מדווחת על הפסד גדול, אז למה מניית קוואנטומסקייפ מזנקת?
חברת ייצור הסוללות לשוק הרכבים החשמליים, קוואנטומסקייפ (QS), פרסמה את דוחותיה לרבעון ה-4. החברה לא הציגה הכנסות. להפך, היא היכתה את התחזיות מלמטה. במקום הפסד של 6 סנט למניה, היא הפסידה 2.4 דולר למניה. אבל זה רק בשל עניין חשבונאי שנובע מהתמזגותה של החברה עם SPAC וכניסתה לברוסה בדלת האחורית.
אז המשקיעים לא התרגשו מכך וכנראה בצדק. העניין ש-QS גם לא תציג הכנסות בשנה הקרובה ובשנים הקרובות לא תגיע לאיזון בשורה התחתונה, היא תמשיך להפסיד והרבה.. אבל הפוטנציאל שם, והשוק נורא מתלהב.
אז מה גרם לשוק להתלהב? בדצמבר האחרון החברה אירחה את יום הטכנולוגיה שלה, שבו חשפה תא בעל שכבה אחת, שהרשים מאוד שורה של מומחים בתחום הסוללות החשמליות. מדובר בסולולות שנדרשות לרכבים החשמליים והאוטונומיים. אתמול בשיחת הוועידה המשיכה הנהלת החברה להציג את החלום. מניית החברה זינקה במעל 20% לשווי של 23 מיליארד דולר. זה סטארט אפ, אבל זה סטראט-אפ בתחום הרכבים האוטונומיים/ חשמליים (EV) ושם השמיים הם הגבול. מניית החברה שנוצרה כאמור מ-SPAC עלתה פי 6 בחצי שנה. הספאקים שהכניסו פעילות שקשורה ל-EV מזנקים. ספאק בשם CCIV שאמור לקלוט את לוסיד - יצרנית הרכבים האוטונומיים השנייה לטסלה זינק פי 5 על בסיס הערכות ושמועות. אין עדיין הודעה רשמית אבל הספאק כבר שווה 12 מיליארד דולר. כשיהיה מיזוג זה גם יכול להגיע (עם הדילול) לשווי של 100 מיליארד ומעלה. אין עדיין הכנסות משמעותית , אין עדיין רווחים, אבל כשהאנליסטים מסתכלים קדימה הם מצפים לשוק ענק בעוד 3-4 שנים.
קריאה נוספת:
> למה ה-SPAC הזה זינק פי 4 מתחילת השנה וב-27% בסופ"ש?
> אפל תציג מכונית חשמלית ב-2024
בדיווח האחרון QS מסרה כי הצליחה לייצר תא רב שכבתי בתוך הסוללות מבוססות ליתיום שלה, שהן בעלות פוטנציאל לשנות את השוק, מאחר שהן בהירות הטענה, זולות לייצור, יותר בטיחות וגם את הדבר הכי חשוב, יותר קילומטראז' פר הטענה.
- נייקי עולה 2%, אינטל יורדת 3% ומהי המגמה בחוזים?
- התמ״ג עלה 4.3% בניגוד לציפיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ב-QS מדמים את המוצר הסופי שלהם לדמוי חבילת קלפים, שם 1,000 תאים שכאלה יהיו מחוברים יחדים. עכשיו זה היה היעד שלהם לסוף 2021 והם כבר הצליחו לייצר את השלב הראשון. אבל יש להם גם לא מעט אתגרים, בהם לייצר עוד מהתאים, אל מול יכולת ייצור מוגבלת של 100,000 יחידות בשנה.
- 8.אני בפוטים .לא המלצה (ל"ת)צחי 18/02/2021 13:14הגב לתגובה זו
- 7.השווקים בנפילות פוט שוב תות (ל"ת)אלי כהן 18/02/2021 13:08הגב לתגובה זו
- 6.אין כמו הפוטים (ל"ת)אלימלך 18/02/2021 13:03הגב לתגובה זו
- 5.עצרו .התחלנו את המפלה (ל"ת)יצחק 18/02/2021 13:02הגב לתגובה זו
- 4.דייב 18/02/2021 09:11הגב לתגובה זוהמחיר מצחיק כרגע ושיש לך דחיפה וגב כמו ביל גייטס וחברת פולקסווגן בשילוב של שוק פוטנציאלי בשווי מיליארדים - רק לקחת ולשבת בשקט
- 3.רק מזומן 18/02/2021 08:59הגב לתגובה זוכבר מכרתי ב120 ירדה ל40..יוטיוב מנפח אותה.כשיצא המוצר הסופי תתחרה בטויוטה פנאסוניק וטסלה..בכלל לא בטוח שהיא שווה אפילו חצי.
- 2.לרון 18/02/2021 08:37הגב לתגובה זוב VARTA לא המלצה
- 1.אילן 18/02/2021 08:22הגב לתגובה זוהדרך סלולה ל140$
טיוטה. קרדיט: רשתות חברתיותטויוטה: ירידה במכירות אחרי 11 חודשים של עליות, הלחץ מסין מתגבר
ירידה שנתית ראשונה במכירות מאז תחילת השנה, האטה בייצור וזהירות גוברת מצד ההנהלה; השוק הסיני מאבד מומנטום ואילו גם אירופה ואסיה
ענקית הרכב, טויוטה מוטור, סיימה את חודש נובמבר 2025 עם נתונים שמסמנים תפנית שלילית לאחר כמעט שנה של צמיחה רציפה. יצרנית הרכב היפנית דיווחה על ירידה של 1.9% במכירות הגלובליות המאוחדות, הכוללות גם את דייהטסו והינו (Hino), לרמה של 965,919 כלי רכב. מדובר בירידה השנתית הראשונה של החברה זה 11 חודשים, נתון שמדגיש את התגברות הלחצים בענף הרכב העולמי ואת השפעתה המכרעת של סין על התוצאות.
ההאטה במכירות לוותה גם בירידה חדה יותר בצד ההיצע: הייצור העולמי של הקבוצה ירד ב-3.4% לעומת נובמבר אשתקד והסתכם ב-934,001 כלי רכב. הפער בין הירידה במכירות לירידה בייצור משקף גישה זהירה יותר מצד טויוטה, שמעדיפה להתאים את קצב הייצור לסביבה של ביקושים מתמתנים ואי-ודאות רגולטורית וכלכלית.
הגורם הסיני
עיקר הפגיעה נרשמה, שוב, בשוק הסיני. מכירות טויוטה בסין צנחו ב-12.1%
לעומת השנה שעברה והסתכמו ב-154,465 כלי רכב. בחברה ציינו כמה גורמים מצטברים שהובילו לירידה: הפסקת תוכניות סובסידיה לרכב חשמלי ולרכב חסכוני בדלק באזורים נרחבים, דחיית החלטות רכישה מצד לקוחות על רקע חוסר ודאות סביב מדיניות ממשלתית חדשה, וכן תהליכי מעבר בין דגמים,
כולל שינויים בדגמי מפתח כמו ה-RAV4.
הנתונים מסין ממחישים עד כמה השוק, שהיה מנוע צמיחה מרכזי עבור יצרניות רכב זרות, הפך לגורם סיכון. מעבר לתחרות הגוברת מצד יצרנים מקומיים, הפחתת התמיכה הממשלתית והסביבה הפוליטית המורכבת מקשים על שמירת היקפי המכירות.
עבור טויוטה, שמחזיקה נוכחות רחבה במדינה, מדובר באתגר אסטרטגי ארוך טווח.
- ענקית הרכב מכריזה על הפסד תפעולי ראשון מזה 70 שנה ומה קרה היום לפני 47 שנה
- טויוטה הגדולה חלשה ברכבים חשמליים - מה הסיבה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מגמה מעורבת בשאר העולם
בזמן שסין הכבידה, השוק היפני סיפק נקודת אור מתונה. המכירות ביפן עלו ב-1.5% והגיעו ל-177,130 כלי רכב, הודות לביקוש מקומי יציב יחסית. עם זאת,
מחוץ ליפן נרשמה ירידה של 2.6% במכירות, לרמה של 788,789 יחידות, נתון שממחיש כי ההאטה אינה מוגבלת לסין בלבד.
ארדואן טורקיה (X)טורקיה מתכננת העלאת מס במטרה לרסן את האינפלציה
מה האינפלציה בטורקיה ומה הצפי לשנה הבאה?
טורקיה מתכננת להעלות מסים באופן יחסית מתון על מגוון מוצרים ושירותים מרכזיים, כולל דלק, כחלק מהמאמץ הממשלתי לסייע לבנק המרכזי להחזיר את האינפלציה למסלול ירידה. המהלך נועד ליצור עקביות בין המדיניות הפיסקלית למוניטרית -כלומר, בין פעולות הממשלה בתחום המיסוי והמחירים לבין מטרות הבנק המרכזי דרך הריבית וכלים נוספים.
התוכנית היא לעדכן היטלים ומחירים מפוקחים בקצב שמתאים ליעד האינפלציה של הבנק המרכזי לשנה הבאה, העומד על 16%. זוהי גישה חדשה יחסית המתרחקת מהצמדה אוטומטית למדדים מבוססי אינפלציה. אולם זהו גם צעד רגיש מבחינה פוליטית וכלכלית, שכן שינויים במסים עקיפים משפיעים במהירות על מחירים בסופר, בתחבורה ובשרשרת האספקה.
דלק במרכז: השפעה מכרעת על כל המשק
דלק הוא מרכיב קריטי באינפלציה, משום שהוא נוגע כמעט לכל עלות במשק, החל מהובלה ולוגיסטיקה ועד למחירי מוצרים בסיסיים. כל שינוי במסים על בנזין וסולר זוכה לתשומת לב רבה ומשפיע על הציפיות לאינפלציה.
בטורקיה, מסי הצריכה על בנזין וסולר מתעדכנים בדרך כלל פעמיים בשנה לפי אינפלציית היצרן המצטברת בששת החודשים הקודמים. כעת, הכיוון הוא לעדכן את המסים בקצב מתון יותר כדי להפחית את הלחץ המחירי. כבר בתחילת 2025 נרשמה העלאה במסים נמוכה יותר מהנוסחה המקובלת, במטרה לצמצם את הלחץ על המחירים. זה מעיד על כך שמשרד האוצר הטורקי מנסה להציג קו עקבי של ריסון, גם אם בצעדים הדרגתיים.
- המדינה הראשונה שקובעת יעד אינפלציה רשמי ומה קרה היום לפני 24 שנה
- לקראת החלטת ריבית דרמטית כשהפד' מפולג מאי פעם ו"עיוור" ללא נתונים עדכניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך לא מוגבל רק לדלק; הוא כולל גם התאמות במחירים מפוקחים כמו טבק, אלכוהול, אנרגיה ולעיתים גם שירותים ציבוריים. בטורקיה, שינויים במחירים המפוקחים יכולים להשפיע במהירות על קצב האינפלציה, בין אם בהקפאה או בעדכון חד.
