המיזם של אילון מאסק שאמור להילחם בפקקי התנועה - מתקרב להפוך למציאות
אלון מאסק לא מפסיק לחדש ולשכלל. היזם המפורסם, שעומד מאחורי פייפאל, טסלה וספייס אקס, הודיע שפרויקט Boring עליו הוא שוקד מתחילת השנה, מתחיל לקרום עור וגידים ובדרך להפוך למציאות.
בורינג, הפרויקט החדש של מאסק, נועד לטפל בבעיית הפקקים ונולד במוחו הקודח של מאסק לאחר שבילה בפקק ארוך במיוחד בלוס אנג'לס. הרעיון מאחורי הפרויקט הוא ליצור רשת מנהרות תת-קרקעיות, כאשר בעזרת משטח מיוחד, רכב הנוסע ישוט לעבר הנקודה הבאה במהירות של (סרטון הדגמה בהמשך).
בחודש יוני, המכונה הראשונה הקרויה "גודות" החלה לחצוב מתחת ללוס אנג'לס והשלימה את חטיבת המנהרות הראשונה בדרום קליפורניה. כעת מודיע מאסק כי המכונה החוצבת השניה, שתקרא 'ליין-סטורם' קרובה לסיום.
מוקדם יותר השנה, נפגש מאסק עם ראש העיר של לוס אנג'לס, אריק גרצ'טי, והציג בפניו את תוכנית פריסת המנהרות ורשימת האישורים הרגולטוריים שהוא צריך על מנת להוציא לפועל את הפרויקט, כאשר בתוכנית הראשונה הוצגו מנהרות שיחברו בין נמל התעופה של לוס אנג'לס לבין סנטה מוניקה, ווסטווד ושרמן הוקס, ומאוחר יותר לחלקים אחרים של העיר.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עדת המעריצים של אלון מאסק כבר הוזמנה להשתתף בחגיגה, כאשר מעל 4000 כובעים של חברת בורינג כבר נמכרו ומאסק צייץ כי הקונה ה-5000 יקבל כובע נוסף במתנה, וצירף תמונה שלו חובש 2 כובעים.
ובנימה מקומית, שמו של מאסק עלה לאחרונה לכותרות, כאשר חלל תקשורת סיכמה עם ספייס אקס על שימוש במשגר הפלקון-9 שלה לשיגור הלווין עמוס 17.
כך נראה פרויקט בורינג
- 3.אלון מאסק מביא את העתיד עם המלעיזים נהיה בעידן הקרח (ל"ת)וואי וואי 20/10/2017 20:18הגב לתגובה זו
- 2.אלון 20/10/2017 07:56הגב לתגובה זוהמודלים הכלכליים שלו מניחים שהבורסה תמשיך לעלות והריבית תישאר אפסית. כל עליית ריבית או נפילה בבורסה יגרמו לכל החברות שלו לקרוס בזו אחר זו.
- 1.איינשטיין 19/10/2017 20:39הגב לתגובה זוהרעיון של מאסק מאוד מתוחכם . ברגע שיצליח לשנע את המכוניות במנהרות במהירות האור או קרוב לזה , לא תידרש אנרגיה לפרויקט שלו כי המסה של המכוניות והיושבים בהן תהפוך לאנרגיה . למי שלא זוכר , E=MC בריבוע . למהנדסים של מאסק נותרו רק שתי בעיות , הראשונה ,איך להפוך בחזרה את האנרגיה , למכוניות ואנשים והבעיה השנייה , איך לרדת ממהירות האור למהירות רגילה בכבישים תוך 10 שניות לכל היותר . ברגע שיפתרו את שתי הבעיות יהיה אפשר להנפיק את החברה החדשה של מאסק בבורסה יחד עם טסלה (מכוניות חשמליות) .
- ציוני אמיתי 20/10/2017 08:16הגב לתגובה זומה לא ניסה... טסלה... פייפאל... עכשיו את זה... די שחררו לו ת'חבל.... תנו לו להרגיש גם ציוני... מה עוד ימציא לנו????

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
