גינדי מציעה 200 אלף שקל הנחה בראשל"צ - כמה עולה דירת 4 חדרים?
110 דירות נוספות במתחם צוריאל בראשון לציון , בסמוך למתחם צריפין- חברת גינדי החזקות הודיעה היום כי תשקיע כ-200 מיליון שקל בבניית שני מגדלים בני 14 קומות על שטח של כ-5 דונם.
55 דירות מוצעות לחברי מועדון "גינדי אקסלוסיב" בהנחה של 175-205 אלף שקל:
דירת 4 חדרים בשטח של 99 מ"ר נטו ומרפסת 11.5 מ"ר, מוצעת במחיר של החל מ- 1,550,000 שקל, שווי ההטבה 175,000 שקל; דירת גן הכוללת 5 חדרים בשטח של 126.5 מ"ר וגינה של 82 מ"ר, מוצעת בהחל מ- 2,150,000 שקל, שווי ההטבה 195,000 שקל; מיני פנטהאוז הכולל 4.5 חדרים בשטח של 121 מ"ר ו-28 מ"ר מרפסת, מוצע במחיר של 2,070,000 שקל, שווי ההטבה 195,000 שקל.פנטהאוז הכולל 5 חדרים בשטח של 172 מ"ר ו 36.5 מ"ר מרפסת, מוצע במחיר של החל מ- 2,750,000 שקל, שווי ההטבה 205,000 שקל.
- 19.יורם 19/10/2014 17:17הגב לתגובה זותחשיב פשוט מראה שעלות הבנייה 600 אלף ש"ח עלות הקרקע לדירה 280 אלף ש"ח אז הרווח הקבלני הינו 50%
- 18.גינדי קנית כל החיים בכית!!! ושלא יעבדו עליכם!!! (ל"ת)אברהם 19/10/2014 16:32הגב לתגובה זו
- 17.ארט דקו 19/10/2014 15:05הגב לתגובה זוזה כולל מרפסות קורסות?
- 16.עומר 19/10/2014 15:01הגב לתגובה זותחתוך 50 אחוז ואולי נדבר איתך...העצם גם אז לא!!!
- 15.ירון 19/10/2014 14:28הגב לתגובה זובישראל תמיד חושבים שהם חכמים יותר, פה המחירים לא ירדו, הבועה רק תתנפח. ארה"ב העשירה והגדולה לא הצליחה למנוע את התפוצצות בועת הנדל"ן, ורק אם הזרמות של טריליוני דולרים הצליחו למנוע מיתון כבד (שיחזור לדעתי בקרוב, אבל זה סיפור אחר), אבל פה במדינה שהיא בגודל עיר בארה"ב או סין, ישנו את חוקי הכלכלה. כן מצפים לעליית יהודים מאירופה, בארה"ב ציפו לקונים מגרום-אמריקה, סין, המזרח הרחוק ולמעשה כמעט כל העולם, אבל גם פוטנציאל ביקוש של מיליונים לא מנע את התרסקות המחירים. אבל פה כמה עשרות אלפים מיהודי צרפת ואנגליה יצילו את שוק הנדל"ן. כאילו אותם צרפתים ואנגלים הם טמבלים.
- 14.חחחח "הנחה" בדיחה 19/10/2014 14:23הגב לתגובה זומחירים גבוהים איכלוס לאחר שלוד שנים !
- 13.משקיע ממוצע 19/10/2014 13:55הגב לתגובה זו4 חדרים מעל 1,5 מליון ? זה המון
- 12.ש 19/10/2014 13:47הגב לתגובה זוותפסיקו לתת מחירים מופקעים לקרקעות שאתם קונים מהמדינה
- 11.עידו 19/10/2014 13:31הגב לתגובה זותזכרו את הפשלות שלהם בפ"ת , חדרה, תל אביב . אין דבר כזה לקוח מרוצה בגינדי.
- 10.המחיר כולל מרפסת מתפרקת? (ל"ת)ג'וני 19/10/2014 13:27הגב לתגובה זו
- 9.סמי וסוסו 19/10/2014 13:21הגב לתגובה זובהתחלה היה קיפאון ועכשיו יש הנחות ומפה כדור השלג רק יילך ויתגלגל.
- 8.אבל הקבלנים אומרים שהמחירים הולכים לטוס אז למה לתת הנחה (ל"ת)המקשה קושיות 19/10/2014 13:20הגב לתגובה זו
- 7.כל מי שחס על כספו שלא יתקרב לשוק הנדל"ן בשנתיים הקרובות (ל"ת)דורון מחולון 19/10/2014 13:18הגב לתגובה זו
- 6.קניתי גינדי לפני חודש במחיר מלא, ולא מוכן שיורידו מחיר! (ל"ת)ערס גדול ומסוכן 19/10/2014 13:14הגב לתגובה זו
- מ 19/10/2014 13:27הגב לתגובה זותגיד תודה שלא נפלה המרפסת
- 5.צביקה דורון יועץנדלן 19/10/2014 13:12הגב לתגובה זוהמחירים יירדו מעבר לזה.
- 4.עבודה בעיניים 19/10/2014 13:02הגב לתגובה זווהאידיוטים חושבים שתפסו דיל
- 3.חחח..הנחה?? ל איימכר מעל 1.3 ל 4 חדרים (ל"ת)גילי 19/10/2014 12:58הגב לתגובה זו
- 2.אם יצליח למכור זה תהיה מציע לגינדי)) (ל"ת)רוסי 19/10/2014 12:36הגב לתגובה זו
- 1.מחיר גבוהה מאוד לא שווה אין פה שום הנחה (ל"ת)כלכלן 19/10/2014 12:28הגב לתגובה זו
הטבה של חצי מיליון שקל. קרדיט: רשתות חברתיותהקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים ללא ריבית והצמדה מגלמת חיסכון שנתי של כ-55-60 אלף שקל, בעשור זה כ-500 אלף שקל. מהלכי מימון יצירתיים של יזמים משנים את שוק המבצעים, מורידים את המחירים בפועל באופן דרמטי.
הקבלנים מתגלים כיצירתיים מאוד בכל הקשור למכירת דירות. היה 80/20, היה גם 90/10 זה עדיין קיים, אבל בנק ישראל הגביל את העסקאות האלו של שלם 10% עכשיו ו90% במסירה. אבל אל תדאגו - הקבלנים יצירתיים וראה שלאחרונה המבצעים כבר הגיעו לרף חדש - ועדיין, כל זה קורה בלי שאף אחד יקרא לזה בטעות "הנחה". או "ירידת מחיר". לקבלנים חשוב לבלבל את "האויב". הם לא מוכנים לקרוא לזה הנחה, הם רוצים שמחיר המחירון לא יירד - ככה הלמ"ס לא יתמחר את הירידה הזו וככה המחירים לא ירדו. זה עובר בין הקבלים באופן גורף, סוג של יד נעלמה עוברת בינהם ומיישרת אותם לכלל הזה - "אל תורידו מחיר. תתנו מבצע, הנחה, אבל בלי להוריד מחיר מחירון".
זה עובד. המחירים על פי הלמ"ס ירדו ב-2% בלבד, בפועל הם ירדו בין 5% ל-10%.
בפועל ההטבות שמקבלים רוכשי דירות גדלו משמעותית. מה שנחשב בעבר למבצע נקודתי הפך לכלי תמחור מרכזי במכירות של הקבלנים, שבו הם מעניקים לקונים ערך כספי גבוה - לעיתים מאות אלפי שקלים. התוצאה היא “הנחות” שעומדות נכון לעת עתה בדרישות של הבנקים שהם אלו שאמורים לאשר הנחות לציבור (כשהם מאשרים הלוואה על פי טופס 4 הם מורים לקבלן שלא לעשות הנחות ללא אישורם). חשוב לציין - בפועל ההטבות מצמצמות את עלות הרכישה בצורה מהותית, בחישוב שערכנו ההנחה מגלמת כ-10% מערך הדירה שנכללת בהטבות השונות בממוצע.
הדוגמה הבולטת ביותר מגיעה כאמור מחברת אזורים אזורים 1.26% , שהשיקה מהלך שבו הרוכש מקבל הלוואה של מיליון שקל ל-10 שנים, ללא ריבית, ללא הצמדה וללא החזר שוטף. המשמעות הכלכלית יחסית פשוטה: אם רוכש רגיל היה נוטל מיליון שקל מהבנק, הוא היה משלם ריבית של אזור ה-55-60 אלף שקל בשנה. על פני עשור. גם לאחר היוון של התזרים לערך נוכחי היום, מדובר בהטבה שמצטברת לכ-500 אלף שקל. מדובר למעשה במבצע שמגלם חצי מיליון שקל הנחה בפועל, רק בלי להשתמש במילים “הנחה” או “ירידת מחיר”. המחיר הרשמי נשאר קבוע, אבל עלות הרכישה האמיתית יורדת דרמטית.
כדי להבין את הסיבה לכך, ואת הגורמים לעובדה שהקבלנים יעשו הכל כדי לא לפגוע במחיר הרשמי, אפשר להכנס לכאן - מחירי הדירות יורדים, אבל לא מספיק; הציבור הוא זה שממשיך לממן את בעלי האינטרסים. באופן כללי - נראה שלא משנה עד כמה המכירות ייפגעו עבור הקבלנים והיזמים, הם פשוט לא יכולים להרשות לעצמם להוריד מחיר באופן רשמי, הסיבה האינטואיטיבית והברורה מכל היא הפחד מכדור שלג, דרך אגב: הם גם עושים את זה בשלל צורות. כך למשל כתבנו על ויסות מחירי הדירות: הקבלנים בונים לאט וההיצע יצטמצם - כאן - מדובר על שיטה נוספת של הקבלנים ליצור שליטה במלאי הקיים כדי לא לגרום להצפה גדולה יותר כבר ממה שקיים כרגע. מלאי אדיר של מעל ל-82 אלף דירות כבר צף, ונראה שבשנתיים- שלוש האחרונים המזל כבר לא מאיר פנים עבור היזמים - והוא גם לא נראה באופק.
- הקבלנים מוכרים קרקעות - לא דירות: הנתונים החדשים חושפים את המצוקה בענף
- "הרוכשים חוזרים לתל אביב"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
5% תשואה על ההון העצמי
אזורים לא לבד, והמהלך שלה מצטרף לשורה של פתרונות דומים מצד יזמים אחרים, שמזהים קהל קונים שמחפש ודאות ומימון נוח יותר, ולאו דווקא ירידת מחיר רשמית. כך למשל, יובלים סיטי-בוי מציעה לרוכשי דירות בתל אביב תשואה שנתית של 5% על ההון העצמי מהרגע שבו נחתם חוזה ועד האכלוס. ההטבה הזו הופכת את המקדמה, שבדרך כלל “שוכבת” ללא רווח - לנכס שמניב החזר שנתי קבוע שגדול מפיקדון בנקאי בכ-2%. עבור רוכשים שמחזיקים הון עצמי גבוה, הצבירה יכולה להגיע לעשרות ואף מאות אלפי שקלים בתקופת הבנייה, בהתאם לגובה המקדמה והזמן שנותר עד למסירה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
