בואינג 787 אל על מטוס תעופה תיירות טיסה חופשה
צילום: יח"צ

כישלון להנפקה של אל על - אל "תקנו" את הכותרות החיוביות

אל על גייסה 250 מיליון שקל דרך אופציות במחיר אפקטיבי של 50 אגורות בשעה שבשוק המחיר הוא 59 - זאת לא הצלחה, זה כישלון ענק, במיוחד כשרוב הכסף הגיע מבעל השליטה
נתנאל אריאל | (49)

מודים - אנחנו די אובססיביים עם הסיפור של אל על -3.51% . פשוט כואב לנו שהחברה הכושלת והמתוסבכת הזו "עובדת" עלינו - הציבור, כל פעם מחדש. היא מקבלת תמיכה ממשלתית שלא מגיעה לה, במשך עשורים היא היתה גוף סמי-ציבורי מנופח בעובדים עם אבטלה סמויה, עם טייסים שמשחקים אותה "חולים" כדי לקבל תוספת כסף, עם בעל בית אחד - וועד עובדים. בעצם לא אחד - היו כמה בעלי בית, אבל בשורה התחתונה - העובדים שלטו בחברה.

יש סיבה אחת לקיומה של החברה, כי "המדינה לא תיתן לה ליפול". אבל זו חברה שהפסידה גם כשהיתה צריכה להרוויח. לא הקורונה הפילה את אל על, היא נפלה הרבה קודם, ולמרות זאת היא זוכה למענקים וערבויות של מאות מיליוני דולרים. אז אולי עכשיו משהו השתנה - בעל בית חדש שלמרות חוסר ניסיונו בשוק התעופה, הביא כסף ובמקביל תוכנית רה ארגון. אז יש עתיד, אם כי הוא ממש לא מזהיר. אבל שימו לב מה קרה בינתיים - החברה הכושלת הזו שהקורונה גילחה את כל שוויה האמיתי נסחרת בשווי שוק גבוה מזה שהיה לפני הקורונה (הרחבה כאן). אין בזה הגיון. 

עדות על השווי המנופח ניתן למצוא בהנפקה מאתמול - הנפקת האופציות שעשתה החברה. מניית החברה הסתובבה ב-63-65 אגורות והחברה - שחייבת לגייס כסף, אחרת תמות - יצאה בתשקיף לגייס אופציות במחיר של 20 אגורות ועם מחיר מימוש של 30 אגורות. כלומר, מחזיקי האופציות רוכשים את המניה בסכום מצרפי ב-50 אגורות. במצב כזה, המניה צריכה להיות מתחת ל-50 אגורות, אחרת כמובן שיהיה ארביטראז'. מי שקנה את האופציות הם ככל הנראה שחקנים מתוחכמים שבינתיים חלקם גם מכרו את המניה (והורידו אותה) וכך יצרו רווח מטורף. המניה סגרה אתמול בירידה של 6% ל-59 אגורות, כך שרכישה ב-50 ומכירה ב-59, משאירה רווח נוסף של 9 אגורות על כל מניה. מרשים וזה כאמור - ביום אחד. 

ומה צפוי היום? - או שהאופציות יעלו או שהמניה תרד, או גם וגם - אנחנו מהמרים על גם וגם. אז לכנות את ההנפקה הזו הצלחה - זה קשקוש, אל תאמינו למה שכתוב בהודעה של היחצן ובמקומות אחרים - זה כישלון גדול. להנפיק אפשר, השאלה באיזה מחיר. אל על גייסה כ-250 מיליון שקל באופציות - כ-77 מיליון דולר, כאשר 50 מיליון דולר הגיעו בכלל מבעל השליטה אלי רוזנברג ורק כ-27 מיליון דולר מהציבור.

יו״ר אל על דוד ברודט, איש מכובד ומנוסה, אמר (טוב - קשקש) את המשפטים הבאים - "שוק ההון הישראלי הביע אמון באל על כחברת תעופה לאומית מובילה, זהו צעד חשוב בדרך לקבלת ההלוואה בערבות המדינה בדגש על הבעת האמון הגדולה של שוק ההון הישראלי בחברה, בבעלים החדשים אלי רוזנברג וביכולת של ההנהלה החדשה להוביל את אל על להמראה מחודשת"

מנכ"ל אל על אביגל שורק גם הציג זאת כהצלחה - "האמון של ציבור המשקיעים לצד השלמת ההנפקה הוא צעד נוסף בהבראתה של אל על. אנחנו במו"מ מתקדם לגיוס ההלוואה ועם השלמת מתווה הסיוע נחל בתהליך השבת החוב ללקוחות ולספקים לצד חזרה מדורגת לטיסות בדגש על מתווה טיסה בטוחה אותו מפתחת אל על בשילוב עם משרד התחבורה ומשרד הבריאות".

קיראו עוד ב"שוק ההון"

לקריאה נוספת:

אל על: העובדים ישהו בחל"ת, לפחות עד ה-28 בפברואר

אל על הפסידה ברבעון את כל התמיכה שקיבלה; אסור למדינה להמשיך ולתמוך בה

הצ'אנס של אל על - האם החברה תלמד לעוף ואיך זה שלמרות המשבר השווי שלה עלה?

אל על יוצאת להנפקה – תנסה לגייס ביום רביעי 505.5 מיליון שקל

סקטור התעופה לא יתרומם בשנים הקרובות - והחילוצים יימשכו

פרופ' עומר מואב: "אסור לפחד מפשיטת רגל של אל על; יהיו חברות אחרות"

האם הקורונה תהרוג את אל על? כנראה שלא, אבל חברת התעופה בצרות

תנו לאל על למות - אין סיבה לספק לה חמצן; צריך לחסל ולבנות מחדש; "הציבור לא צריך להציל חברה עם משכורות גבוהות"

החלטה פושעת - התמיכה באל על היא פוליטית, רשלנית ובעיקר עיוורת למאות אלפי מובטלים

תגובות לכתבה(49):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 40.
    אריאל 18/02/2021 12:22
    הגב לתגובה זו
    כל מה שרשמת שקרים אל על לא קיבלה שקל מהמדינה ,מלבד הטייסים אף אחד לא סופר את העובדים אחרים פשוט שקרים
  • 39.
    ממש לא אכפת לי אם לא יעבדו בשבת, זו זכותם אבל המחירים ש (ל"ת)
    אנונימי 18/02/2021 08:53
    הגב לתגובה זו
  • 38.
    אורן 18/02/2021 08:51
    הגב לתגובה זו
    פשוט בושה המחירים שלהם. לא אסע איתם לעולם גם אם נוזל לי כסף מהכיסים. אסע דרך חברות תעופה זרות אעשה קונקשיין ארול, אהנה מעוד מקום ואשלם פחות מחצי כן פחות מחצי. רדו לעם חברה....
  • 37.
    לרון 18/02/2021 08:33
    הגב לתגובה זו
    אני נוהג לקנות כשכל הכותרות שליליות,זה הזמן!לא ממליץ כמובן
  • 36.
    נוסע מתמיד 18/02/2021 06:15
    הגב לתגובה זו
    הטייס השחצן שלוקח משכורת שלא מקובלת באף חברת תעופה מערביות. תנאי שרות של מפונקים לעצמם. אלו הסיבות לגרעון הענק
  • 35.
    אנטי-דת 17/02/2021 17:45
    הגב לתגובה זו
    חברה חרדית שלא עובדת בשבת חחחחחחחחחחחחחחחחחחח מי יקנה דבר כזה?!
  • 34.
    שחר 17/02/2021 17:35
    הגב לתגובה זו
    הטיסות ממש יקרות, מחיר כפול משאר חברות התעופה. ועל מה? כל העולם התקדם מאוד מבחינה ביטחונית מאז 2001, מוכרים לנו חתול בשק
  • 33.
    שהחרדים ישקיעו.. 17/02/2021 16:41
    הגב לתגובה זו
    מי ישקיע בחברה פרימטיבית אנטי ציונית שמנוהלת על ידיי רבנים בטיטולים. ולא נשכח את טייסיה שירקו עלינו בשביתות פראיות עבור בצע כסף
  • 32.
    קנו שורטים ופוטים כמונח (ל"ת)
    עמי 17/02/2021 15:43
    הגב לתגובה זו
  • 31.
    ניר כהן 17/02/2021 15:04
    הגב לתגובה זו
    חברה כושלת ..עם עובדות לא מתווכחים אין סיבה להזרים לחברה הזו אפילו לא שקל נוסף
  • 30.
    מתי אל על תחזיר לנו את הכסף על הכרטיסים ? (ל"ת)
    אריק 17/02/2021 14:24
    הגב לתגובה זו
  • אנונימי 02/03/2021 14:44
    הגב לתגובה זו
    תגיד תבייה בבית משפט לתביעות קטנות ותרטנ איך מהר תקבל את הכסף. זה הצליח לי.
  • 29.
    המדינה עזרה לאלעל?המדינה לא נתנה שקל לאלעל! (ל"ת)
    גיל 17/02/2021 14:10
    הגב לתגובה זו
  • 28.
    מפריח השערוריות 17/02/2021 14:00
    הגב לתגובה זו
    ועכשיו הוא נוקם...
  • 27.
    בני 17/02/2021 13:04
    הגב לתגובה זו
    חברה בבעלות של חרדי שלא גר פה, ומתעתד חהפוך אותה לחברה דתית שלא טסה בשבת, שמושיבהנוסעים לפי ההיסטריה של החרדים מלשבת ליד אשה של אוכל גלט כושר.בקיצור חברת תעופה חרדית פרטית שאני מחרים. לעולם לא אטוס איתם ומבחינתי שתקרוס. אני חא מוכן שמהמיסים שלי המטורללים החרדים יקחו עוד נתח מעבר למה שהשיילוקים כבר גונבים ממני
  • 26.
    אני באמת לא קונה את הכותרת של הכתבה הזאת (ל"ת)
    אבל למה הכתב מתוסכל? 17/02/2021 12:51
    הגב לתגובה זו
  • כואב לשמוע את האמת, אבל זה המצב. (ל"ת)
    נאור 17/02/2021 16:39
    הגב לתגובה זו
  • 25.
    נפילה 17/02/2021 12:49
    הגב לתגובה זו
    צופה לחברה עתיד כמו טוואר אייר זל שלא נדבר על 47 מטוסים 200 טייסים ו6500 עובדים
  • 24.
    היודע 17/02/2021 12:00
    הגב לתגובה זו
    אובססיביות זו מחלה. קצת פירגון לכל הגורמים שעושים הכל להצלת החברה. מזכיר לך שרוב העובדים באלעל משתכרים שכר מינימום(אתה מוזמן לבדוק אותי) גם להם מגיע להתפרנס בכבוד.
  • 23.
    גדי 17/02/2021 11:51
    הגב לתגובה זו
    אל על לא קיבלה עד עכשיו שקל מהמדינה, שורדת בציפורניים משבר מטורף שלא היה מעולם, עם כלום טיסות, כל העובדים בבית כבר שנה, לא יכולה להחזיר כסף ללקוחות גם אם היתה רוצה, ואתה כתב חכמולוג ושטחי נהנה להיכנס בה, ממש עלוב.
  • היא לא מקבלת מימון עלויות אבטחה? (ל"ת)
    הנוסע המתמיד 18/02/2021 19:38
    הגב לתגובה זו
  • 22.
    קניתי 300 פוטים יעלו השוק גמר (ל"ת)
    רוני 17/02/2021 11:50
    הגב לתגובה זו
  • 21.
    לרון 17/02/2021 11:48
    הגב לתגובה זו
    שחשבתי עליו,קחו את מנכ"ל טבע קאר שולץ הוסיפו לו מיליון חודשית ותקבלו בניהולו חברה חדשה נטולת טייסים מחזיקי גרון וועד מפוקפק
  • 20.
    איזה סיוע מנשלתי קיבלה אל על ???? (ל"ת)
    דנה 17/02/2021 11:38
    הגב לתגובה זו
  • 19.
    ללא ספק החברה הגרועה בעולם! נו כבר! תפשטו רגל כבר! (ל"ת)
    גיל יוטינה 17/02/2021 11:30
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    דויד 17/02/2021 11:14
    הגב לתגובה זו
    למה תמיד להיות שלילי ? אי אפשר לפרגן לפעמים . בכל זאת גייסו 250 מליון שקל אמנם בהנחה על מחיר השוק אבל כל גיוס משני הוא בהנחה על השוק. יש לי חשד שיש פה שיקולים זרים ודי לחכימה ברמיזה.
  • 17.
    נתי 17/02/2021 11:13
    הגב לתגובה זו
    כאשר טיסות אל על יחזרו הם יתמלאו יפה מאוד. אנשים צמאים לטוס לחול לאו דווקא בטיסות זרות. ומה זו הכתיבה השטחית פה? כמה מרמור בכתבה אחת שלמה
  • 16.
    אלי 17/02/2021 11:06
    הגב לתגובה זו
    הסיבה העיקרית למצבה של אל על היא הטייסים שלא יודעים שובע מהו ורוקנו את החברה עם משכורות ותנאים שאין בשום מקום בעולם
  • וצי מטוסים שמושבת סתם יום וחצי כל שבוע! (ל"ת)
    דן 17/02/2021 15:22
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    דודי 17/02/2021 10:45
    הגב לתגובה זו
    האם הייתם מבינים דבר וחצי דבר על זה שהמדינה לא עודרת בשיט מלבד לתת ערבות. שכל אחד יעשה לעצמו את החשבון על כתבה שהיא מגמתית ולא נותנת שום מידע מלבד להתסיס
  • S.k 17/02/2021 11:12
    הגב לתגובה זו
    שאם אל על לא תוכל להחזיר את ההלוואה שהיא 300 מליון דולר, דבר שהוא אפשרי לגמרי במצב של אל על היום, אז היא תצטרך לשלם מעל 80 אחוז מהערבות! זה לא עזרה? ובלי זה הבנקים לא יתנו שקל.
  • 14.
    אל על זה לביביסטים 17/02/2021 10:41
    הגב לתגובה זו
    נשאיר את אל על שתהיה חברה של חרדים , גם ככה בלתי נסבל לטוס עם חרדים שמורידים בטיסות את המסכות מטיילים ומתנדנדים כל הטיסה .
  • לא טס בבחרה שאנשים מורידים נעלים (ל"ת)
    אבישי התותח 17/02/2021 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    איתן 17/02/2021 10:39
    הגב לתגובה זו
    אולי טיפול פסיכולוגי יעזור... אלעל חברה מצוינת, והשקעה מעולה.
  • 12.
    זה הזמן לקנות! המדינה הולכת לשים הרבה כסף (ל"ת)
    ואדים 17/02/2021 10:34
    הגב לתגובה זו
  • דני דין 17/02/2021 10:46
    הגב לתגובה זו
    נראה לי שהכתב לא קיבל החזר מאלעל
  • 11.
    פנסיונר 17/02/2021 10:21
    הגב לתגובה זו
    לכן משקיעים רציניים לא בוחרים בבורסת תל אביב
  • 10.
    פלקון 17/02/2021 10:06
    הגב לתגובה זו
    יופי של כתבות דעה. נושכים ומשקפים את האמת. רובין הוד במיטבו
  • 9.
    אחד שיודע 17/02/2021 09:56
    הגב לתגובה זו
    במיוחד אבישי...
  • 8.
    כל חברה שנשלטת על ידי ועד עובדים דינה לפשוט רגל (ל"ת)
    משקיע 17/02/2021 09:56
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    משקיע באל על 17/02/2021 09:52
    הגב לתגובה זו
    אל על עוברת שינוי חיובי מאוד וההפקה אתמול היתה הצלחה ענקית! גם השקעת בעלים, גם היענות גבוהה ביותר של הציבור, בנוסף, המדינה שותפה. יש שינוי מעולה של התייעלות ופיטורים שהכרחיים לצמיחה. לדעתי האישית כדאי לקנות וכמה שיותר.
  • 6.
    אוריה 17/02/2021 09:43
    הגב לתגובה זו
    לקיומה , היה עדיף להכניס חברת תעופה זרה לישראל מאשר חברת אל על . חבל לבזבז את הזמן בהשקעה גם במניה שלו שווה כקליפת השום לא מעבר לכך
  • 5.
    התרגלו להציג כשלונות..... בתור הצלחה ..ישראל 2021 (ל"ת)
    יוסי חתוכה 17/02/2021 09:42
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    דני דין 17/02/2021 09:42
    הגב לתגובה זו
    ואיפה ה 300 מליון דולר מהמדינה שכחת??
  • אוריה 17/02/2021 17:05
    הגב לתגובה זו
    שהמדינה נתנה סיוע לחברה כושלת מראש , מנוהלת ע"י חזירים שאוכלים כל שקל ולא משאירים דבר להתבססות החברה כדי שתמשיך להצדיק את קיומה . כל זה עדיין רחוק מאוד מאוד . כספי ממשלה ובעצם כספי מסים של אזרחי ישראל הלכו למקום הלו נכון , ישר לפח אשפה ולטמיון . אולי בעוד 10 שנים החברה תתאושש עד אז לא שווה והמחיר שווה ערך ל 35 אגורות .
  • יויו 17/02/2021 12:47
    הגב לתגובה זו
    זוכרים היטב את ההתנשאות, הזלזול והאיחורים שלא נדבר על הבושה בנוגע להחזרת הכספים ללקוחות
  • 3.
    כל השוק מנופח אז למה לא אל על. אבל באמת חברה מחפירה (ל"ת)
    גנגו 17/02/2021 09:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מני 17/02/2021 09:04
    הגב לתגובה זו
    הממשלה תומכת באלעל? מאיפה הבאת את זה? חברות אמריקאיות קיבלו 72 מיליארד דולר מענקים מהממשל, אלעל קיבלה קדחת, בקושי ערבות להלוואה
  • 1.
    אסף 17/02/2021 09:01
    הגב לתגובה זו
    לא אטרקטיבית בשום צורה שהיא ושותה את כספי הציבור. זה מה שקורה שכשי וועד חזירי שלא מבין שהוא אולי ירוויח לזמן מה אבל בסופו של דבר הוא כורת את הענף עליו הוא יושב. להבדיל מהכתבה המגוחכת (שלא אותו כתב) על דלק קבוצה ("שווה 20% משווי השוק" וזה עוד כשהיא היתה על אזור 11,000 ) בכתבה הזו יש הרבה הגיון :)
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגהבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניג
סקירה

הבורסה ננעלה באדום: ת"א ביטוח איבד 6.9%, הבנקים 4.5% - איי.סי.אל זינקה 4.8%

הבורסה ננעלה בירידות חזקות, כשהבנקים וחברות הביטוח בירידות חדות, לאור איומי שר האוצר, סמוטריץ', על הכפלת המיסוי על הבנקים במידה ויגלגלו את המיסוי לצרכנים; סאמיט ירדה לאור ירידת שווי נכסים בניו יורק, ובמקביל הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו של דה זראסאי, טורבוג'ן זינקה לאחר איזכור השם רפאל; ומי חברת האנרגיה המתחדשת שהורידה תחזיות ונפלה? 

מערכת ביזפורטל |

הבורסה ננעלה ביום אדום במיוחד, והפיננסים משכו את מדדי הדגל למטה, כשמספר גופים ירדו במהלך המסחר בשיעור דו-ספרתי, כולל הראל, מנורה, מזרחי ודיסקונט, אך לקראת הנעילה הירידות התמתנו מעט.  

 דווקא בכזה יום מעניין לראות את המניות שבכל זאת מצליחות לטפס.  ארן ארן 15.25%  מזנקת דו-ספרתית, ארן היא חברת מו"פ קטנה, היא מספקת שירותי פיתוח הנדסי לחברות בתעשיות שונות (רפואה, ביטחון, מים, פלסטיק), וגם משקיעה בסטארט-אפים, היא הודיעה על קבלת שתי הזמנות, האחת מחברה בטחונית ישראלית והשניה מחברה בטחונית בינלאומית לייצור מוצרים לשוק הבטחוני, בהיקף כולל של כ- 18.45 מיליון שקל, בנוסף להזמנה נוספת של כ-3 מיליון שקל.  בהזמנות ארן כותבת שנכללת גם הזמנה לייצור מוצר שנבחר על ידי הלקוח כפתרון ייחודי בתחום מערכות אוויריות בלתי מאוישות (רחפנים).

סאמיט סאמיט -4.78%   הגישה הצעה לרכישת פורטפוליו נכסי דיור להשכרה של חברת דה זראסאי גרופ בניו־יורק, בהיקף של כ־450 מיליון דולר, והצעתה נבחרה כהצעה המובילה במסגרת הליך מכירה פומבית המתנהל כחלק מהליכי חדלות פירעון של דה זראסאי מול הבנק המממן. במקביל, עדכנה סאמיט על אינדיקציה לירידת שווי של 65-70 מיליון דולר בנכסי הדיור הקיימים שלה בניו־יורק, נתון שממחיש את הלחץ המתמשך בשוק המגורים האמריקאי.

טורבוג'ן טורבוג'ן 9.25%    זינקה היום אחרי שהודיעה על התקשרות עם רפאל כדי להשתמש במיקרו-טורבינה שעליה יש לרפאל קניין רוחני בשביל לעשות פיילוט עם חברה בטחונית, רפאל תקבל תמלוגים של 10% מההכנסות של הפרויקט. מכל ההודעה הזאת נראה שטורבוג'ן בעיקר משתמשת, לכאורה, בשם של רפאל כדי לקבל קרדיביליות מול מערכת הביטחון וגם השוק, נזכיר כי טורבוג'ן הודיעה שהיא בדרך לנאסד"ק: טורבוג’ן הגישה תשקיף ל-SEC

ג'ין טכנולוגיות 6.41%   דיווחה שנבחרה כספק יחיד לאספקת תשתית GenAI ארגונית לאחד משלושת גופי הבריאות הגדולים בישראל - לביזפורטל נודע שמדובר בקופת חולים מכבי. ההתקשרות המתוכננת היא לשלוש שנים וכוללת רישיון שימוש בפלטפורמה של החברה לצד שירותי פיתוח, התאמה, הטמעה וליווי מקצועי. נכון לעכשיו אין הזמנת עבודה מחייבת והמהלך כפוף לאישורים פנימיים אצל מכבי - ג׳ין טכנולוגיות תטמיע AI בקופ"ח גדולה - במי מדובר?



עמירם לוין
צילום: פייסבוק, על פי סעיף 27

מיליארד שקל בייבי - עמירם לוין בתשואה חלומית

פי 1,200 - עמירם לוין, אלוף במיל מלמד את כולנו שהשקעות זה כמובן גם - מזל, אבל גם הרבה שכל-ידע

רן קידר |

800 אלף שקל של השקעה הפכו בעת שנקסט ויז'ן הונפקה ל-31 מיליון שקל. זה היה לפני 4 שנים, מאז האלוף עמירם לוין מימש מספר פעמים וירד מרף הדיווח של ה-5%, אבל לביזפורטל נודע שהוא עדיין מחזיק במניות החברה. אם לוין לא היה מממש הוא היה מחזיק כיום מניות ב-1 מיליארד שקל. אבל לוין מימש ובצדק - אף אחד לא יכול היה לדעת שזו השקעה שתניב פי 1,200! ופי 40 מאז שהיא החלה להיסחר. 


על פי ההערכות ובהסתמך על מכירות שכן דווחו, לוין נפגש עם כ-250 מיליון שקל במזומן והוא עדיין מחזיק בכמות מניות משמעותית, - לאחר שהמניה עלתה פי ארבע בשנה האחרונה - בלכל הפחות 400 מיליון שקל. בסך הכל מדובר על 650 מיליון שקל, וזו הערכה שמרנית.  בפעם הקודמת שניסינו לשאול את לוין על ההשקעה הוא אמר - "בטח שאני מחזיק, אבל זו השקעה פרטית ואני לא מדווח".  




עמירם לוין מלווה את החברה מההתחלה. המייסדים היו צריכים דמות מוכרת, דומיננטית, פותחת דלתות ולוין הצטרף. הוא האמין בחברה, השקיע בה, והצליח. ההצלחה של נקסט ויז'ן היא הרבה מזל. לוין הרוויח תשואה של כ-120,000%, זה מזל, אבל לא רק. זו ידיעה, זה ניסיון, זה הרבה שכל. שכל של בניית הדברים הנכונים, הסתכלות מאוד ממוקדת על מה שטוב לחברה ולא מקלישאה, בניית חברה אמיתית והבנה שוטפת של צרכי השוק במטרה לספק את המוצרים הטובים והנכונים לצבאות ולמשתמשים. 

אם תרצו - היה אולי הרבה מזל, אבל המזל הולך עם הטובים - נקסט ויז'ן היא חברה אמיתית ולוין זיהה את האנשים וההנהלה ואת המוצר ועזר להביא אותו למקומות הגבוהים. עכשיו הוא מחוץ לחברה, אין לו תפקיד רשמי, אך הוא עדיין מאמין בחברה ומשקיע בה.