דיווח: טאבולה חתמה על הסכם מול אפל - המניה מזנקת ב-15%
חברת הפרסום הישראלית טאבולה טאבולה חתמה על הסכם מול אפל APPLE במסגרתו היא תפרסם בתוך האפליקציות של ענקית הטכנולוגיה, כך על פי דיווח של אתר Axios. בעוד היקף ההסכם לא נחשף, ההכנסות הצפויות של אפל מפרסומות צפויות להסתכם השנה ב-10.3 מיליארד דולר.
על פי הדיווח, המהלך מבטא את הצורך של אפל להרחיב את תחום הפרסום שלה. בכדי לעשות זאת היא זקוקה למערך מכירות משמעותי ומכיוון שהיא אינה מעוניינת לבנות צוות כזה בעצמה, היא פונה לחברה חיצונית. חברת המחקר eMarketer מעריכה כי הכנסות הפרסום של אפל ברחבי העולם יסתכמו ב-10.34 מיליארד דולר השנה.
טאבולה, שידועה בעיקר מהפרסומות שלה המופיעות בתוך אתרים, תשמש כסוכנת פרסום מורשית עבור אפליקציית החדשות והמניות של החברה - אפל ניוז ואפל סטוקס. היא תמכור שטחי פרסום בתוך התוכן שיופיעו באפליקציות של אפל במכשירים שלה. בשלב זה, האפליקציות זמינות בארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה ומוטמעות בכל אייפון, אייפד ומק. טאבולה תוכל למכור פרסומות בתוך הפידים הראשיים ובתוך מאמרים של מוציאים לאור נבחרים בשתי האפליקציות.
למה דווקא טאבולה?
על פי Axios, למרות שטאבולה מזוהה עם פרסומות פשוטות יחסית, היא נחשבת לשותפה טובה עבור אפל בזכות 3 יתרונות עיקריים: ראשית, טאבולה היא חברה גדולה בתחום שלה. היא עובדת עם למעלה מ-9,000 שותפים ועם למעלה מ-18,000 מפרסמים ברחבי העולם. בנוסף, לטאבולה נוכחות בכל רחבי העולם, מה שמתאים למאמצים של אפל להגיע לקהל בינלאומי. לבסוף, מרבית הקשרים של טאבולה עם הלקוחות הם ישירים. הדבר מאפשר לצוות של מעל 100 מנטרי פרסום מטאבולה לקבוע אילו מפרסמים יוכלו לפרסם באפליקציות של אפל.
זהו לא הפעם הראשונה שאפל עובדת עם צד שלישי על מכירת פרסומות. בעבר היה לה הסכם בלעדי עם NBCUniversal למכירת פרסומות באפל סטוקס ואפל ניוז. כיום, NBCU עדיין מוכרת פרסומות עבור שתי האפליקציות בארה"ב ובבריטניה, אך היא לא סוכנת מורשית באוסטרליה ובקנדה.
- הענקית ששינתה את חיי כולנו יוצאת להנפקה ומה קרה היום לפני 10 שנים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקאות מהסוג של אפל וטאבולה הופכות לנפוצות יותר ככל שתעשיית הפרסום גדלה ומושכת שחקנים חדשים. דוגמאות נוספות כוללות את שיתוף הפעולה בין יוטיוב לאינסטאקארט, שיתוף פעולה בין טאבולה ליאהו, וכן שיתוף פעולה בין חברת אלברטסון לחברת הפרסום Criteo.
טאבולה רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של סנט למניה על הכנסות של 414 מיליון דולר ועקפה את צפי האנליסטים להפסד מתואם של 3 סנט למניה על הכנסות של 403 מיליון דולר.
על רקע החדשות מניית טאבולה מזנקת לשווי של 1.34 מיליארד דולר. מתחילת השנה המניה ירדה ב-7.5% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-16%.
- 2.אלו מניות לא יציבות 17/07/2024 10:06הגב לתגובה זומחרתיים נמכרת
- 1.מחר הופלת 33 אחוז -ממקור פנימי! (ל"ת)D-BILL 16/07/2024 22:43הגב לתגובה זו
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.

