בואינג מאמינה שהביקושים ישארו חזקים; חוששת מיכולת האספקה
נראה כי דבר לא הולך ליצרנית המטוסים האמריקאית BOEING (סימול: BA). רק בתחילת החודש הקודם דיווחנו כיצד המכירות של הקבוצה בחודש אפריל נמצאו היו בירידה, וכיצד היא מתקשה להתאושש ממגפת הקורונה. עוד קודם לכן דיווחנו כיצד החברה מתכננת לשגר לחלל חללית, ומוקדם יותר במהלך אמצע השנה דיווחנו כיצד עיכוב בייצור מטוסי ה-787 שלה גורר את המניה כלפי מטה.
אולם האם כעת מתחילים הדברים להשתנות עבור החברה. בכנס בו נאם מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, ציין האחרון כיצד הוא מאמין שהביקוש לטיסות ממשיך לעמוד איתן וכי כך ימשך גם בעתיד הקרוב.
בחברת בואינג מאמינים כי הביקושים ימשיכו להישאר חזקים, וכי לצערו הביקושים הגבוהים לחופשות לא מאפשרות לבואינג לייצר את המטוסים בזמן עבור חברות התעופה, שנדרשות אליהן על מנת להטיס את הנוסעים עצמם.
עבור משקיעי בואינג למנכ"ל הייתה נקודה טובה אחת נוספת, כאשר ציין שהוא אינו מאמין שהדיווחים השליליים שהוציאה חברתו עד עכשיו ימשיכו להטריד את המשקיעים.
- שרשראות האספקה חזרו לפעול - האם זה הזמן לקנות מכוניות יד-שנייה?
- אזורים בסין מקלים את הגבלות הקורונה, האם נראה פרסה מלאה של הממשל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול בביקושים בתעשייה מצביע על סיטואציה בריאה. מנגד, הגידול בביקושים הוא אותו אחד שגרם לתקלות הרבות בתעשייה מלכתחילה. חברות רבות מתקשות לגייס עובדים, להשיב עצמן לפעילות בהתאם לגידול בביקושים ולהוציא טיסות באופן סדיר.
כמו כן, גם עניין שרשראות האספקה מטריד את המנכ"ל, כאשר זה ציין כיצד לתעשייה שרשרת אספקה מסובכת, וכיצד היעדר היכולת להתמודד עם חוסרים מסויימים בעקבות הפגיעה מנעה מהחברה לשוב לפעילות מלאה. לראייתו, משבר זה ימשך עד סוף השנה הקרובה.
על המשקיעים לשקול גם את הצד הסביבתי שבהשקעות בחברת מטוסים. בהסתכלות על מורד הדרך מאמין המנכ"ל כי החברה נאלצת להתמודד יותר ויותר עם דרישה כי יעילות המטוסים תעמוד בקנה אחד עם פליטה נמוכה. כידוע, למטוסים יכולית גבוהה מאוד לזהם את הסביבה.
- מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
- 4.YL 27/06/2022 10:20הגב לתגובה זואפילו בקטן רמי לוי בחר נכון איירבס 320 רק אל על ש אפילו שהיא חברה פרטית מופעל עליה לחץ אדיר
- 3.אני הילד 23/06/2022 11:50הגב לתגובה זוהשיא היה בפברואר 2019 בשער 425. כלומר אנחנו בשליש מהשיא. ירידה של 66%. השוק כולו מורכב משתי חברות בלבד. בויאנג והמתחרה איירבס. קשה מאד יהיה לחברה נוספת להיכנס כי החסמים הם מאד אבל מאד גבוהים. ומכיוון שאני חושב שימשיכו לייצר מטוסים ב 30 שנה הקרובות לפחות. לדעתי זה מחיר טוב. החברה אולי הפסידה נתח שוק והסתבכבה קצת כלכלית אבל היא תצא מזה. האמריקאים לא יתנו לאירופים לנצח אותם בתחום כל כך חשוב.
- 2.אני הילד 23/06/2022 07:12הגב לתגובה זוהשיא היה בפברואר 2019 בשער 425. כלומר אנחנו בשליש מהשיא. ירידה של 66%. השוק כולו מורכב משתי חברות בלבד. בויאנג והמתחרה איירבס. קשה מאד יהיה לחברה נוספת להיכנס כי החסמים הם מאד אבל מאד גבוהים. ומכיוון שאני חושב שימשיכו לייצר מטוסים ב 30 שנה הקרובות לפחות. לדעתי זה מחיר טוב. החברה אולי הפסידה נתח שוק והסתבכבה קצת כלכלית אבל היא תצא מזה. האמריקאים לא יתנו לאירופים לנצח אותם בתחום כל כך חשוב.
- 1.Yl 23/06/2022 01:21הגב לתגובה זוידוע איירבאס עולה באיכות אבל מה לעשות ישראל למשל גם בחלום לא יכולה לעבור
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום.
ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.
מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.
את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.
תקופה ראשונה
תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.
- חשמל או פלאג אין - דילמת המורה לנהיגה
- משרד הביטחון אוסף את הרכבים הסיניים של הקצינים - בעקבות חשש מדליפת מידע
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
| שנה | כמות |
| 2011 | 5 |
| 2012 | 45 |
| 2013 | 60 |
| 2014 | 19 |
| 2015 | 0 |
| 2016 | 5 |
משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"
משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור
משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל.
על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים".
המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים.
הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים".
בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.
