אנחנו חווים כעת במדויק - את הדינמיקה שיוצרת מפולת בשווקים
האם אנו חולמים חלום של ליל קיץ? האם אנו בעולם חסר סיכון? ה-VIX יושב (30 יום) על 9.32, ה-VXST יושב (9 יום) על 8.07. ה-S&P500 עולה לאיטו מתחילת השנה. כשיש ירידות הן מתונות ונגמרות אחרי יום יומיים. וגם אצלנו, בבוקר חמישי הסטייה הגלומה יושבת על כל 7.5 לחודש ועל 6.5 לשבוע. מדד ת"א 35 אמנם לא בדיוק עולה, אלא פשוט תקוע. בשנה האחרונה הוא נע בטווח תנודה בין 1380 ל-1480, כ7% בלבד, כשרוב הזמן טווח התזוזה נמוך מזה. האם זהו שוק מניות? או שוק אג"ח ממשלתי של מדינה בטוחה במיוחד?
על מנת להמחיש את מידת חוסר הסיכון המגולם, ה-VIX לא היה כה נמוך בכל ההיסטוריה שלו. השנה אנו שוברים שיאי חוסר סיכון נתפס. הפעם הקודמת שהסיכון הנתפס היה כה נמוך היה בינואר 2007, אז הוא ישב על 10.42. בתחילת 1994 הייתה קריאה של 10.63. באופן טיפוסי היסטורי ה-VIX הוא בין 13-20, עם קפיצות מעלה (ואף מעלה-מעלה) באזורי משבר. ברמה המקומית אצלנו, מ-2005 סטיית התקן לביטחונות (המהווה קירוב גס ל-VIX מקומי שהבורסה לא מפרסמת), אמנם נגעה ברמת ה-8 מספר פעמים ב2014-2015, אך מעבר לכך מעולם לא היינו בתפיסת סיכון כה נמוכה.
האם לעולם חוסן? בתחום של סטיות תקן לרוב יש אמפירית חזרה לממוצע בטווח הבינוני והארוך. אם ניבוי ארוך טווח של מדדים מניות ניתן לשוטים (או לחכמים מאוד), זו חוכמה קטנה לומר שעוד שנה צפויה תנודתיות גבוהה יותר.
השוק כעת מצוי בשאננות. סוחרים ומשקיעים התרגלו לכך שכמעט כל דבר עולה. או נשאר במקום. שום דבר לא קורה. גם פקודות stop-loss, שהפחות שאננים הזינו, לא עוברות טריגר כי אין ירידות. האשראי, למרות המשבר הקודם ושלל הצעדים בעקבותיו, מתחיל להינתן ביד נדיבה יותר ועם הערכת סיכונים נמוכה יותר. כי מדוע שנניח שאפשרי ירידה או עלייה משמעותיים? זה לא קרה הרבה זמן, אז אין סיבה להניח שבטווח הקרוב נחווה תנודה שלא ראינו כבר 3-5 שנים. לא?
- אגרת החוב של בריטניה שצנחה ב-70%, והאם יש סיכוי לעלייה?
- גולדמן זאקס מפחית תחזית לתשואת האג"ח - "קנו אג"ח ארוכות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
זו בדיוק הדינמיקה שיוצרת משבר. העדר נכנס. והעדר שנכנס ודוחף נכסים למעלה עם תפיסת עולם שאננה וחפה מאפשרות סיכון, הוא גם העדר שבורח בפעם הראשונה שהוא רואה את התיק שלו מפסיד 2%. או 5%. או 10%. או 20%. ירידה מציתה את העדר, וגם גורמת לטריגר של סטופ-לוסים. פוזיציות נגזרים, תופעה שראינו אצלנו החודש ב-13.7 בזעיר אנפין בשורט-סקוויז מוגבל (1445- >1468 בחצי שעה), נעשות רגישות מאוד גם לתנודות קטנות שכן הן נכתבות בהתאם לסטיות המגולמות הנוכחיות.
בבוקר יום שני אחד, לאחר שלוש ימים של ירידות בסוף השבוע הקודם, השוק האמריקאי נפל ב-22.61%. ביום אחד. יום שני השחור, אוקטובר 19 1987. והשוק היה די יציב לפני וגם אחרי. למה נפל? כל מיני ספקולציות, אך אין קונצנזוס ברור גם 30 שנה אחרי. כן הכניסו בעקבות המפולת מפסקי זרם שיפסיקו את המסחר לאחר תנודה גדולה מספיק, אך מנגנון זה לא נוסה באופן משברי ממש (של ירידות גדולות מספיק לאורך מספר ימים), וייתכן בהחלט שהוא רק יגביר את הפאניקה.
אז יכול להיות שיום שני השחור זה אירוע של אחת למאה. אולי. אבל גם מצב בו שוק מניות מתנהג, כאילו אין סיכונים כלשהם, וזאת כאשר יש לנו לא מעט תהפוכות פוליטיות וגיאו-פוליטיות? זה גם מצב מחירים יוצא דופן.
- המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
- הרווחתם על מתכות נדירות? מה עם משאבי מזון נדירים?
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
מה עושה מי שחושב שתפיסת הסיכונים של היום שאננה? קונה אופציות. על הכסף. ורחוק מהכסף. מגוון אסטרטגיות אפשריות, אבל בגדול, קונה. ומי שעושה זאת מפסיד. או מפסיד טיפ-טיפה כל יום כמעט בשנה האחרונה. אך עם אורך רוח, אם הוא יחזיק בפוזיציה כאמור ביום פקודה, הוא ירוויח. יש אנשים שעושים זאת בקטן, ויש סוחרים כ-50-סנט או הפוזיציה שהתפרסמה השבוע עם הימור של מאות מיליוני דולרים. שעושים זאת בגדול.
- 9.א 29/07/2017 14:20הגב לתגובה זולכן צריך שישה לכל כותב מס (גם חסוי) וכך ניתן לבחון תרמייות
- 8.תשמעו קנו דקס 3 לונגי.קנו אלוני וטאואר (ל"ת)צחי ניגבן 28/07/2017 03:51הגב לתגובה זו
- 7.ולכן תיקנו בנקים.לא כיל.צלא אל על וכן דקס 3 (ל"ת)אבי 28/07/2017 03:50הגב לתגובה זו
- 6.אסף 27/07/2017 18:55הגב לתגובה זויתחילו להזיז עניינים, לדעתי יהיו ירידות ואז קפיצה לכיוון 1500 וצפונה
- 5.אברהם 27/07/2017 17:53הגב לתגובה זולא מבין, ריבית אפס שווקים עולים, במקום לקנות דירות נכנסים לבורסה, בקרוב הורדת המס על הבורסה, מי שמרוויח החברים של אנשי המעוף בכתיבות האופציות, תודה
- 4.ישראל 27/07/2017 17:33הגב לתגובה זומדדי ה-90 והיתר עשו ביצועים גרועים אף יותר. אז אם תהיה כאן מפולת, לאן יגיעו המחירים שלהם?לרמה של לפני 15 שנה או 20 שנה? לא מבין. מילא אם המעוף היה עולה ל2,000 נקודות או יותר. אז באמת יש פחד ממפולת, אבל כשהמחירים לא עלו כמעט 10 שנים, איך יכולה להיווצר מפולת? בארה"ב יש סיכוי שתהיה מפולת, כי מחירי המניות שם עלו לשמים ב-10 השנים האחרונות. אולם לא כאן.
- סוחר סחור 27/07/2017 18:48הגב לתגובה זומדד המעוף אכן "תקוע" - בטח כשמשווים מול השיא ב2007 (תשואת 10 השנים תשתפר שנה הבאה, אם לא תהיה מפולות, אל מול 2008).... יש הרבה סיבות ל"תקיעה" - כולל למשל עודף המשקל של הפארמה, ופרעות הרגולציה הישראלית.... אבל אם ארה"ב תיפול, גם פה ניפול. אולי פחות. אבל ניפול.
- 3.שימי 27/07/2017 14:30הגב לתגובה זובושה שקוראים לזה בורסההכל נשלט על ידי גוף שמעמיד את המדד במקום ואין מתמודדים נגדו כל הרגולטורים עוצמים עין וכאשר יהיו ירידות בעולם מנהלי הקרנותיספרו לפנסיונרים סיפורים
- סוחר סחור 27/07/2017 17:35הגב לתגובה זואם יש מי שמווסת (שהוא לא הבנקים המרכזיים....)- זה במקירו - הוא לא יכול לעמוד בפרץ של תזרימים אמיתיים בשוק.
- 2.כותבי תרחשים 27/07/2017 13:25הגב לתגובה זומי שנמצא בראש הפרמידה - F.D.R- , מי זאת שנמצאת בראש ה אפ די אר? הגב גנט לי את מי מייצג F.D.R ? - = =בעיקר את הבנקים הפרטיים== ולכן התפקיד של FD זה להציל הבנקים נפילת הבנקים זה נפילת השלטון- ולכן נגיד יהבנקים המרכזיים- דואגים קודם לבנקים הפרטיים באם היו דואגים לציבור - היו תובעים את מנהלי הבנקים ודגש לדברי הנגיד בן שלום ברננקי-(היה בכותל ברמצוה לבנו) ציטוט: לא ברור לי מדוע מנהלי הבנקים לא יושבים בכלא!!!!!!! המבינייביני שאלת תם- ל- FDR -האם יודעים על הדפסת נייר זהב ??
- 1.הבורסה עולה ויורדת אבל בסך הכל בסוף עולה (ל"ת)יעקב 27/07/2017 12:47הגב לתגובה זו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.