בקבוק תרופות ביומד תרופה
צילום: Istock
דעה

סקטור הביומד בדרך לסחרור - טבע בצרות?

ברקע לסיום חגיגת הכסף הזול, סקטור הביומד עשוי להיות הבא בתור אחרי הנדל"ן והסחורות. טבע, פריגו, מיילן , אופקו ופלורסיטם צפויות לעמוד כעת במרכז
עמית נעם טל | (13)

כפי שאנו טוענים מתחילת השנה, בעולם בו לבנקים המרכזיים תפקיד משמעותי בשווקים, כמעט לכל תנועה בשווקים יש הסבר די פשוט – שינוי במאזנים של הבנקים המרכזיים הגדולים. לנוכח זאת, נראה כי הפרמטר החשוב ביותר כעת הוא הצפי של הרכישות של הבנקים המרכזיים, שממשיך לאותת ש"חגיגת הכסף הזול" שהתרחשה בשנתיים האחרונות בדרך לסיום.

לאחר הזרמות שיא במהלך השנתיים הקודמות, 2018 מאופיינת בירידה יחסית בתמיכה של הבנקים המרכזיים, בעיקר בגלל תהליך צמצום המאזן שמבצע הפד'. חשוב לציין כי למרות שהפד' מצמצם את מאזנו, המאזן המצרפי של 5 הבנקים המרכזיים הגדולים עדיין חיובי. כל זה צפוי להשתנות בעוד כחודש וחצי, כאשר הבנק המרכזי באירופה (ECB) צפוי לסיים את תוכנית הרכישות שלו, והמאזן הכולל צפוי להתחיל לרדת באופן משמעותי לראשונה מאז 2008.

המאזן של 5 הבנקים המרכזיים והצפי לחודשים הקרובים: חגיגת הכסף הזול בשווקים בדרך לסיום (או כך לפחות מתעקשים בבנקים המרכזיים)

נזכיר כי מהלך נוסף בהקשר לבנקים המרכזיים צפוי להתרחש כבר מחר, כאשר הפד' צפוי לצמצם כ-17 מיליארד דולר נוספים משוק האג"ח הממשלתי.

הירידה היחסית ב-2018 בתמיכת הבנקים המרכזיים כבר מורגשת בשווקים. אחרי השווקים המתעוררים בתחילת השנה, בחודשיים האחרונים אנו את סקטור הנדל"ן האמריקני שמבצע תנודה חדה למטה, ובימים האחרונים זהו סקטור הסחורות שנכנס לסחרור (לכתבה המלאה). וכעת השאלה המעניינת היא מי הסקטור הבא?

סקטור הביומד האמריקני היה יציב יחסית בחודשים האחרונים, אך הוא עשוי להיות הבא בתור. חלק נכבד מהכסף הזול שזרם בעולם בעשור האחרון הגיע לשוק הביומד בעולם שהציע חלומות גדולים עבור המשקיעים. כאשר הכסף הזול נעלם מהשוק המשקיעים עשויים למצוא את עצמם עם החלומות בלבד.

הגרף הטכני מאשר את הצפי לתנודה חדה בסקטור. תעודת הסל IBB העוקבת אחר הסקטור מציגה תבנית מעניינת המזכירה תבנית של "התפוצצות בועה". שבירה של ממוצע נע 200 בגרף השבועי, ממוצע שתמך בסקטור בשנים האחרונות, עשוי להיות הטריגר להוצאת התבנית לפועל.

גרף תעודת הסל IBB: הדמיון למבנה הקלאסי של "בועה" צריך להדאיג את המשקיעים בסקטור

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    חנני 17/11/2018 11:18
    הגב לתגובה זו
    משקיעים שאינם מכילים שינויים ימצאו עצמם בסטטיסטיקה של 90 אחוז. מפסידנים וחבל.....
  • 12.
    אייל 15/11/2018 23:30
    הגב לתגובה זו
    סקטור הביומד בעל הסימול xbi ירד 12% מתחילת השנה והיום עלה ב 3.5% . הסקטור הזה הוא בעל אופי דפנסיבי ואני מעריך שמעכשיו עד סוף השנה הוא יעלה יותר מסקטורים אחרים . המגמה בו תהיה למעלה ולא למטה.
  • 11.
    הכתבות מעולות ותורמות המון ! כל הכבוד (ל"ת)
    אדם 15/11/2018 17:27
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    אגב 15/11/2018 06:51
    הגב לתגובה זו
    כנראה משהו רוצה לעשות סיבוב בביומד טבע נראת טוב עם הדרך למעלה
  • 9.
    בני 15/11/2018 03:22
    הגב לתגובה זו
    הוא טועה לאורך כל השנים
  • 8.
    sbh 14/11/2018 21:45
    הגב לתגובה זו
    אין לה הרבה לאן לרדת מדשדשת בסביבות המאה שזה לא רחוק מהתמיכה שלה ב5 שנים אחרונות אחרי שירדה 20 אחוז. איסתרא בלגינא קישקיש קריה.
  • 7.
    לכותב המאמר 14/11/2018 21:03
    הגב לתגובה זו
    מה קרה? רוצה לקנות מניות בזול? לביומד אין הרבה לאן ליפול יותר. הכיוון הוא למעלה ולא למטה, אז מספיק עם האינטרסנטיות שלך.
  • 6.
    זה דווקא הסקטור עם האפסייד הגבוה ביותר (ל"ת)
    אבי 14/11/2018 14:53
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    האם ? 14/11/2018 14:30
    הגב לתגובה זו
    הביומד וכול ענף הפארמה חווה כבר כ-3 שנים ירידות. זה קורה כול 15 שנה 10 שנים עולה 5 שנים יורד או מדשדש, כרגע מדשדש לקראת עלייה . מי שכתב את הכתבה חכם בהפוך אומרים למכור שהם יקנו . לא מזמן כאן באתר נתנו ראיון ששני סקטורים חזקים עומדים לעלות וכדאי להשקיע אחד מהם הוא הפארמה הביומד יותר זה מחקרים. בחו"ל כול המשקיעים הגדולים וקרנות הגידור קונות מניות ותעודות סל פארמה, תשאלו את באפט שקונה בטבע ואת ביל קרוס בעל קרן הגיור האג"ח הגדולה בעולם ,
  • 4.
    אייל 14/11/2018 14:22
    הגב לתגובה זו
    הסקטור שסימולו הוא xbi ירד כ 8.5% מתחילת השנה . מאחר שהוא סקטור דפנסיבי שמכיל חברות פארמה מבוססות רבות - הסקטור צריך כעת לעלות ולא לרדת . כנ"ל לגבי ibb
  • 3.
    ביומד 14/11/2018 13:17
    הגב לתגובה זו
    את ההתנפלות על הסקטור ראינו עוד בימי אובמה ובימי הילרי קלינטון והנגידה בארהב שכל פעם הצהירה שהענף מנופח. מאז זרמו הרבה מים בירדן טבע מרוסקת כנ"ל אופקו ופלוריסטים היתה כבר בשער 1800 אחכ הגיעה ל 700 בשיא ושוב ירדה. מישהו רוצה לעשות קופה כעת על מניות הביומד אני לא אקנה מניות ביומד אפילו לא בשקל. אפילו הקזינו בורנה מנוהל ביותר הגינות מהקזינו בבורסה כל כתבה מטרתה להשיג משהו. אין שום סיבה לירידה בפלוריסטים שהוזכרה פה בכתבה. די לבולשיט
  • 2.
    גלי 14/11/2018 13:01
    הגב לתגובה זו
    אופקו, פריגו, טבע כולן ירדו בעשרות אחוזים!
  • 1.
    האם ישמי שיודע -על =ת"ס שורט=על מגזר הביומד ? בתודה (ל"ת)
    כותב 14/11/2018 12:58
    הגב לתגובה זו
צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.  

צילום: Martijn Stoof, Pexelsצילום: Martijn Stoof, Pexels

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק

פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי 



עופר הבר |
נושאים בכתבה איירבוס

מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.

המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.

ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.

מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך


אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.

על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.