גונקו גייסה 25 מיליון דולר. רוצה להגביר את הגיוון האנושי בארגונים
חברת הסטארטאפ Joonko, שפיתחה פלטפורמה טכנולוגית המסייעת למעסיקים לגוון את כח האדם בארגון, השלימה סבב גיוס B בהיקף 25 מיליון דולר בהובלת Insight Partners ובהשתתפות Target Global והמשקיעים הקיימים Kapor Capital ו- Vertex Ventures. לסבב הצטרפו סדרת משקיעים מארה"ב, הסבב החדש מביא את סך ההשקעה בחברה ל-38 מיליון דולר.
Joonko הוקמה בשנת 2016 על ידי עילית רז ופיתחה מערכת מבוססת בינה מלאכותית שמאפשרת למעסיקים גישה למאגר מועמדים ומועמדות שמשתייכים לקבוצות מיעוט. האלגוריתם הייחודי מזהה את הנתונים הדמוגרפיים של כל מועמד למשרה, ומתאים בין קורות החיים שלהם לתיאור המשרה. האוטומציה מאפשרת לחברות לגייס מתוך מאגר נרחב שכולל מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות, שעברו סינון ראשוני והינם מתאימים מבחינת כישורים. כמו כן המערכת מסייעת לחברות רבות שקבעו לעצמן כמטרה להרחיב את הגיוון האנושי בארגון, אך לא מצליחות לעשות זאת בצורה אפקטיבית באמצעות כלי הגיוס המקובלים.
המאגר של Joonko כולל כיום 130 אלף מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות בשוק העבודה. שני אתגרים משמעותיים שחברות נתקלות בו היום הם קידום מועמדים מאוכלוסיות לא מיוצגות לעמדות של ניהול ביניים וגיוס של כח אדם לא מיוצג למשרות טכנולוגיות באופיין. ואכן, 64% מהמועמדים במאגר של ג׳ונקו, מיועדים לתפקידי ניהול בינוניים או בכירים ו-53% בעלי רקע טכנולוגי, ולקוחות החברה נעזרות בפלטפורמה לאיוש המשרות המרכזיות בליבת פעילותן. המודל של החברה מבוסס על מנוי קבוע, בניגוד לפלטפורמות אחרות שגובות על בסיס גיוס של מועמדים, שמאפשר לחברות ליהנות מגישה בלתי מוגבלת למאגר מועמדים.
לחברה 150 לקוחות, ביניהן אמריקן אקספרס, פייפאל, אדידס וקרוקס וזאת לצד חברות בינוניות וקטנות רבות ברחבי ארה"ב הפועלות במגוון רחב של תחומים. החברה מעסיקה כיום 45 עובדים, רובם בישראל והשאר בארה"ב. כספי ההשקעה ישמשו לגיוס 25 עובדים נוספים עד סוף שנה זו להרחבת מרכז הפיתוח בישראל והגדלת כח האדם במשרדיה בניו יורק.
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עילית רז, מייסדת ומנכ"לית Joonko: "חברות רבות מסתמכות על פניות מועמדים לצורך איוש תפקידים פתוחים, או למשל שיטת חבר מביא חבר, הניסיון מוכיח שהסתמכות על שיטות אלו עלולות להוביל לכוח עבודה הומוגני. כאישה מנהלת ויזמית בהייטק, אני רואה בכך חסם משמעותי להעסקת עובדים מוכשרים מקרב אוכלוסיות בייצוג חסר.
"Joonko שמה את הזרקור בדיוק על המועמדים האלו שנוטים להתעלם מהם או לא לראות אותם כלל. המאגר שלנו כולל מועמדים שהגיעו לשלבים האחרונים בחברות מובילות אך לא קיבלו את התפקיד. השילוב של מאגר כישרונות ברמה עולמית, יחד עם האלגוריתם של מיון והתאמה המבוסס בינה מלאכותית הופך את המערכת שלנו לכלי גיוס משלים שהוא חובה לכל ארגון. סבב ההשקעה יאפשר לנו להתרחב ולשנות את ההרכב האנושי של חברות בכל מקום בעולם."

אקזיט ענק בסייבר - ארמיס תימכר ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר
דיווח בבלומברג: ServiceNow תרכוש את ארמיס ב-7 מיליארד דולר. ארמיס, חברת סייבר ישראלית-אמריקאית שנוסדה ב-2015 על ידי יוצאי יחידת 8200 ומבוססת בסן פרנסיסקו, מתמחה בניטור וניהול התקנים מחוברים ללא התקנת סוכנים. הפלטפורמה שלה מזהה אלפי התקנים "עיוורים" ברשתות ארגוניות, כולל IoT, ציוד רפואי, מערכות תעשייתיות OT ותשתיות קריטיות, ומספקת נראות מלאה לסיכונים. הטכנולוגיה מזהה יותר נקודות תורפה מכלים מסורתיים ומשרתת מעל 40% מחברות Fortune 100, כולל 7 מתוך Fortune 10, וכן ארגונים בבנקאות, תעשייה כבדה, תעופה וביטחון.
לאחרונה גייסה ארמיס 435 מיליון דולר בהובלת גולדמן סאקס ו-CapitalG, לפי שווי של 6.1 מיליארד דולר – עלייה משמעותית משווי 4.5 מיליארד דולר שהיה לפני כחצי שנה. ההכנסות החוזרות השנתיות (ARR) חצו את רף 300 מיליון דולר, צמיחה של למעלה מ-50% משנה קודם, עם אלפי לקוחות גלובליים. בשנתיים האחרונות ביצעה שלוש רכישות בתחומי ענן, AI ואבטחת OT, שתרמו מיליוני דולרים נוספים להכנסות. החברה מתכננת להגיע למיליארד דולר ARR תוך שלוש שנים, כשההצהרה היתה שהחברה נערכת להנפקה בעוד שנה-שנה וחצי.
אלא ש-ServiceNow טרפה את הקלפים. ההצעה שלה כנראה היתה "טובה מדי", הצעה שאי אפשר להגיד לה לא. משקיעים כמו Insight Partners (שרכשה ב-2020 תמורת 1.1 מיליארד דולר) ו-CapitalG שהיו בסבבים מוקדמים ירוויחו פי 6-7 על ההשקעה,
כך או אחרת, השילוב של מערכות ארמיס עם ServiceNow, שפלטפורמת ה-ITSM שלה משרתת 85% מחברות Fortune 500, יאפשר ניטור התקנים משולב שמפחית עלויות תפעול ב-25-30% ויחזק חשיפה לשוק IoT שיגיע ל-15 מיליארד התקנים עד 2026. העסקה מבטאת טרנד רחב: 60% מעסקאות הסייבר מאז 2023 כוללות אינטגרציה לפלטפורמות ענק כמו Microsoft, Salesforce ו-Oracle, מקצרת זמן שילוב מ-12 ל-6 חודשים ומגדילה הכנסות משותפות ב-35%. לתעשייה הישראלית, זהו אקזיט נוסף אחרי שוויז נמכרה למיקרוסופט ב-32 מיליארד דולר וסייברארק לפאלו אלטו ב-25 מיליארד דולר.
- ארמיס בוחרת בעצמאות: במקום רכישה גייסה 435 מיליון דולר
- ארמיס במו"מ לגיוס של מאות מיליוני דולרים לפי שווי של יותר מ-5 מיליארד דולר - או מכירה מלאה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עובדי Dux, צילום: מעין רחימהDux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
החברה פיתחה מערכת המתמודדת עם אתגר מהירות התקיפות של ימינו, על ידי זיהוי וניתוח של חולשות שתוקף יכול לנצל בפועל, ופותרת אותן לפני שתקיפה יוצאת לפועל: "הבנו שאפשר לנצל את זה שיש היום מכונות שיכולות לחשוב כמו בן אדם ולתת פיתרון שונה ממה שהיה עד היום"
Dux, חברת סייבר ישראלית שפיתחה פלטפורמה מבוססת אייג'נטים לניהול איומים, ופותרת בדיוק את אתגר זה, נחשפת היום עם גיוס סיד בהיקף של 9 מ' דולר, בהובלת Redpoint, TLV Partners וMaple Capital ובהשתתפות של אנג׳לים מחברות מובילות בתעשייה, ביניהן CrowdStrike, Okta, ו-Armis. לפי החברה, היא מביאה לעולם הגנת הסייבר יכולת שוברת שוויון לניהול איומים המבוסס על אייג'נטים.
החברה נוסדה על ידי אור לטוביץ, עמית ניר, ונדב גבע, כולם בוגרי תוכנית תלפיות של צה"ל. במהלך שירותם, הובילו פרויקטים משמעותיים ורחבי היקף של סייבר התקפי והגנתי ויוזמות AI שונות עבור משרד ראש הממשלה ויחידת 8200. עבור פועלם, זכו בפרסי בטחון ישראל ופרס רוה״מ, כאשר הפרויקטים שהובילו מוטמעים כיום כמערכות תפעוליות שנמצאות בשימוש ברמה הלאומית. Dux הוקמה כדי לסייע לצוותי האבטחה בארגונים להבין מה תוקפים יכולים לנצל נגדם בעולם האמיתי ולא פחות חשוב, מה לא ניתן לניצול ובעיקר מבזבז לצוותים זמן יקר, ולתקן את החולשה עוד לפני שהיא נוצלה.
גיוס הסיד המשמעותי יסייע לחברה להרחיב את צוות המחקר והפיתוח שלה בתל אביב, להגדיל את פעילות ה-go-to-market שלה בארצות הברית, ולהאיץ את היכולות מבוססות האייג׳נטים של הפלטפורמה שפיתחה בתחומים של ניתוח ניצול חולשות, טיוב כלי ההגנה הקיימים בארגון, וניהול איומים באופן שוטף.
תקיפות סייבר-ריגול שבוצעה על ידי סוכן AI
כבר הרבה זמן שארגונים מתקשים עם הגדילה המשמעותית בכמות הנכסים, הסורקים השונים, והחולשות, הרבה מעבר למה שצוותי האבטחה יכולים בפועל לנטר. האלמנט המאתגר ביותר כיום, שהשתנה דרמטית בשנים האחרונות, הוא המהירות שבה תקיפות סייבר יוצאות לפועל באמצעות AI. לפי דוח של Mandiant, תוך שנתיים, הזמן הממוצע לניצול חולשה על ידי תוקף צנח מ-32 יום ל-5 ימים בלבד. בנוסף, מוקדם יותר השנה Anthropic תיעדה את תקיפת הסייבר-ריגול הראשונה בעולם שבוצעה לגמרי על ידי סוכני AI, לא רק בשלב התכנון וההכוונה, אלא גם בשלב ביצוע התקיפה, באופן אוטונומי.
- "המשמעות הכי חשובה של AI היא במודל התמחור של משרדי עורכי דין"
- המנכ"לים ממשיכים להשקיע ב-AI, למרות שהתשואה עדיין מאכזבת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"התקיפות האלו לא מחכות לתהליכי תיקון תקופתיים של צוותים שונים בארגון", אמר אור לטוביץ, שותף מייסד ומנכ"ל Dux. "צוותי האבטחה צריכים כלים לניתוח מה שבאמת בר ניצול במערכות החברה, לצד יכולות פרקטיות להפחית את האיום בצורה אפקטיבית, ובמהירות תגובה שהתקיפות המודרניות דורשות".
