"נתניהו אשם בזינוק מחיר הדירות, במחאה הבאה יקומו מפלגות קיצוניות כמו ביוון ויפלשו לבתים - הדמוקרטיה בסכנה"

פרופ' ערן פייטלסון מהעברית: "יש כאן קפיטליזם חזירי חמור מבארה"ב, אנחנו בבועה וניפול כמו ספרד ואירלנד"
בנימין נתניהו נדל"ן, צילום: בוצ'צ'ו; Getty images Israel
הערב ב-18:00 יפרסם מבקר המדינה את דו"ח הדיור אשר צפוי להטיל אשמה על ממשלות אולמרט ונתניהו במחדל הזינוק במחירי הדירות החל משנת 2008. Bizportal שוחח על הנושא עם פרופ' ערן פייטלסון, ראש בית ספר מתקדם ללימודי סביבה במחלקה לגיאוגרפיה באוניברסיטה העברית, העוסק בנושאי תכנון, קרקע, תחבורה וסביבה.
"הרבה שנים הממשלה לא מגדירה את הבעיות נכון, הממשלה הזאת יותר מאחרות, אין ספק ששלטון ראש הממשלה בנימין נתניהו הוא האשם העיקרי בזינוק מחירי הדירות, אולמרט דווקא הצליח לשפר את המצב בבאר שבע ובחיפה, לגרום שם לעליות מחירים. נתניהו לא הגיב למשבר, לא הגיב לירידה בריבית", אומר פייטלסון בראשית הדברים.
"ביטלו בישראל את משרד השיכון"
פייטלסון מסביר כי בין השנים 2000 ל-2007 לא ראינו עליות מחירים, אך מרגע שהריבית התחילה לרדת הדבר השתנה – "הבעיה היא שברגע שהחלה בעיית השיכון הממשלה ביטלה את משרד השיכון ונשארה רק עם בינוי, ישראל היא אחת המדינות הבודדות שאין לה משרד שיכון, ממשלה אחר ממשלה לא מטפלת. יש 4 עשירונים שלא יכולים לרכוש דירה ולעולם לא ירכשו, וצריך לדאוג להם. יש המון כלים להתערבות ממשלתית, אבל אנחנו תקועים במדינות הניאו-ליברלית של ראש הממשלה בנימין נתניהו, אנחנו יותר חזירים קפיטליסטית מארצות הברית, אפילו בה יש יותר דיור בר השגה".
"יש מאות אלפי דירות מתוכננות באזורים הביקוש, אין בעיה של תכנון, אלא של ביצוע. בשנה האחרונה תכננו 67 אף דירות, מנהל מקרקעי ישראל משווק דירות, אך הוא לא האחראי על בנייתן. בממשלה האחרונה הייתה הרבה פעלתנות, אבל לא הייתה עשייה. יזמי דיור שצריכים להשקיע ולדעת מה יהיו המחירים בעוד 5 שנים לא היו יכולים לעבוד כשכל רגע יצאו עם תכנית חדשה של מע"מ 0%, מחיר מטרה, פינוי מחנות צה"ל, היזם מסתכל על מלאי הדירות הלא מכורות, אז ברור שהפסיקו לתכנן".
פייטלסון מטיל אשמה לא קטנה גם על בנק ישראל – "הוא שורש הבעיה, היה יכול להעלות את הריבית, 25% מהדירות הולכות למשקיעים שמכונים לשלם את המחיר המלא, והריבית האפסית רק הגבירה מגמה זו".
"יש חשש אמיתי ממפולת, אנחנו בבועה ואנחנו יכולים ליפול כפי שספרד ואירלנד נפלו באופן קשה וכואב, המטרה היא להוריד את המחירים ללא מפולת, בשביל זה צריך ניהול", טוען פייטלסון. "אנחנו לא במחסור אמיתי של דירות כש-25% מהדירות הן להשקעה, לא היה שינוי חד ב-2008, אנשים לא גרו ברחוב עשור לפני כן, המחסור בדירות הוא דיבור דמגוגי. בין שנת 2000 ל-2007 הייתה יציבות בשוק, הוא היה בשיווי משקל, לא ראינו שינוי דמוגרפי החל משנת 2008, בניגוד למה שראינו בשנות ה-90 כשראינו גידול של מיליון איש ב-10 שנים, אז הייתה עליית ביקוש אמיתי. בגלל הוזלת המשכנתאות נכנס כסף לשוק הדיור. אני לא הייתי אומר לילד שלי לקנות דירה".
"בסוף יגיע השינוי המאקרו כלכלי"
פייטלסון מפציר בממשלה הבאה לבנות חבילה שלמה וסינרגטית שתוציא את האוויר מהבועה, צעד שלדבריו יעלה לממשלה הרבה מאוד כסף – "בסוף יגיע השינוי המקרו כלכלי שיוביל למפולת מחירים – הריבית תעלה, נראה גידול באבטלה, אנשים יפשטו את הרגל. יש כעת דיבור גם על איגוח של הלוואות, זה צעד שבאמת עשוי להוביל לסאב פריים בישראל. צריך לזכור שאנשים רבים יוציאו את הכסף משוק הדיור כשייראו אפיק טוב יותר, זה מסוכן כשיש אחוז גבוה בידי המשקיעים. היו כבר מפולות בעבר, גם בארץ וגם בחו"ל, מה שמחזיק אותנו זה ריבוי טבעי גבוה".
פייטלסון טוען שהבעיה היא לא ירידת המחירים אלא רמות המינוף של משקי הבית והקבלנים – "ירידה קטנה יכולה להוביל למפולת ולכדור שלג. מתישהו תבוא המפולת, עליית מחיר של 5%-8% כל שנה היא לא ברת קיימא, ככל שנעלה יותר ניפול יותר. הייתה כבר מחאה ב-2011 וזה יכול לקרות עוד הפעם, העניין הוא שייתכנו תופעות לא צפויות – פלישה לבתים, אובדן אמון טוטאלי במערכת הפוליטית, דבר שיעמיד את הדמוקרטיה בסכנה. השאלה היא אם בסיבוב הבא נראה בעיטה במערכת הפוליטית ויצוצו מפלגות קיצוניות כמו ביוון או שנראה פגיעה באיזונים ובלמים כמו בבתי המשפט. מתבשל כאן משהו שיוביל לפיצוץ".
תגובות לכתבה(158):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 97.
    בלי המסתננים יש עודף דירות
    חי 01/03/2015 18:01
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ציפי מגנה על המסתננים שתופסים לדור העתיד את הדירות
    סגור
  • 96.
    הריבית האפסית מתדלקת משקיעים לנדל"ן
    קליפ 28/02/2015 13:16
    הגב לתגובה זו
    3 0
    השמאל והתקשורת יודעים שהריבית האפסית אשמה...מעדיפים להשמיץ את הליכוד כדי לרצות את הערבים וסגת לגבולות 1967
    סגור
  • 95.
    היתה במחירי הדירות הקטנות.3 חד ומטה.
    העלייה הכי גדולה 27/02/2015 13:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לכן צריך להגדיל היצע רק בדירות קטנות.צריך לאשר תמא 38 רק אם התוספת לבנין היא של דירות 2 חדרים.
    סגור
  • 94.
    ירידה במחירים של 25%
    בן 26/02/2015 07:48
    הגב לתגובה זו
    3 3
    תבוא רק עם הורדת מיסים על שוק הנדל"ן ופתיחת השוק לכוחות השוק ולא למיסויי מלאכותי שבסוף גורם לבועה מאכותית, ממש כמו שיש בשוק ההון
    סגור
  • 94 בדיוק ההפך(אתה כנראה בעל דירות להשקעה)
    א 01/03/2015 15:48
    הגב לתגובה זו
    2 2
    מס על רווחי השכירות יאפשר לזוגות צעירים לקנות דירה למגורים מבלי לעמוד בתור אחרי משקיעים עם כיסים מנופחים שסופרים תשואה לפי שכירות נקיה ממס(או מס בהתנדבות).
    סגור
  • 93.
    אולמרט שיפר את המצב ????
    אריה 25/02/2015 23:18
    הגב לתגובה זו
    5 0
    לפי דו"ח המבקר, ממשלת אולמרט לא נקפה אצבע במשך שנתיים מאז שהבעיה החלה ועד שממשלת נתניהו החליפה אותה. חבל שהפרופסור המכובד מטעה את הציבור.
    סגור
  • 92.
    הפתרון העלאת היצע הדירות והקטנת מחיר קרקעלא העלאת הרבית
    ששי 25/02/2015 16:53
    הגב לתגובה זו
    4 1
    ההעלאת הרבית לא בהכרח תשיג את התוצאה היא בעיקר תפגע במי שכבר נטל משכנתא עצומה על דירות ועל מי שיקח משכנתא בעתיד, צריך להגדיל את היצע הקרקעות ולהגדיל במהירות את מספר הדירות רק הגדלת היצע הדירות על ידי שחרור קרקעות במחיר נמוך יפתור את הבעיה הממשלה צריכה להתחיל לוותר על הספסרות שהיא עושה בקרקע ולתת קרקעות במחירים זולים וכמובן להגביר משמעותית את קצב שחרור ומכירת הקרקע ליזמים.
    סגור
  • 91.
    חברי ליכוד יקרים: פישלתם בגדול עת שבחרתם פעם
    חיים 25/02/2015 16:26
    הגב לתגובה זו
    6 6
    נוספת בנתניהו. האיש הנו אנטי חברתי לעילה ולעילה. גרם לריכוזיות במשק והנה לכם המאמר של מבקר המדינה בקשר לבתים. אני ליכודניק אמנם ,אך הפעם בגלל העומד בראשה אינני בוחר בליכוד !
    סגור
  • 90.
    לא מאמין שהעם יבחר בקבוצה הכושלת הזו. (ל"ת)
    איציק 25/02/2015 16:16
    הגב לתגובה זו
    0 4
    סגור
  • 89.
    רק משמאל באו המרגלים. (ל"ת)
    מאיר 25/02/2015 16:11
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • טען עוד
  • 88.
    מני נפתלי אשם ואולי גם ארלוזורוב (ל"ת)
    משה 25/02/2015 16:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 87.
    אני כמו כריש שמריח את הדם במים, לפרק את ביבי,
    סרדין 25/02/2015 15:15
    הגב לתגובה זו
    6 3
    בסרטה של ענת גורן מערוץ 10, "כל אנשי הקמפיין", מצולם אייל ארד כאשר הוא אומר את המשפט הבא: "אני כמו כריש שמריח את הדם במים, לפרק את ביבי, אני רוצה להוריד אותו לגמרי. הוא מדמם לנו במים. מה עושה כריש כשמישהו מדמם במים? תוקף. הורג אותו. אז בואו נהרוג אותו. נשים לו את הרגל פה (הוא מלווה את דבריו כשאצבעות ידו לוחצות על עורק הצוואר) ונלחץ. את ביבי שונאים. יש פה הזדמנות לפרק לו את האימ-אימא של האימא שלו
    סגור
  • 86.
    הפתרון למשבר הדיור
    ארז 25/02/2015 14:51
    הגב לתגובה זו
    8 2
    ביטול המס על הבורסה. המשקעים יעברו לבורסה ולא לנדל"ן
    סגור
  • 85.
    העיקר שביבי עם 3 בתים מה איכפת לו מעמו
    יעקב 25/02/2015 14:38
    הגב לתגובה זו
    10 7
    ביבי לך הביתה יותר גרוע ממך כבר לא יכול להיות
    סגור
  • 84.
    לכל משקעי נפט וגז..
    ידיעה חשובה 25/02/2015 14:18
    הגב לתגובה זו
    1 2
    עם השמאל יעלה לשלטון הלך לכם הכסף בכל השקעות...ראו הוזהרתם
    סגור
  • מי שעמד מאחרי שישינסקי למניות הגז זה ביבי
    השמאל 25/02/2015 15:10
    הגב לתגובה זו
    2 1
    שטייניץ הפודל שלו סופג הכל כולל חוסר אהדה של העם אבל ביבי הסכים לזה וגם לשישינסקי 2. כך שלא משנה מי בשלטון זה על חשבון המשקיעים. אסור להתקרב למניות הגז ולכיל.
    סגור
  • צר לי לומר לך שאתה לא מבין בכלכלה
    הימין 25/02/2015 16:47
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אתה שייך לשמאל ואתם אטומים בכלכלה
    סגור
  • 83.
    ביבי השם בהתנפחות כול הכלכלה במדינה הכול בלון נפוח (ל"ת)
    tupe 25/02/2015 14:15
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 82.
    ביבי סיבך את המדינה ואזרחיה ואת הבנקים..כולם מיטמוטטים. (ל"ת)
    ליכודניק לשעבר 25/02/2015 14:03
    הגב לתגובה זו
    3 5
    סגור
  • 81.
    בערוץ 10 ראו את עדת הטוקבקיסטים של המחנה האנטי ציוני...
    הצופה 25/02/2015 14:02
    הגב לתגובה זו
    3 1
    לכן התגובות השמאלניות המצוצות מהאצבע.
    סגור
  • 80.
    בערוץ 10 ראו את עדת הטוקבקיסטים של המחנה האנטי ציוני...
    הצופה 25/02/2015 13:58
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לכן התגובות השמאלניות המצוצות מהאצבע.
    סגור
  • 79.
    הציפיות מפרופסור לכלכלה
    סטודנט צעיר לכלכלה . 25/02/2015 13:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    הפוליטיקאים מאשימים האחד את השני במצב שהם ברוב בורותם יצרו . הפרופסור הוא כמו הרופא שצריך לתת תרופות לריפוי הקטסטרופה . עד עכשיו תפקדת כיורשו של היצ'קוק . מה עושים ?
    סגור
  • 78.
    יהודי נאמן למדינה מצביע נתניהו..
    ישראל 25/02/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    8 7
    כל אופציה אחרת סכנה למדינתנו...
    סגור
  • 77.
    ביבי מסוכן למדינה ולאזרחי המדינה..הוא צריך לעוף.מבחינה
    חיים 25/02/2015 13:49
    הגב לתגובה זו
    10 6
    כלכלית הרס הרבה משפחות..50 אחוז מהמדינה היום עניים..עם שכר מנימום...
    סגור
  • צודק.
    אתה ממש 25/02/2015 16:59
    הגב לתגובה זו
    1 6
    6 מיליון נסעו לחו"ל בשנת 2014. 240 אלף מכוניות חדשות. 35 אלף מכוניות חדשות רק בחודש ינואר 2015. בתי קפה צצים כפטריות אחר הגשם, והם הומים כל היום. כלכלת ישראל בעשירייה השנייה בעולם. בתחומים רבים בטכנולוגיה ישראל מהמובילים בעולם. התמ"ג קרוב ל-40 אלף דולר. אץה צודק. חצי עניים. מעניין כיצד חצי אחד יכול לעשות כל--כך הרבה. מציע כי תתבייש יחד עם מוכרי הנתונים העלובים.
    סגור
  • 76.
    שאלוהים יעזור לנו
    לא חשוב שמות 25/02/2015 13:21
    הגב לתגובה זו
    12 1
    במדינה הזאת יש מאסה קריטית של אידיוטים שעד שהם לא יתפכחו פשוט אי אפשר יהיה להגיע לשום מקום.
    סגור
  • 75.
    השמאל ,שפוט של אמריקאים ,הביא עלינו מלחמת יום כיפור 2
    בא 25/02/2015 13:20
    הגב לתגובה זו
    8 6
    הכוונה לפיגועים שבאו עם הסכמי אוסלו המפוארים ,ההסכמים יצגו את האינטרסים של הדמוקרטים האמריקאים , בפיגועים נירצחו אלפי אזרחים וניפצעו יותר .
    סגור
  • שפוט של הדמוקרטים האמריקאים .שלא תבינו לא נכון . (ל"ת)
    בא 25/02/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 74.
    שאלה לביבי ,היית רוצה שילדיך יגורו בשכירות לא מוגנת כמו
    בא 25/02/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    4 5
    בישראל , ואני בכלל בצד שלך .לבנות מסילות רכבת וכבישים זה פחות חשוב מדיור .אתה מנותק מהמנטליות בישראל .כאן רוצים לקנות דירה .
    סגור
  • 73.
    להעלות משנתא יש לזה מחירים אחרים (ל"ת)
    חוכמולוג 25/02/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • משכנתא זה יחיד לא רבים
    רון 25/02/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אתה חלק מהרוב האהבל שחושב שלעולם חוסן
    סגור
  • 72.
    56% מרוכשי דירה ראשונה קנו להשקעה ולא כדי לגור
    ע"פ השמאי יצחק לוי 25/02/2015 13:09
    הגב לתגובה זו
    5 1
    וזאת במטרה שיהיה להם איזשהו נכס, אפילו קטן, כך שלא יפספסו את רכבת מחירי הנדל"ן הדוהרת. מצטמצמים: הצעירים קונים דירות 2 חד' בלבד סקר חדש מצביע על שינויים בדפוסי הדיור של הזוגות הצעירים - רוכשים דירות 2 חדרים, בהשוואה לדירות 4 חדרים שרכשו מאמצע שנות ה-90. לוי יצחק, שביצע את הסקר, מסביר: יותר מ-56% מהרוכשים קנו את הדירות הללו להשקעה - הם זקוקים לתעודת ביטוח כדי לצאת מהמירוץ אחר הדירה
    סגור
  • הנתונים מכל הכיוונים צועקים "יש פה בועה" ! (ל"ת)
    הראשון לזהות 25/02/2015 15:05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 71.
    היהודי אשם!!!! (ל"ת)
    מפלגת עבודה בעיניים 25/02/2015 12:48
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 70.
    יא חביבי ולא למלאימי הגז
    ביבי רק ביבי 25/02/2015 12:42
    הגב לתגובה זו
    1 1
    נגד לויתן גז
    סגור
  • 69.
    השמאל והערבים נגד המדינה...
    נפתלי 25/02/2015 12:40
    הגב לתגובה זו
    10 3
    השמאל והערבים יתאחדו לפגוע בקיומה של המדינה...ראו יהודים הוזהרתם...
    סגור
  • 68.
    המחנה הציני
    לל 25/02/2015 12:38
    הגב לתגובה זו
    6 0
    4חברי כנסת אנטי ציוניים כאלה שהצביעו חדש פרופ יונה ציוני???
    סגור
  • 67.
    השמאל ישמיד את המדינה....
    זאב הרצל 25/02/2015 12:38
    הגב לתגובה זו
    6 1
    השמאל מסוכן לקיומה של המדינה..
    סגור
  • 66.
    תזהרו מפלגת העבודה
    לכל משקיעי הגז 25/02/2015 12:36
    הגב לתגובה זו
    4 3
    יחימוביץ. אחרונה תלאים את מאגרי הגז שימו פתק בעד פיתוח לויתן זכרו
    סגור
  • 65.
    מי שגבר אמיתי מצביע לימין..נקודה
    שמאלנים נמאסתם 25/02/2015 12:35
    הגב לתגובה זו
    7 8
    אחד והיחיד נתניהו...
    סגור
  • 64.
    הליכוד בפאניקה
    יצחק 25/02/2015 12:34
    הגב לתגובה זו
    9 5
    תראו את כל הטוקבקים בתשלום כאן. הליכוד לא עשה כלום בתחום הדיור ונטש את השכבות החלשות. אך יש בישראל הרבה מאזוכיסטים שימשיכו להצביע עבור נתניהו כדי להמשיך ולקבל כספים כטוקבקיסטים בתשלום.
    סגור
  • 63.
    עם ישראל חי מצביע נתניהו...
    יהודים אמתיים 25/02/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
    6 5
    רק גבר מצביע לימין..נקודה
    סגור
  • 62.
    מקצוען למאמר מקצועי
    לביזפורטל תביאו 25/02/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ולא פוליטיקאי בגרוש שבא למכור ר אזנו
    סגור
  • 61.
    בא לי להקיא מהשמאל בישראל..
    אוהב תמדינה 25/02/2015 12:30
    הגב לתגובה זו
    9 3
    כמה עלובי נפש הם פחדנים ואנשים קטנים ונמושות..איכסה עליכם שמאלנים אשכנזים לבנים עם נמשים אדומים..בהההה רק כסף ועוד כסף מעניין אותכם.את התחת אתם מוכנים לתת בשביל כסף..
    סגור
  • 60.
    מצויין תראו אירופה
    כאשר המצב הכלכלי מצו 25/02/2015 12:29
    הגב לתגובה זו
    2 0
    תראו מס מכוניות על הכביש התקשורת שקרנית כולל הפרופסור עאלק פרופסור של גרוש הריבית האפסית גורמת לקניות נכסים מניבים מעל הריבית זוהי הנקודה מי נתן פרופסורה לאדם הזה?
    סגור
  • 59.
    בליכוד אבל הפעם אניאני מתגייס בעוצמה
    מעולם לא תמכתי בליכו 25/02/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אעשה כל יכותי החוקית למנוע מהמחנה הציני בתעמולה הנבזית להשוות אותי כאדם חובש כיפה עם הרוצח המנוול יגאל עמיר כאשר אתה לוקח את בנט ולידו הרוצח הנזבה יגאל עמיר סימנו כל חובש כיפה עם הנבל הרוצח יגאל עמיר הפעם אתגייס בכל כוחי נגד המחנה המקרא המחנה הציוני עאלק ציוני
    סגור
  • שאלה לטוקבקיסטים בתשלום ,אתם גרים בשכירות לא מוגנת
    בא 25/02/2015 13:11
    הגב לתגובה זו
    2 4
    כמו בישראל .
    סגור
  • 58.
    של דבריו,
    אך המשמעות 25/02/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 1
    כי התערבות ממשלתית משמעה משבר כלכלי, שיעלה הרבה מאד כסף, כדבריו. "האשמה" העיקרית היא כי לציבור של הרבה כסף פנוי, ומאז 2008, הכסף הלך כולו לרכישת דירות. היצע מול ביקוש, התוצאה: עליית מחירים עצומה. לכן, יש למסות את בעלי הדירות להשקעה, יש לשלם מס על כל שקל בהשכרת דירות, שלא כמו היום, ואז "המשקיעים" ישחררו הרבה דירות, ואז גם המחירים יירדו.
    סגור
  • 57.
    ממשלה והעומד בראשה פח אשפה (ל"ת)
    החייט 25/02/2015 12:22
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור
  • ואתה
    נכון 25/02/2015 14:04
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סתם זבל. נמצא מתאם נהדר.
    סגור
  • אתה ואביב גפן פח אשפה
    ישראלי 25/02/2015 13:52
    הגב לתגובה זו
    4 3
    ירדת מהפסים שמאלן קטן ועלוב...
    סגור
  • הוא לא פח אשפה ,יש לו המון הישגים ,זה לא שחור לבן .אני
    בא 25/02/2015 13:15
    הגב לתגובה זו
    3 2
    ניזכר בהסכמי אוסלו המפוארים והפיגועים ,מלחמת יום כיפור 2 ,בפיגועים נירצחו אלפי אזרחים וניפצעו יותר ,בגלל השמאל שהיה שפוט של אמריקאים .שוב .
    סגור
  • 56.
    בהכול אשם נתניהו? איך לפיד יוצא מזה חלק? (ל"ת)
    הלהום תקשורתי על נתנ 25/02/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    10 0
    סגור
  • 55.
    ציטט נכון
    אם המראיין 25/02/2015 12:19
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כי אז המרואיין הוא מהפכן ואנרכיסט, האומר דבר והיפוכו. הנכון הוא, כדבריו, כי כמות הדירות בידי משקיעים היא עצומה וללא תקדים, וזו הבעיה האמיתית. נכונה האשמת בנק ישראל, אך זה צעד מחושב, הנתון לויכוח כלכלני. נכון שיש אשמה גם במינהל מקרדעי ישראל, אך הביקוש הוא הקובע את המחירים. המשך...
    סגור
  • 54.
    איך יפלשו לבתים אם יש מחסור בבתים ??? (ל"ת)
    אחד 25/02/2015 12:16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    סגור
  • 53.
    לא יהיה סאבפריים בישראל, פשוט כי הלווים מחוייבים
    אלי 25/02/2015 12:14
    הגב לתגובה זו
    6 3
    למשכנתא עד השקל האחרון גם אם יחזירו את הדירה לבנק. בארה"ב אם מסרת את מפתחות הדירה לבנק נמחק לך כל חוב המשכנתא ואכן היו מסות של מחזירי דירות שניקנו ב 100% מימון והבנקים לא הצליחו למכור במחירים סבירים.
    סגור
  • 52.
    מדוע אינכם מצטטים כל בוקר את עזמי בישארה גם???????? (ל"ת)
    נורה 25/02/2015 12:12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 51.
    הכלכליים מצויינים
    כאשר נתוני המקרו כלכ 25/02/2015 12:08
    הגב לתגובה זו
    9 7
    עודפים בתקציב עודפים במאזן התשלומים דירוג גבוה תשאלו את כלכלן בנק הפועלים מחירי הנכסים הן פיננסיים ראה בורסה והן ראליים גבוהים כאשר הריבית אפסית מחירי הנכסים הללו ביחד עם נתוני מקרו מצויינים הנכסם גבוהים הפרופסור מתעסק בפוליטיקה רק פולייקה לנגח ממשלה באדיבות v15 שממונן עי גורמי עלומי שם בארהב התרומות משם מי זה v15?? כנסו לאננטרנט בגוגל
    סגור
  • 50.
    במערך ה"ציוני" קוטלים תגובות בעד נתניהו ראו מס' 5...
    גדי 25/02/2015 12:02
    הגב לתגובה זו
    10 4
    דברים שמוסברים בצורה פשוטה ומובנת כנגד עמדתכם זוכים לתגובה שלילית כבר ראינו התארגנותכם בערוץ 10, אבל לא יעדור לכם נתניהו יהיה ראש הממשלה גם בממשלה הקרובה!
    סגור
  • 49.
    במערך ה"ציוני" קוטלים תגובות בעד נתניהו ראו מס' 5...
    גדי 25/02/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    8 3
    דברים שמוסברים בצורה פשוטה ומובנת כנגד עמדתכם זוכים לתגובה שלילית כבר ראינו התארגנותכם בערוץ 10, אבל לא יעדור לכם נתניהו יהיה ראש הממשלה גם בממשלה הקרובה!
    סגור
  • 48.
    אמרו את זה קודם ולא עזר. יש להם הרבה כוח . (ל"ת)
    אמרו 25/02/2015 11:58
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 47.
    כשאני רואה את ביבי בא לי להקיא את הנשמה (ל"ת)
    בחילה 25/02/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    13 12
    סגור
  • היה קורה
    מעניין מה 25/02/2015 12:23
    הגב לתגובה זו
    3 2
    אם היו רואים אותך...
    סגור
  • אומר לך מדוע זה לא משנה
    אחד האדם 25/02/2015 13:13
    הגב לתגובה זו
    2 4
    מס' 47 טוען שיקיא את נשמתו לו יראה את הביבי. ההבדל בינו לבין הביבי שראש הממשלה נושא במשרה ממשלתית וחי על חשבון משלם המיסים. לכן: ממש לא משנה אם מס' 47 הוא אדם דוחה או לא. הוא אדם פרטי כמוני וכמוך. ובאשר לביבי ולבובה: הם דוחים גם אותי ברמות על.....
    סגור
  • בדיוק
    ולזאת 25/02/2015 14:09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    התכוונתי. בא לו בחילה ולהקיא. ואולי לי בא בחילה ולהקיא ממנו. הפוסל במומו פוסל. זה שראש הממשלה הוא איש ציבור אין משמעו שכל ארחי פרחי יקיא עליו. אגב, ניתן לפתור את בעיות הבחילה במתן תרופות. יש מאד מוצלחות. ואולי, הוא גם יחשוב: בחילה והקאה שלו, יכולים להביא בחילה והקאה של אחרים מהמועמד שהוא מציע.
    סגור
  • מעניין מה אתה מרויח מביבי. אולי פנסיה שמנה? ביבי
    ל ולזאת 25/02/2015 15:19
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא טוב לעם הוא הורס כל דבר ועדת בכר הרסה את החיסכון הוא גם עמד מאחורי שישנסקי ושם שר אוצר כושל. ידע על המנהרות ולא עשה כלום הוא מרדים את העם עד שזה מתפוצץ. ביבי לא מנהיג אין לו חזון הוא רק עוסק בשימור השלטון שלו. מתאים לו . עוד יכתבו עליו ספר ביביהו המנהיג מקופסת השימורים. וכבר לא ברור מהי משנתו הכלכלית. אז אין הבדל בינו לבין המחנה הציוני. לכן צריך להעיף אותו כי הוא כבר התבסס ושולח זרועות לכל מקום עוסק בלעשות לעם שטיפת מוח בעזרת העיתון חינם ישראל היום. אבל אתה כנראה מרויח משהו משלטונו. וכן מותר לנו להקיא ממנו ולהחליפו אנחנו לא בשלטון מלוכני. וחוץ מזה ראש הממשלה זאת אשתו ההזויה שרה נהנתיהו. שמכינה את בנה אבנר שדומה לה כנראה לא רק במראה אלא באופי
    סגור
  • 46.
    על העם לנקום במפלגת הרשע! למחוק את הליכוד!
    ירושלמי 25/02/2015 11:53
    הגב לתגובה זו
    19 13
    על עשור של עושק, על שיעבוד האזרחים למשכנתאות מפלצתיות, על זה שהאזרחים חוסכים אוכל מפי ילדיהם, או שלא מביאים בכלל ילדים בגלל יוקר המחיה - והזוג הנורא הזה ממשיך לרמוס ולעשוק את קופת המדינה כאילו זו קופתו הפרטית! יש להסיר את החרפה הנקראת ליכוד מהמערכת הפוליטית! הלאה מפלגת הרשע! הלאה הליכוד! נקמת הדור הצעיר!
    סגור
  • את האמת אי אפשר לעוות, מצב הכלכלה מצויין, נתניהו יזכה (ל"ת)
    חיפאי 25/02/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    4 2
    סגור
  • לבין הרשות
    המרחק בינך 25/02/2015 12:25
    הגב לתגובה זו
    5 2
    הפלסטינית הוא קטן, ירושלמי עלוב. אתה לבטח שם עליך חולצה של המרצח הנורא, צ'ה גווארה, כשאתה צופה במשחקי הפועל ירושלים. אש אפשר לארגן לך הסעה לקובה המשגשגת...
    סגור
  • 45.
    יש דילר כול כול היום רק מנפח בלי חשבון אפו כול הפקחים
    אבי 25/02/2015 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חייב בדיקה מה קורה בבורסה שכול הזמן רק מנפחים אותה זה כבר לא בועה זה הרצאת הבורסה
    סגור
  • 44.
    הגיעה אונית אם בלונים לנפח עוד את הבורסה (ל"ת)
    אבי 25/02/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 43.
    המחלקה להבהלת העם עובדת שעות נוספות?.. (ל"ת)
    מנחם 25/02/2015 11:48
    הגב לתגובה זו
    5 2
    סגור
  • 42.
    חבורת v15 אינם מתביישים
    התקשורת ששקרנית 25/02/2015 11:46
    הגב לתגובה זו
    11 9
    מקבלים כספים עלומי שם מארהב ומנהלים תעמולה תעמולה ארסית שלא הית דוגמתא מכוערת תמונה של הרוצח יגאל עמיר עם בנט בושה זוה הזבל מבית היוצר של בוזי וציפורע
    סגור
  • "תעמולה ארסית"?
    אחד האדם 25/02/2015 13:16
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ומה עם הסרט של דאע"ש שהם פונים שמאלה ע"מ לרצוח יהודים?? לבטח זה נראה לך לגיטימי ואף שובב,לא ?
    סגור
  • הסכת וקרא
    אחד האדם 25/02/2015 14:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם זו חבורה העובדת לפרנסתה - אין לי בעיה. כל פרנסה טובה. אך הם גם צריכים לדעת את המקורות וההנעות של הארגון, ובעיקר, אם מטרותיו קיום מדינת היהודים. לא זה, לצערי, המצב, עם אלה המפעילים אותם תחת שמות מגוונים. אנא בדוק את המקורות, וןאני בטוח כי תפסיק להגן על הארגון ודומיו. .
    סגור
  • 41.
    לא חסרות דירות!!! יש הרבה דירות ישנות ריקות.
    בן אהרון 25/02/2015 11:43
    הגב לתגובה זו
    11 6
    יש מרכזי ערים שבמצב של נטישה חוץ מתל אביב. רק הבעיה שכולם רוצים לקנות דירות חדשות וכאן הבעיה.
    סגור
  • מדיניות של ממשלה צריכה להיות תואמת למנטליות ,ישראלים
    בא 25/02/2015 12:08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    קונים דירה .
    סגור
  • 40.
    לפיד או בוזי אפס גמור כאשר היה שר
    אנני אצביע לליצן לםי 25/02/2015 11:41
    הגב לתגובה זו
    8 15
    רק ביבי יא חביב י
    סגור
  • 39.
    איך יוצאים מזה ?
    שי 25/02/2015 11:34
    הגב לתגובה זו
    1 2
    א"כ תוריד ראשים .
    סגור
  • 38.
    רק כשלפיד הצטרף לממשלה של ביבי
    אחת שמבינה א 25/02/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    23 14
    הוא העיר את ביבי משנתו והעלה את נושא הדיור על סדר היום. תבינו דבר אחד שביבי לא עשה כלום בנושא החשוב הזה בכל הקדנציה שלו ולא רק בנושא הזה בכל התחומים. אסור לתת לאיש הזה להמשיך לנהל את המדינה הזאת, אל תפחדו משינויים, הצביעו לפיד או בוזי.
    סגור
  • לפיד רק גרם נזקים ולא העיר אף אחד . תוכנית 0 = 0
    לפיד הטיפש העקשן 25/02/2015 15:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מתאימה למציעים טיפשים כמוהו.
    סגור
  • לחלוטין.
    את צודקת 25/02/2015 12:32
    הגב לתגובה זו
    2 1
    ביבי הוא נהנתן (פרס גרוע ממנו בהרבה) וקמצן. נכון יש בו תכונות מרגיזות ומקוממות. אך לעומת הגמדים מסביבו, שיביאו אסונות נוראיים לבטח מבחינה ביטחונית, ואין להם כל פתרונות כלכליים-חברתיים, הוא לצערי העמוק, ממש עילוי. זכרי תמיד. מדינה זה לא תחתונים שמחליפים, ולא צעצוע שזורקים, והשאלה היא תמיד מה יש בסביבה, ומי יכול לעשות זאת טוב יותר. זו ההגדרה טוב יותר.
    סגור
  • עשה דבר אחד טוב בשנות שלטונו שפיטר את לפיד.
    ביבי 25/02/2015 15:26
    הגב לתגובה זו
    1 2
    רק טיפשים מצביעים לאפס הזה. הוא טיפש ברמות וגרם נזקים להרבה אנשים במדינה וגרם למדינה הפסדים. הוא פגע הכי הרבה במעמד הביניים עם העלאת המעמ וקיצוץ קיצבאות הילדים רק אפסים מצביעים לאפס
    סגור
  • לפיד רק דיבר, ולא עשה כלום!!! יהיר נדבק למע"מ 0, למרות
    צחי 25/02/2015 11:49
    הגב לתגובה זו
    9 8
    שכל הכלכלנים והמומחים אמרו שדבר רק ייקר את מחירי הדירות. הפתרון היחיד לשווק 200,000 יח"ד!!!
    סגור
  • קשקוש מוחלט!! אורי אריאל בעט את הדיור כלפי מעלה (ל"ת)
    מירב 25/02/2015 11:33
    הגב לתגובה זו
    6 6
    סגור
  • 37.
    הריבית בעולם תישאר נמוכה לאורך שנים רבו-כדי לתמוך בבנקי
    כותבי תרחישים 25/02/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הבנקאים ביצעו את ההונאה הגדולה בהיסטוריה- להצילם -הורידו ריבית+הגדלה/הדפסה/הרחבה- ויצרו פער גדול בין ריבית זכות (0 ואולי גם שלילי) =כדי ליצור רווחים לבנקים= כדי שיהיה לבנקים עודפי רווחים כשיגיע המפולת, -המפולת שהיתה ב2009 (עלוו התרענו מזה עשור) גרמה למימשל להציל 2 בנקים גדולים מתוך 6 ומאות בנקים קטנים נפלו, נפילת בנקים נוספת תפיל את המערכת,ולכן יש הרחבה א- כדי להרויח זמן ב- לגרום לבנקים ,שעסקו בהונאה, להגדיל רווחים ג- כדי שהמפולת לא תיוחס למימשלים הנוכחיים- אחרת יהיה כעוס אדיר- יותר מאשר מהפכת אוקטובר ברוסיה ראו קראתם
    סגור
  • 36.
    ביבי
    דור 25/02/2015 11:22
    הגב לתגובה זו
    9 8
    תמשיכו לבחור ביבי נראה לאן נגיע
    סגור
  • אני מפחד מה"שמאל" פחד מוות. בכלכלה, בבטחון, בכל תחום.
    יהודי 25/02/2015 12:04
    הגב לתגובה זו
    7 7
    "מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו" נכתב על ה"שמאל"
    סגור
  • אז תצביע למרכז - לפיד או כחלון. (ל"ת)
    אמיר 25/02/2015 13:01
    הגב לתגובה זו
    0 3
    סגור
  • אתה צודק
    אמיר 25/02/2015 14:17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    אך אתה גם צריך לשאול: מי יהיה ראש ממשלה. כחלון לא מתקרב. לפיד ראש ממשלה?!!??!. נו באמת... זו הבעיה. אין חלופות, לצערי. ו"בובה" וההיא הרבה יותר גרועים. בסוף, הביטחון הוא הקובע.
    סגור
  • זו בדיוק הבעיה
    אכן יהודי 25/02/2015 12:37
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אך האנשים הטובים, ורובם כאלה, אינם מבינים כי לא מדובר בצעצועים להחלפה, ולא מבינים כי ישראל עברה מספיק עם אוסלו ועם ההינתקות. השמאל חולה ומסוכן, והיום המחנה (הלא) ציוני הוא המסוכן מכולם, ובו 6 אנטי-ציונים במקומות ריאליים.
    סגור
  • 35.
    הציבור לא חירש ועיוור יצביע נתניהו
    דעה 25/02/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
    12 14
    הציבור מאס מהתקשורת השמאלנית שמסקרת כל שעה את ביבי בצורה שלילית ומעוותת...
    סגור
  • הציבור כן חירש ועוור ולכן יצביע לביביהו ולבובה (ל"ת)
    אחד האדם 25/02/2015 13:17
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 34.
    ביבי הציבור יותר מדי כסף כל בבורסה הבלון מנפח יותר מדי (ל"ת)
    דוד 25/02/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
    1 4
    סגור
  • 33.
    הדירות להשקעה הלכו להשכרה!!! לא נשארו ריקות!!!
    בן אהרון 25/02/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
    5 4
    המשקיעים לא אוכלים את הדירות: הכל הולך להשכרה וזה עוזר לשני מיליון ישראלים שחלק גדול מהם אינו יכול לרכוש דירה גם במחיר של 500,000 ש״ח (מחיר דירה לא חדשה בחיפה) דירה זה לא מוצר צריכה בסיסי!!! מגורים זה מוצר צריכה בסיסי!!! מי שאין לו חיסכונות והון עצמי, שיגור בשכירות וזה פיתרון כלכלי מצויין ונכון!!! אם היו מעודדים השקעה בדירות, השכירות היתה יורדת, גם מחירי הדירות היו יורדים כי המשקיעים היו קונים עוד דירות והקבלנים היו בונים יותר והכל היה נראה הרבה יותר טוב מכל כיוון. עכשיו לצעירים אין כסף, את המשקיעים הרחיקו מהשוק והקבלנים צמצמו את הבנייה. ונשארנו רק עם ססמאות ריקות מתוכן. יותר מכך, אף אחד לא גר ברחוב, לכולם יש מקום לגור רק הבעיה שמעדיפים דירות חדשות ומודרניות על פני משומשות שיש מקומות שהן נשארות ריקות, ואם אפשר לקנות אז עדיף. רק בתל אביב מוכנים לגור בכל מצב.
    סגור
  • כנראה לא ביקרת בגבעתיים הרבה זמן
    דניאל 26/02/2015 15:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי הדירות שם ממש לא במצב טוב יותר מאשר בתל אביב וכך גם ברמת גן.
    סגור
  • זה לא רק הליכוד זה גם קרטל הקבלנים ולהם לחזירות שלהם יש
    גג 25/02/2015 13:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הרבה אחריות למצב הקטסטרופה מעל 300 חודשי עבודה של שכר חיציוני לא יאמן. בתחום הבניה רובם סינים וקצת ערבים החזירות באה מהישראלים שהם היזמיים צריך להביא כמה חברות בניה מסין שיבנו באיזורי ביקוש ולהכניס תחרות לקרטל הבניה הארור והחזירי שהקימו עלינו בעלי המרסדסים ,אם נשאיר להם לחזירים האלה את המפתח שלא נתפלא שהם יעלו לנו מחיר של בניה רוויה אפילו ל10 מיליון לדירה אין להם גבולות לכלום מצידם שכולם נמות מרעב ומחובות לבנקים.
    סגור
  • שאלה לבן אהרון ,אתה גר בשכירות ,היית רוצה שילדיך יגורו
    בא 25/02/2015 13:07
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בשכירות לא מוגנת כמו בישראל .
    סגור
  • אני בפרוש אמליץ לילדי רק שכירות!!!
    בן אהרון 25/02/2015 15:41
    הגב לתגובה זו
    3 1
    המחירים והמשכנתאות זו התאבדות כלכלית. רק מי שיש לו כסף לקנות דירה בלי משכנתה שיקנה דירה. כל היתר רק לשכור. זה הרבה יותר זול והרבה יותר נכון מבחינה כלכלית. דירה זו השקעה למי שיש כסף להשקיע!!! רק למי שיש כסף להשקיע בלי משכנתא!!!!
    סגור
  • 32.
    יהודים נאמנים למדינה מצבעים נתניהו
    יהודי חכם 25/02/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    11 20
    רק ליכוד גדול יכול...
    סגור
  • טיפש - רק ליכוד גדול יכול להשתין עליך ולגחך (ל"ת)
    אריק 25/02/2015 12:00
    הגב לתגובה זו
    5 10
    סגור
  • רק
    טיפש 25/02/2015 11:37
    הגב לתגובה זו
    9 10
    ליכוד יכול להמשיך לדפוק טמבלים כמוך
    סגור
  • תעזוב אותו מצא אחלה עבודה
    יעקב 25/02/2015 12:08
    הגב לתגובה זו
    4 3
    לכתוב טוקבקים זה עבודה מצוינת
    סגור
  • שמאלנים עלובים אין לכם כסף...
    אוהב תמדינה 25/02/2015 12:26
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לקנות דירה בתל אביב 4 מליון שקל אז אתם רוצים שביבי ייממן אותכם..בטח אתם חברים של אביב גפן...
    סגור
  • שמאלנים עלובים וקטנים..
    יהודי אמיתי 25/02/2015 12:20
    הגב לתגובה זו
    3 0
    לא יעזור לכם כלום ביבי ראש הממשלה הבא...תתפוצצו...
    סגור
  • 31.
    בזכות נתניהו כלכלת ישראל חזקה. אנחנו עם נתניהו. נקודה.
    ישראלי 25/02/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    10 18
    לאורך כל ההסטוריה מקום המדינה, כשהשמאל בשלטון הכלכלה נהרסת. ואז הימין עולה לשלטון וצריך לתקן את כל קילקולי השמאל. השמאל ירד מהשלטון רק בגלל הרס הכלכלה בזמנו. לא לשכוח זאת. לכן העם עם נתניהו. נקודה.
    סגור
  • 30.
    חשבו מה קרה מה יקרה והחליטו הפעם יש עניין בלחיצת הכפתור
    ביגלה התאידנו.מה אין 25/02/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כמה נקודות לדעת לפני הבחירות על השמאל .נתחיל ממפאי גולדה הפקריה את גיוס המילואים ביום כיפורים וחוסר הנסיון עלה לנו ב4000ילדים כמה חבל.הלאה רבין לא צפה את האביב הערבי וטעה בגדול כי אחרת הינו כעט בלי חצי מדינה באביב הערבי.כשהסורים טובלים רגליהם בשפת הכנרת וכנראה גם דאש איתם כשכדורים שורקים בטבריה רבתי.וכעט מגיע לנו עוד אחד בלי נסיון בכלל במקום ללכת לקונגרס ולנאום נגד אירן והאטום שמתגלגל לפתחינו הוא תוקף את ביבי בחוסר הבנה מוחלט. לי לא מובן מדוע הבית הלבן מונע מביבי לנאום ממה הוא מפחד אם הכול ההסכם בסדר אז ממה הם מפחדים מה לא נעים להם. כנראה שביבי לא טועה בקשר לרצונם.
    סגור
  • 29.
    המדינה תלויה על כירעי תרנגולת וביבי מספסר בדירות ,איך
    בא 25/02/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    5 9
    הסתדרנו לפני זה בלי מיסי נדלן .קצת נחת לזוגותצעירים ולהוריהם לא היה מזיק ביבי .למה ביבי למה ,היית לוקח את הבחירות בהליכה בלי בועת הנדלן ובלי יוקר מחיה .
    סגור
  • 28.
    אין אשם, יש אשמה והיא ,איך לא? שרה נתניהו! מה דעתכם? (ל"ת)
    דני 25/02/2015 11:18
    הגב לתגובה זו
    0 6
    סגור
  • 27.
    כך זה הולך מריצים את הבורסה עושים כסף כל קונים בתים
    דוד 25/02/2015 11:16
    הגב לתגובה זו
    2 4
    הבורסה כול הזמן רק עולה הציבור עושה כסף כל רץ לקנות בתים וכך זה הולך מתי הבורסה הגיעה ל1500 זה יותר מי 20 שנה הגיעה בבי הממחה מרצים את הבורסה כסף כל זרם ומישם לקנות בתים בקלות
    סגור
  • הבעיה האמיתית
    זו אכן 25/02/2015 12:41
    הגב לתגובה זו
    0 2
    שכולם מתעלמים ממנה. יש ליהודים הרבה כסף, שהלך לרכישת דירות. צריך לשחרר את הבעיה הזאת במיסוי גבוה. ואז ישתחררו המון דירות לשוק. היצע גדול = מחירים יורדים.
    סגור
  • 26.
    איך תקשורת שלמה
    advganonmg 25/02/2015 11:15
    הגב לתגובה זו
    11 7
    מתגייסת כדי לחסל בנאדם אחד. מערכה מסודרת. אין כאן אקראי. יש יד מממנת ומכוונת מאחורי תוכנית החיסול של ביבי ושרה. אני מצידי, כרגיל, מצביע למפלגה הכי ימנית קיצונית שיש באותו רגע נתון. במקרה הזה - הבית היהודי.
    סגור
  • 25.
    מס
    hgec 25/02/2015 11:13
    הגב לתגובה זו
    7 3
    מדוע בעלי דירה להשקעה לא משלם מס כמו משקיע בבורסה אולי כי לרב חברי הכנסת יש דירה שניה ושלישית להשקעה
    סגור
  • 24.
    ומצד שני
    advganonmg 25/02/2015 11:12
    הגב לתגובה זו
    3 1
    תעודת הסל שלי על מדד ת"א 15 עולה יפה. תודה ביבי.
    סגור
  • 23.
    דמגוגיה זולה ותעמולת בחירות לשמאל !!!!!
    שלומי 25/02/2015 11:10
    הגב לתגובה זו
    15 9
    אין ספק שחלק מהאשמה נופל על הממשלה. ואולם לתלות את כל האשמה על נתניהו זוהי דמגוגיה זולה, חוסר הבנה משווע כיצד עובדת כלכלה במאה העשרים ואחת, ובמיוחד כיצד מתנהל שוק הנדל"ן בארץ. אינני חסיד גדול של נתניהו, אבל אם בודקים את כמות הבירוקרטיה שהתגלתה כאשר ניסה להעביר רק את "רפורמת המרפסות" , אפשר להתחיל להבין גודל הבעיה בתחום הנדל"ן וכמה גורמים מעורבים בה (שלא לדבר על מספרם הרב של האינטרסנטים בתחום, שלא כולם מהצד הימני של המפה הפוליטית בישראל).
    סגור
  • 22.
    נתניהו ניסה לעשות רפורמה בתיכנון וזה לא עבר בועדות בכנס
    אלעד 25/02/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    11 7
    בועדות הכנסת
    סגור
  • נכון, בכל מה שביבי נגע - עבד בסוף (סופרטנקר....) (ל"ת)
    מושיקו 25/02/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    2 10
    סגור
  • 21.
    נתניהו
    שמואל 25/02/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    10 5
    לירן סהר מי אתה ? כמה שלמו לך כדי להקדים את דוח המבקר ? כמה שעות עובד הפרופסור שקבעו שכר 50000 ש״ח לחודש !!!
    סגור
  • 20.
    הכל שטויות אין אף אחד שיכול לעשות יותר ממה
    יצח 25/02/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    10 9
    שנעשה זה הכל כוחות השוק והריבית הנמוכה. המחיריםלא ירדו משמעותית יש גידול טבעי מהגדולים בעולם ויש צורך בהרבה דירות. ובכלל למה כולם צריכים לגור במרכז. עכשו עם כל מערכות הכבישים והרכבות אפשר לגור רחוק מהמרכז ולהגיע מהר ברכבות המדינה פה פיצפונת.
    סגור
  • 19.
    לפרפ=מחסור הדיור מכוון=ההפגנות יגיעו!!! בועה?
    כותבי תרחישים 25/02/2015 11:08
    הגב לתגובה זו
    5 2
    לפ ערן הנכבד: יש מחסור=יש מחסור של כ40000 דרות= המחסור בהוראה בתיאום ובנימוק התיאום של " אל תגיד נגיד " שרצה בנגידות באירופה,- ההוראה והנימוק של השק-רם : הנימוק : דאגה לעמידות הבנקים!! ההוראה : בשנת 2011 התחלות הבניה היו 46800 דירות בשנת 2012 " בניה ירדו ל 43400 " וזאת בעקב ההוראה ההזויה = להקטין הבניה ולגרום למחסור = לגרום לבלימת המפולת= במילים אחרות , מחזיקים את הדור הצעיר כבשר לתותחים אותה כמות מוקטנת בבניה ,40500-44000, המשיכה להתקיים לתיזכורת אריק שרון זל בנב בשנים 1997-8 80000 דירות בכל שנה (שמונים ויותר) גם עייר היה מבין את גודל ההונאה זה פגיעה בדור ובתלכיד הלאומי זאת אנו כותבים מזה שנים, זה מחייב וועדת חקירה ח כ מסויים דרש לפני חודש לחקור את השק-רם בועה ? אנחנו רואים הונאה של מחסור מכוון
    סגור
  • 18.
    המצב הטוב ביותר בארץ
    גאון 25/02/2015 11:07
    הגב לתגובה זו
    11 8
    ריבית אפסית. כאשר היתה אינפלציה וריבית 6 אחוז בכיתם. כל אחד יכול להגיד שלבן זה שחור. אבל האמת תצא לאור. מדדי הבורסה בשיא. מסעדות ובתי מלון מלאים . לכו לראות. אתם עוד תגעגעו למצב הזה. אם השמאל יעלה המעוף צונח ל 500 . יעלו מסים יקרעו אותם ואז תוך ארבעה חודשים תגידו איפה הדיור אנחנו סובלים ביבי כבר היה עדיף. זה מה שיהיה. לכן רק ביבי.
    סגור
  • גאון ,כבר קנית דירה לילד . (ל"ת)
    בא 25/02/2015 11:19
    הגב לתגובה זו
    6 14
    סגור
  • 17.
    ומה עם כבוד השר אורי אריאל?
    לירן 25/02/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    12 6
    הדפוק ההזוי הזה מאיפה הביאו אותו איך נתנו לו להיות שר? מפנה תקציבים רק להתנחלויות לא מעניין אותו משבר הדיור.. זה ויור ועדת הכספים ניסן שלומינסאמו חוגגים על חשבון הציבור.. אמן שיעוף קיבינימט הוא בנט וביבי!
    סגור
  • 16.
    זה שהמדינה מרוויחה המון מדירות יקרות זה ברור
    גל 25/02/2015 11:03
    הגב לתגובה זו
    7 4
    אני לא זוכר מי בעבר מראשי ממשלה הוריד מחירים ובאף מקום כמו כאן לא חיים על חשבון האחרים הכוונה לחרדים הם פשוט חיים על חשבון החילונים .משלמים לאברך משכורות כל חודש בונים להם דירות ויוצאי צבא למשל לא מקבלים כלום
    סגור
  • 15.
    אירן אירן אירן...חזבאללה אירן אירן ......
    ביבי 25/02/2015 11:00
    הגב לתגובה זו
    13 7
    מה שהכי מדהים שגם בנושא האירני ביבי נכשל ובענק. הוא פשוט הרס בכל מקום שהוא נגע - והעם ???? ממשיך בטיפשותו להצביע עבורו. כמה עצוב לכולנו
    סגור
  • תגובה שטחית ואמפולסיבית, נתניהו לא תקף אירן כי התנגדתם! (ל"ת)
    פסיכיאטור 25/02/2015 12:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 14.
    העם מצביע ביבי...
    ירון 25/02/2015 10:59
    הגב לתגובה זו
    12 14
    הכי מתאים נקודה...
    סגור
  • הכי
    טמבל 25/02/2015 14:58
    הגב לתגובה זו
    0 1
    מתאים לז..ן אותך בתחת .נקודה
    סגור
  • 13.
    כאשר יש חזירים
    מסתכל למלמעלה 25/02/2015 10:59
    הגב לתגובה זו
    12 3
    הם אוכלים מכל חלקה טובה - גם אם זה נוגד את האינטרסים של האחרים, בסוף הם משמינים - ומתים, ממחלת השמנת יתר - וכאילו לא היו... ואז הכל חוזר לקדמותו... שנים צריך כדי לתקן טעויות של בעל הבית... מתי יגיעו הימים שאנשים יסתכלו על האחר בכבוד והערכה ?
    סגור
  • 12.
    אוהבים את המדינה מצביעים נתניהו..
    רוב הציבור 25/02/2015 10:58
    הגב לתגובה זו
    14 27
    הכל נתניהו אשם...נמאסתם כבר שמאלנים קטנים ועלובים...
    סגור
  • מצוקת הדיור
    דל 25/02/2015 11:06
    הגב לתגובה זו
    10 8
    לו לליכוד היו לפחות 35 מנדטים היום לא היינו במצב הזה. על כן יש לתת כוח לליכוד כי רק הוא יכול
    סגור
  • 11.
    אוהבים את המדינה מצביעים נתניהו..
    רוב הציבור 25/02/2015 10:58
    הגב לתגובה זו
    13 27
    הכל נתניהו אשם...נמאסתם כבר שמאלנים קטנים ועלובים...
    סגור
  • 10.
    פרופסורים הם רק ידענים. אפילו טיפה לא יכמים (ל"ת)
    תומר 25/02/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    4 10
    סגור
  • 9.
    צודק בכל מילה הבעיה שאף אחד לא מקשיב לו (ל"ת)
    שאפיק 25/02/2015 10:54
    הגב לתגובה זו
    15 8
    סגור
  • 8.
    אחרי נתניהו באש ובמים
    מעריץ של ביבי 25/02/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    10 17
    לא יעזור לכם כלום ביום שנתניהו לא יהיה ראש ממשלה אנחנו נבכה אבל יהיה מאוחר מדי!!!!!!רק נתניהו לראשות הממשלהרק נתניהו יכולרק לביבי אכפת באמת
    סגור
  • 7.
    מזל שיש משקיעים
    צפוני 25/02/2015 10:53
    הגב לתגובה זו
    5 12
    ללא משקיעים לא היו מספיק דירות להשכרה ואז מחיר השכירות היה בשמים ואז מה היו אומרים? רק דירות רפאים פוגעות במשק, כול דירה שגרים בה, בעל בית או שוכר תורמת לשוק נורמלי.
    סגור
  • כל צעיר שנכנס לדירה מקבלן, מפנה דירה להשכרה בחזרה לשוק (ל"ת)
    רפי 25/02/2015 13:10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    האשכנזים מסדרים להוריהם בוכטות כזה בקלות
    עמרם נפתלי 25/02/2015 10:51
    הגב לתגובה זו
    8 7
    הפער נובע אחרי מחקר עמוק של שנים הוא כך.יוצא שוה שהגיעו בשנות ה50 בלי ילדים כמעט (הריי עסקו בחטיפות אז)קבלו כ15אלף שקלים לזוג עם ילד יחיד.לרווחתם הקשה אי אפשר היה לחיות כך מהכנסה זוגית ורק מישלומים ורנטות הגדיל הפרופסור לפיד להוסיף להם כספים מתנות ופטורים כשלקח ובטל מילדים רעבים וכן הוסיף להם זה מדויק להפליא. הנה לכם הפער ובנוסף 600אלף ילדים רעבים בהצלחה ליושבי האחוזות ורווחתם כול העסק הזה עלה לילדים הרעבים מאז כחצי טריליון שקלים אבל מי ייתן לך מספרים מדויקים הכול זה בחוק הסתרים
    סגור
  • נכון אני ידעתי הם חושבים סלח שבאתי חי כעט
    אפרים אמסלם 25/02/2015 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 1
    למה אני מאמין לכול מילה שכתוב?
    סגור
  • עכשיו אתה מבין למה קמה דאעש?!!!!! (ל"ת)
    גאולה 25/02/2015 11:10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 5.
    נתניהו לא שולט ברבית מכאן שהוא לא אשם!
    מוצא טעויות 25/02/2015 10:50
    הגב לתגובה זו
    10 25
    הרבית בעולם מכתיבה את הרבית בארץ. אין מחסור בדירות יש הרבה דירות ריקות שנקנו כאמצעי השקעה. מי ששולט בשער הרבית הוא בנק ישראל , שאיננו כפוף לראש הממשלה והנגידה קרנית פלוג איננה מתומכיו של נתניהו והורדת הרבית האחרונה נראית תמוהה אם לא נאמר שמחבלת במצב המשקי יותר מאשר מועילה לו, לכן דברי הפרופסור תמוהים ולוקים בערוב מניעים פוליטים
    סגור
  • כמה שאתה רדוד, הוא גם לא שולט בגשם, אז מה אם טבענו... (ל"ת)
    רוני 25/02/2015 12:01
    הגב לתגובה זו
    3 6
    סגור
  • לרוני, האמת מכאיבה לך,ומוציאה ממך כתיבת שטויות מרושעות! (ל"ת)
    דני 25/02/2015 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • זה מדויק
    אפרים אמסלם 25/02/2015 11:21
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ניצולי שואה השכירו דירות ופטורות ממס כחוק. והם באחוזות הכסף לילד יחיד מסכן כך הפער גודל
    סגור
  • נתניהו הוא ראש הממשלה כאן והוא צריך לדאוג לכל האזרחים
    רוה"מ ה אימפוטנט 25/02/2015 11:04
    הגב לתגובה זו
    18 6
    האיש לא מתפקד ואתה מגן עליו באופן תמוה. היית נותן לו לנהל חברה כלכלית? תראה מה שרון עשה בשנתיים כשהגיעו לכאן מליון עולים
    סגור
  • הריבית לא קשורה
    יוסי 25/02/2015 11:02
    הגב לתגובה זו
    3 8
    לא בונים מספיק דירותוהחברים שלו הקבלנים מרוויחיםכמו השטיקים שלועם קבלן חשמל ביום כיפור
    סגור
  • צודק 200 אחוז (ל"ת)
    eas 25/02/2015 10:57
    הגב לתגובה זו
    7 2
    סגור
  • סוף סוף משהו מבין עניין. תעלו אחוז את הריבית
    ירון החתול 25/02/2015 10:56
    הגב לתגובה זו
    8 2
    תעלו אחוז את הריבית ואז יהיה לכם אלפי דירות ריקות למכירה במחירי מציאה.ואז תחפשו אשמים למה בנינו הרבה דירות.
    סגור
  • אין בעיית דיור במדינה..
    שמאלנים נמאסתם 25/02/2015 14:11
    הגב לתגובה זו
    0 1
    הבעיה שאשכנזים השמאלנים רוצים לקנות דירות רק בתל אביב והדירות שם עולות מליוני שקלים אז הם בוכים שאין באפשרותם לקנות...אז לכן אשכנזים שמאלנים ארץ ישראל היא לא מדינת תל אביב...ועם יש חוסר בדירות במדינה הסיבה היחידה שאשכנזים שמאלנים קונים כמה דירות לעצמם...ראו דוגמא יאיר לפיד הנפל..
    סגור
  • 4.
    עוד שונא ביבי מהשמאל. תגוונו קצת. (ל"ת)
    השמאל שולט בתקשורת. 25/02/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
    8 16
    סגור
  • 3.
    אני לא מחזיק בנכס להשקעה אבל...
    mottyc 25/02/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
    11 6
    לא מצליח להבין מה אתם רוצים מבעלי הנכסים להשקעה... בן אדם משקיע מכיסו - הוא נוטל את כל הסיכון... מדוע עינכם צרה ברווחים שהוא עושה? יתכן שהוא עושה זאת לצורך השקעה לפנסייה.
    סגור
  • בסדר.
    זה ממש 25/02/2015 14:22
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אך 1) הוא לא משלם מסים עד 6000 ש"ח לחודש; 2) הוא מחזיק בדירות ומעלה את ערך הדירות בהעדר חלופות להשקעה; 3) הוא יוצר ביקושים ולכן המחירים עולים...
    סגור
  • שירויחו ושישלמו מס, בדיוק כמו בבורסה.
    ציון 25/02/2015 11:23
    הגב לתגובה זו
    13 1
    אין לי בעייה שישקיעו אבל שישולמו מס על הרווחים כמו אלו שמשקיעים במניות.
    סגור
  • העלאת מס על השכרה תגרור עליה בדמי השכירות (ל"ת)
    זה מה שאתה רוצה? 25/02/2015 12:31
    הגב לתגובה זו
    3 4
    סגור
  • מה שצריך
    כן, זה ממש 25/02/2015 14:23
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כולנו משלמים על כל פיפס מס. מדוע העשירים בעלי הדירות לא? המחירים לא יעלו כי הכל ענין של היצע וביקוש. כשהוא ישלם מסים, הוא לא ישקיע בדירות וההיצע יגדל. כלכלה.
    סגור
  • צודק
    קרן 25/02/2015 11:11
    הגב לתגובה זו
    3 5
    אי אפשר לסמוך על ביטוח לאומי קרן פנסיה או רפואה ציבורית. זו דרך טובה וחשובה לחסכון פנסיוני כל עוד המדינה דואגת רק לקרנות הפנסיה של מערכת הביטחון וחברת חשמל
    סגור
  • 2.
    צודק. נקודה. די לפופוליזם (ל"ת)
    שוש 25/02/2015 10:49
    הגב לתגובה זו
    17 7
    סגור
  • 1.
    עוד אדם שרואה שחורות.ידוע לנו שהכל תעמולת בחירות.אחרי
    שי 25/02/2015 10:46
    הגב לתגובה זו
    10 27
    הבחירות כולם ישתתקו.
    סגור