בואינג מאמינה שהביקושים ישארו חזקים; חוששת מיכולת האספקה
נראה כי דבר לא הולך ליצרנית המטוסים האמריקאית BOEING (סימול: BA). רק בתחילת החודש הקודם דיווחנו כיצד המכירות של הקבוצה בחודש אפריל נמצאו היו בירידה, וכיצד היא מתקשה להתאושש ממגפת הקורונה. עוד קודם לכן דיווחנו כיצד החברה מתכננת לשגר לחלל חללית, ומוקדם יותר במהלך אמצע השנה דיווחנו כיצד עיכוב בייצור מטוסי ה-787 שלה גורר את המניה כלפי מטה.
אולם האם כעת מתחילים הדברים להשתנות עבור החברה. בכנס בו נאם מנכ"ל בואינג, דייב קלהון, ציין האחרון כיצד הוא מאמין שהביקוש לטיסות ממשיך לעמוד איתן וכי כך ימשך גם בעתיד הקרוב.
בחברת בואינג מאמינים כי הביקושים ימשיכו להישאר חזקים, וכי לצערו הביקושים הגבוהים לחופשות לא מאפשרות לבואינג לייצר את המטוסים בזמן עבור חברות התעופה, שנדרשות אליהן על מנת להטיס את הנוסעים עצמם.
עבור משקיעי בואינג למנכ"ל הייתה נקודה טובה אחת נוספת, כאשר ציין שהוא אינו מאמין שהדיווחים השליליים שהוציאה חברתו עד עכשיו ימשיכו להטריד את המשקיעים.
- שרשראות האספקה חזרו לפעול - האם זה הזמן לקנות מכוניות יד-שנייה?
- אזורים בסין מקלים את הגבלות הקורונה, האם נראה פרסה מלאה של הממשל?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גידול בביקושים בתעשייה מצביע על סיטואציה בריאה. מנגד, הגידול בביקושים הוא אותו אחד שגרם לתקלות הרבות בתעשייה מלכתחילה. חברות רבות מתקשות לגייס עובדים, להשיב עצמן לפעילות בהתאם לגידול בביקושים ולהוציא טיסות באופן סדיר.
כמו כן, גם עניין שרשראות האספקה מטריד את המנכ"ל, כאשר זה ציין כיצד לתעשייה שרשרת אספקה מסובכת, וכיצד היעדר היכולת להתמודד עם חוסרים מסויימים בעקבות הפגיעה מנעה מהחברה לשוב לפעילות מלאה. לראייתו, משבר זה ימשך עד סוף השנה הקרובה.
על המשקיעים לשקול גם את הצד הסביבתי שבהשקעות בחברת מטוסים. בהסתכלות על מורד הדרך מאמין המנכ"ל כי החברה נאלצת להתמודד יותר ויותר עם דרישה כי יעילות המטוסים תעמוד בקנה אחד עם פליטה נמוכה. כידוע, למטוסים יכולית גבוהה מאוד לזהם את הסביבה.
- בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשךלמה המכוניות החשמליות בישראל פתאום זולות ב-30 אלף שקל? בשנת
- מקסוס eDeliver 5 Combi - מסחרית חשמלית דו שימושית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פיצוי לנהגי מוניות בגלל כניסת אובר - כמה והאם הוא סביר?
- 4.YL 27/06/2022 10:20הגב לתגובה זואפילו בקטן רמי לוי בחר נכון איירבס 320 רק אל על ש אפילו שהיא חברה פרטית מופעל עליה לחץ אדיר
- 3.אני הילד 23/06/2022 11:50הגב לתגובה זוהשיא היה בפברואר 2019 בשער 425. כלומר אנחנו בשליש מהשיא. ירידה של 66%. השוק כולו מורכב משתי חברות בלבד. בויאנג והמתחרה איירבס. קשה מאד יהיה לחברה נוספת להיכנס כי החסמים הם מאד אבל מאד גבוהים. ומכיוון שאני חושב שימשיכו לייצר מטוסים ב 30 שנה הקרובות לפחות. לדעתי זה מחיר טוב. החברה אולי הפסידה נתח שוק והסתבכבה קצת כלכלית אבל היא תצא מזה. האמריקאים לא יתנו לאירופים לנצח אותם בתחום כל כך חשוב.
- 2.אני הילד 23/06/2022 07:12הגב לתגובה זוהשיא היה בפברואר 2019 בשער 425. כלומר אנחנו בשליש מהשיא. ירידה של 66%. השוק כולו מורכב משתי חברות בלבד. בויאנג והמתחרה איירבס. קשה מאד יהיה לחברה נוספת להיכנס כי החסמים הם מאד אבל מאד גבוהים. ומכיוון שאני חושב שימשיכו לייצר מטוסים ב 30 שנה הקרובות לפחות. לדעתי זה מחיר טוב. החברה אולי הפסידה נתח שוק והסתבכבה קצת כלכלית אבל היא תצא מזה. האמריקאים לא יתנו לאירופים לנצח אותם בתחום כל כך חשוב.
- 1.Yl 23/06/2022 01:21הגב לתגובה זוידוע איירבאס עולה באיכות אבל מה לעשות ישראל למשל גם בחלום לא יכולה לעבור
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
BYD פלאג אין (יצרן)בכמה ירדו מחירי הרכב החשמלי והאם זה יימשך?
מלאי גבוה, אפס קילומטר, מגמה עולמית, עלייה במס קנייה - הגורמים שישפיעו על המחירים בשנה הבאה, האם לרוץ לקנות כעת רכב חשמלי, ומה המחירים של הרכבים הבלוטים?
שוק הרכב החשמלי בישראל רושם בשנה האחרונה ירידות מחירים חדות של 20%-40%. דגמים סיניים כמו BYD אטו 3, שמחירו עמד על 172 אלף שקל, מוצעים כעת ב-140 אלף שקל, וליפמוטור B10 ירד ל-140 אלף שקל. צ'אנגן דיפאל S05 זמין ב-145 אלף שקל, ו-MG S5 ב-150 אלף שקל. כל אלה כוללים טווח נסיעה של 400-450 קילומטר, תא נוסעים מרווח ל-5 נוסעים, מסכי מגע בגודל 12-15 אינץ', מערכות בטיחות אוטונומיות ברמה 2 ומערכות קישוריות עם תמיכה באנדרואיד אוטו ואפל קארפליי.
הירידה נובעת מעודפי מלאי בהיקף של עשרות אלפי יחידות, תחרות עזה בין יצרניות סיניות, האטה בביקוש הצרכני ושינויים במס הקנייה שמעודדים מכירות מיידיות. עד כה נמסרו השנה 285,000 רכבים חדשים, גידול של 9% לעומת 2024, אך נתח החשמליות ירד מ-25% למתחת ל-20% עם מכירות של 50,000 חשמליות בלבד לעומת 70,000 ב-2024.
עודפי המלאי יוצרים לחץ מרכזי על היבואנים. במהלך 2024 הזמינו יבואנים כמו יוניון מוטורס וטלקאר כמויות גדולות של דגמים חשמליים בהנחה שהביקוש ימשיך לצמוח בקצב של 30%-40% לשנה, כפי שקרה ב-2022-2023. במציאות, הביקוש ירד ב-30%, והותיר 30,000-35,000 רכבי אפס קילומטר במגרשי אחסון.
רבים מהם נרשמו על שם יבואנים או חברות ליסינג כדי להעביר אותם מדוחות פיננסיים, אך כעת הם נמכרים בהנחות חריגות. BYD, מובילת השוק עם 8,100 מסירות ב-2025 לעומת 16,400 ב-2024, מציעה את האטו 3 ב-140 אלף שקל במקום 172 אלף. צ'רי FX EV רשמה 2,100 יחידות חדשות בכבישים בחודש ההשקה, אך מכירות חודשיות עומדות כעת על 300 יחידות בלבד, מה שמצביע על הצטברות מלאים. יבואנים קטנים, כמו אלה שמביאים מותגים כמו ג'ילי וג'י איי סי, מציעים הנחות של 20,000-30,000 שקל כדי לשחרר תזרים מזומנים, שכן אחזקת מלאי עולה 5%-7% ממחיר הרכב בשנה בגלל ריביות מימון. עודפי מלאי והנחות חריגות: שוק הרכב לקראת סוף השנה.
- הלחץ של יבואני הרכב - כולם מספקים הנחות גדולות, עכשיו גם Zeekr
- דגם של טסלה ב-130 אלף שקל? ובינתיים: החברה מקפיצה מחירים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תחרות סינית - הנחות ישראליות
התחרות מסין מגבירה את הירידות. יצרניות כמו BYD, MG, ג'ילי וצ'רי מציפות את ישראל בדגמים זולים המיוצרים בכמויות גדולות בסין, שם השוק הפנימי רווי עם 9 מיליון חשמליות שנמכרו השנה. ישראל, כשוק קטן עם רגולציה מהירה לכניסת מותגים חדשים, משמשת יעד יצוא מרכזי. BYD הוזילה 22 דגמים בעד 34% בסין עד יוני 2025, מה שחלחל לישראל והכריח מתחרים להוזיל. MG S5, עם טווח 420 קילומטר וסוללה של 58 קוט"ש, מוצע ב-140 אלף שקל, ו-GAC GE3 ב-130 אלף שקל. ניאו ET5 ירד ב-39,900 שקל ל-255 אלף שקל, והופך תחרותי מול דגמים אירופיים. הרחבה: בקרוב, ירידה במחירי הרכב החשמלי; למה לצפות ואיך הכל התחיל?
