נייס ואורמת נפלו ב-6%, הבורסה השלימה ירידה שבועית של 4%, מדד הנדל"ן צנח השבוע ב-8%
טבע עלתה ב-1.4%, מניית נתנאל גרופ קפצה ב-5%, אחרי אישורי הבנייה בביתר עלית. מדד הנדל"ן איבד 38% ב-12 החודשים האחרונים
הבורסה המקומית משלימה שבוע לא טוב, כאשר המדדים ירדו השבוע ב-4%. ת"א 35 ירד ב-3%, ת"א 125 ב-3.9%, ת"א 90 ירד ב-6%. הבנקים נפגעו פחות - ירידה של 2.3%. מדד הנפט והגז ירד ב-3%, מדד הנדל"ן צנח ב-8% ורק נציין שב-12 החודשים האחרונים הוא משלים נפילה של 38% - הרבה יותר מכל מדד משמעותי בבורסה המקומית (ת"א 125 ירד ב-15% בתקופה זו). המשקיעים חוששים שההאטה בתחום הנדל"ן כבר כאן (בעקבות עליית הריבית) ומצביעים על כך ברגליים מזה תקופה ארוכה. הבוסט שחיכו לו באל על אל על 1.84% : עומאן התירה לחברות ישראליות לעבור בשטח - המשך הטיסה לתאילנד צפוי להתקצר בכ-2.5 שעות; אילו עוד קווים עשויים להיפתח? והאם יחד עם הגזר מגיע גם המקל כאשר חברות תעופה זרות תפתחנה עכשיו קווים חדשים למזרח ותתחרנה באל על? (לכתבה המלאה) נייס נייס -2.37% בתוצאות טובות, אבל תחזיות פושרות - מתחת לתחזית ההכנסות ובטווח תחזית הרווח בזכות משחק חשבונאי. ברבעון הראשון צופה החברה רווח של 1.97 דולר למניה - בהתאם לתחזיות, ההכנסות יסתכמו ב-564 מיליון דולר, האנליסטים ציפו ליותר (לכתבה המלאה). *אופציות המעו"ף פקעו הבוקר ברמה של 1,767.32 נקודות. הדולר נחלש ב-1.4% ל-3.61 שקלים לאחר שכבר נחלש קודם לכן ב-1.8% והגיע ל-3.6 שקלים. גם האירו נחלש ב-1.4% ונסחר תמורת 3.84 שקלים לאחר שכבר איבד כמעט 2% והגיע ל-3.82 שקלים; יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו ניהול סיכונים, מימון והשקעות: "היצעי מט"ח משמעותיים בלמו את המשך פיחות השקל" - האם בנק ישראל התערב? (לכתבה המלאה)
מדד ת"א 35 מדד ת"א 125 מדד ת"א 90 דולר רציף > לשער הדולר הרציף דולר ארה"ב > לשער הדולר היציג BITCOIN 1.75%- טרם החל המסחר הרציף
- 15.רק כשלוחצים על הנייר מסויים מקבלים אותו און ליין י 23/02/2023 22:55הגב לתגובה זורק כשלוחצים על הנייר מסויים מקבלים אותו און ליין יש משהו חשוד בעניין
- 14.והשאלה שלי כאשר אני עושה שאילתה דרך אתר הבנק או אפ 23/02/2023 22:46הגב לתגובה זווהשאלה שלי כאשר אני עושה שאילתה דרך אתר הבנק או אפליקציה על מניה שנמצאת בתיק שלי האם יש תוכנת בינה שעוקבת אחרי זה כי שמתי לב שכל פעם שאני עושה שאילתה אוטומטית יש תגובה חריגה במניה
- 13.אינשאללה נייס פושטת רגל! שתתרסק! בזכות המנכ"ל המהולל... (ל"ת)אור 23/02/2023 15:45הגב לתגובה זו
- 12.בורסה של שמאלנים לקנות רק שורטים (ל"ת)הבורר 23/02/2023 15:17הגב לתגובה זו
- בעזרת השם יתברך.שהבורסה טיפול על הפנים.תתרסק ב 70%. (ל"ת)בבר שבעים שנה בבורסה 23/02/2023 15:36הגב לתגובה זו
- 11.שמאלנים הרסתם את המדינה תמשיכו להפגין (ל"ת)נחי 23/02/2023 15:16הגב לתגובה זו
- יגאל 23/02/2023 22:50הגב לתגובה זולכו לעבוד!!!!
- 10.ליויתן 23/02/2023 14:07הגב לתגובה זוהשבוע היתה כתבה מצויינת.. ובקרוב בשורות מצויינות..
- 9.שמוליק 23/02/2023 14:06הגב לתגובה זותמיד היתה טובה לנאמניה אין כמוה מת עליה דעה אישית שלי.
- 8.יורדת-צוללת. יש הסבר?איפה ויזל 23/02/2023 13:50הגב לתגובה זויורדת-צוללת. יש הסבר?איפה ויזל
- 7.אחרי פקיעה מנחיתים מטה (ל"ת)בורסה 23/02/2023 13:49הגב לתגובה זו
- 6.לא יעזור לאלה שמורידים את השוק הרפורמה תעבור (ל"ת)שלמה 23/02/2023 13:38הגב לתגובה זו
- כמה 23/02/2023 13:53הגב לתגובה זואתה ודומיך יכולים להיות נראה לך שמישהו מןריד בכוונה את השוק??? איך בדיוק?
- שלמה 23/02/2023 15:13מרוב תסכול התחלת ללכלך על אנשים שאתה לא מכיר ?
- 5.בורסה מקוללת היחידה באדום גועל נפש (ל"ת)אא 23/02/2023 13:16הגב לתגובה זו
- הבורסה לא מקוללת .היא רק נשק זמני של השמאל שלא יעזור לה (ל"ת)שלמה 23/02/2023 13:39הגב לתגובה זו
- דוד 23/02/2023 14:53על שם המלך החכם רק חבל שאתה אהבל
- 4.בעזרת השם יתברך.שהבורסה טיפול על הפנים.תתרסק ב 70%. (ל"ת)בבר שבעים שנה בבורסה 23/02/2023 12:45הגב לתגובה זו
- אנונימי 26/02/2023 09:28הגב לתגובה זולפני הכל קדיי שטלמד לקטוב
- 3.שלי 23/02/2023 12:08הגב לתגובה זוכתבתי בבוקר רק למטה וצדקצי
- 2.חכם 23/02/2023 11:39הגב לתגובה זואיפה חודורוב ? הדולר אדום בורדו וירד ל3.2................ היידה אנלבייקס
- 1.ריצי 23/02/2023 11:20הגב לתגובה זותזכרו את השם.

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
