ההצבעה אושרה פה אחד: הסתדרות העובדים החליטה על סכסוך עבודה במשק
לפני דקות אחדות הצביעו ראשי ההסתדרות על סכסוך עבודה במשק. מדובר בסכסוך יוצא דופן שכן זו הפעם הראשונה שבה מכריזה ההסתדרות על סכסוך כללי במשק בעניין עובדי הקבלן וצורות העסקה אחרות כגון: חוזים אישיים וכדומה.
"נעשה מהלך היסטורי ונטפל באותו ציבור חלש ונעזור לו, לכל אחד מאיתנו יש מכר שהוא עובד קבלן או כח אדם. ההצלחה שלנו היא הצלחה של מאות אלפי משפחות שיוכלו להרים טיפה את הראש" אמר עופר עיני לפני ההצבעה על סכסוך הובאה להצבעה.
התוצאה של סכסוך עבודה תבוא לידי ביטוי בשטח בכך שתתבצע השבתה החל מבעוד שבועיים של כל המגזר הציבורי, כמו כן נמלי האוויר והים, הרכבות, משרדי הממשלה והרשויות המקומיות. בנוסף, שירותי הבריאות והחירום יפעלו במתכונת שבת.
עיני דורש להעביר את עובדי הקבלן להעסקה ישירה, וכך גם את העובדים המועסקים בחוזים אישיים. לדבריו "התופעה הרבה יותר רחבה ממה שאנחנו מודעים אליה. היא התחילה בקטן ותפחה לממדים מפלצתיים. החלטנו לעשות מעשה".
- 19.ההסתדרות הצטרפה למתמחים לשדוד את כספי המיסים (ל"ת)מעמד הביניים 11/10/2011 12:51הגב לתגובה זו
- 18.איזה נבלה העופר העיני הזה (ל"ת)קובי 11/10/2011 12:20הגב לתגובה זו
- 17.ליאור 11/10/2011 12:10הגב לתגובה זוטאוט
- 16.יוסי 11/10/2011 11:23הגב לתגובה זובעיר אחת שאני מכיר רק עובדי קבלן עובדים ואילו עובדי הערייה הם מקורבים לפוליטיקאים ומטעמם ולכן עבודתם חלקית בלבד,אם לאמר בלשון המעטה. אף אחד לא יכול ללחוץ אותם או לפטר אותם.אני מציע לכל הדברנים ולכל החכמולוגים תקחו את עובדי העירייה שלכם ותבדקו את עבודתם ואח" כ תדברו.
- 15.אבנר 11/10/2011 11:18הגב לתגובה זואנחנו מלווים של נכה צהל איתך הגיע הזמן לגמור עם העבדות הזו
- אבנר 11/10/2011 11:24הגב לתגובה זומהר
- אנו מלווים של נכי צהל איתך חסל את העבדות הזאת (ל"ת)אבנר 11/10/2011 11:21הגב לתגובה זו
- 14.שמואל 11/10/2011 11:09הגב לתגובה זודי כבר לזדון של ראש ההסתדרות !
- 13.משה - עכו 11/10/2011 11:06הגב לתגובה זומזמן היה כבר צריך לבטל את עבדות הקבלן.!!!!!!!!!! עאלק ישראל בקבוצת ה oecd בושה וחרפה.!!!!!!!!! המפעלים מנצלים את עובדי הקבלן עד כדי השפלות בפומבי.!!!!!!! מדינה שיש בה מצב שעובדים מנוצלים לרעה אין לה זכות קיום ובכללה ' ' מדינת ישראל' ' הקרויה ובצדק ישראבלוף.!!!!!!!! יאללה עייני שביתה ללא הגבלת זמן עד לביטול המושג ' ' עובד קבלן' ' .
- 12.שא" ח 11/10/2011 11:05הגב לתגובה זומסכן עיני השאירו אותו בצל -זקוק לתשומי דחוף -ימיו האחרונים בהסתדרות לפני שפרץ ו הההעעעובדים יבעטו אותו החוצה לדירה החדשה והמפוארת שקנה במגדלי העשירים בתל אביב
- 11.בהצלחה 11/10/2011 11:03הגב לתגובה זולא מאמין שהפוליטיקאים יחד עם משפחות ההון יאפשרו מהלך שיעלה להם כסף. החזירים רגילים לאכול מהצלחת של החלשים.
- 10.נתאים " העבודים" (ל"ת)יי 11/10/2011 10:58הגב לתגובה זו
- 9.מה עם תעסוקה לנכים....? (ל"ת)נכה צ 11/10/2011 10:57הגב לתגובה זו
- 8.שחר 11/10/2011 10:52הגב לתגובה זוסליחה על העדתיות אבל זה פשוט ככה וחבל . עוד סוג עמיר פרץ שמה שהוא מבין זה כח. כח לוועדי הנמלים. כח לוועדי חברת החשמל. כח לעושקי העם היושבים בהסתדרותמפלגת העבודה. זה הכל אותו דבר. הם הקימו את המדינה עקום והם מפילים אותה בזיג זג . רק שהוא ומוצאו ממש ממש ממש לא הקימו את המדינה אלא באו רק להרוס ולראיה מה שהוא ואויבו אויבנו עמיר פרץ וחבריהם לוועדים עושים. ההסתדרות והוועדים זה הזנק הגדול ביותר למשק וזה נמשך שנים רבות מידי !!!!
- 7.בנקאי 11/10/2011 10:47הגב לתגובה זולדתך עדיף כמו בבנקים חוזה קיבוצי ולאחר 5 שנים הביתה? בדקתה פעם כמה אנשים מקבלים קבויות במשק . חוזה אישי זה פטררון מאולה
- 6.הסתדרות בטלנים שלוקחים רק כסף מהמדינה (ל"ת)דויד 11/10/2011 10:45הגב לתגובה זו
- 5.כל הכבוד 11/10/2011 10:45הגב לתגובה זובהצלחה לכולם
- 4.מ.נ.מ 11/10/2011 10:41הגב לתגובה זוכל הכבוד לעייני הגיע הזמן קיבל שכל אבל כך בחשבון שביבי הוא ראש הממשלה העדיף עלינו
- 3.א.פוליססט 11/10/2011 10:41הגב לתגובה זועושים הכל כדי להתחרות במנהיגי הצדק החברתי. מי שחתום על ההסכם הקיבוצי עם חברות כח אדם הוא עיני. הסכם צריך לבצע.
- יעקב 11/10/2011 10:59הגב לתגובה זוכך זה במציאות
- 2.דון קורליאונה מוסר דרישת שלום. (ל"ת)שלטר 11/10/2011 10:40הגב לתגובה זו
- 1.תקצץ מהשכר של עובדי הנמלים והחשמל (ל"ת)ישראלי 11/10/2011 10:31הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
