דיווח: טאבולה חתמה על הסכם מול אפל - המניה מזנקת ב-15%
חברת הפרסום הישראלית טאבולה טאבולה חתמה על הסכם מול אפל APPLE במסגרתו היא תפרסם בתוך האפליקציות של ענקית הטכנולוגיה, כך על פי דיווח של אתר Axios. בעוד היקף ההסכם לא נחשף, ההכנסות הצפויות של אפל מפרסומות צפויות להסתכם השנה ב-10.3 מיליארד דולר.
על פי הדיווח, המהלך מבטא את הצורך של אפל להרחיב את תחום הפרסום שלה. בכדי לעשות זאת היא זקוקה למערך מכירות משמעותי ומכיוון שהיא אינה מעוניינת לבנות צוות כזה בעצמה, היא פונה לחברה חיצונית. חברת המחקר eMarketer מעריכה כי הכנסות הפרסום של אפל ברחבי העולם יסתכמו ב-10.34 מיליארד דולר השנה.
טאבולה, שידועה בעיקר מהפרסומות שלה המופיעות בתוך אתרים, תשמש כסוכנת פרסום מורשית עבור אפליקציית החדשות והמניות של החברה - אפל ניוז ואפל סטוקס. היא תמכור שטחי פרסום בתוך התוכן שיופיעו באפליקציות של אפל במכשירים שלה. בשלב זה, האפליקציות זמינות בארה"ב, בריטניה, קנדה ואוסטרליה ומוטמעות בכל אייפון, אייפד ומק. טאבולה תוכל למכור פרסומות בתוך הפידים הראשיים ובתוך מאמרים של מוציאים לאור נבחרים בשתי האפליקציות.
למה דווקא טאבולה?
על פי Axios, למרות שטאבולה מזוהה עם פרסומות פשוטות יחסית, היא נחשבת לשותפה טובה עבור אפל בזכות 3 יתרונות עיקריים: ראשית, טאבולה היא חברה גדולה בתחום שלה. היא עובדת עם למעלה מ-9,000 שותפים ועם למעלה מ-18,000 מפרסמים ברחבי העולם. בנוסף, לטאבולה נוכחות בכל רחבי העולם, מה שמתאים למאמצים של אפל להגיע לקהל בינלאומי. לבסוף, מרבית הקשרים של טאבולה עם הלקוחות הם ישירים. הדבר מאפשר לצוות של מעל 100 מנטרי פרסום מטאבולה לקבוע אילו מפרסמים יוכלו לפרסם באפליקציות של אפל.
זהו לא הפעם הראשונה שאפל עובדת עם צד שלישי על מכירת פרסומות. בעבר היה לה הסכם בלעדי עם NBCUniversal למכירת פרסומות באפל סטוקס ואפל ניוז. כיום, NBCU עדיין מוכרת פרסומות עבור שתי האפליקציות בארה"ב ובבריטניה, אך היא לא סוכנת מורשית באוסטרליה ובקנדה.
- אפל עקפה את הציפיות - אך נחלשה במכירות האייפון ובהכנסות מסין
- בנק אוף אמריקה: אפל תכפיל את הרווחים תוך 5 שנים בזכות ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עסקאות מהסוג של אפל וטאבולה הופכות לנפוצות יותר ככל שתעשיית הפרסום גדלה ומושכת שחקנים חדשים. דוגמאות נוספות כוללות את שיתוף הפעולה בין יוטיוב לאינסטאקארט, שיתוף פעולה בין טאבולה ליאהו, וכן שיתוף פעולה בין חברת אלברטסון לחברת הפרסום Criteo.
טאבולה רשמה ברבעון הראשון של 2024 רווח מתואם של סנט למניה על הכנסות של 414 מיליון דולר ועקפה את צפי האנליסטים להפסד מתואם של 3 סנט למניה על הכנסות של 403 מיליון דולר.
על רקע החדשות מניית טאבולה מזנקת לשווי של 1.34 מיליארד דולר. מתחילת השנה המניה ירדה ב-7.5% וב-12 החודשים האחרונים עלתה ב-16%.
- 2.אלו מניות לא יציבות 17/07/2024 10:06הגב לתגובה זומחרתיים נמכרת
- 1.מחר הופלת 33 אחוז -ממקור פנימי! (ל"ת)D-BILL 16/07/2024 22:43הגב לתגובה זו
צילום: RDNE Stock project, Pexelsלמה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
לא מעט מומחים, אנליסטים ופרשנים מזהירים כי החגיגה הנוכחית בוול סטריט מזכירה מאוד את החגיגות שהקדימו משברי ענק בעבר. אבל האמת היא שהדמיון היחיד הוא במחירי המניות הגבוהים. יתר הסביבה הכלכלית של היום שונה מאוד, ותומכת במגמה החיובית. אז תיקוני מחירים עשויים לקרות, אבל משבר כלכלי גלובלי - לא
וול סטריט אפופה באופטימיות ומקהלת השוורים חוזרת לבמות עם ההמנון העתיק שלהם, "Happy days are here again". זה שיר מהמחזמר "לרדוף אחרי הקשת", וביצועו, שנים מאוחר יותר, על ידי ברברה סטרייסנד הפך אותה לגדולה מכולן. ערב מפולת 1929 היה זה ההמנון הבלתי רשמי של השוורים בוול סטריט. בשנת 1932, בשיא המשבר הכלכלי הגדול, אימץ הנשיא פרנקלין רוזוולט את השיר כהמנון קמפיין הבחירות שלו, ולאחרונה הוא חוזר שוב באמצעות מקהלת השוורים כי אין כמו השיר הזה כדי לתאר את מצב הרוח בוול סטריט של סוף אוקטובר 2025.
מומחים ופרשנים רבים, מדור הבייבי בום, חוששים שהשיר שוב מבשר על אסון שמתקרב למשקיעים ולכלכלה. "האופטימיות", אמר רגע לפני משבר 1929 ה"זאב הבודד של וול סטריט", המשקיע האגדי ברנרד ברוך, "מסנוורת ומטעה, במיוחד דווקא את בתי ההשקעה המובילים, האנליסטים והמשפיענים שממשיכים להמליץ על המניות ככל שהשוק עולה יותר". הוא אמר זאת כשנשאל מדוע כתב פוטים במהלך אוקטובר 1929.
האמת היא שהדמיון היחיד במצב השוק בין אוקטובר 2025 לאוקטובר 1929 (וזה גם נכון למשברים הגדולים של 1987, 2000 ו-2008) הוא בהערכת המניות. יש מומחים, אנליסטים ופרשנים שטוענים שהערכת המניות כרגע תוביל לאותן תוצאות שהובילו לשלושת המשברים הקודמים, מפולת בבורסה ומשבר כלכלי גלובלי בעקבותיה. דעתי שונה ואסביר זאת בהמשך אבל קודם נבדוק את מה שקרה בשלושת המשברים הקודמים.
מה גרם למשבר הגדול של 1929?
אנציקלופדיה בריטניקה מתארת את הסיבות למשבר 1929 כדלקמן, "קריסת שוק המניות של 1929 נגרמה על ידי ספקולציות גוברות ומניות מוערכות יתר שהונעו על ידי קנייה באמצעות מרווח (מרג'ין), מה שהוביל ליצירת בועה כלכלית שאינה בת קיימא ושהתפוצצה כאשר הפדרל ריזרב העלה את הריבית, מה שגרם למכירות בהלה וחשף חולשות בסיסיות בכלכלה כמו ייצור יתר חקלאי ורגולציות בנקאיות חלשות. שילוב גורמים זה הוביל לירידה דרסטית במחירי המניות, לפאניקה של המשקיעים וסימן את תחילתו של השפל הגדול".
סיבות דומות הובילו למשברים של 1987, 2000 ושל 2008, הייתי אז בקו החזית ונוכחתי בכך. כלומר, משברים מהסוג הזה פורצים כתוצאה מתהליך שמוביל משקיעים להאמין שמגמת העליות החזקה תימשך. התהליך הזה מתחיל מסיבות כלכליות אמיתיות כמו למשל יציאה ממיתון לצמיחה, הורדות ריבית, רווחיות שמתחילה לעלות וכו', ועובר, בתמיכת התקשורת, האנליסטים ויועצי ההשקעות, לגאות בבורסות. אלא שתוך כדי התהליך נוצר פער, שהולך וגדל עם מגמת העליות, בין ציפיות המשקיעים למציאות הכלכלית, פער שמוביל להערכות יתר של נכסים ויותר חשוב - פער שיוצר ניתוק בין המשקיעים (כולל משקיעים מנוסים, אנליסטים ופרשנים) לבין היכולת שלהם להעריך את הסכנה שבה הם נמצאים.

