פולקסווגן פולו חדשה – הרבה יותר גדולה

דור חדש של הסופרמיני הגרמנית נחשף - עם מידות גדולות משמעותית מבעבר. השיווק בישראל יחל בשנת 2018
נושאים בכתבה פולקסווגן

פולקסווגן חשפה במהלך סוף השבוע, באירוע עיתונאים מיוחד, את הדור חדש של מכונית הסופרמיני שלה, הפולו. זהו הדור השישי למכונית מאז 1975, והוא מחליף את אחד הדגמים הוותיקים בקטגוריה (הדור הנוכחי כבר בן 8). הפולו החדשה תערוך הופעת בכורה ציבורית בתערוכת פרנקפורט הקרובה, בחודש ספטמבר, ואז גם צפוי להיחשף מפרט טכני מלא.

פולקסווגן מתגאה בכך שהפולו היא מכונית הסופרמיני הנמכרת ביותר בעולם, ממנה נמכרו "יותר מ-14 מיליון יחידות" במהלך 42 שנות שושלת הדגם. מסיבה זו, וגם בגלל הגישה השמרנית יחסית של המותג, הפולו החדשה לא עושה מהפכות עיצוביות, אלא מציגה התפתחות מדודה – התבגרות – של המכונית המוכרת.

פולו דור שישי נשענת, לראשונה וכצפוי, על רצפת MQB – בגרסה המתאימה לסופרמיני (A0), כמו סיאט איביזה החדשה. משמעות השינויים היא, קודם כל, מידות גדולות בהרבה מבעבר: בסיס הגלגלים ארוך ב-9.5 ס"מ ביחס לפולו היוצאת, עם 256.5 ס"מ, האורך הכללי גדל בשמונה ס"מ (כעת 405 ס"מ), הרוחב גדל בשבעה ס"מ ל-175 – ורק הגובה צומצם בס"מ.

צמיחה במידות מקובלת בעולם הרכב, אך קשה להתעלם מהעובדה שמדובר במידות מאוד קרובות לאלו של פולקסווגן גולף דור שישי - משפחתית קומפקטית שנמכרה כחדשה עד לפני כחמש שנים. עוד במפרט הטכני - תא המטען גדול ב-25% משל הדגם הפורש – 351 ליטר לעומת 280 – וגם כאן מדובר בנתון דומה לגולף דור שישי (350 ליטר). המשקל העצמי טרם פורסם

היצע המנועים יכלול בשלב ראשון תשע יחידות כוח, שבעה מנועי בנזין (מהם אחד עם נפח של 1.0 ליטר ו-90 כ"ס, שניתן לתדלק בגז טבעי) ושני מנועי דיזל. היצע המנועים נע מ-1.0 ליטר אטמוספרי (65 כ"ס) ועד גרסת GTI, שעושה הפעם שימוש במנוע 2.0 ליטר טורבו עם 200 כ"ס (במקום 1.8 ליטר טורבו ו-192 כ"ס בדגם היוצא). ההיצע יכלול גם את מנוע ה"איבו" החדש – 1.5 ליטר טורבו, עם 150 כ"ס. מנוע זה יכול לפעול באמצעות שני צילינדרים בלבד בשיוט לטובת חסכון בדלק.

בכל הגרסאות ההנעה קדמית, ועם תיבת שישה הילוכים ידנית (חמישה במנועים עם פחות מ-95 כ"ס). כן תוצע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית (בשידוך למנועים עם יותר מ-95 כ"ס). נתוני ביצועים ותצרוכת דלק טרם פורסמו.

החידוש המשמעותי בתא הנוסעים של פולקסווגן פולו החדשה, נוגע לממשק המשתמש - זה כולל לראשונה (בתוספת תשלום) תצוגה דיגיטלית מלאה - הן למחוונים והן למערכת השמע. היצע מערכות המולטימדיה יכלול גרסאות שונות עם מסך בגודל של בין "6.5 ל-"8.5, כולל מגע אך ללא תפעול במחוות).

קיראו עוד ב"רכב ותחבורה"

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולסהביאה את החשמל להמונים BYD Atto 3. צילום יואב פולס

ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות

208,810 מכוניות חשמליות נמכרו בישראל מאז שנת 2011. עד שנת 2019 ההנעה החשמלית היתה קוריוז זניח. שנת 2020 בישרה ש'קורה משהו בשוק', ובשנת 2021 נפרץ הסכר. BYD, טסלה, ג'ילי, MG ויונדאי מובילות במספרים המוחלטים. מרצדס מובילה בפרימיום. 

יואב פולס |

ענף הרכב המקומי התנהל על מי מנוחות לאורך שנים רבות עם מנועי בנזין ודיזל, ואי שם גם היברידיות. בתחילת העשור השני של שנות ה – 2000 הגיחו לשוק המקומי מכוניות מוזרות ללא מנוע בעירה פנימית ונפתח עידן החשמליות בשוק המקומי.

מאז ועד עתה למעלה מ 200,000 כלי רכב חשמליים עלו על כבישי ישראל. המספר אמנם לא מרשים מול כ 4.0 מיליון כלי רכב בישראל, אולם בשנים האחרונות כלי הרכב החשמליים הלכו ותפסו נפח משמעותי מכלל מכירות כלי הרכב החדשים, אירוע שגרם לנו לפנות לידיד המדור מר צבי תמרי ולבקש ממנו נתונים מתוך מאגרי המידע של משרד התחבורה.

את ההיסטוריה המודרנית של כלי הרכב החשמליים בישראל ניתן לחלק לשלוש תקופות עיקריות.

תקופה ראשונה

תקופה ראשונה בין השנים 2011-2016 לה ניתן לקרוא 'בטר פלייס וחברים' שלצד דגמי הרנו פלואנס ZE נרשמו בארץ מכוניות חשמליות בודדות והמספרים היו בספרה אחת או שתי ספרות, ולא קרוב ל 100.


שנהכמות
2011        5
2012        45
2013        60
2014        19
2015        0
2016        5



משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסףמשה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה צילום: שלומי יוסף

מנכ"ל משרד התחבורה: "נצעיד את ישראל לעשרת המדינות המובילות בבטיחות בדרכים"

משרד התחבורה השיק את התוכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, עם יעד שאפתני להפחתת מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור

רן קידר |

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה מירי רגב, ובהובלת מנכ"ל המשרד, משה בן זקן, פתח את שבוע הבטיחות בדרכים 2025 בכנס חירום לאומי ראשון מסוגו בישראל. גולת הכותרת של הכנס, שאורגן בשיתוף הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד), היא התכנית הלאומית החדשה לבטיחות בדרכים לשנים 2025-2030, שנועדה לשנות מן היסוד את מגמת הבטיחות בכבישי ישראל. 

על פי משרד התחבורה, ההישג הנדרש הוא צמצום מספר ההרוגים בכבישים ב-50% בתוך עשור וב-25% כבר בתוך חמש שנים. במשרד התחבורה וברלב"ד משוכנעים כי מדובר ביעד ריאלי, הניתן להשגה באמצעות שילוב בין תשתיות מתקדמות, אכיפה חכמה, חינוך והסברה. מנכ"ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, משה בן זקן, פתח את הכנס ואמר: "היום אנחנו מסמנים שלב חדש של מעבר מדיבור לעשייה. אנחנו כאן לא רק כי לדבר על שינוי אלא כדי להוביל שינוי". בן זקן הדגיש כי מדובר ברגע משמעותי במאבק הלאומי בתאונות הדרכים: "זהו כנס היסטורי שבו לראשונה מתכנסים סביב שולחן אחד כל הגורמים העוסקים בבטיחות בדרכים במטרה אחת משותפת - להציל חיים". 

המנכ"ל הצהיר כי מדינת ישראל מתייחסת לנושא כיעד לאומי מהמעלה הראשונה: "מדינת ישראל רואה בבטיחות בדרכים מטרה לאומית ממדרגה ראשונה", אמר, והוסיף כי "לא מדובר בעוד תחום עבודה אלא במחויבות לחיים עצמם." בכנס השתתפו בכירים ממשרדי הממשלה, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות, נציגי האקדמיה, חברות התחבורה הציבורית, גופי טכנולוגיה בתחום התחבורה החכמה וארגוני מתנדבים הפועלים למען בטיחות בדרכים. 

הנחת היסוד של כלל גורמי המקצוע שהשתתפו בכנס הייתה כי טעויות אנוש בכביש הן בלתי נמנעות, אך התוצאה שלהן אינה גזירת גורל, וניתן למנוע אותה באמצעות שילוב של תשתיות בטוחות, אכיפה יעילה, חינוך, הדרכה וטכנולוגיות מתקדמות. המנכ"ל בן זקן סיכם את דבריו באמירה ברורה וחדה: "כל מוות על הכביש הוא מוות מיותר. המשוואה פשוטה: אכיפה פלוס ענישה שווה הרתעה שמצילה חיים". 

בסיום דבריו הציב בן זקן יעד שאפתני במיוחד: "המטרה היא להביא את ישראל להיות בין 10 המדינות המובילות בעולם בבטיחות בדרכים" והדגיש כי מדובר ביעד שהוא בהחלט בר השגה. לדברי גורמים במשרד, התכנית החדשה כוללת השקעה חסרת תקדים בתשתיות בטיחות, שדרוג צירי תחבורה אדומים, הגברת האכיפה המשטרתית נגד עבירות מסכנות חיים, קידום תחבורה ציבורית בטוחה ונגישה, והטמעת טכנולוגיות מתקדמות לזיהוי מוקדם של סיכונים בכבישים.