ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

מיסוי דירה שלישית: מחשבון המס וכל המידע לבעלי הדירות תחת החוק החדש

אילוסטרציה, צילום: גטי אימג'ס ישראל
כחלק מהיערכותה ליישומו של מס ריבוי דירות, רשות המסים פרסמה לציבור באתר האינטרנט שלה מידע וכלים שיסייעו לו בהבנת החוק והוראותיו, בדיקת החבות במס, זכאות לפטור או חיוב חלקי ואופן הגשת ההצהרה והבקשה להטבה בעת מכירת דירת מגורים.
כל המידע מפורסם באתר האינטרנט של רשות המסים (בכתובת www.taxes.gov.il, תחת נושא "מיסוי מקרקעין" ו-"מס ריבוי דירות") וכולל את נוסח החוק, התקנות בדבר מענק במכירת דירה,  הנחיות ליישום החוק וכן אוסף שאלות שכיחות כולל תשובות. בנוסף,
מרשות המסים נמסר כי לצורך בדיקת סכום המס הצפוי ובדיקת זכאות לפטור/חיוב חלקי פותחו לשירות הציבור היישומים הבאים:
מחשבון לחישוב הסכום הקובע והמס לתשלום לדירה – לחץ כאן לכניסה למחשבון.
מחשבון לבדיקת זכאות לפטור/חיוב חלקי כולל חישוב המס – לחץ כאן לכניסה למחשבון.
ברשות המסים הוסיפו והסבירו את החוק המדויק במיסוי דירה שלישית ועל מי חלה החובה במס: מס ריבוי דירות הינו מס שמוטל על יחיד/תא משפחתי שבבעלותו 3 דירות או יותר ושסך חלקי הבעלות בהן יחד הינו 249% ומעלה. המס מוטל על כל הדירות שבבעלות החייב במס למעט שתי דירות לפי בחירתו. סכום המס לכל דירה חייבת הוא בשיעור של 1% מהסכום הקובע המחושב ע"פ נוסחה שבחוק כשהוא מוכפל בחלק שבבעלות החייב ובחלק היחסי מהשנה בה היה בעלי הדירה (ככלל החיוב הינו שנתי למעט מכירות/רכישות במהלך השנה). החוק קובע כי המס לא יעלה על 18 אלף שקל לדירה לשנה. בנוסף נקבעו בחוק מקרים בהם יחול פטור מהמס וכן מקרים בהם יחול חיוב במס חלקי.
הרשות מבהירה כי תוצאת החישוב של "הסכום הקובע" היא בהתאם לנוסחה שנקבעה בחוק, ואינה משקפת בהכרח את מחיר או שווי הדירה אלא קירוב לממוצע מחירי הדירות באזור בו ממוקמת הדירה, המבוסס על הערכה סטטיסטית על פי מאפייני האזור שבו הדירה נמצאת ושטחה.  
החוק קובע כי בשנת המס 2017 יגיש החייב במס הצהרה לגבי כלל דירותיו (כולל כתובת, שטח, החלק שבבעלותו), הסכום הקובע לכל דירה, מהן הדירות שלא יחויבו, מהו סכום המס לתשלום לכל דירה חייבת וסכום המס הכללי לתשלום. את ההצהרה יש להגיש לרשות המסים עד ליום ה-31 למרץ 2017  ואת המס יש לשלם בכל שנה החל משנת 2017 בשני תשלומים שווים: האחד עד ה-30 ליוני והשני עד ה-31 לדצמבר.
מרשות המסים נמסר כי היא מעמידה לרשות הציבור מרכז תמיכה שייתן מידע ושירות  בכל הקשור ליישום החוק. המחשבונים מבוססים על נתוני הדירות כפי שהתקבלו מהמרכז למיפוי ישראל, ככל שאזרח יתקל בקושי באיתור דירתו או בכל שאלה אחרת באפשרותו לפנות למוקד המידע  בכתובת המייל rdirot@masmak.gov.il .
תגובות לכתבה(37):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 21.
    כחלון כישלון קולוסאלי (ל"ת)
    כחלון הביתה 16/03/2017 18:57
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 20.
    כישלון+ביזיון= כחלון
    תושב ותיק 15/03/2017 15:56
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אין הרבה מה להוסיף פשוט כישלון טוטאלי,מפרסמים נתונים "חיוביים" וזאת בשעה שאלו שלמענם המערכת עובדת(זוגות צעירים)מתרחקים מהדירה הנכספת בגלל המשכנתא שהתיקרה מאוד מצד אחד,ומצד שני הקבלנים מפסיקים לבנות כי אין רווחיות וכדאיות,כחלון נשאר עם מילים והצהרות מפוצצות שבסופן כישלון טוטאלי,
    סגור
  • 19.
    מס לא צודק,אבל זה טוב לרייטינג שלי.
    כחלון 20/02/2017 11:49
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך לא חשבו על זה קודם??? לדפוק את מעמד הביניים עד העצם,כי הם מזוכיסטים.ככל שנדפוק אותם נקבל יותר קולות.
    סגור
  • 18.
    מי שונא את כחלון? החזירים? כי הוא ממש אחלה (ל"ת)
    כלכלה עם רגישות 29/01/2017 13:49
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 17.
    אחלה שר תודה רבה לשלם מס חברה (ל"ת)
    אין ארוחות חינם 29/01/2017 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 16.
    כחלון תותח בושה כמה אוליגרכים פה (ל"ת)
    משמינים משוכרים 29/01/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    2 3
    סגור
  • 15.
    מושב צלפון
    גדי 27/01/2017 13:00
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שני חצאי דירות
    סגור
  • 14.
    תותח נפל
    פנינה 27/01/2017 12:30
    הגב לתגובה זו
    3 5
    תותח? מונע מרגשי נחיתות. לא מבין בכלכלה. אף אחד לא ימכור-יעלו בהדרגה את שכר הדירה. קבלנים יפשטו רגל. תותח עם קליע נפל.
    סגור
  • אדרבא לא למכור לתרום למדינה ע"י תשלום מס (ל"ת)
    די לאגואיזם 29/01/2017 12:19
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • חזיר קפיטליזם איננו "הבנה בכלכלה" מבין יותר טוב ממך (ל"ת)
    סמי 29/01/2017 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • טען עוד
  • כחלון הרבה יותר מתקדם מהחזיר קפיטליסט המצוי גברת (ל"ת)
    להתעורר 29/01/2017 12:40
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 13.
    שר תותח רק חזירים מושחתים מתנגדים לו (ל"ת)
    לתרום קצת למדינה 26/01/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    5 3
    סגור
  • 12.
    המס הזה הוא אסון ועוול
    יוסף אליעז,, עו"ד 26/01/2017 09:13
    הגב לתגובה זו
    9 6
    נוגד את חוקי היסוד של המדינה, מפלה בין שווים ב-3 מישורים, רטרואקטיבי ולא יביא שום תועלת. בכל מדינה נורמלית היו מביאים לפיטורי שר חסר הגיון ואחריות כמו כחלון. לדעתי שיחוד חברי כנסת לשנות הצבעתם בשלמונים מקופת המדינה הוא עבירה פלילית המחייבת העמדת השר ומקבלי השלמונים לדין פלילי. בעמונה נטעןם שלא ניתן להפקיע מתושב למען תושב, אך זה מה שנעשה פה, מחחיבים 1 למכור כדי שהשני יקנה ובדרך האוצר גוזר קופון של מס שבח ומס רכישה. כך עשה סטאלין בהפקעת אדמות הקולאקים והביא רעב על רוסיה ומיליונים מתו אוקראינה. ביבי צריך לעוף כשאישר חוק זה. יש לבטל מיד חוק מעוות זה.
    סגור
  • אמר האגואיסט שרוצה להתפרנס מאוויר ולא לעבוד (ל"ת)
    ??? 26/01/2017 14:50
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • מס נהדר של מדינות ישרות ומתקדמות ולא לבנט (ל"ת)
    סמי הלא לבנטין 26/01/2017 14:37
    הגב לתגובה זו
    3 3
    סגור
  • 11.
    כל הכבוד לשר שישקיעו בבורסה במקום לגזול שוכרים (ל"ת)
    התחמקו ממס השכונתיים 26/01/2017 08:48
    הגב לתגובה זו
    6 5
    סגור
  • 10.
    שכר הדירה שלי ירד כי הבעלבת הבין שנגמר החגיגה (ל"ת)
    סמי 26/01/2017 08:04
    הגב לתגובה זו
    6 8
    סגור
  • שכ"ד עולה בגלל הקנס (ל"ת)
    הפוך סמי 27/01/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • 9.
    כחלון תותח עוצר את ספורט הגזל המקומי להיות בעלבת ולעשוק (ל"ת)
    שוכר מבסוט 26/01/2017 08:04
    הגב לתגובה זו
    6 4
    סגור
  • 8.
    מה אם יש לי 3 דירות מושכרות בדמי מפתח?
    SHM300@WALLA.COM 25/01/2017 23:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    מה אם יש לי 3 דירות מושכרות בדמי מפתח? ימשיכו לשדוד ?
    סגור
  • תמכור יא גזלן אנוכי (ל"ת)
    צבי 26/01/2017 08:47
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • גזלו ממנו כבר לפני 60 שנה (ל"ת)
    ארז 27/01/2017 19:55
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    אני לא רוצה לשלם את המס ומנסה למכור ואין קונים
    יורם 25/01/2017 20:27
    הגב לתגובה זו
    5 6
    השוק קפוא הורדתי כבר 100,000 ובקושי 2 טלפונים בשבועיים
    סגור
  • יורם תן כתובת וטלפון וסוגרים היום (ל"ת)
    סמי 27/01/2017 14:41
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • 6.
    המס יוריד את שכר הדירה תכנסו ותבינו למה
    מומחה לנד"לן 25/01/2017 17:52
    הגב לתגובה זו
    8 10
    תתפלאו אבל המס יזרים הרבה דירות להשכרה ושכר הדירה ירד ולמה? ובכן יש הרבה דירות שאינן מושכרות. עכשיו הבעלים שיש להם 3 דירות ישלמו קנס. כדי שיהיה להם ממי לגבות את המס הם ישכירו את הדירות. לפחות להוציא מהן משהו. הרבה דירות להשכרה יורידו את שכר הדירה. כבר מרגישים את המגמה. למכור לבעלי הדירה הרבה יותר קשה. לפעמים הם שמרו על הדירה לנכד. לילד שיחזור מחו"ל או סתם שלא היה להם דחוף להשכיר.
    סגור
  • חלומות באספמיה
    עידו 25/01/2017 18:55
    הגב לתגובה זו
    9 6
    אם על זה אתה בונה, אתה בצרות. אני כבר העליתי את שכר הדירה והדייר קבל את הדין.
    סגור
  • הדייר גם דיווח עליך למס הכנסה חביבי (ל"ת)
    שימי 26/01/2017 08:47
    הגב לתגובה זו
    4 3
    סגור
  • שכר הדירה שלי כבר עלה
    רונית 25/01/2017 18:24
    הגב לתגובה זו
    9 5
    בעל הבית שלי כבר הודיע לי שמאחר ויש לו מס לשלם הוא מעלה את שכר הדירה. העדפתי לחתום לעוד שנה במחיר שדרש כדי לא להעביר את הילדים שוב דירה. מקווה שאתה צודק לגבי השנים הבאות אבל שכר דירה שעלה לא בקלות ירד.
    סגור
  • לצערהו יש הרבה שוכרים טיפשים שלא מודעים לכוחם הצרכני (ל"ת)
    חינוך מחדש 26/01/2017 08:03
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • שוכר טיפש מסמכסך עם בעל הבית (ל"ת)
    חחחח 27/01/2017 14:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    ומה עם יש לי 2.5 דירות?? (ל"ת)
    וול 25/01/2017 17:50
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 4.
    אתם רציניים??
    סתם אחד 25/01/2017 17:01
    הגב לתגובה זו
    6 4
    הדירה יקרה ב 20% מהשווי האמתי. מישהו ברשות המיסים מוכן לקנות ממני במחיר שלכם????
    סגור
  • 3.
    בג"צ
    אזרח שניפגע 25/01/2017 16:58
    הגב לתגובה זו
    6 3
    למיטב ידיעתי היו 2 פניות לבג"צ בענין החוק הזה. היכן זה עומד? האם אין/לא צפוי צו מניעה זמנינ על יישום החוק?
    סגור
  • עומד במקום שחסרי המוסר דופקי החלשים יאלצו ללמוד מוסר (ל"ת)
    שימי 26/01/2017 09:02
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • מוסר של נערי האוצר,2 וילות ששוות 150 מיליון ש"|ח פטורות
    חחחח 27/01/2017 14:44
    הגב לתגובה זו
    4 0
    ו3 דירות פחות מ-3 מיליון משלמות..... שלא לדבר על ווילות שמחולקות ל12 יחידות דיור פטור מכול מס.....
    סגור
  • 2.
    בג"צ
    אזרח שניפגע 25/01/2017 16:56
    הגב לתגובה זו
    3 3
    למיטב ידיעתי היו 2 פניות לבג"צ בענין החוק הזה. היכן זה עומד? האם אין/לא צפוי צו מניעה זמנינ על יישום החוק?
    סגור
  • 1.
    ביזיון !!! בפריפריה השווי יוצא גבוהה ב 20% !!! (ל"ת)
    בן אהרון 25/01/2017 16:42
    הגב לתגובה זו
    4 5
    סגור