וול סטריט ננעלה ביציבות; ה-S&P במחזור הנמוך בכ-25% מהממוצע היומי

הסוחרים חוששים מהצוק הפיסיקלי. שוק האג"חים שסגור עקב ווטרנס דיי השפיע על המחזור הנמוך. מניית פייסבוק עלתה 4.5%
יואב כהן | (6)

פורסם לראשונה ב-16:17 12.11.2012

יום המסחר בוול סטריט היה הפכפך כאשר לאחר שפתח בעליות שערים, עבר לירידות וחזר לעליות, ננעל לבסוף ללא שינויין מהותיים. נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בסין בסוף השבוע לא הצילחו לתרום לסנטימנט החיובי והחשש מהצוק הפיסקילי נתן את אותותיו בסיום. מאזן הסחר החיובי של סין מול העולם התרחב ל-32 מיליארד דולר מ-27.7 מיליארד דולר בחודש ספטמבר. הרבה מעל התחזיות שעמדו על 27 מיליארד דולר.

באירופה הבורסות נטו לירידות שערים ברקע לפגישת שרי האוצר של היבשת הדנים בתוכנית החילוץ היוונית. עם סיום יום המסחר הפוטסי הלונדוני עלה קלות 0.09% בעוד שה-IBEX הספרדי השיל מערכו 0.9%. הדאקס הגרמני נסחר ביציבות ועלה 0.01% והקאק הצרפתי השיל 0.34%.

מדד ה-S&P נסחר במחזור הנמוך בכ-25% מהממוצע היומי שלו ב-30 הימים הימים האחרונים. הסיבה: שוק האג"חים שסגור עקב ווטרנס דיי.

יום המסחר ביום שישי ננעל בעליות מתונות בלבד לאחר שאובמה נאם מהבית הלבן ודרש הארכה להורדת נטל המס על המעמד הבינוני והגדלת הנטל על המעמד הגבוה. מדד הדאו-ג'ונס עלה 0.03%, מדד ה-S&P500 התחזק ב-0.17% ומדד הנאסד"ק הוסיף 0.32% מערכו. בסיכום השבועי, מדד הדאו-ג'ונס ירד 2.1%, מדד ה-S&P500, שסיכם את השבוע הגרוע ביותר שלו מאז חודש יוני, איבד 2.4% ומדד הנאסד"ק השיל 2.6% מערכו.

אלכס זבז'ינסקי, כלכלן ראשי בדש ברוקארז' כתב בסקירתו השבועית: "התגובה השלילית של השווקים לבחירות בארה"ב עשויה להתברר כמוגזמת. ההשלכות של "הצוק הפיסקלי" בוודאי עלולות להיות הרסניות, אך להערכתנו הסיכוי למציאת פתרון די גבוה. מאבקים פוליטיים שמביאים למבוי סתום בתחילת קדנציה אינם משרתים אף צד ולכן יעשה להערכתנו מאמץ מרבי להגיע לפשרה."

המדדים המובילים בוול סטריט

עם סגירת יום המסחר, מדד הדאו-ג'ונס ננעל ללא שינוי, מדד ה- S&P500 עלה קלות ב-0.01% ומדד הנאסד"ק נחלש קלות ב-0.03%.

שוק הסחורות בבורסות ארה"ב

החוזים העתידיים על הזהב ננעלו ללא שינוי ב-1,730.90 דולר לאונקיה. החוזים העתידיים על הנפט ננעלו ב-85.69 דולר לחבית, ירידה של 0.44%

מניות זרות במרכז

ענקית הטכנולוגהי אפל (סימול: AAPL) וחברת HTC הגיעו הפשרה בנוגע לכל התביעות הבינלאומיות שלהן אחת כנגד השנייה וחתמו על הסכם רישיון של 10 שנים, וסיימו בכך סכסוך אשר איים על המשך המשלוחים של מכשירים ניידים של שתי החברות. לידיעה המלאה.

חברת התקשורת הגלובלית RRSat (סימול: RRST) המספקת פתרונות לניהול והפצת תוכן פרסמה היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של השנה. הכנסות החברה ירדו ב-1.4 מיליון דולר ביחס לרבעון המקביל והסתכמו ב-28.5 מיליון דולר. .

במרכז עונת הדו"חות תעמודנה שתי חברות. חברת די.אר. הורטון (סימול: DHI) אשר עוסקת בבניית בתים ב-26 מדינות בארה"ב, צפויה לדווח על רווח למניה של 27 סנט לפי האנליסטים בוול סטריט. המניה זינקה כבר 63% מתחילת השנה ברקע להתאוששות בשוק הבתים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    רונן 13/11/2012 07:37
    הגב לתגובה זו
    אם תעקוב גם יום לפני כן שהמדד ירג 0.28 והשורט פי שלוש היה צריך לעלות 0.87-0.9 ועלה רק 0.55 ולא השלים את עליותו,זה אומר שתעודות הקסם גונבות את המחזיקים כל יום איך שבא להם,לדעתיצריך להתנהל עם רשות ניירות ערך שיבדקו זאת,ולהעביר עותק ממכתב כזה למבקר המדינה,יש חשדות די ברורים לגניבת משקיעים ביום יום. גם היום תיראה פחות.
  • 5.
    ל4 אהבתי זה מה שאני מסביר לו כבר שנים (ל"ת)
    אורי 13/11/2012 05:11
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    המקצוען 12/11/2012 22:10
    הגב לתגובה זו
    חמש שנים אתה כותב כל יום מפולת.מפולת.אבל אתה לא מבין דבר וחצי דבר על קסם שורט,למה היא לא עלתה 2% היום?אתה ידען גדול אז אתה צריך לדעת.שאל את המקובל בערוץ 66 ולו התשובה.
  • 3.
    שמש 12/11/2012 20:22
    הגב לתגובה זו
    מתי המדד גלום מהמדד עצמו זה אומר שהתמוטטות בפתח ומתי שהוא נמוך מהמדד עצמו זה אומר שכבר התמוטט .עכשו אני רוצה לשאול אותך שאלה מניית מייקרוסופט האם מ2000 -2009 עשתה איי ומשם עד השיא השנה גמרה בי או לא ? ואם אפשר גם על גיסיפאני (JCPׂ ATK
  • 2.
    מישהו יודע מה זה מדד 25 גלום? תנו הסבר מפורט (ל"ת)
    הקלפן מלוד.. שאלה 12/11/2012 19:12
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    הקלפן מלוד 12/11/2012 19:04
    הגב לתגובה זו
    איך תסבירו שתעודת סל קסם שורט מעוף פי שלוש מתנהגת מוזר מאוד... לא במקביל ןהפוך מהשוק.... לדוגמה היום המעוף ירד 0.7 ... אז בטבעי התעודה הנל" הייתה אמורה לעלות בסביבות 2% אך היא עלתה רק 0.35%......... אולי למישהו "מהכרישים" פה יש תשובה.......
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: