דיווח: טאבולה חתמה על הסכם מול אפל - המניה מזנקת ב-15%
חברת הפרסום הישראלית טאבולה טאבולה חתמה על הסכם מול אפל APPLE במסגרתו היא תפרסם בתוך האפליקציות של ענקית הטכנולוגיה, כך על פי דיווח של אתר Axios. בעוד היקף ההסכם לא נחשף, ההכנסות הצפויות של אפל מפרסומות צפויות להסתכם השנה ב-10.3 מיליארד דולר.
על פי הדיווח, המהלך מבטא את הצורך של אפל להרחיב את תחום הפרסום שלה. בכדי לעשות זאת היא זקוקה למערך מכירות משמעותי ומכיוון שהיא אינה מעוניינת לבנות צוות כזה בעצמה, היא פונה לחברה חיצונית. חברת המחקר eMarketer מעריכה כי הכנסות הפרסום של אפל ברחבי העולם יסתכמו ב-10.34 מיליארד דולר השנה.
טאבולה, שידועה בעיקר מהפרסומות שלה המופיעות בתוך אתרים, תשמש כסוכנת פרסום מורשית עבור אפליקציית החדשות והמניות של החברה - אפל ניוז ואפל סטוקס. היא תמכור שטחי פרסום בתוך התוכן שיופיעו באפליקציות של אפל במכשירים שלה. בשלב זה, האפליקציות זמינות בארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה ומוטמעות בכל אייפון, אייפד ומק. טאבולה תוכל למכור פרסומות בתוך הפידים הראשיים ובתוך מאמרים של מוציאים לאור נבחרים בשתי האפליקציות.
למה דווקא טאבולה?
על פי Axios, למרות שטאבולה מזוהה עם פרסומות פשוטות יחסית, היא נחשבת לשותפה טובה עבור אפל בזכות 3 יתרונות עיקריים: ראשית, טאבולה היא חברה גדולה בתחום שלה. היא עובדת עם למעלה מ-9,000 שותפים ועם למעלה מ-18,000 מפרסמים ברחבי העולם. בנוסף, לטאבולה נוכחות בכל רחבי העולם, מה שמתאים למאמצים של אפל להגיע לקהל בינלאומי. לבסוף, מרבית הקשרים של טאבולה עם הלקוחות הם ישירים. הדבר מאפשר לצוות של מעל 100 מנטרי פרסום מטאבולה לקבוע אילו מפרסמים יוכלו לפרסם באפליקציות של אפל.
זהו לא הפעם הראשונה שאפל עובדת עם צד שלישי על מכירת פרסומות. בעבר היה לה הסכם בלעדי עם NBCUniversal למכירת פרסומות באפל סטוקס ואפל ניוז. כיום, NBCU עדיין מוכרת פרסומות עבור שתי האפליקציות בארה"ב ובבריטניה, אך היא לא סוכנת מורשית באוסטרליה ובקנדה.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקאות מהסוג של אפל וטאבולה הופכות לנפוצות יותר ככל שתעשיית הפרסום גדלה ומושכת שחקנים חדשים. דוגמאות נוספות כוללות את שיתוף הפעולה בין יוטיוב לאינסטאקארט, שיתוף פעולה בין טאבולה ליאהו, וכן שיתוף פעולה בין חברת אלברטסון לחברת הפרסום Criteo.
טאבולה רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של סנט למניה על הכנסות של 414 מיליון דולר ועקפה את צפי האנליסטים להפסד מתואם של 3 סנט למניה על הכנסות של 403 מיליון דולר.
על רקע החדשות מניית טאבולה מזנקת לשווי של 1.34 מיליארד דולר. מתחילת השנה המניה ירדה ב-7.5% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-16%.
- 2.אלו מניות לא יציבות 17/07/2024 10:06הגב לתגובה זומחרתיים נמכרת
- 1.מחר הופלת 33 אחוז -ממקור פנימי! (ל"ת)D-BILL 16/07/2024 22:43הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
ג'יימי דימון, מנכ"ל JPMorgan. קרדיט: רשתות חברתיותמנכ"ל ג'יי פי מורגן: "אני לא קורא הודעות טקסט בעבודה, אין לי התראות בכלל"
מנכ"ל ג'יי פי מורגן, ג'יימי דימון, חושף את סוד הריכוז שלו בעבודה, מזהיר מפני הסחות דיגיטליות וממשיך לתקוף את תרבות העבודה: "כשאני בפגישות, אני מרוכז רק באנשים שמולי"
מנכ"ל בנק ג'יי פי מורגן צ'ייס, ג’יימי דיימון, אחד מהמנהלים המשפיעים בעולם הפיננסים, גילה כי הוא כמעט ואינו משתמש בטלפון הנייד שלו בזמן העבודה, ובעצם לא קורא הודעות טקסט כלל במהלך היום. “אין לי התראות,” אמר דיימון “אם תשלחו לי הודעת טקסט במהלך היום, כנראה שלא אקרא אותה".
לדבריו, יש רק חריג אחד לכלל: ילדיו. "ההתראות היחידות שאני מקבל הן מהילדים שלי. זהו. כשאחד מהם שולח לי הודעה, אני רואה את זה". דיימון, בן 69, סיפר כי הוא אינו נושא את הטלפון עמו לפגישות כדי לשמור על ריכוז מלא. “כשאני הולך ברחבי הבניין או מגיע לפגישות, אני לא מחזיק את הטלפון עליי. הוא נשאר במשרד. לפני הפגישות אני קורא את מה שצריך לקרוא, וברגע שאני שם, אני מרוכז ב-100% באנשים שמולי ובמה שהם אומרים. אני לא מוסח ואני לא חושב על דברים אחרים".
עבור אחד המנהלים העמוסים בעולם, מדובר
בגישה חריגה, כמעט אנטי מודרנית, אך לדברי דיימון, זו הדרך היחידה לשמור על איכות קבלת החלטות בסביבה רוויית הסחות דעת. "המוח לא בנוי לעבור כל כמה דקות בין הודעות, מיילים, שיחות ודיונים", אמר בעבר.
"סגור את הדבר הארור הזה"
דיימון, שעומד בראש הבנק הגדול ביותר בארה״ב ובין המשפיעים בעולם העסקים הגלובלי, ידוע כאדם שמקפיד על משמעת עבודה קלאסית ונוקשה. באוקטובר, בכנס שנאם בו, הוא לא חסך במילים נגד השימוש בטלפונים ובאייפדים בזמן ישיבות: "אם אתה יושב מולי עם אייפד ונראה שאתה קורא מיילים או מקבל התראות, אני אגיד לך לסגור את הדבר הארור הזה", אמר לקול צחוק מהקהל.
- אלוני חץ: רכישת אחזקות ג'יי פי מורגן בקאר - הושלמה
- ג'יימי דיימון: "המשבר בבנקאות לא הסתיים"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לטענתו, שימוש במכשירים בזמן פגישה הוא חוסר כבוד ובזבוז זמן. "פגישה צריכה להיות עם מטרה ברורה", הסביר, "ואם אתה עסוק במיילים או בוואטסאפ, זה סימן שמשהו בתרבות העבודה שלך לא עובד". גישה זו עומדת בניגוד חריף לרוח התקופה, שבה סמארטפונים, הודעות מיידיות ועדכונים מתפרצים הפכו לחלק בלתי נפרד מהעבודה.

