אורנשטיין דחה את ענבל אור: 'דירת המחלוקת' תלך לנרקיס - ישלם 18 מ' ש'
למרות ההתנגדות של ענבל אור, השופט אורנשטיין קיבל את ההסדר של ורדה אלשיך
יש הכרעה ב'דירת המחלוקת' שלכאורה נמכרה לשני אנשים על ידי ענבל אור. השופט אורנשטיין החליט היום (ג') לקבל את הצעת הפשרה והדירה בפרויקט 'מציצים' תלך לשלי נרקיס. בכך השופט אורנשטיין אישר את ההצעה של המגשרת ורדה אלשיך ואת עמדתו של הכונס הזמני, עו"ד איתן ארז, וזאת למרות התנגדותה של ענבל אור. זהו למעשה הפרויקט הראשון מבין הפרויקטים שיוצא לדרך לאחר שאור סולקה ממנו סופית.
"לאור כל האמור אני נעתר לבקשה וניתן בזאת תוקף של פסק דין להסדר הגישור ובהתאם לתיקונים. יש לשבח את הצדדים על שהשכילו להגיע בסיוע המגשרת להסדר. התנגדות המשיבה נדחית", פסק אורנשטיין.
במסגרת ההסדר שלי נרקיס קנה החוצה את הדירה מלוזון וישלם עוד 2.25 מיליון שקל ללוזון בנוסף ל-7.5 מיליון שקל שכבר הלווה לענבל אור. על זה הוא יוסיף עוד 2.5 מיליון שקל משכנתא הרובצת על הזכויות של ענבל אור ועוד עלות בניה שמוערכת בכ-6-7 מיליון שקל. כלומר, המיני פנטהאוז בפרויקט מציצים תעלה לנרקיס כ-18 מיליון שקל.
החלטתו של אורנשטיין נומקה בכך שאם לא יאושר הסדר הגישור "יידרשו כאמור הצדדים להליכים ממושכים בשלת הזכויות בדירה, קרי, האם של לוזון או שמא נרקיס או שמא של אף אחד מהם אלא לכלל נושי המשיבה. קושי נוסף הוא הצורך לנהל התדיינות עם חברי הקבוצה באשר לזכות המימוש של הממכר נוכח טענות ההפרה".
- גזר הדין של ענבל אור: 7.5 שנות מאסר
- הפרקליטות דורשת: 11 שנות מאסר לענבל אור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אורנשטיין אף פסל את הבקשה של אור לקיים דיון נוסף שיכלול עדויות וחקירה לצורך הוכחות. "לא ראיתי בסיס לטענה. מעבר לכך שהמשיבה לא פירטה מי הם העדים פרט למצהירים שברצונה להעיד, אזי הסדר הגישור אינו סבוך, אינו מצריך חקירות ובירור".
ענבל אור תקנה משלי נרקיס את הדירה?
נזכיר כי בתום הדיון ביום ראשון, פנה שלי נרקיס לענבל אור ושאל אם תרצה לרכוש את הדירה, והם הגיעו להסכם בו היא תרכוש את הדירה ממנו ואף לחצו ידיים. לשאלה מהיכן תביא את הכסף לרכוש אותה, לאור לא היתה תשובה.
- חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
- הקבלנים בלחץ: אזורים נותנת לרוכשי הדירות הנחה של 500,000 שקל בלי לקרוא לזה הנחה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המדינה הכריזה על 25 מתחמים חדשים: כ-15 אלף דירות בדרך
לחיצת היד בין אור לשלי נרקיס:
סיפור הדירה במציצים
נזכיר את הרקע לקונפליקט סביב הדירה במציצים. כאמור, מדובר בדירת המיני פנטהאוז בפרויקט ששווק ע"י ענבל אור. כאשר בסמוך להליכי הקפאת ההליכים וחדלות הפרעון, התגלה כי אור הבטיחה את אותה הדירה לשני אנשים שונים. בפעם הראשונה הדירה הובטחה לשלי נרקיס בתמורה להלוואה שלקחה אור ואף רשומה על הדירה הערת אזהרה. במקרה השני, אור מכרה שוב את הפנטהאוז, לרוכש עופר לוזון ששילם את המקדמה על הדירה וגילה שהיא שייכת לאדם אחר כשביקש לרשום את הערת האזהרה על הנכס האמור.
- 7.אורי לוי 07/06/2016 22:00הגב לתגובה זודבר מוזר , במשפט אחר והרבה פחות מפורסם אקסיום בהם הפעלים אורי ודנה חשודים כי גנוב כספים , נהנים מהגנה של כבוד השופט וכל הדיונים חסויים ! , ולחברות מונה מפרט שכל תפקידו למנוע פרסום מידע מפליל עוד אורי ודנה וכל זאת ברשות כבוד השופט !!!!
- 6.adi 07/06/2016 16:46הגב לתגובה זו? מוזר .
- 5.מקס הזועם 07/06/2016 16:41הגב לתגובה זואיך זה שהיא מסתובבת חופשי???
- לא תשב דקה בכלא - אנחנו בישראל - וישאר לה רוב הכסף (ל"ת)אור 07/06/2016 17:30הגב לתגובה זו
- 4.כנראה שהמשופעת חיוכים היא בכלל קוף של מישהו מלמטה (ל"ת)כותב 07/06/2016 15:48הגב לתגובה זו
- 3.תחכמוני 07/06/2016 13:45הגב לתגובה זוומדוע יום קודם לא הפיק את הנסח באינטרנט תמורת 15 ש"ח ?הכל מסריח ! אין ריח טוב לעסקאות ענבל.
- אחד שיודע באמת 07/06/2016 15:04הגב לתגובה זוהמו"מ התנהל ביום חמישי אחה"צ. המחיר הוא מחיר מציאה. ענבל העמידה תנאי אחד - הכסף חייב להיכנס לחשבון למחרת,יום שישי. לוזון רצה להמתין ליום ראשון בבוקר כשמשרדי הטאבו פתוחים. ענבל התעקשה. עוה"ד של לוזון הינו שותף שלו. הוא זה שהתקפל ולקח את האחריות במילים:"יהיה בסדר". הכסף הועבר ביום שישי. ראשון בבוקר - הבלון מתפוצץ במשרדי הטאבו. העו"ד הולך לתבוע את חברת הביטוח שלו בקטע של "רשלנות מקצועית". אם חברת הביטוח תשלם - היא מטומטמת.
- תם 07/06/2016 17:37ועו"ד ממליץ לסגור עסקה מבלי לבדוק בטאבו? הזוי לא? ובכלל היה כתוב שלוזון הוא שחקן כדוריד, אז איזה עו"ד שותף שלו? שחקן כדוריד?
- עדיין יכול היה להפיק באינטרנט נסח ב-15 ש"ח !!במיידי (ל"ת)תחכמוני 07/06/2016 16:08
- 2.מהם 18 מיליון לאחד מראשי הפשע (ל"ת)המאורגן? 07/06/2016 13:05הגב לתגובה זו
- נתראה בקרוב (ל"ת)חבר של שלי 07/06/2016 15:27הגב לתגובה זו
- במצרי איזו עושים הרבה כסף! בלונדינית יכולה לעשות כסף בצ (ל"ת)אין בעיה 07/06/2016 13:32הגב לתגובה זו
- 1.שולמן ישלם (ל"ת)יצחק לוף באנגים 07/06/2016 12:57הגב לתגובה זו
משכנתא (גרוק)ירידה קלה בריבית המשכנתאות; מזרחי טפחות שוב עם ריבית גבוהה
בפיקדונות הריבית ירדה, במשכנתאות ובהלוואות היא יורדת, אבל בפחות. "התמסורת" של השוק עובדת לטובת הבנקים. כשהם בצד המשלם אז הורדת הריבית תהיה משמעותית, כשהם בצד המקבל היא תהיה צנועה. אבל הנתונים מלמדים על מגמה. ריבית המשכנתא בדרך לרדת, גם בשל הורדת ריבית בנק ישראל שצפויה בסוף החודש וגם כי מחירי אגרות החוב כבר ירדו דרמטית והן משמשים למקורות למימון המשכנתאות.
למעשה, בשלושה חודשים ירדה ריבית המשכנתא בכ-0.3% בחודש ספטמבר הריבית ירדה ב-0.05%, ועל פי ההערכות היא ירדה כ-0.1%-0.15% באוקטובר.
בראש הטבלה של הריביות היקרות ממשיך לעמוד מזרחי טפחות, עם ריבית ממוצעת של 5.25%, בעוד הבינלאומי שומר על המקום שלו כזול במערכת עם 5.03% בלבד,אם כי להבינלאומי דרך בנק אוצר החייל יש פעילות משכנתאות מול משרד הביטחון בתנאים טובים ופעילות זו מורידה את הריבית הממוצעת לכולם.
לאומי מציג ריבית של 5.21%, הפועלים 5.19%, ודיסקונט 5.14%. מרכנתיל עומד על 5.20%, ואילו בנק ירושלים ממשיך להיות חריג עם 7.55%, ואף הציג עלייה מאוגוסט והוא גבוה משמעותית מהממוצע הארצי. הנתונים האלה מראים השוק עכשיו עדיין בקיפאון כשהבנקים לוקחים צעד אחורה וממתינים שהנגיד יקח את היוזמה הבנקים מחכים לראות אם הנגיד אכן יכריז על הורדת ריבית ב־24 לחודש, ורק אז יחליטו אם להמשיך להוריד מחירים או לשמור על הסטטוס קוו. אנחנו עדיין רואים תחרות קשה בין הבנקים אבל היא לא מקבלת ביטוי בריביות אלא בעיקר בתנאים מיחזורים והקלות בעמלות.
המגמה בשלושת החודשים האחרונים
בחודש יולי נרשם המפנה הראשון אחרי תקופה ארוכה של ריביות גבוהות. התחרות בין הבנקים התחממה, תשואות האג"ח הממשלתיות ירדו, והציפיות להפחתת ריבית בנק ישראל הלכו והתגברו. הבנקים החלו להוריד מחירים, לעיתים בצורה אגרסיבית, כדי למשוך לקוחות חדשים ולמחזר הלוואות קיימות. הריבית הממוצעת ירדה אז בכמעט 0.2% - ל־5.28%, אחרי חודשים של קיפאון.
- עלייה בפיגורי המשכנתאות - האם זה אות אזהרה למשק?
- משכנתאות ב-8.9 מיליארד שקל בספטמבר - למרות הירידה במכירות דירות - הכיצד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הירידה הזו באה אחרי חודש יוני, שבו נרשמו ריביות שיא של השנים האחרונות 5.44% בכלל המערכת, רמה שנחשבה אז כמעט חסרת תקדים. הבנקים שמרו אז על תמחור גבוה במיוחד, הציבור התקשה לעמוד בהחזרים,
והמערכת כולה פעלה תחת תנאי אשראי נוקשים בהרבה.

חברות התשתיות עומדות להסתער - מכרזי ענק של 65 מיליארד שקל על המטרו
הפרויקט שאמור לשנות את פני התחבורה בגוש דן: כל הפרטים על מכרז המטרו הגדול בישראל
מכרז ענק בהיקף של 65 מיליארד שקל יוצא לדרך כחלק מפרויקט המטרו. הפרויקט שעליו מדווח מתמקד בשלב א' של רשת המטרו באזור מטרופולין גוש דן, מערכת שנועדה להוות נדבך משמעותי במערכת התחבורה הציבורית במרכז הארץ. הרשת כוללת שלושה קווים תת-קרקעיים, קו M1, קו M2 וקו M3, אשר בתכנון יהיו באורך כולל של כ-150 ק"מ ויכללו כ-109 תחנות.
הרשת מיועדת לשרת כ-24 רשויות מקומיות באזור גוש דן והסביבה, במטרה להפוך את התחבורה הציבורית למתחרה אמיתית של הרכב הפרטי. הפרויקט נחשב לעצום בהיקפו עם עלות כוללת מוערכת של מעל ל-150 מיליארד שקלים. השלב הנוכחי כולל הקמה של כ-78 ק"מ של מנהרות כפולות ו-59 תחנות תת-קרקעיות, במסגרת מיזם בהיקף של כ-65 מיליארד שקלים. מדובר בבוננזה ענקית לחברות התשתיות שלמעשה הצמיחה שלהן בהכנסות כמעט מובטחת.
חברת נת"ע פתחה הליך מיון מוקדם עבור חבילות העבודה הראשונות במיזם. במסגרת זו ייבחרו הקבוצות והחברות שיוזמנו להתמודד במכרזים הבאים. הצעד הזה מאפשר סינון ראשוני של שחקנים לפי קריטריונים כמו ניסיון בהקמת מנהרות ומתחמי תחנות, יכולת כלכלית, ניהול סיכונים ועמידה בדרישות בטיחות ותשתית.
השקעות ענק בתשתיות
במקביל, כבר פורסמו מכרזים בהיקפים של מיליארדי שקלים, כולל מכרז שיפוץ של כ-27,000 דירות הנמצאות בקרבת תוואי המטרו כדי למזער את ההפרעה לתושבים. הוועדה המנהלת של הפרויקט אישרה ביוני 2022 את פרסום המכרז לניהול ותכנון הקווים.
- מס המטרו יוצא לדרך - בעלי נכסים שקרובים לרכבת יממנו חלק ממנה
- הפקיעו את הקרקע – ועכשיו גם את הפיצוי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מדובר באתגר הנדסי אדיר של הקמת מאות קילומטרים של תשתית תת-קרקעית בתוך סביבת מטרופולין פעילה וצפופה. חפירת המנהרות הכפולות משלבת טכנולוגיות קידוח מתקדמות, חפירות שטח פתוח ותיאום מורכב עם מערכות קיימות של מים, ביוב, חשמל ותקשורת. התחנות התת-קרקעיות החדשניות תפעלנה כמרחבי תחבורה המקשרים לתחבורה הציבורית הקיימת, כולל אוטובוסים, רכבת קלה ורכבת ישראל, תוך חיבור למרכזי מגורים ותעסוקה.
