10:24 מגמה מעורבת בבורסות אירופה: הקאק עולה 0.2%, הדאקס יורד 0.1%

08:46 היורו מטפס 0.3% מול הדולר ל 1.19 דולר ליורו

08:22 בורסות אסיה: מדד ההאנג סנג מאבד 0.8%

20:56 ענקית החיפוש רוכשת את חטיבת הפיתוח של HTC תמורת 1.1 מיליארד דולר >>

18:26 בורסות אירופה: הקאק מטפס 0.6%

15:39 רשות ניירות הערך האמריקאית: האקרים פרצו למאגר וגנבו מידע פנים >>

09:54 הזהב נופל מתחת ל-1300 דולר ברקע לזינוק בתשואות

08:51 ביל גרוס: "אם הפד' ימשיך לדבוק במדיניותו, ארה"ב בדרך למיתון" >>

08:22 מגמה חיובית הבוקר בבורסות המזרח: הניקיי מטפס 0.3%

23:05 סגירה מעורבת לאחר הצהרת הפד': מניות הטכנולוגיה משכו למטה, הבנקים עלו >>

17:57 אפל מאבדת 2.7% ברקע לביקורות מאכזבות על מוצר הדגל >>

11:48 אחד הסקטורים הבולטים של השנה האחרונה ממשיך להיחתך, הזדמנות קניה? >>

15:47 הערב ב-21:00: הנה התחזיות לקראת האירוע המרכזי של החודש בשווקים >>

11:54 הפאונד הבריטי קופץ 0.5% מול הדולר ל 1.35 דולר לפאונד

10:21 בורסות אירופה: המסחר נפתח בירידות שערים קלות, הקאק מאבד עד 0.1%

08:19 בורסות אסיה: מדד הונג קונג מטפס 0.3%

08:07 האירו עולה 0.1% מול הדולר ונסחר ברמה של 1.2 דולר לאירו

19:46 מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם - "ביטקוין זו בועה" >>

16:09 מנכ"ל חלל תקשורת דוד פולק נחקר במסגרת פרשת בזק >>

15:41 בולטות בת"א: טבע נופלת 3%, פלוריסטם יורדת 4%

13:51 פרשת בזק: הותר לפרסום - גם מנכ"ל חלל תקשורת נחקר >>

13:00 כחלון חתם על צו שיאפשר נסיעה חינם בקו כרמיאל - אחיהוד >>

12:45 בולטות בת"א: טבע נופלת ביותר מ-4%, ארית מזנקת 7%

10:53 יציבות בבורסות אירופה - הדאקס משיל 0.15%

08:19 הניקיי היפני משלים פערים - מזנק הבוקר 1.7%

08:18 טאואר חוזרת עם פער שלילי של כ-0.5%

22:18 ברקע לזינוק בתשואות: הזהב ממשיך לאבד גובה ויורד 1.2%

21:20 חובות צריך לשלם, וזה מתחיל להעיק על הצרכן האמריקני, האם אנחנו בדרך... >>

18:05 התשואות בשוקי האג"ח ממשיכות לטפס הערב >>

15:36 לב לבייב ושאול אלוביץ נפלטו מרשמית העשירים של 'פורבס' >>

15:35 בולטות בת"א: פרוטרום קופצת 2% במחזור הגבוה בבורסה

12:49 רוסאריו על מניית סינאל: שווי ראוי של 44 שקל לעומת שווי נוכחי של 32...

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תויגתב יכה
הכי בתגיות

שוכרת בפנייה לכחלון בפיסבוק -"בעל הדירה אמר שהגיוני שהקנס יעבור אלינו"

נורית כותבת פוסט שזכה לתהודה על כך שבגלל חוק מיסוי דירה שלישית, היא תשלם יותר. לטענתה גם אם תהיה מחאה כמו בקיץ 2011, יגידו גם אז "שהכל בגלל שאנחנו אוכלים יותר מידי סושי"
 |  148
מיסוי דירה שלישית
Share
חוק מיסוי דירה שלישית שנכנס לתוקף, מוביל בעלי דירות לנסות ולגלגל את המיסוי לשוכרים. נורית, המתגוררת בתל אביב, קיבלה מבעל הדירה שלה הודעה לפיה שכר הדירה צפוי להתייקר, זאת כתוצאה מתשלומי המס הצפויים הקשורים לאותו חוק חדש. בעקבות כך, החליטה לכתוב פוסט בפיסבוק הפונה ישירות לשר האוצר, משה כחלון ובו היא מציגה את הצד שלה בחוק הזה. "העשירים מאד נהיים עשירים עוד יותר ואת הקנסות שמטילים עליהם הם מעבירים אלינו", כתבה נורית.


הפוסט המלא  שזכה ל-1,300 לייקים, 519 שיתופים ומאות תגובות:

"משה כחלון"
"במשך השנתיים האחרונות אני גרה בדירה עם שותפה בתל אביב.
אני עובדת במוזיאון הרצליה במשרה חלקית ובמקביל מפתחת את העסק שלי שהקמתי לפני קצת יותר משנה". "עם ההוצאות של העסק, השכ"ד, ההוצאות השוטפות והרצון לשתות בירה פה ושם, ההוצאות עולות על ההכנסות והתחלתי לחפש עוד עבודות צד כמו בייביסיטינג ועבודה נוספת מהבית". "אני ממש לא מרחמת על עצמי, אני ברת מזל - עושה מה שאני אוהבת, עובדת קשה ומצליחה לגור בתל אביב". 

"עד כה שכר הדירה שלנו עלה באופן הדרגתי. אנחנו גרות בדירה ישנה ורעועה, אז השקענו כסף ודאגנו לצבוע וקצת לשפץ, שיהיה בית נעים"."חודש לפני סיום החוזה הנוכחי הגיע המכתב הזה. שכ"ד יעלה בתוך פחות משנתיים ב-1,000 ש"ח!"

"התקשרתי לבעל הדירה, שברשותו כ-40 דירות. הוא לא ידע מי אני, אני לא שמורה לו בטלפון, אחרי שנתיים, ובדירה הוא לא היה לפחות בחמש שנים האחרונות".

"בע"ד בפשטות אמר שרק הגיוני שהקנס שהוא צריך לשלם יעבור אלינו. אמרתי שזה לא הגיוני, שזה המס שלו, שלו יש 40 דירות ושאנחנו שמות את רוב המשכורת שלנו על שכ"ד הנוכחי. בע"ד הוסיף שהוא לא לשכת סעד ושבטח ההורים שלי עוזרים לי (אה... לא..! וגם אם כן, שהם ישלמו את הקנס שלו?!). השיחה הסתיימה בכך שרטנתי אליו, ולעולם, "למה שיהיה לך אכפת באמת" וניתקנו".

"את השיחה המבאסת הזו סיימתי בהרגשה שאני אפס. אפחד לא סופר אותי ולא משנה כמה אעבוד קשה - זה לא מספיק. העשירים מאד נהיים עשירים עוד יותר ואת הקנסות שמטילים עליהם הם מעבירים אלינו ואף אחד לא אוכף את זה, אפילו שזה היה ידוע מראש כשעלה חוק קנס הדירה השלישית".

"המשכורות לא עולות בהתאם לעלות המחייה ובסיפור הזה כבר היינו כשהבנו שגם אם נצא לרחובות, נחיה באוהלים, נצעק שאכפת לנו, נמחה.. גם אז יגידו לנו שהכל בגלל שאנחנו אוכלים יותר מדי סושי".

"מקדימה את המאוחר ואומרת שלעזוב את תל אביב זו בהחלט אופציה. רק שמעבר כזה יוכל לפגוע מאד בתפקוד של העסק שקיומו בלב הארץ הכרחי. בנוסף אני מאמינה שזכותי להיות יכולה לגור היכן שאבחר. כבר מזמן הגיע הזמן שידאגו גם לנו.  אני לא רוצה לעבור לברלין. אני רוצה פה! ואני עושה הכל בסדר: עובדת, חוסכת, עצמאית כלכלית.. אז זה חייב להצליח".
 
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לסיכום היומי של תחום הנדל"ן וקבל מידע למשקיע וחדשות מהארץ ומהעולם
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

148 תגובות ב-89 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
89 דני 28/02/2017 19:40 צודקת 100 אחוז,כחלון לא מבין!!
תמיד העשירים ישיתו את המיסים על החלשים.שהעלו מיוי על המשקאות החריפים,הסופרים ספגו? העלו מחירים!!כך גם בדירות הציבור ישלם כי הציבור מטומטם,אמר השיר!!! כחלון לא מבין כלכלה.
88 eby 23/02/2017 14:52 תקנה ותשקיע בדירות ואז תבין.למה לא. (ל"ת)
87 יוגלי 21/02/2017 15:37 מיסוי דירה שלישית
חייבים למסות דירה שלישית ואילך כי גם בחסכון אגרות חוב ממשלתיות במכירתם משלמים מס,,, ולמה שבעלי הדירות יעודפו?
אאאא 24/02/2017 11:24 מה הקשר? במכירת דירה שלישית משלמים מס שבח
ברכישת דירה שלישית משלמים מס רכישה. מס הרכישה הוא על הקרן ולא כמו באג"ח ובמניות על הרווחים. מס על דירה שלישית קיים גם אם קנית דירה לכל אחד מהילדים שלך, הם מתגוררים בדירה שלך ואינך רואה שקל מהדירה.
86 שמול 21/02/2017 13:10 נורית מדוע את חיבת לגור בתל אביב? מה יש שם? פשע ובתים
ישנים ולא ראויים למגורים.
eby 23/02/2017 15:00 כי היא חיה באשליה שזכות לגור היכן ש..ללא כסף.הזויה.
היא לא מבינה שהיא לבנה מתוך אלפים הבאים מחוץ לתל אביב ובונים אותה כמדינה בתוך מדינה כעלוקה מוצצת דם המיבשת את הפריפריה.מתושבים.מתעסוקה.מבעלי מקצוע מיומנים.מילדינו היקרים.מהתרבות ומכספה.לא לעולם חוסן.
85 הצדיק מסדום 21/02/2017 12:37 למי שלא הבין- זה הפוך על הפוך
כתבה מטעם מרובה הדירות..
84 שישקו 21/02/2017 08:21 אים השכר דירה היה מפוכח כמו בצרפת וחלק מארה"ב זה אפשרי
אבל לעשות עבודה קלה לבעלי הבית זה רק שר רשלן שמחפש עבודה קלה מסוגל לעשות.
eby 23/02/2017 15:04 אתה מאמין לכתבות ההזויות של מתן חודרוב?
שם זה לא מפוקח בכל המדינה ובטח שלא בכל שטחי העיר המבוקשת.שם יש אלטרנטיבה להשקעת הכסף.שם חוזה אתה חייב למלא ולא לבקש חלון יציאה לצאת כשתחפוץ.עוד ארוכה הדרך אצלינו להיות במקומם.שם יש גם שר אוצר ולא פחלוניסט עם אי.קיו. אפס.
אלון 21/02/2017 18:58 שתלמד קודם עברית ואחכ תנהל מדינה קומוניסטית (ל"ת)
83 תל אביבי 21/02/2017 07:03 3%
חוק 3+ מבוסס על מעשה תרמית. רשות המסים תוכל לשנות מדי פעם במחשכים את הנוסחה, והנה 1% הופך לו בשקט בשקט ל-1.5% או 2% או אפילו 3% אם תהיה ירידה במחירי הדירות. הגרסה הנוכחית כבר שונתה במחשכים לפחות פעמיים, לרעתנו כמובן, והיא אינה זו שאושרה בקריאה שלישית בכנסת, כך שאינה חוקית בעליל. הדבר לא דומה בכלל לתשלומי הארנונה שלנו, שם כל שינוי מקבל אישור והוא שקוף לעיני כל. למעשה בכל רגע נתון "המחיר הקובע" היחידי שהוא רלוונטי הוא הערכת שמאי, וזה מה שחייב בג"ץ לדרוש.
82 תומך מס 20/02/2017 20:27 כשהשכירות קודם עלתה בעשרות אחוזים ? מי אשם ?
לאורך זמן בעל הדירה לא יכול לעלות את המחיר בגלל המס,אחרת היה מעלה אותו ממילא. חודש\ חודשיים של דירה ריקה "ישכנעו" אותו
81 קופיקו 20/02/2017 19:04 ומה בשבוע הבא? ת 5 תתלונן לכחלון על שהגננת לא שמה אותה
אמא של שבת כבר שבויים! המדינה הופכת לקרקס כשממנים ליצנים לשרים....
80 לוני 20/02/2017 18:19 מיסוי דירה
מה הבעיה לעשות מיסוי לדירה באופן נכון ראשית מיסוי לדירה צריך שיהיה בקניה וכן צריך שיפול רק על מי שיכול לקנות הרבה דירות לדוגמא : דירה ראשונה ללא מיסוי כלל גם לא מעמ . מיסוי דירה שניה שזו דירה לגיטימית מעמ רגיל דירה שלישית נגיד מיסוי של 30 אחוז ומדירה רביעית והלאה מיסוי של 50 אחוז . לא מבין מה הבעיה לעשות כך .כחלון לבדיקתך . בברכה לוני
בוני 23/02/2017 14:59 מיסוי דירה
לוני לאוצר. בעל דירה שלישית
יוגלי 21/02/2017 15:42 מיסוי דירות
למה שמי שחוסך בקנית אגרות חוב ממשלתיות ובמכירתם חייב במס של 10%? ולמה בעלי דירות שיהיו פטורים ?חייב להיות שוויות בשני סוגי החסכונות
79 אלכס 20/02/2017 17:18 תני למשכיר להרגיש שהוא אפס
באותו הרגע פשוט תני לו להבין שיחפש את החברים שלו. אל תבלבלו , המשכירים בלחץ וכל שוכר מסודר שמשלם בזמן הוא נכס , לכן לא כל כך מהר ירצו לוותר על השוכר טוב ואם כן אז יש מלא דירות לא יקרה אסון.
78 חני 20/02/2017 16:39 למה לשלם על שכירות?
בעל הבית שלך הוא חזק כלכלית ביחס אלייך. מדוע שלא תקני דירה ולו קטנה בבת-ים או בחולון או בראשל"צ? מאיפה השגעון שלגור בתל-אביב זה הישג? איזה הישג בדיוק??? זה טמטום שאת מוכנה "לשרוף" כל כך הרבה כסף כל חודש. זה לא חכם. תשני את אופן החשיבה שלך ולא תצטרכי לכתוב לכחלון.
לראשות הממשלה 20/02/2017 17:08 כחלון תותח (ל"ת)
לצאת מהלבנט 20/02/2017 17:07 חשיבה לבנטינית להיות בעלבת אפשר גם לשכור (ל"ת)
77 לא יעזור 20/02/2017 13:54 אין כמו בעלות על דירה בישראל
תשאלו את סבא שלכם והוא יסביר לכם
76 קח LOAN 20/02/2017 13:06 תגובה 74 ראויה לציון.כחלון, תיקח לתשומת ליבך (ל"ת)
75 Mt 20/02/2017 11:02 העלעת מיסים לא מורידה מחירים.
מר כחלון תפסיק לעבוד על העם. אתה הרי יודע שהעלעת מיסים אף פעם לא מורידה מחירים. הרי מישהו צריך לשלם את המס. זה לא משנה אם הדייר או בעל הדירה או אפילו חצי חצי. הרי בסופו של יום מישהו ישלם ולכן המחיר רק יעלה. ... במקום זאת תוריד את מחירי השטחים לבנייה. ותראה כמה מהר ירדו המחירים. ... אבל כמובן שלא תוריד מחירים ותעלה מיסים כי אתה חושב שהעם מטומטם. ולכן העם ישלם.
עמנואל 20/02/2017 14:06 די להגיד שטויות....
הממשלה לא שולטת במחירי השטחים לבנייה. יש מה שנקרה מכרז, שזא השיטה ההוגנת ביותר לשלוט על מחירי השטחים, ומה לעשות, השטחים נמכרים במחיר פי כמה מהמחיר שהמדינה דורשת... מה אתה רוצה שהמדינה "תבחר" להעניק את הקרקע למי שייתן יותר שוחד? אני מעשיף את המצב איכשהוא עכשיו. וכן, אתה קורא בכתבה שהיא מתלבטת אם לעזוב את תל-אביב. כנראה שזאת האופציה המועדפת שאנשים יבינו שאם מעלים את מחיר השכירות הדייר יוכל לעזוב...
74 שי 20/02/2017 10:05 שר ממש אוצר
כחלון עושה סיבוב על השוכרים .את השאלות יש להפנות לכחלון ולא לבעל הבית
יוגלי 21/02/2017 15:47 חובה מיסוי דירות
למה אדם שחוסך לזקנה באגרות חוב ממשלתיות ? ובמכירתן חייב במס של 10% ולמה בעלי דירות לא חייבים במס ?
אלון 21/02/2017 19:01 מתוק שלי, יש מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה ומס על השכרה
וגם הוצאות על תחזוקת הדירה, למה אתה משלם על אג"ח ביטוח, שיפוץ ותיקונים????
73 סמי 20/02/2017 10:04 תעברי לצפון או לדרום
שם גם הסושי זול יותר
בא 21/02/2017 16:09 דווקא רעיון טוב ,שבוע חופש בצפון קוריאה והיא תהיה מרוצה
מהשכירות ומהחיים .
72 שי 20/02/2017 09:54 שתעבור לפריפריה (ל"ת)
71 לא מבין 19/02/2017 22:08 אין הגיון במס דירה שלישית, ולמה זה?
ישראל היא שוק של בעלי דירות, למרות הרעש התקשורתי שנוצר לגבי בעלי דירות שמשכירים את הדירות 70% משוק הדירות נמצא בבעלות ורק 30% מהדירות עומדות להשכרה. בשווקים אחרים (למשל ברלין שמרבים להלל ולשבח , איזורים מסוימים בארהב) המצב הפוך 70% משוק הדירות להשכרה, רק 30% בעלי הדירות בהן הם גרים. למעשה ההחלטה למסות דירה שלישית ומעלה תצמצם את שוק הדיור להשכרה עוד יותר ובהכרח תעלה את מחירי השכירות, באף יותר מהמס הצפוי. עליית השכירות בתורה תוביל לעליית התשואה בדירות להשכרה ואז אלו ששקלו אם לרכוש להשקעה יעשו זאת למרות המס ושוב מחירי הדירות (כן גם לאלו שרוצים לרכוש דירה למגורים איזה פלא) יעלו שוב. היצע דירות בשוק צריך להיות בכל דרך אפשרית אין הגיון להגביל שוק השכירות בארץ במטרה שלא יהיו משקיעים שירכשו דירות. אם לא יהיו משקיעים כמו זה שמתואר בכתבה באיזו דירה תגור המתלוננת? איפה יגורו כל אלו שידם לא משגת להעמיד ההון הראשוני הנדרש לרכישת דירה עד שיחסכו את ההון הנדרש? גם אם ניקח בחשבון ירידת מחירים של 25% במחירי הדירות בתא נניח, עדיין ההון הראשוני הנדרש יהיה גבוה מחצי מליון שח. אני מניח שמתלננת אין זאת
יוגלי 21/02/2017 15:53 מיסוי דירות
למה זקן שחוסך לזקנה וקונה אגרות חוב ממשלתיות ובעת מכירתן משלם 10% מס? ולמה שבעלי דירות יהיו פטורים ולא ישלמו כלום ?אנא הסברך להבדל ?
אלון 21/02/2017 19:02 יש בדירה מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה, מס על השכרה,
ביטוח, עלויות תחזוקה, תיקונים ושיפוצים, נזקי שוכרים אנלפבתים כמוך ועוד.........
70 ' 19/02/2017 21:33 שטויות במיץ , מחירי השכירות דווקא יורדים. כל מה שאת
צריכה לעשות זה לעבור לדירה אחרת ולא לשלם גרוש יותר .
69 אייל 19/02/2017 21:03 ממתי בעלי עסקים סופגים את עליית המחירים והמיסוי?
מיסוי על מוצר תמיד יגולגל על הרוכש ומי שלא מבין את זה שילך ללמוד כלכלה שוב ויחזור לעבוד בחנות לאביזרי רכב.
68 סמי 19/02/2017 20:29 ביזפורטל... מי נתן לכם מעטפה לכתוב כזו כתבה?
זו כתבת שער בביזפורטל? בחורה בכיינית שגרה בת"א והיא אכן אפס כי היא יכולה לגור ליד העבודה שלה ולא רק בת"א? כי בעלי דירות בת"א ידועים בהתנהלות הזו, מה חדש? לא בא למישהו טוב החוק של כחלון אז מישהו קיבל אתנן להעלות את הדבר הזה ככתבת שער? תתביישו לכם
67 איש ישר 19/02/2017 19:35 כחלון
כחלון פוגע במשקיעים בצורה אובססיבית.זאת לא הדרך ולא הפיתרון.שהמדינה תפתח את הכיס ולא תעשוק אנשים ישרים.הוא מייצר שנאה בין האנשים במקום לתת פתרונות .תתבייש לך אתה עושה טעות ואנשים תמימים חושבים שאתה מלאך אבל אתה פשוט שחקן פוליטי שעושה קומבינה עם ביבי
66 אנונימי 19/02/2017 18:50 תודה לכחלון
אין לי 3 דירות, אלא רק דירה שקיבלתי בירושה. ואני משכיר אותה, ותודה לכחלון שבגלל המיסוי על דירה שלישית, גם אני יכול להעלות את שכר הדירה,
65 דיור זה חשוב 19/02/2017 18:48 החזירים ילכו לערוצי "השקעה" אחרים (ל"ת)
64 תודה לשר שוכר אמיתי 19/02/2017 18:46 כחלון פועל מעולה לכן החזירים מעלים פוסטים נואשים (ל"ת)
63 קחלון 19/02/2017 18:28 היא מצפה שכחלון יודה שעשה טעות? עוד טיפשה (ל"ת)
62 מה שנכון נכון 19/02/2017 18:18 אם מע"מ עולה מחיר המוצר עולה ואף אחד לא מצייץ
אבל המס של כחלון זה כבר משהו אחר כולם מצייצים כבר 5 שנים רק שומעים על המסכנים והדירות והשכ"ד זה כבר נמאס. בחרתם כחלון תאכלו אותה
61 י.פראייר 19/02/2017 17:34 אני בחרתי משה כחלון ואני גם אפטר אותו
ניתן לו עוד חודש להתפטר לבד תירשמו את התאריך של היום ותרשמו לכם ביומן את היום בחודש הבא, אני אוהב אותו עוד חודש,זהו.
שני 20/02/2017 10:10 חחחח
דביל.
60 הקבלן יעקב 19/02/2017 17:22 לא שכירות,מאה אחוז מימון ו-100 אחוז משכנתא
זה הפתרון למחירים ולדיור ולשכירות.
יוגלי 21/02/2017 15:57 מיסוי דירות
כבודו למה זקנים שקונים אגרות חוב ממשלתיות לפנסיה חייבים במס של 10% במכירתם ? ולמה בעלי דירות יהיו פטורים ?
59 קובי 19/02/2017 16:21 מייצרים שינאה
בכוונותיו הטובות של כחלון הוא שופך את הילד עם המים . חוקים שדורסים את הצמיחה ומייצרים מתח ושינאה בין שוכרים ומשכירים משיגים תוצאות הפוכות . הטיפול במחסור בדירות צריך להיות באמצעות בניית דירות חדשות ולא ע"י הפיכת משקיעים ובעלי דירות לאוייבי העם .
באפט 19/02/2017 18:49 לשלם מס זה לא "קנס" זה זכות כנראה הוא חזיר (ל"ת)
איזה בורות 19/02/2017 18:44 אתה אכן אוייב אטום שכמותך (ל"ת)
יוסף 20/02/2017 14:11 אכזריות חמה ושתף אף ומי יעמוד לפני הקנאה .....
רקב עצמות הקנאה " כל הקנאים פשוט עיוורים מהקנאה שלהם שהם פשוט לא רואים שהכחלוניה דופק קודם כל אותם. המס התגלגל עליהם "לקנאה יש גוון חיוור ושפה מוציאת דיבה"
58 טקטיקת אספני דירות 19/02/2017 15:53 הלמ"ס:=השכירות ירדה בינואר.המכתבים = טקטיקת אספני דירות (ל"ת)
57 בא 19/02/2017 15:49 בעלהבית שלך הוא עוד נשמה אבודה ,הכול זמני , והוא יגיע
בלי ספק למקום לא טוב ,כנסי ליוטיוב מוות קליני באנגלית ותביני כמה אסור להיות מושחת .אנוכי ,רשע ,וקמצן .
56 דוד 19/02/2017 15:45 את כחלון והממשלה לא מעניינים דמי השכירות אלא המס שיגבו
אם כחלון וחבריו היו מעוניינים להוריד את מחירי הדירות אזי היו מורידים דרמטית את מחירי הקרקעות , או קובעים את המשכנתאות כך שרוכש דירה ראשונה יקבל משכנתא עד לגובה של % 90 מערך הדירה ולחילופין משקיע בדירה שניה ומעלה יביא % 90 מהבית ויזכה לקבל רק % 10 משכנתא , בפועל הצעירים לא מעניינים את הממשלה והכל סיסמאות , על מעלליהם צריכים להגיב בקלפי
גועל 19/02/2017 18:45 את כחלון מעניין העם אותך מעניין כסף שחור (ל"ת)
dkth jzrzhrho 19/02/2017 16:53 כחלון מייצר לחץ על המשקיעים לצאת ע"י הקטנת התשואה...
והוא עושה זאת מעולה. אספן שיחשוב שעוד 100ש שכירות מחזקים את הפוזיציה שלו, פשוט לא מבין לאיזו מלכודת דבש הוא נכנס. כשהתשואה יורדת נכס הערך גם
לא מבין 19/02/2017 22:10 התשואה רק תעלה
בגלל שמשקיעים יצאו מהשוק, ההיצע יקטן אלו שישארו עם בעלות על דירות ויוכלו לסבסד את המס עד שיצאו המשקיעים "שישברו" ימצאו את עצמם עם שוק שוכרים שישלמו כל מחיר בשביל להשיג דירה. מה שיוביל בתורו שוב לעליית התשואה ולנהירה של משקיעים לדירות ומכאן להמשך עליית מחירי הדירות.
55 יוני 19/02/2017 14:52 גביה על רווחים זה לא קנס!!! משכיר דירה שלך סתם ממזר.
תחפשי מישהוא נורמלי לשכור ממנו דירה. בעל דירה שאני גר בה בן אדם נורמטיבי שמעדיף שקת נפשי וכבוד במקום עוד 200 שקל בחודש.
צ'ולו 20/02/2017 09:08 זו לא גבייה על רווחים
גם אם הדירה תעמוד ריקה, בעל הדירה יחוייב במס ריבוי דירות. זה לא שבסיס המס הוא שיעור משכר הדירה.
54 סנטה קלאוס 19/02/2017 14:43 חמודה, כחלון זה לא סנטה קלאוס
אני לא מבין, אין לך שכל. גם אם נגיד אין לך כסף לזה שבעל הדירה מעלה לך את השכר דירה, א. למה את נותנת לזה יד ומסכימה ומשארת בדירה ב. מה קשור המייל הטיפשי הזה לכחלון, את חושבת שאם כחלון לא היה מעלה את המס בעל הדירה לא היה מנצל את זה במוקדם או במאוחר ומעלה לך את השכר דירה.
53 דוד 19/02/2017 14:31 פתאום כל משכיר בעל 3 דירות?
גברת נורית את יכולה להגיד לבעל הבית שבבניין מול שכר הדירה לא השתנה ואת לא מוכנה לשלם לו ושיילך... כמו כן תדווחי עליו למס הכנסה שיבדקו אם הוא גם מדווח כחוק
52 מבין עניין 19/02/2017 14:22 טיפשה!!! לכחלון עוד פחות אכפת ממך מאשר לבעל הבית.
אם היה לו אכפת ממך הוא לא היה עושה כזה מס.
גלאי חזרזירים 19/02/2017 16:55 המס פועל לטובתה ולך אומר...
אוינק אוינק
51 בא 19/02/2017 14:22 ממש גן ילדים.תתקשרי לגננת שלך
ותישאלי מה לעשות.
נו באמת 19/02/2017 19:57 ואם לא אצליח לגור בת"א אעבור לברלין, בהההההה (ל"ת)
50 להכביד עליהם עוד 19/02/2017 14:05 החזירים צריכים לצאת מהתחום זה נורא (ל"ת)
שמטוב 20/02/2017 07:30 ברגע שהם יצאו תצטרך לגור באוהל, כי לא משתלם להשכיר.
השכרה בישראל היא בתשואה הכי נמוכה. אם לא תיתן תשואה - תגור באוהל.
נו באמת 19/02/2017 19:57 ממש נורא, לא מאפשרים לשותי בירה בברים לגור במרכז ת"א,
ואפילו בעל הבית לא בא להתעניין בשלום החתול שלהם.....
49 שמשון 19/02/2017 13:40 מזל שיש את מי להאשים... בעל הדירה חזיר והאשמה עליו (ל"ת)
48 יוסי 19/02/2017 13:32 החוק אומר שאסור לבעל הדירה לעלות את השכירות כתוצאה מזה
באופן ברור החוק מציין שלבעל הדירה אסור לגלגל את המס על השוכרים. ולכן כשהוא עושה את זה, ועוד מציין שבגלל החוק הוא מעלה את השכ"ד, אפשר לתבוע. ונכון שתצטרכי לחפש דירה אחרת, אבל הרווח מתביעה ישתלם לך הרבה יותר וגם יפגע בחזיר החמדן. לסיכום, כותבים "אף אחד", לא "אפחד".
שמטוב 20/02/2017 07:20 אין חוק כזה למיטב דעתי, עבר רק קריאה ראשונה.
דיבורים יש בשפע. דירות אין.
שמטוב 20/02/2017 08:57 בבדיקה נוספת: אין חוק להגבלת מחיר השכרה וכנראה לא יהיה
שרת המשפטעים מתנגדת מכיוון שאינה יכולה לאכןף חוק זה. בקיצור עוד חוק פלופ של חבר כנסת שרצה לעשות רוח.
47 ישראלי 19/02/2017 13:32 עוד מעט תוכלי תקנות דירה...
שווה יותר מכל הכמה מאות שקלים בחודש...
46 מיקי 19/02/2017 13:28 מחיר מקסימלי
בכל עיר יש לקבוע מחיר מקסימלי לכל גודל דירה !!!
45 פחח... 19/02/2017 13:16 מה זה הכתבה הזאת? אתם עושים צחוק מהמקצוע שלכם! (ל"ת)
בא 19/02/2017 14:24 מישהו קיבל מעטפה שוב. (ל"ת)
44 מס צודק מאוד 19/02/2017 12:46 מחירי הדירות והשכירות ירדו בינואר. לא יעזור יח"צ משקיע (ל"ת)
43 דובי 19/02/2017 12:43 ואם היה מבקש תוספת של 2000ש"ח? (ל"ת)
42 נתן 19/02/2017 12:42 ואם הבוס שלך היה מוריד לך במשכורת היית כותבת לבעל הדירה
שבגלל שהבוס דפק אותך במשכורת את תורידי לו את השכ"ד?
41 שוכר אמת 19/02/2017 12:36 את פשוט לא מבינה מה זה לבעל דירה לחפש שוכר חדש
פגישות, חיפוש דיירים שלא צריך לחשוש מהם, חתימה על חוזים, תחזוקה שתמיד מתגלה כשדייר עוזב/ תחזוקה, לחצים שלא להצליח לימצא דייר טוב מיד, ושלא יקפצו החכמולוגים כי אני יודע איך זה בדיוק (ניהלתי נכס בת"א לדוד) על זה תוסיפי ארנונה, תשלום המס החדש ומשכנתה אם יש אז בכלל הלחץ גובר. בקיצור אל תחשבי שאת כזו חלשה ברגע שתעמדי על שלך בעל הדירה יבין את הטעות שעשה. כחלון עושה עבודה מצוינת ואסור לו שיתכופף בגלל האספנים שמנסים את כוחם על הצעירים
משכיר 21/02/2017 11:41 3 ימים מקסימום, בת"א 3 שעות..... (ל"ת)
שמטוב 19/02/2017 13:13 החוזה עם הדיירת הזו לא יחודש גם אם תסכים לשלם יותר
השם שלה ידוע לבעל הדירה. הוא לא צריך דיירת שמתלוננת עליו בציבור. רק משכיר טמבל מכניס לדירה שלו דיירת טראבל מייקרית. שתחפש דירות במקום אחר. אם בעכלי דירות רבות מאורגנים, היא תיכנס אוטומטית לרשימות השחורות של כל חברי האירגון.
שחר 19/02/2017 15:35 חוצפן קטן. אסור לה למחות? (ל"ת)
שמטוב 20/02/2017 07:14 טמבל גדול. הדירה להשכרה זה לא מוסד סוציאלי. מלשנית
אינה דיירת רצויה, ובעל הדירה יעיף אותה בהקדם כי היא עושה לו צרות. משירי דירות שונאים דיירים שעושים צרות. ברוב טיפשותה היא גילתה את שמה ולכן כל משכיר דירות שידע על זהותה ןמה היא עשתה לבעל הדירה יסרב להשכיר לה.
לא מבין 19/02/2017 22:12 למה לא, שתמחה כמה שבא לה
אבל מהבית של ההורים שלה.יש גם דירות טובות באופקים, קרית גת, ירוחם, היא יכולה להתלונן גם משם.
40 ממש בכיינות 19/02/2017 12:19 למה היא משכירה מכזה חזיר ללמוד צרכנות (ל"ת)
39 ותודה לחכם כחלון. 19/02/2017 12:16 איזה מזל בעל הדירה שלי העלה רק ב-600 ש"ח בתל אביב (ל"ת)
גלאי חזרזירים 19/02/2017 16:58 גם אתה...
אויניק אוינק מי שמתאמץ מצליח להוזיל את השכ"ד
38 אדי 19/02/2017 12:13 השוק מוצף בדירות, פשוט תעברו דירה.
אל תסכימו להעלאה ותתנו לבעל הבית להתייבש עם הדירה כמה חודשים נראה אותו לא מוריד את השכר דירה.
37 אבי 19/02/2017 12:03 בעמונה פינו 44 משפחות בגלל המס יפונו 6000 משפחות !! (ל"ת)
36 Pig 19/02/2017 11:55 חוק חזירי ומטומטם
עוד חוק שמטרתו לחלוב עוד קצת כסף מהאזרחים... נחנקנו כבר !!!!
35 בן ציון 19/02/2017 11:51 קנס ההפליה וההפקעה המכונה באופן מטעה מס הדירה השלישית ע
עומד להפסל בבגץ בעקבות עטירות שהושו לביטול החוק לאלתר מסיבות היותו אנטי חוקתי בעליל.
34 יהודי 19/02/2017 11:39 מס מטומטם. מדינה חזירית. היה ברור שזה מה שיקרה..
כחלון תוריד מחיר קרקע + מליון מיסים שמהוים למעלה מ 70 אחוז ממחיר הדיור בארץ ותפסיק לשדוד ולשגע את האזרחים. מחר בבוקר דירה במרכז הארץ יכולה להיות בהישג יד של זוג צעיר עובד אם כחלון יפסיק לשדוד את מליון המיסים שהוא שודד. למעלה מ 85 אחוז מהשכר הולך למיסים וכחלון משחק אותה המושיע. כמו אחד שדורך לך על הרגל ומצפה שתוקיר לו תודה כשהוא טיפה לוחץ פחות.. נמאסתם מדינה מפגרת... מגזר ציבורי נצלן שעולה מליארדים שאנחנו האזרחים צריכים לממן.. בזיון!!
33 רוני 19/02/2017 11:34 אין דרך לדעת שלמשכיר אין 3 דירות למה שלא ידרוש יותר (ל"ת)
32 שוכר דירה 19/02/2017 11:33 לבעל הדירה שלי אין 3 דירות והוא דורש יותר תכנסו ותבינו
בבניין בו אני גר יש עוד כמה דירות זהות לשלי והן מושכרות. בעל הדירה שלי רוצה יותר מסיבה פשוטה. הוא לא רוצה להשכיר בפחות מאחרים. וזאת בגלל הרעיון הגאוני של כחלון
רמי 19/02/2017 13:14 גם למי שאין 3 דירות -תופס טרמפ ומעלה את השכירות אצלי כב
כבר העלה ב שמונה אחוז
יוסי ילו 19/02/2017 15:02 אם אתה שוכר - אני מלכת אנגליה
אתה אספן חזרזיר שמנסה ליצור כאן אווירה נגד החוק
31 רמי 19/02/2017 11:27 העיקר שיש צמיחה גדולה בשוק עלאק חחחחחחח (ל"ת)
30 יגאל 19/02/2017 11:08 בתור בעל 5 דירות - נאלצתי להעלות שכר דירה
לא מקובל שבעל הבית שלך לא מכיר אותך ו/או לא ביקר בנכס. אינני נוהג כך אולם הצעד האלים כלפי רכושי אילץ אותי להעלות השנה לראשונה מאז 2014 את שכר הדירה בכל אחת מדירותיי. שני שיידרים נחמדים ויקרים פינו את הדירות והן הושכרו ב 750 ש"ח תוספת לשכר הדירה שיועברו אחר כבוד לקופת האוצר. כן גם אני מרגיש אפס אבל כמו מע"מ ומס בריאות הוא מוטל על המשלם האחרון בשרשרת
סצני 19/02/2017 20:23 בחלומות שלך, רועדות לך הביצים
אתה עוד משקיע ממונף שחושב שהוא יכול לבטל את רוע הגזירה עם טוקבק.. אכלת אותה, תמכור או תשלם את המס, ואם תעלה את השכ"ד - קח בחשבון שגם ידווחו עליך למס הכנסה שיבוא לבדוק שאתה אכן משלם וגם יעזבו אותך ותתקע עם דירה ריקה.
29 אליעז 19/02/2017 11:02 אדוני השר אתה מבין את זה......??
אדוני השר על רקע המכתב הנוקב הנ על רקע מכתבה הנוקב של השוכרת הנ"ל, עליך למצוא ללא כל דיחוי נוסף הסדר חלופי לרצונך לגבות מס על דירה שלישית ואילך ולא להפקיר את שוכרי הדירות לחזירותם של בעלי הדירות....או שתשים את המפתחות ותלך חזרה לביתך שם אתה בוודאי אינך משלם שכ"ד ........
28 נ 19/02/2017 10:58 הרסת את הכלכלה כחלון הברחת משקיעים ודפקת את השוכרים נבל
דיקטטור כחלון מעניש את בני עמו הטובים וגונב מהם כסף למטרות פוליטיות מטומטמות טיפש
לא מתאים לעסוק בדיור 19/02/2017 14:02 כחלון עזר לשוכרים (ל"ת)
27 כלכלן 19/02/2017 10:51 בעלי הדירות צריכים לדעת שיכול להיות זו רק ההתחלה
מה ההמשך? למשל השוואת מיסוי מול רווחי הון מדירה שלישית או אפילו שנייה. ומי שבוכה על זה שדוחפים אותו למכור, שייקח בחשבון שהוא עלול לרצות למכור בתנאי שוק הרבה יותר גרועים בהמשך. ההיצע גדל לאט אך סוף סוף באופן עקבי ומעל הביקוש השנתי אחרי שנות מחדל רבות שבנו מעט מידי. לדעתי החוק צודק, דירה לא צריכה להיות אפיק השקעה פטור.
כלכלן ???????מתחזה 19/02/2017 11:48 טפיל מצוי
אתה קראת את מה שרשמת?למי שיש מספר דירות הוא עבריין שצריך לשבת בכלא ? או לחשוש כי ככה אתה רוצה ? המשקיע השקיע ולא גנב מאף אחד !!ולא התקרצץ על אף אחד ולא בטוח שהוא גר בתל אביב למרות שהעסק שלו בתל אביב. ויש אנשים שקנו דירות הפריפריה ולא כולם מיליונרים אבל כפרזיט מצוי הקו מחשבה שלך ממש מתאים ואופייני.
נו באמת 19/02/2017 20:01 זה חולה נפש שחולם על סטלין וגולגים כגן העדן הקומוניסטי
שיסדר לו דירה בחינם, וגם אם היא לא שווה, העיקר שלשכן לא יהיה יותר, וזה הכי חשוב מבחינתו, כי הוא לוזר שלא יכול להגיע לכלום בחיים ולא יכול לסבול שאחרים מתאמצים ומצליחים....
עוזי 19/02/2017 16:38 הכי גרוע אלו שקנו בפריפריה
הם גוזלים דירות זולות מתושבי הפריפריה בעזרת הכספים מהפנסיות התקצביות או ההון השחור. פעם לפני הבועה דירה בפריפריה הייתה עולה 350000 שח ותושב המקום התפרן היה מגייס כמה גרושים ובעזרת משכנתא רוכש את הדירה ומשלם 1500 שח משכנתא ולעת זיקנה גר בבית משלו היום הוא משלם 2500 שח שכירות למשקיע שגרם למחירים להכפיל את עצמם ותושבי המקום אינם יכולים לרכוש דירות ...הפכו להיות האריסים של המשקיעים
כלכלן 19/02/2017 15:13 למגיב
מי אמר עבריין? או גנב? ומה הקשר איפה הוא גר? הטענה היא שהשקעה בדירות מעל הדירה השנייה לא תהיה פטורה ממס כפי שהייתה עד עכשיו וזו בדיוק כוונת משרד האוצר בחוק הזה, ובהחלט ייתכן זה לא סוף פסוק בנושא מיסוי הדירות. חבל שהשמצות הם דרך הביטוי שלך.
26 כלכלן 19/02/2017 10:51 פראיירית תשלמי בשקט ואל תבכי (ל"ת)
25 ישראל 19/02/2017 10:47 כחלון איך דפקת את משכירי הדירות,מעניין מי
יתמוך בך אחרי כל הפאשלות שלך בשנתיים האחרונות גם ממתווה הגז ברחת
כחלון אכזבה 19/02/2017 14:32 אכזבה גדולה בלון נפוח , יעני עמך אבל שוחה בנפט וגז עם ה
נדלן ... עסקים... ותכלס לא עשה כלום חוץ מלבנות דירות לקהלי יעד לא נכונים.כלכל הרבה חורים בשיטה שלו שהרבה קומבינות ונוכלים מתעסקים בפרוייקטים שלו
24 pan 19/02/2017 10:46 רוב הכספים משקיעי נדל"ן, כסף שחור
מיליארדי שקלים שכל שנה בעלי מיקצוע חופשי ועסקים מעלימים מס, איפה הולך? קודם כל בנדל"ן ,,, למה שלא ישלמו מס על הדירות? ולמה שוכרים פראיירים משלמים להם עבור המס? לעבור דירה אחרת יותר זולה... במקום לכתוב מכתב לכחלון
23 תבנה כמו אריק שרון 19/02/2017 10:42 כחלון פופוליסטי כמו יחימוביץ..מזכיר ימי העליה הבולשביקי (ל"ת)
22 כותב מכתבים 19/02/2017 10:42 גם אני כותב מכתבים. תעשו כתבה עלי? (ל"ת)
21 אבי 19/02/2017 10:39 תודיעי לבעל הדירה שהוא לא צריך לשלם את המס דירה שלישית
עם 40 דירות, הוא צריך לשלם מס הכנסה!
שמטוב 19/02/2017 11:16 אם היא תכתוב מכתב כזה הוא יסרב להשכיר לב מחדש. (ל"ת)
20 גמלאי 19/02/2017 10:37 בעל הבית צודק. הוא מנהל עסק. טענות לכחלון שסוחט מס . (ל"ת)
19 ערן הכלכן 19/02/2017 10:30 תעברי לגור בדירה של מישהו שאין לו יותר מ- 2 דירות
תעשי לעצמך טובה ותעזבי את הדירה, לטובת בעל בית עם פחות דירות, שגם יועיל לדעת מי את.
18 דודו 19/02/2017 10:29 בכיינות לשמה. תתמקחי! במקרה הכי גרוע צאי מת"א לר"ג (ל"ת)
17 בעל הדירה 19/02/2017 10:27 אז תשכרי באזור נתניה ולא בתל אביב....
כל בעל דירה או עסק מנסה למקסם רווחים,ותמיד על חשבון הלקוח,ולא משנה אם המיסוי הוא חדש או ישן,זכותך לא להסכים ולחפש עסקה אלטרנטיבית!
16 ג'קי 19/02/2017 10:25 טיפשות לשמה
בישראל 670K דירות להשכרה (כן, השוק מוצף) מתוכן סה"כ 80K הן "שלישיות" ומעלה.חוזה דירה הוא הסכם קר ןאף אחד לא מבטיח תנאים זהים בחידושו. לא מתאים לך המחיר ? שכ"ד בת"א לא רק שלא עלה אלא יורד בהתמדה גם אחרי פרסום החוק... יש דירות אחרות . ומה הקשר למכתב לכחלון?! מחר ישראל כץ יעלה מחיר חלפי המרצדסים ואז תקבלי מכתב על העלאת שכ"ד כתוצאה מכך...יקר לך? לא מתאים לך? הלאה חפשי חור אחר. שכ"ד לא עלה בשוק . זאת עובדה.
כולן בת''א 20/02/2017 10:02 השאלה איפה השלישיות
למי שיש דירה במרכז ממשכן אותה וקונה 2 בחיפה. באזור המרכז לכולם י3 דירות, ואיפה הם יעלו מחירים, כמובן באזור הביקוש.
ה"שלישית ומעלה" 19/02/2017 10:55 בעל דירות מעלה שכ"ד בכל הדירות ולא רק בדירות (ל"ת)
15 המציאות הכלכלית 19/02/2017 10:21 אם את לא מתכוונת לעבור, שיעלה לך גם ב 3,000 יא פראיירית
אם אין לך אופציה אחרת, וכבר החלטת שאת תישארי בדירה, אז חובתו של בעל הבית לנסות להוציא ממך כמה שיותר. כמו שסלקום ואורנג' לקחו 200 שקל בחודש כי הלקוחות לא איימו שיעזבו לגולן טלקום. אבל, יש בתל אביב רוב אדיר לדירות שאינן חייבות במס החדש, אם המחיר החדש של בעל הבית הוא מעל המחירים של דירות אחרות בסביבה, פשוט תעברי דירה והוא יתקע עם דירה ריקה בלי דייר (כי גם מי שבא להתעניין יקלוט מיד שהמחיר המבוקש הוא מעל המחירים בסביבה, ולא יסכים לחתום)
יש ר א לי 19/02/2017 14:06 תמים שכמוך, כולם יעלו את המחיר, גם מי שיש לו 2 דירות. (ל"ת)
14 זה 19/02/2017 10:20 מה שקורה שעושים
חצאי דברים, היה צריך להעביר ביחד עם זה חוק שאסור לעלות את שכר הדירה ביותר מ3% בשנה
נועם 19/02/2017 15:12 אפשר גם להוציא להורג בעלי דירות ולתת את הדירות בחינם
בעצם עשו פעם כבר את הניסוי הזה. קראו לא ברה"מ והשיטה הקומוניסטית. אתה מוזמן לעבור לשם
13 משה 19/02/2017 10:15 שכר דירה
לי יש דירה שלשית מירושה. האם חשבת שאני יקח על עצמי את המס .הדירה זה הפנסיה שלי.הזוג הצעיר בדירה ישלם. בטענות שיפנה לכחלון. משה
12 בן 19/02/2017 10:15 40 דירות? חמודה, ישר למס הכנסה. (ל"ת)
יש ר א לי 19/02/2017 14:05 מי אמר לך שהוא לא משלם מס הכנסה? (ל"ת)
11 ss 19/02/2017 10:14 איזה עסק יכולה להקים טיפשה כמוהה?
הקנס הוא עליך? כמה מטומטמת היא?
נו באמת 19/02/2017 20:03 ישראבלוף. העיקר לשתות בירה בברים ולתפוס גבר לחצי שעה... (ל"ת)
10 אבי 19/02/2017 10:14 דירות מחיר למשתכן יוצאו להשכרה בשכר דירה נמוך במיוחד!!
לפי ההגיון שאם המדינה מטילה מס אז הדייר משלם בסוף, כך גם בכיוון ההפוך - המדינה מכרה דירות בהנחה לצעירים, רבים מהם הולכים להשכיר את הדירות האלה ולא לגור בהן. מכיוון שהם קיבלו את הדירה בזול, הם ידרשו שכר דירה נמוך ב 30% ממה שמקובל היום, והדיירים יהיו שמחים.הרי כלכלה עובדת לשני הכיוונים.
ששי 19/02/2017 11:11 בטח ישכירו בשנת 2023 כשיקבלו את הדירה...
עד אז ישכרו בעצמם וישחקו את ההון שלהם על תשלום משכנתא ושכר דירה במקביל. הרי לנו פשיטת רגל וודאית של דור פתי שהולך שולל על ידי שר אוצר חסר אחריות ופופוליסט
9 כלכלן 19/02/2017 10:11 אם המס היה 2.5% ולא 1% הוא היה רץ למכור 38 דירות מייד!
בשנת 2014 משרד ראש הממשלה הציע להטיל מס ריבוי נכסים בגובה 2.5% מערך הנכס. לפיד סירב. היום כחלון הסכים, אבל מס בגובה 1% בלבד, לא משנה אם זו דירה שלישית, רביעית, או עשירית. שכר הדירה בתל אביב הוא כ 3% מערך הדירה, בכל שנה. אם היה מוטל מס 2.5% בעל הדירה היה צריך למצוא דייר שמוכן לשלם לו כפול ממה שהיום וזה לא אפשרי - ואז הוא היה נאלץ למכור.
ניר 19/02/2017 19:02 חיפה
אפשר להטיל מס של 100 אחוז פשוט לקחת לו את הנכס. אבל בואו ניקח גם את המשכורות של עובדי הייטק לא פייר שהם מרוויחים מעל הממוצע
8 זה יח"צ אספני דירות 19/02/2017 10:08 מותק תעזבי הדירה מייד ל550000 בעלי 2 דירות שם לא חל מס (ל"ת)
7 פחלון הפופוליסט!!! 19/02/2017 10:07 פחלון מתעלם מהתוצאה המתבקשת של המס!!!
גם אני בעל דירות, אני לא מנותק מהשוכרים והמספרים שלהם כן מזוהים אצלי. למרות זאת - בצער ובכאב הודעתי לכולם על העלאת שכר הדירה.. את כל הדירות השכרתי בזול יחסית ומזה שנים שלא העליתי מחירים. אני עצמאי ללא פנסיה, מתחזק את הדירות כמו שצריך ומשלם מס על ההכנסות משכירות. איו לי עשרות אלפי שקלים פנויים כדי לשלם את הקנס הזה, ואני ממש לא מתכוון למכור את הפנסיה שלי שהשקעתי שנים רבות ביצירתה.
אדי 19/02/2017 12:20 אז תמכור את הדירות ותקנה אג"חים
וככה גם תתרום לכלכלה
יש ר א לי 19/02/2017 14:04 אני הפסדתי באגחים את התחתונים, תשובה לא שילם
אז מה אתה מציע? איך לדאוג לפנסיה ו/או לילדים? זה פשע לחסוך שנים ולהגיע לדירה שנייה ואולי במאמץ לשלישית, ואני מדבר על דירות צנועות ולא על מגדלי אקירוב ודומיהם. אז כחלון האפס מעניש את שכבת הביניים ולא נוגע באלה שיש להם מספר דירות יוקרה או וילות. כחלון מפספס ונכשל ואנחנו ניזוקים ממנו.
6 יוסי בלו 19/02/2017 10:03 יבוא היום שבו תרצי לקנות דירה
ואז תביני איזה שטויות כתבת
5 אנונימי 19/02/2017 10:01 ד שלישית משכיר ב3000 ש 1500+ 300ש% 10 נשאר 1200ש
אדון כחלון היכן למדתה כלכלה
4 שוקו 19/02/2017 09:48 גם משקיעים מרובי דירות אפסים
אנשים שעבדו כל חייהם, חסכו כדי ליקנות דירה כדי לקבל הכנסה נוספת או להוריש לילדיהם כדי שלא יתחילו את חייהם כמוך, הפכו לעבריינים ומקבלים קנס מכחלון.(ואני מיתכוון לאלה עם 4. או 5 דירות ולא 40)
3 גיא 19/02/2017 09:47 אם זה אמיתי
אז יש לי שני דונם בהרצליה פיתוח מול הים למכור לה