3 רמזים ברורים פיזרה אתמול קרנית פלוג בעניין הריבית בישראל - אל תפספסו
ההודעה הקודמת של בנק ישראל ניסתה להפיג את הציפיות להורדה מיידית של הריבית, שעלו בצורה מוגזמת לקראת ההחלטה, לאחר פרסום הסקירה של HSBC. רק שהפעם, נראה שהודגשו דווקא התרחישים, שאם יתממשו, עשויים להוביל לנקיטת צעדים מוניטריים בהמשך.
1. בנק ישראל מציין שתחזיות הצמיחה לסחר העולמי הורדו על ידי קרן המטבע. בין השיקולים אפשר למצוא כי ה"ירידה בקצב החזוי של צמיחת הסחר העולמי והמשך הייסוף של השקל עלולים להקשות על צמיחת היצוא והמגזר הסחיר". יש בכך רמז שכדי לסייע למגזר היצואני ולחברות שמתמודדות עם התחרות מול יבוא, ייתכן וידרשו צעדים מצד בנק ישראל.
2. אם בהודעת הריבית הקודמת נרשם שהאינפלציה צפויה לחזור אל תוך תחום היעד ב-12 החודשים הבאים, הפעם משפט זה נעדר מההודעה. במקומו כתוב שציפיות האינפלציה לטווחים קצרים, ממקורות שונים, מצויות סביב הגבול התחתון של יעד האינפלציה או מתחתיו - מה שיכול לסמן שהוועדה המוניטארית פחות בטוחה בכך שהאינפלציה בכיוון חזרה אל תוך היעד.
3. בנק ישראל אומנם מציין שהחודש לא נערכו שינויים בריביות של הבנקים המרכזיים השונים, לאחר הפחתות ריבית בחודש הקודם, אך מציין שנדחה מועד התחלת העלאת הריבית בארה"ב. דחייה זו מאריכה את התקופה במהלכה בנק ישראל צריך להתמודד עם הלחצים לייסוף השקל ביחס לדולר. בהודעה נותר המשפט שהופיע בהחלטות הריבית בחודשיים האחרונים: "בנק ישראל יבחן את הצורך בשימוש בכלים שונים על מנת להשיג את מטרותיו". כפי שהדגישו דוברים שונים של הבנק בתקופה האחרונה, משפט זה לא מופיע "סתם" בהחלטות הריבית. למרות פיזור הרמזים לגבי האפשרות לצעדים מוניטארים מקלים נוספים, אנו מעריכים שהסיכוי לכך די נמוך נוכח הסיכונים הרבים הכרוכים בצעדים אלה ועל רקע התנאים הקיימים במשק הישראלי והעולמי. הסיכוי לנקיטת צעדים מסוג אלה יעלה במידה ומדד המחירים לחודש אפריל יהיה משמעותית נמוך מהציפיות ו/או השקל יתחזק בשיעור ניכר ביחס לסל המטבעות. אנו מעריכים שבתרחיש המרכזי הריבית בישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הבאים ולא ינקטו צעדים מרחיבים משמעותיים נוספים.
- משכנתא - האם מסלול הפריים חוזר להיות אטרקטיבי ומה התמהיל המומלץ?
- הריבית ירדה ברבע אחוז - כך זה ישפיע על המשכנתא שלכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 8.אא 28/04/2015 18:51הגב לתגובה זוהבנקים עדיין לא ערוכים לגמרי בכל המערכות. (מישהו מבפנים)
- 7.מאות עובדים ואפס מעש. מי צריך את כל אלה. המלך עירום. (ל"ת)כלכלן 28/04/2015 16:48הגב לתגובה זו
- 6.כלכלן 28/04/2015 11:36הגב לתגובה זומציאות שונה במזרח התיכון.
- 5.רמי 28/04/2015 11:25הגב לתגובה זוהנגידים האחרונים יהירים
- דני 28/04/2015 13:33הגב לתגובה זולחליפות! וגם לא גילה הכל.
- 4.העונש יגיע 28/04/2015 11:24הגב לתגובה זועופי מפה
- 3.גלובאלי 28/04/2015 11:00הגב לתגובה זוולא משתמשים בו כדי להמריץ משק אלא כדי להציל משק , לא משתמשים בו במשק שצומח 2% ושהאבטלה בו 5% , האינפלציה תחזור למעלה בהמשך הדרך, במשק בו בועת נדלן חמורה כמו בישראל כל הורדת ריבית רק מעמיקה את הבור ובסוף לא יוותרו כלים בידי בנק ישראל בעת שיגיע הרגע האמיתי בצורך בהם , במדינה כמו שלנו חייבים לשמור על כלים לעת חירום. בנוסף חובה להפריד את ריבית המשק מריבית המשכנתאות מה שיתן לבנק ישראל יותר מרווח נשימה.
- דודו 28/04/2015 21:16הגב לתגובה זואם לא הבנת, הנגידה לא ממש מחליטה כלום. היא רואה מה עושים באירופה, מה עושים בארה"ב ומחקה אותם. צריך לשים את הדברים בפרופורציה, ישראל היא זבוב על גבם של ענקים ואין לנו שליטה על שוק האג"ח והמט"ח העולמי.
- 2.אשה מטורפת 28/04/2015 10:50הגב לתגובה זושהכל מתנפח
- 1.כמה אפשר להתעסק בריבית 0.1 או אפס (ל"ת)רני 28/04/2015 09:51הגב לתגובה זו
- אני 28/04/2015 11:42הגב לתגובה זוגם ככה דפקו את החסכונות של כולנו

המטוס ששינה את פני התעופה המסחרית למרות שייצורו הופסק
פיתוח איירבוס A380, המטוס הגדול בעולם, עלה לחברה 25 מיליארד דולר, והוא נחשב לתופעה מיוחדת במינה בעולם התעופה. אף על פי כן, בשל מיעוט הזמנות, הפסיקה החברה לייצרו לפני 4 שנים, וגם החברות שמפעילות אותו, מתכוונות להיפרד ממנו מוקדם מהצפוי
מטוס Airbus A380 הוא מטוס הנוסעים הגדול ביותר שנבנה אי פעם, אורכו כ-73 מטר ומוטת הכנפיים שלו כ-80 מטר. הוא מטוס בעל שתי קומות מלאות, המסוגל לשאת מעל 850 נוסעים במתכונת תיירות בלבד, וכ-525 נוסעים במתכונת שכוללת מחלקת ביזנס עם סידור מחלקות שונות. המטוס מצויד בארבעה מנועי Rolls-Royce ומגיע למהירות שיוט של כ-910 קמ"ש.
המטוס מתוכנן לשאת משקל המראה מקסימלי של כ-560 טון, והוא בעל טווח טיסה של כ-15,200 ק"מ, מה שמאפשר טיסות בין-יבשתיות ארוכות מאוד. בתוך המטוס יש טכנולוגיות מתקדמות רבות כגון שליטה אלקטרונית על מערכות הטיסה, תרכובות קלות משקל מחומרי פחמן ומסגרות אלומיניום-ליתיום וכנפיים מיוחדות שמייעלות את צריכת הדלק והיציבות. למרות גודלו העצום, המטוס נחשב לבטוח מאוד, שקט ויעיל יחסית למטוסי נוסעים גדולים אחרים.
ה-A380 הוא המטוס הראשון שהכיל במבנהו תא נוסעים עם שתי קומות מלאות במקום קומת ביניים או קומת מנהלים בלבד כמו בדגמים אחרים, עובדה שנחשבה למהפכה בעיצוב מטוסי נוסעים.
מחפשים הצעת נישואין מקורית? גם זאת דרך
אם חשקה נפשכם בהצעת נישואין מקורית, ואתם חושבים שהצעה רומנטית ממרומי צוק הארבל הפכה לנדושה, תוכלו להציע לבחירת ליבכם הצעת נישואין מפתיעה ורומנטית בשחקים בגובה 10,000 רגל בסוויטה פרטית באיירבוס A380s.
- המזון החדש והמהפכני שהומצא ומה קרה היום לפני 30 שנה
- איירבוס ובואינג מתייעלות: ענקיות התעופה מקצצות אלפי משרות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
על פי פרסומי אמירטס (Emirates), שירות הסוויטות מוצע בדרך כלל בקו דובאי-לוס אנג׳לס בגירסת המטוס A380s מתוצרת איירבוס. המטוס הגדול בעולם מציע סוויטות פאר כשירות ייחודי ומפנק במחלקה הראשונה.