דיווח: טאבולה חתמה על הסכם מול אפל - המניה מזנקת ב-15%
חברת הפרסום הישראלית טאבולה טאבולה חתמה על הסכם מול אפל APPLE במסגרתו היא תפרסם בתוך האפליקציות של ענקית הטכנולוגיה, כך על פי דיווח של אתר Axios. בעוד היקף ההסכם לא נחשף, ההכנסות הצפויות של אפל מפרסומות צפויות להסתכם השנה ב-10.3 מיליארד דולר.
על פי הדיווח, המהלך מבטא את הצורך של אפל להרחיב את תחום הפרסום שלה. בכדי לעשות זאת היא זקוקה למערך מכירות משמעותי ומכיוון שהיא אינה מעוניינת לבנות צוות כזה בעצמה, היא פונה לחברה חיצונית. חברת המחקר eMarketer מעריכה כי הכנסות הפרסום של אפל ברחבי העולם יסתכמו ב-10.34 מיליארד דולר השנה.
טאבולה, שידועה בעיקר מהפרסומות שלה המופיעות בתוך אתרים, תשמש כסוכנת פרסום מורשית עבור אפליקציית החדשות והמניות של החברה - אפל ניוז ואפל סטוקס. היא תמכור שטחי פרסום בתוך התוכן שיופיעו באפליקציות של אפל במכשירים שלה. בשלב זה, האפליקציות זמינות בארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה ומוטמעות בכל אייפון, אייפד ומק. טאבולה תוכל למכור פרסומות בתוך הפידים הראשיים ובתוך מאמרים של מוציאים לאור נבחרים בשתי האפליקציות.
למה דווקא טאבולה?
על פי Axios, למרות שטאבולה מזוהה עם פרסומות פשוטות יחסית, היא נחשבת לשותפה טובה עבור אפל בזכות 3 יתרונות עיקריים: ראשית, טאבולה היא חברה גדולה בתחום שלה. היא עובדת עם למעלה מ-9,000 שותפים ועם למעלה מ-18,000 מפרסמים ברחבי העולם. בנוסף, לטאבולה נוכחות בכל רחבי העולם, מה שמתאים למאמצים של אפל להגיע לקהל בינלאומי. לבסוף, מרבית הקשרים של טאבולה עם הלקוחות הם ישירים. הדבר מאפשר לצוות של מעל 100 מנטרי פרסום מטאבולה לקבוע אילו מפרסמים יוכלו לפרסם באפליקציות של אפל.
זהו לא הפעם הראשונה שאפל עובדת עם צד שלישי על מכירת פרסומות. בעבר היה לה הסכם בלעדי עם NBCUniversal למכירת פרסומות באפל סטוקס ואפל ניוז. כיום, NBCU עדיין מוכרת פרסומות עבור שתי האפליקציות בארה"ב ובבריטניה, אך היא לא סוכנת מורשית באוסטרליה ובקנדה.
- רשת הפיצות המערבית פותחת סניף ראשון בלב הכלכלה הסובייטית ומה קרה היום לפני 45 שנה
- אירוע ההשקה של אפל: חשפה את האייפון 17 אייר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקאות מהסוג של אפל וטאבולה הופכות לנפוצות יותר ככל שתעשיית הפרסום גדלה ומושכת שחקנים חדשים. דוגמאות נוספות כוללות את שיתוף הפעולה בין יוטיוב לאינסטאקארט, שיתוף פעולה בין טאבולה ליאהו, וכן שיתוף פעולה בין חברת אלברטסון לחברת הפרסום Criteo.
טאבולה רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של סנט למניה על הכנסות של 414 מיליון דולר ועקפה את צפי האנליסטים להפסד מתואם של 3 סנט למניה על הכנסות של 403 מיליון דולר.
על רקע החדשות מניית טאבולה מזנקת לשווי של 1.34 מיליארד דולר. מתחילת השנה המניה ירדה ב-7.5% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-16%.
- 2.אלו מניות לא יציבות 17/07/2024 10:06הגב לתגובה זומחרתיים נמכרת
- 1.מחר הופלת 33 אחוז -ממקור פנימי! (ל"ת)D-BILL 16/07/2024 22:43הגב לתגובה זו

הבנק המרכזי של צרפת מוריד תחזיות
צרפת מתמודדת עם האטה כלכלית וחוסר יציבות פוליטית: הבנק המרכזי מוריד תחזיות צמיחה, פיץ' מפחיתה דירוג אשראי והשווקים דורשים תשואה גבוהה יותר על החוב הממשלתי
הבנק המרכזי של צרפת הודיע על הפחתת תחזיות הצמיחה לשנים 2026 ו-2027 ב־0.1 נקודת אחוז, בעקבות חוסר הוודאות הפוליטי שנוצר לאחר נפילת הממשלה השנייה בתוך פחות משנה. הבנק מזהיר כי צרפת עלולה להישאר מאחור ביחס לשאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות.
המצב הכלכלי בצרפת מסתבך. ראש הממשלה החדש, סבסטיאן לקורנו, מנסה לגבש תקציב ל־2026 תוך ניהול משא ומתן עם מפלגות האופוזיציה. אך מפלגות מהשמאל והימין הקיצוניים דורשות בחירות חדשות במקום לסייע בגיבוש הסכמות, מה שמקשה על תהליך קבלת ההחלטות. המפלגה הסוציאליסטית, שעל תמיכתה תלויה יציבות הממשלה, דורשת להעלות מסים על עסקים ולהאט את תהליך צמצום הגירעון – הגדול ביותר באיחוד האירופי. קו זה מנוגד לרצון השווקים, והדבר מתבטא בעליית תשואות האג"ח הממשלתיות הצרפתיות ביחס למדינות שכנות.
פיץ' הורידה דירוג
חברת הדירוג פיץ' הורידה ביום שישי את דירוג האשראי של צרפת מ-AA- ל-A+, בשל חששות מיכולת הממשלה לעמוד ביעדי התקציב ולהגיב למצבי חירום כלכליים. המהלך משקף הערכה גוברת של המשקיעים כי צרפת נעשית פחות יציבה מבחינה פיסקלית.
הבנק המרכזי הצרפתי מזהיר מפני המשך מדיניות כזו. הכלכלן הראשי אוליביה גארנייה אמר כי אם לא יתקדמו בצמצום הגירעון, "אי הוודאות הפיסקלית תתרחב, והחלטות השקעה ותעסוקה של עסקים ומשקי בית יישארו מהוססות". נגיד הבנק, פרנסואה וילרואה דה גלהאו, הוסיף כי הממשלה הבאה חייבת להישאר מחויבת ליעד של גירעון של 3% מהתמ"ג עד 2029. לדבריו, "אם נכשלים בתחילת הדרך, קשה לשכנע שהיעד יושג בזמן".
- פיץ' מורידה את דירוג האשראי של צרפת: אי יציבות פוליטית וחוב ציבורי גבוה מעיבים על התחזית הכלכלית
- בפעם החמישית: מקרון מינה ראש ממשלה חדש
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזיות החדשות
התחזית המעודכנת מצביעה על האטה בצמיחה לעומת שאר מדינות האיחוד האירופי בשנים הקרובות. הבנק צופה צמיחה מתונה ב-2026 וב-2027, ומדגיש כי עסקים ומשקי בית נוטים לעכב השקעות עד שתהיה בהירות בנוגע למדיניות התקציב.

קריסת התיירות בטורקיה: 3 מיליארד דולר הפסדים, 30% ירידה באנטליה ובריחה המונית ליוון
אינפלציה של 33.5% הורסת את היתרון של הלירה החלשה; מלונות מחזיקים מעמד עם "הכול כלול" בזמן שעסקים קטנים קורסים; 1.5 מיליון טורקים נוטשים לטובת האיים היווניים; מאנטליה ועד איסטנבול: המספרים שמטלטלים את הענף שמניב 12% מהתמ"ג
ענף התיירות הטורקי, שהיווה במשך עשורים את אחד מעמודי התווך של הכלכלה המקומית, נמצא בצניחה חופשית. הנתונים העדכניים מציירים תמונה קשה: ירידה של 5% במספר התיירים הזרים ביולי, צניחה של 30% במבקרים באנטליה ברבעון הראשון, והפסדים צפויים של 3 מיליארד דולר בהכנסות השנתיות. מדובר ברעידת אדמה כלכלית עבור מדינה שבה התיירות מהווה 12% מהתמ"ג ומעסיקה מעל 3 מיליון עובדים.
המשבר מתבטא בירידה חדה במספרים: גרמניה, שהיא השוק הגדול ביותר של מבקרים, רשמה ירידה של 8%, בריטניה 10%, וארצות הברית צנחה ב-22%. אבל מעבר לסטטיסטיקה היבשה, מדובר בסיפור של ענף שלם שמתמוטט תחת העומס של אינפלציה דוהרת, אסונות טבע חוזרים ומדיניות כלכלית כושלת עם תדמית שהולכת ונהית בעייתית יותר לעולם המערבי - ארדואן נגד להקת בנות - "לבוש ומעשים לא הולמים". ארדואן נלחם באופוזיציה הליברלית, שם מנהיגים שלה בכלא, ומדבר יותר ויותר על קיצוניות דתית. זה עלול להפחיד את התיירים.
וכל זה קורה כשטורקיה נתפסת זולה מאוד. המטבע שלה איבד מעל%5 ב-20 שנה, אלא שהאינפלציה של 335 שהיא אומנם בירידה, מחסלת את היתרון התחרותי. משפחה של ארבעה משלמת כיום 150-200 דולר ללילה במלון בינוני באנטליה, לעומת 100-130 דולר לפני כשלוש שנים.
המודל של "הכול כלול": כך שורדים המלונות הגדולים בזמן שהמסעדות המקומיות נסגרות
הפתרון שמחזיק את הענף בחיים הוא דווקא מודל הכל כלול. המלונות מרכיבים חבילות מיוחדות לתיירים רוסים כדי לשמור על תפוסה גבוהה. השוק הרוסי, שמהווה 14% מהמבקרים, נשאר יציב יחסית בזמן שהאירופים בורחים.
- תבעו את סוכנות הנסיעות וזכו - "הסוכנות טעתה בתכנון הטיול"
- בריטניה מזהירה מפני הגעה לישראל ומשגרת מטוסי קרב למזרח התיכון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל יש לזה מחיר כבד. המודל יוצר "בועה" שבה התיירים לא יוצאים מהמלון ולא מוציאים כסף בכלכלה המקומית. התוצאה: בעלי עסקים קטנים באנטליה מדווחים על ירידה של 40% במכירות. מסעדות משפחתיות נסגרות, חנויות מזכרות מורידות תריסים, ומדריכי טיולים מקומיים נשארים ללא עבודה.