הספיק, בדצמבר 2023 החברה הנמיכה תחזיות שוב, הפעם ל-490 מיליון דולר (אמצע טווח), והמניה נפלה ב-35%. בינתיים אגב, המתחרה סופווייב מציגה תוצאות חזקות והמניה שלה עלתה ב-63% ב-12 החודשים האחרונים.

מודל ההכנסות של אינמוד החברה הוא כזה שבו החברה ממשיכה להנות מהכנסות חוזרות מהלקוחות להם מכרה בעבר מכשירים. החברה מפתחת אפליקציות חדשות למכשיר הקיים והיא מציעה אותן ללקוחות תמורת תוספת תשלום. בנוסף, החברה מוכרת גם ציוד מתכלה, אשר יש צורך לרכוש אותו מחדש לאחר ביצוע טיפולים במכשיר.

השפעת הריבית על אינמוד

קיראו עוד ב"גלובל"

הריבית הגבוהה בארה"ב מכבידה על הכנסות החברה - הלקוחות של אינמוד נוטלים הלוואות על מנת לרכוש את הציוד שהחברה מוכרת. כאשר הריבית גבוהה, ללקוחות קשה יותר לעמוד בהחזרי ההלוואות ולכן רובם כלל לא נוטלים הלוואות, מה שמביא לירידה במחזורים של אינמוד.

זה ניכר דוח הרבעון השני שפרסמה החברה - ההכנסות שלה הסתכמו ב-86.5 מיליון דולר לעומת 136 מיליון דולר ברבעון המקביל ירידה של 36.5%, הרווח למניה ברבעון השני עמד 0.34 דולר לעומת 0.72 דולר ברבעון השני אשתקד, ירידה של 53%. הרווח הגולמי של החברה הסתכם ב-69.3 מיליון דולר (80% מההכנסות) לעומת רווח גולמי של 114 מיליון דולר (84% מההכנסות) ברבעון המקביל.

על רקע הצפי להורדות ריבית בארה"ב בתקופה הקרובה, המגמה בקרב לקוחות אינמוד עשויה להשתנות, והדבר עשוי להיטיב עם החברה. בינתיים, המנייה שלה נסחרת לפי שווי של 1.3 מיליארד דולר אחרי ירידה של 23% מתחילת השנה ושל 55% בשנה האחרונה.

מניית אינמוד מתחילת השנה

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יריב 10/09/2024 21:13
    הגב לתגובה זו
    חברה ישראלית שהיא פרת מזומנים. לא פלא שהם קונים מניות של עצמם ביותר מרבע מתכנית הרכישה של נייס העצומה.
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.