שנה מוצלחת לאלול תמארינד: הרווח הנקי זינק ב-146% ל-4 מיליון שקל
חברת אלול תמארינד פירסמה את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2010 וניראה כי משקיעי החברה יכולים לחייך לאור הזינוק המרשים בשורת הרווח הנקי, אשר זינק בכ-146%.
בשורה העליונה החברה דיווחה על עלייה של 13% בהכנסות לרמה של 141 מיליון שקל לעומת 125 מיליון שקל שנה קודם לכן. הרווח הנקי זינק ב-146% לרמה של 4 מיליון שקל לעומת 1.6 מיליון שנה קודם לכן.
מנכ"ל אלול תמארינד אבנר רז ציין, כי בכוונת הקבוצה לבחון בשנת 2011 הזדמנויות עסקיות נוספות סינרגטיות לתחומי פעילות המזוהים עם הקבוצה.
רז ציין, כי השיפור בתוצאות פעילותה של קבוצת תמארינד נובע, בין היתר, מיישום מוצלח של אסטרטגיית הצמיחה בשני מוקדי הפעילות העיקריים.
המוקד הראשון הוא שיווק, מכירות, ייעוץ וניהול רכש גומלין: בתחום זה, פועלת החברה באמצעות חברות בנות, "אלול טכנולוגיות", "ניו טכנולוגי" ו-"איימס", המספקות שירותי ייעוץ, שיווק ומכירות, בתחומי תעופה, חלל, ביטחון, מדעי החיים, אלקטרואופטיקה ולייזרים.
המוקד השני מתמקד בשירותים ופרויקטים, בתחום זה פועלת החברה באמצעות חברות בנות, "אלטל", המספקת, לשוק הביטחוני, שירותי מיקור חוץ, הדרכה, הפעלה ואחזקה של מערכות טכנולוגיות; וכן "אלול אנרגיה", המחזיקה ב- 40% משותפות העוסקת בניהול מרכז האנרגיה של קריית הממשלה בירושלים.
במהלך שנת 2010 בחר משרד הביטחון בחברה האמריקאית,General Dynamic Corporation , המיוצגת ע"י אלול טכנולוגיות, כיצרן של גוף הנמ"ר בארה"ב. תכנית הנמ"ר הינה תוכנית רב-שנתית של צה"ל ליצור מאות נגמ"שים בארה"ב מכספי הסיוע הביטחוני האמריקאי.
בפברואר 2011 חתמה החברה על מזכר הבנות עם חברת מלם-תים בע"מ למכירת 50% ממניות חברת הבת אלטל בתמורה לסך של 35 מיליון ש"ח במזומן. השלמת העסקה כפופה לתנאים מתלים.
- 5.דוד 25/03/2011 12:31הגב לתגובה זוטכנולוגיות ומחפש מילוט . תגובה 2 שלי והיא היחידה שעניינית כאן .
- גוליית 25/03/2011 13:28הגב לתגובה זוהכתבה מלא שקרים יש הפסד ברבעון לאחר שהחברה היה כבר רווח של מיליון ברבעון אין עתיד לחברה לאחר שמכרה את פעילות העיקרית שלה למלמ תים
- 4.אני 25/03/2011 09:03הגב לתגובה זויש דוחות יותר טובים בלי כותרות לדוגמה קרדן טכנולגיותצ ררוח של 7 מיליון רק ברבעון ואסאר אק טכנולגיות רווח של מיליון ברבעון
- נעה 25/03/2011 11:26הגב לתגובה זוויש לה החזקה מעניית eerקראת רישום בנסדק
- 3.10מיליון רווח 24/03/2011 23:12הגב לתגובה זוזה דוח טוב הרויחה 10 מיליון ברבעון
- 2.וזאת רק התחלה 24/03/2011 22:00הגב לתגובה זובשנים הקרובות החברה תרוויח המון ותהפוך להיות חברה גדולה סוף סוף
- כשהכתבה מוזמנת 25/03/2011 13:16הגב לתגובה זוהכתבה הוזמנה על ידי דוד הופכת הפסד צורב של 310 אלף שקל במקוב רווח רבעוני מעל מיליון שקל לזינוק בתוצאות השנתיות הכתבה מומנת כנראה על דוד הבעל ענין המתחזה לטוקבקים
- 1.יולי עופר 24/03/2011 20:23הגב לתגובה זוהדוח 7 מיליון רווח ברבעון

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
