מעבדה ניסוי מבחנה ביומד
צילום: Istock

מניית אנטרה מזנקת עקב ניסוי מוצלח והעלתה את DNA בארץ ב-10%

בחברה אומרים כי צלחו את המבחן האמיתי בניסוי בתרופה לבליעה ללדלדול עצם: שיפור בצפיפות עמוד השדרה המותני. תוצאות הפאזה השנייה יובאו לסקירת ה-FDA תוך מספר חודשים. די.אן.איי ביומד מחזיקה בכ-15% מאנטרה ביו. לטיפול הקיים יעילות גבוהה יותר
איתי פת-יה | (1)

אנטרה ביו מזנקת בוול סטריט ב-60% אחרי שדיווחה על תוצאות חיובית מהפאזה השנייה של הניסוי הקליני ב-EB613, התרופה שלה לבליעה לטיפול בדלדול עצם (אוסטאופורוזיס). די.אן.איי ביומד שנסחרת בתל אביב ומחזיקה בכ-15% מאנטרה, קפצה מצדה ב-10% עד הנעילה.

משתתפי הניסוי הראו שיפור בצפיפות העצם בעמוד השדרה המותני, בירך ובצוואר הירך לאחר שקיבלו את התרופה במינון של 2.5 מיליגרם למשך 6 חודשים. הטיפול הציג רמת בטיחות "מצוינת" לפי החברה ללא תופעות לוואי משמעותיות. בניסוי השתתפו 161 נשים שחצו את גיל המעבר הסובלות מהמחלה או מצפיפות עצם נמוכה.

השיפור בעמות השדרה המותני היה המבחן האמיתי של אנטרה בניסוי, כך לדבריה, ושם הצליחה לעמוד ביעד במספר פרמטרים - הן בקרב אלו שקיבלו מינון של 1.5 מיליגרם בלבד, הן בקרב אלה שקיבלו מינון של 2.5 מיליגרם לאורך כל ששת החודשים, והן בקרב אלה שקיבלו מינון נמוך יותר תחילה ובהמשך לאורך 4 חודשים קיבלו מינון של 2.5 מיליגרם.

עוד נכתב בדיווח כי תוצאות הפאזה השנייה של הניסוי יובאו לסקירת ה-FDA תוך מספר חודשים. בחברה מתכננים לעבור לפאזה השלישית של הניסוי שתארך שנה ובה תבדק השפעת הטיפול מול זו של המוצר המתחרה Forteo.

עם זאת, בניסויים של Forteo, בתקופה זהה ועם אוכלוסיית מחקר דומה, המתחרה הציגה שיפור גבוה יותר בצפיפות העצם - 3.9% אצלה מול 3.78% אצל אנטרה ביו (בקבוצה שנטלה מינונים של 2.5 מיליגרם לאורך התקופה כולה). בניסוי של אנטרה, בשילוב הקבוצה שקיבלה מינון זה רק במשך 4 חודשים השיפור היה ברמה של 2.73%.

"אנו מעודדים מאד מהתוצאות הנהדרות האלה שיקדמו את המגעים שלנו מול שותפים אסטרטגיים פוטנציאליים", אמר מנכ"ל אנטרה ביו ספירוס ג'אמאס. "התוצאות עולות בקנה אחד עם הנתונים הקודמים עליהם דיווחנו ונותנים תוקף לטכנולוגיה שלנו והפוטנציאל שלה להביא לשוק פורמולציה של מולקולות גדולות שונות למתן אוראלי לטווח של אינדיקציות רפואיות. נעריך את הפוטנציאל בהזדמנויות נוספות בשוק סביב טיפולים נגד אוסטאופורוזיס - בפרט כדי לשפר את צפיפות העצם בירך".

באחרונה דיווחה אנטרה כי תרשום פטנט על הפיתוח שלה. כפי שכתבנו בביזפורטל, כל עלייה של עוד 1% בשווי של אנטרה היא רווח של מיליון דולר בשביל די.אן.איי (970 אלף דולר מהאחזקה שלה באנטרה ו-30 אלף דולר מצמצום ההפסד בגין אופציה שניתנה לקפיטל פוינט למימוש עד אוקטובר).

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלי 23/06/2021 21:58
    הגב לתגובה זו
    אנטרה עלתה כבר 200 אחוז ודי אן איי בקושי עולה עשרה אחוז בושה לשוק הפח זבל הזה אדיוט מי שמשקיע בפח אשפה
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטיוטה. קרדיט: רשתות חברתיות

טויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר

ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה 

רן קידר |
נושאים בכתבה טויוטה

ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.

ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.

הגורם הסיני 

עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1% לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים, כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.

הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות. עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.

מגמה מעורבת בשאר העולם

בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת, מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.

ארדואן טורקיה (X)ארדואן טורקיה (X)

טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה

מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אינפלציה טורקיה

טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.

התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.

דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק

דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.

בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.

המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.