אפסייד של 49% למניית מובילאיי? האנליסטים מאמינים שכן
חברת מובילאיי מובילאיי (סימול:MBLY) לא הייתה שווה 50 מיליארד דולר (הנה הסיבות מדוע). אינטל רצתה להנפיק בשווי האסטרונומי הזה, אבל התרענו שזה מנופח. לא שאינטל הייתה צריכה אותנו כדי לדעת את זה אבל היא ניסתה להנפיק ב'שיטת מצליח' - לבקש תמחור גבוה. אבל השוק לא קנה את התרגיל ובסוף היא נאלצה להתפשר שוב ושוב עד לשווי של 16.7 מיליארד דולר.
אבל השאלה שרלוונטית עכשיו למשקיעים היא האם יש אפסייד במניה, אחרי שהחברה הונפקה בשווי נמוך יחסית? בינתיים 10 אנליסטים מכסים את מניית מובילאיי. 8 מתוכם נותנים המלצת קניה ו-2 "החזק". מחיר היעד הממוצע של האנליסטים עומד על 40 דולר למניה, או אפסייד של 49% ביחס למחיר הנוכחי (שעומד על 26.85 דולר).
מובילאיי הכניסה במחצית הראשונה של 2022 854 מיליון דולר, כלומר קצב שנתי של 1.7 מיליארד דולר והיא נסחרת במכפיל הכנסות של 13 על השנה הנוכחית. על פי מחיר מניה של 40 דולר ושווי שוק של 33 מיליארד דולר מדובר על מכפיל הכנסות של 19. החברה מפסידה בינתיים והיא הפסידה 67 מיליון דולר במחצית השנה הראשונה. אבל זה חשבונאי. על פי ניתוח שעשינו, מובילאיי יכולה להגיע לרווח של 700-800 מיליון דולר די מהר (בהתעלם מהמס). כלומר מכפיל רווח של 22-25. סביר בתעשייה שבה היא פועלת.
אנליסטים שעבדו על ההנפקה ממתינים כחודש לפני פרסום אנליזה. הזמן הזה בדיוק עבר עכשיו ו-7 אנליסטים הוציאו המלצות על המניה. 5 מתוכם נתנו דירוג "קניה" ו-2 "החזק. האנליסט של סיטיבנק, איתי מיכאלי, מכנה את מובילאיי כבחירה המובילה שלו ב"מחזור הטוב ביותר של תוכן מצטבר שאי פעם התרחש בתעשייה". הוא מאמין שלמובילאיי יש טכנולוגיית נהיגה אוטונומית מובילה וצופה שהמכירות יגיעו ל-50 מיליארד דולר עד 2030, לעומת כ-1.7 מיליארד דולר כיום. אנליסטים אחרים שלא עבדו על הנפקה יכולים להשיק כיסוי בכל זמן ובסך הכל כאמור יש 10 אנליזות על החברה.
- אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יש מי שחושבים שמובילאיי יכולה יום אחד להציע "ניידות אוטונומית כשירות", או AMaaS כפי שהוא מנסח זאת. לדבריו, החברה יכולה להפעיל רובוטריקים יום אחד. זו "אופציונליות לטווח ארוך יותר", אמר Luke Junk מביירד (Baird)
כאשר השווקים יחזרו לעלות - גם ההנפקות החדשות יכולות לעלות
החלומות על נהיגה עצמית כמובן לא נמחקו ומובילאיי היא כמובן שם חם ומוכר בתחום, כאשר היא מפתחת מערכות ראייה לכלי רכב, בקרת שיוט וסיוע בשמירה על נתיב. כאשר השווקים יחזרו לעלות - סביר שגם השווים של החברות שהונפקו והתרסקו בשנה האחרונה יעלו ואם הם יעלו אז למה לא מובילאיי? (מובילאיי אמנם זינקה בהנפקה ממחיר של 21 דולר למחיר של יותר מ-28 דולר, אבל זה לא רלוונטי לכם. לא הייתם יכולים לקנות שם אלא רק אחר כך, כך שהמחיר הרלוונטי הוא 28.42 דולר למניה - ומאז ההנפקה היא בנפילה). כדי לסבר את האוזן, נזכיר שמכונית המותאמת למובילאיי הסתובבה ברחבי מנהטן - מבלי שאדם התערב - כבר לפני חצי שנה (כך זה נראה בסרטון).
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
כזכור, אינטל שרכשה את מובילאיי לפני 5 שנים הנפיקה את המניה במחיר של 21 דולר למניה ושווי שוק של 16.7 מיליארד דולר. בפועל ההנפקה הייתה במחיר של 28.42 דולר, מה שהעניק לחברה שווי שוק של כ-23 מיליארד דולר ומאז היא ירדה ב-6% לשווי של 21.7 מיליארד דולר כעת.
יחד עם יחס מכפילים, יחס דירוג קנייה של 80% אצל אנליסטים נחשב גבוה בתחום הספקים לרכב. יחסי דירוג של קנייה עבור ספקי רכב גדולים נעים בין 30% ל-75%. יחס האנליסטים הממוצע למניה ב-S&P 500 הוא 58%.
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?

