סקטור הביומד בדרך לסחרור - טבע בצרות?
כפי שאנו טוענים מתחילת השנה, בעולם בו לבנקים המרכזיים תפקיד משמעותי בשווקים, כמעט לכל תנועה בשווקים יש הסבר די פשוט – שינוי במאזנים של הבנקים המרכזיים הגדולים. לנוכח זאת, נראה כי הפרמטר החשוב ביותר כעת הוא הצפי של הרכישות של הבנקים המרכזיים, שממשיך לאותת ש"חגיגת הכסף הזול" שהתרחשה בשנתיים האחרונות בדרך לסיום.
לאחר הזרמות שיא במהלך השנתיים הקודמות, 2018 מאופיינת בירידה יחסית בתמיכה של הבנקים המרכזיים, בעיקר בגלל תהליך צמצום המאזן שמבצע הפד'. חשוב לציין כי למרות שהפד' מצמצם את מאזנו, המאזן המצרפי של 5 הבנקים המרכזיים הגדולים עדיין חיובי. כל זה צפוי להשתנות בעוד כחודש וחצי, כאשר הבנק המרכזי באירופה (ECB) צפוי לסיים את תוכנית הרכישות שלו, והמאזן הכולל צפוי להתחיל לרדת באופן משמעותי לראשונה מאז 2008.
המאזן של 5 הבנקים המרכזיים והצפי לחודשים הקרובים: חגיגת הכסף הזול בשווקים בדרך לסיום (או כך לפחות מתעקשים בבנקים המרכזיים)
נזכיר כי מהלך נוסף בהקשר לבנקים המרכזיים צפוי להתרחש כבר מחר, כאשר הפד' צפוי לצמצם כ-17 מיליארד דולר נוספים משוק האג"ח הממשלתי.
הירידה היחסית ב-2018 בתמיכת הבנקים המרכזיים כבר מורגשת בשווקים. אחרי השווקים המתעוררים בתחילת השנה, בחודשיים האחרונים אנו את סקטור הנדל"ן האמריקני שמבצע תנודה חדה למטה, ובימים האחרונים זהו סקטור הסחורות שנכנס לסחרור (לכתבה המלאה). וכעת השאלה המעניינת היא מי הסקטור הבא?
סקטור הביומד האמריקני היה יציב יחסית בחודשים האחרונים, אך הוא עשוי להיות הבא בתור. חלק נכבד מהכסף הזול שזרם בעולם בעשור האחרון הגיע לשוק הביומד בעולם שהציע חלומות גדולים עבור המשקיעים. כאשר הכסף הזול נעלם מהשוק המשקיעים עשויים למצוא את עצמם עם החלומות בלבד.
- אופקו תגייס 200 מיליון דולר באג"ח להמרה - המניה צונחת ב-17%
- אופקו צופה זינוק בהכנסות - 100 מיליון דולר "תוך שנים ספורות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הגרף הטכני מאשר את הצפי לתנודה חדה בסקטור. תעודת הסל IBB העוקבת אחר הסקטור מציגה תבנית מעניינת המזכירה תבנית של "התפוצצות בועה". שבירה של ממוצע נע 200 בגרף השבועי, ממוצע שתמך בסקטור בשנים האחרונות, עשוי להיות הטריגר להוצאת התבנית לפועל.
גרף תעודת הסל IBB: הדמיון למבנה הקלאסי של "בועה" צריך להדאיג את המשקיעים בסקטור
- 13.חנני 17/11/2018 11:18הגב לתגובה זומשקיעים שאינם מכילים שינויים ימצאו עצמם בסטטיסטיקה של 90 אחוז. מפסידנים וחבל.....
- 12.אייל 15/11/2018 23:30הגב לתגובה זוסקטור הביומד בעל הסימול xbi ירד 12% מתחילת השנה והיום עלה ב 3.5% . הסקטור הזה הוא בעל אופי דפנסיבי ואני מעריך שמעכשיו עד סוף השנה הוא יעלה יותר מסקטורים אחרים . המגמה בו תהיה למעלה ולא למטה.
- 11.הכתבות מעולות ותורמות המון ! כל הכבוד (ל"ת)אדם 15/11/2018 17:27הגב לתגובה זו
- 10.אגב 15/11/2018 06:51הגב לתגובה זוכנראה משהו רוצה לעשות סיבוב בביומד טבע נראת טוב עם הדרך למעלה
- 9.בני 15/11/2018 03:22הגב לתגובה זוהוא טועה לאורך כל השנים
- 8.sbh 14/11/2018 21:45הגב לתגובה זואין לה הרבה לאן לרדת מדשדשת בסביבות המאה שזה לא רחוק מהתמיכה שלה ב5 שנים אחרונות אחרי שירדה 20 אחוז. איסתרא בלגינא קישקיש קריה.
- 7.לכותב המאמר 14/11/2018 21:03הגב לתגובה זומה קרה? רוצה לקנות מניות בזול? לביומד אין הרבה לאן ליפול יותר. הכיוון הוא למעלה ולא למטה, אז מספיק עם האינטרסנטיות שלך.
- 6.זה דווקא הסקטור עם האפסייד הגבוה ביותר (ל"ת)אבי 14/11/2018 14:53הגב לתגובה זו
- 5.האם ? 14/11/2018 14:30הגב לתגובה זוהביומד וכול ענף הפארמה חווה כבר כ-3 שנים ירידות. זה קורה כול 15 שנה 10 שנים עולה 5 שנים יורד או מדשדש, כרגע מדשדש לקראת עלייה . מי שכתב את הכתבה חכם בהפוך אומרים למכור שהם יקנו . לא מזמן כאן באתר נתנו ראיון ששני סקטורים חזקים עומדים לעלות וכדאי להשקיע אחד מהם הוא הפארמה הביומד יותר זה מחקרים. בחו"ל כול המשקיעים הגדולים וקרנות הגידור קונות מניות ותעודות סל פארמה, תשאלו את באפט שקונה בטבע ואת ביל קרוס בעל קרן הגיור האג"ח הגדולה בעולם ,
- 4.אייל 14/11/2018 14:22הגב לתגובה זוהסקטור שסימולו הוא xbi ירד כ 8.5% מתחילת השנה . מאחר שהוא סקטור דפנסיבי שמכיל חברות פארמה מבוססות רבות - הסקטור צריך כעת לעלות ולא לרדת . כנ"ל לגבי ibb
- 3.ביומד 14/11/2018 13:17הגב לתגובה זואת ההתנפלות על הסקטור ראינו עוד בימי אובמה ובימי הילרי קלינטון והנגידה בארהב שכל פעם הצהירה שהענף מנופח. מאז זרמו הרבה מים בירדן טבע מרוסקת כנ"ל אופקו ופלוריסטים היתה כבר בשער 1800 אחכ הגיעה ל 700 בשיא ושוב ירדה. מישהו רוצה לעשות קופה כעת על מניות הביומד אני לא אקנה מניות ביומד אפילו לא בשקל. אפילו הקזינו בורנה מנוהל ביותר הגינות מהקזינו בבורסה כל כתבה מטרתה להשיג משהו. אין שום סיבה לירידה בפלוריסטים שהוזכרה פה בכתבה. די לבולשיט
- 2.גלי 14/11/2018 13:01הגב לתגובה זואופקו, פריגו, טבע כולן ירדו בעשרות אחוזים!
- 1.האם ישמי שיודע -על =ת"ס שורט=על מגזר הביומד ? בתודה (ל"ת)כותב 14/11/2018 12:58הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.