שמיר אופטיקה מדווחת על תוצאותיה לרבעון השני
שמיר אופטיקה חו"ל (נאסד"ק: SHMR) ("שמיר"), ספקית מובילה של מוצרים חדשניים וטכנולוגיה לשוק העדשות הרב מוקדיות פרסמה היום את תוצאותיה הכספיות לרבעון השני שהסתיים ביום 30 ביוני, 2007.
הכנסות החברה, לרבעון שהסתיים ב- 30 ביוני 2007, הסתכמו בכ- 29.6 מיליוני דולר, גידול של כ- 19.8% בהשוואה להכנסות של כ– 24.7 מיליוני דולר בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי ברבעון 2007 הסתכם בכ- 15.6 מיליוני דולר או כ- 52.8% מההכנסות, גידול של כ- 13.8% בהשוואה לרווח גולמי של כ- 13.7 מיליוני דולר או כ- 55.6% מההכנסות בתקופה המקבילה אשתקד.
הרווח התפעולי לרבעון שהסתיים ב- 30 ביוני 2007, הסתכם בכ– 2.7 מיליון דולר או כ- 9.1% מההכנסות, גידול של כ- 33.5% בהשוואה לרווח תפעולי של כ– 2.0 מיליון דולר או כ- 8.2% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ– 2.0 מיליון דולר או 0.12 דולר למניה בדילול מלא, גידול של כ- 20.8% בהשוואה לרווח נקי של כ- 1.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. בנטרול ההוצאה שלא במזומן בשל הטבה בגין אופציות לעובדים, הרווח התפעולי לרבעון הסתכם בכ- 2.8 מליון דולר או כ- 9.6% מההכנסות, בהשוואה לרווח תפעולי של כ- 2.4 מיליון דולר או כ- 9.9% מההכנסות ברבעון המקביל אשתקד.
בנטרול ההוצאה שלא במזומן בשל הטבה בגין אופציות לעובדים, הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ- 2.2 מיליון דולר, או 0.13 דולר למניה בדילול מלא, גידול של כ- 4.1%, בהשוואה לכ- 2.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. ההתאמה של הרווח הנקי על בסיס GAAP (כללים חשבונאים מקובלים בארה"ב) לרווח נקי לאחר התאמות מפורטים בהמשך דיווח זה. נכון ל- 30 ביוני 2007, יתרות המזומנים, שווי מזומנים והשקעות קצרות טווח של שמיר, הסתכמו בכ- 39.6 מיליון דולר.
גיורא בן זאב, מנכ"ל שמיר, התייחס לתוצאות החברה ומסר: "במהלך הרבעון השני שמיר הציגה יציבות בכל תחומי הפעילות, אשר הציגו עמידה ביעדים התקציביים". מר בן זאב הוסיף, "התקדמנו בפיתוח רשת ההפצה שלנו באמצעות רכישת 50% הנותרים בחברת השיווק בישראל, במהלך חודש אוגוסט, מהשותפים שלנו ו- 10% הנותרים ב- Shamir Insight, במהלך חודש יולי, מהשותפים שלנו. לאחר שתי הרכישות, אנו הבעלים הבלעדיים של הפעילויות הללו. בנוסף, מיתגנו מחדש את מערך השיווק שלנו בישראל תחת השםShamir Israel Optical Marketing Ltd., בכדי למנף את ההכרה העולמית הגדלה של המותג שמיר".
מר בן זאב סיכם: "במונחי אסטרטגיה כוללת, אנו ממשיכים להשקיע בצמיחה ארוכת טווח, תוך מעקב אחר ההוצאות התפעוליות. ביצועינו ברבעון ובמחצית הראשונה ימצבו אותנו בכדי להשיג יעדים אלו. בהתבסס על תוצאותינו במהלך החציון הראשון של 2007, אנו מעלים את תחזית הצמיחה שלנו לשורה העליונה לשנה המסתיימת ב- 31 בדצמבר, 2007 מהתחזית הקודמת של 10%-18% גידול בהכנסות, ל- 12%-20%".
שיחת ועידה:
שמיר קבעה שיחת ועידה להיום, 22 באוגוסט, בשעה 16:00 (זמן ישראל), בכדי לשוחח על תוצאות הרבעון השני. להשתתפות בשיחה, אנא חייג למספר 973-582-2737, קוד השיחה לוועידה הינו 9071331. עבור אלו אשר לא יוכלו להשתתף בשיחה, תהיה הקלטה זמינה ביום 22 באוגוסט, 2007 החל משעה 19:00 שעון ישראל, עד ה-29 באוגוסט, 2007 בשעה 18:59 שעון ישראל.
אודות החברה
שמיר הינה ספקית מובילה של מוצרים וטכנולוגיה חדשניים לשוק העדשות הרב מוקדיות(הפרוגרסיביות/מולטי פוקאליות). באמצעות הטכנולוגיה שבבעלותה, החברה מפתחת, מתכננת, מעצבת, מייצרת ומשווקת עדשות פרוגרסיביות המיועדות לשוק האופטי.
בנוסף, שמיר עושה שימוש בטכנולוגיה שברשותה לאספקת שירותי תכנון ועיצוב ליצרני עדשות אופטיות בכפוף להסכמי שירות ותמלוגים. עדשות פרוגרסיביות משמשות לטיפול ב- presbyopia (זוקן – ראיה), מצב ראיה בו העין מאבדת את היכולת להתמקד בעצמים קרובים.
עדשות פרוגרסיביות משלבות מספר כוחות אופטיים בעדשה בודדת במטרה לספק מעבר חלק והדרגתי מראיה לטווח קרוב, דרך שלב ביניים ועד לראיה למרחק. מוצרי שמיר נבדלים ממוצרי המתחרים בעיקר באמצעות תכנון ועיצוב העדשות.
העדשות המובילות של שמיר משווקות תחת מגוון מותגים, כגון: Shamir Genesis, ™, Shamir Piccolo™ Shamir Nano ,Shamir Office ו-.Shamir Autograph להערכת החברה במסגרתה פועל אחד מצוותי המחקר והפיתוח המובילים בעולם בתחום העדשות הפרוגרסיביות, התבניות וכן בתחום הטכנולוגיות והאביזרים המשלימים. שמיר פיתחה תוכנה המיועדת לתכנון ועיצוב עדשות פרוגרסיביות. תוכנה זו מבוססת על אלגוריתמים מתמטיים שברשותה, המאפשרים לתכנן ולעצב באופן אופטימלי עדשות פרוגרסיביות למגוון פעילויות ותנאים סביבתיים.
שמיר גם פיתחה כלי תוכנה המיועדים למחקר ופיתוח ועבור צרכי תהליך הייצור, כולל תוכנה בשם Eye Point Technology המדמה מצבי ראיה של העין האנושית דרך עדשה.