18:35 מסיבת העיתונאים שהחריפה את הלחץ הערב במדדים >>

18:01 מניית פייסבוק מאבדת 3.5% הערב, זאת כנראה הסיבה >>

17:06 השערים היציגים: הדולר נקבע על 3.512 שקלים, האירו על 4.170 שקלים

16:41 בולטת באדום - מניית פייסבוק נופלת 2.5% בפתיחה בוול סטריט

15:29 דודו מזרחי מונה לתפקיד משנה למנכ"ל בקבוצת תנובה >>

14:20 ארדואן על משאל העם בעיראק: "חיילנו ערוכים לתגובה בגבול"

13:38 מניית איידיאו מאבדת 2.55% במחזור ער

13:04 יפן: ראש הממשלה הכריז על הקדמת הבחירות לחודש הבא

12:25 בולטות בת"א: פורסייט טסה 9%, קרדן אן.וי מזנקת 13.2%

11:57 מחאת הנכים: המשטרה חילקה דוחות למוחים שחסמו את כביש 1

10:47 סיטיגרופ: "הרוכשים בפועלים רואים בעסקה כהשקעה לטווח ארוך" >>

10:21 מניית ארפורט סיטי יורדת 2.3% ומשלימה 4 ימי ירידות רצופים

10:20 בולטות בת"א: אל על עולה 1.7%, פרוטרום עולה 1.3%

10:10 המשטרה החלה לחלק דו"חות לנכים שחוסמים את כביש 1 >>

08:44 כוחות צה"ל עצרו הלילה 20 מבוקשים ביהודה ושומרון

08:21 הדולר מאבד 0.4% ונסחר סביב 3.50 שקלים

08:18 עיראק: היום ייערך משאל העם לעצמאות הכורדים

07:53 האירו נחלש הבוקר 0.1% מול הדולר ונסחר סביב 1.193

07:52 מדד הניקיי היפני עולה 0.4%

ישיא קית Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
שלום, אורח התחבר
התיק שלך ריק.
להוספת ניירות לחץ כאן
בוא להיות משקיע מיומן!
קבל שיעור ראשון
בחינם
תודה על פנייתך, נציגינו ייצור איתך קשר בהקדם
לש םירטלזוינה Bizportal
הניוזלטרים של Bizportal
BizTV
BizTV
תועדו םיחותינ רודמ

מדור ניתוחים ודעות

מדור ניתוחים ודעות

תויגתב יכה
הכי בתגיות

6 הערות לקראת הדיון ביום שלישי - שעשוי להשפיע באופן דרמטי על מחירי הדירות

ארז כהן, שמאי מקרקעין, בטור מיוחד לקראת הדיון הצפוי בחוק דירה שלישית שמסעיר את הרשת
 |  51
שוק הדיור
Share
מחרתיים, ב-9 במאי, ידון בית המשפט העליון בשבתו בבג"צ, ובהרכב שופטים נרחב במיוחד, בשלל העתירות שהוגשו, ולטעמי בצדק רב, נגד החוק שנועד למסות בעלי שלוש דירות ומעלה.


אלא מאי? בפייסבוק, ובאינטרנט כלל, גועשת הרשת במחאה המונית נגד העתירות ובעד העברת החוק. בין היתר טוענים רבים מהגולשים כי החוק, כביכול, מוצדק מאוד, כי אותם פנסיונרים שייפגעו מהחוק הינם, כביכול, "עשירים מהמאיון העליון" וכי החוק הינו בפועל מתון לעומת הצעות הרבה יותר גורפות שהועלו בעבר, בין היתר על ידי שר האוצר הקודם יאיר לפיד, למסות בעלי דירות בשיעור של 2.5 אחוזים. כמו כן טוענים העותרים כי הליך החקיקה של מס זה היה תיקני ומוצדק, וכי אין פסול, לא מניה ולא מקצתיה, בתהליכים אלה.

מבלי להתערב, חלילה, בדיון המשפטי הלגיטימי שיהיה בבג"צ, ברצוני להעלות כמה נקודות שהינן, לטעמי, מכריעות בשיקולים האם לקדם את הצעת החוק או לבטלה לאלתר.1. מאז עלתה הצעת החוק הזו על סדר היום, לפני שנה ויותר, הנזק שגרמה לאזרחי ישראל בכלל, ולשוכרי הדירות בפרט, גדול עשרות מונים מהתועלת שלו. בעלי הדירות, מחשש כבד שהנה בקרוב יצטרכו לשלם מס, העלו את דמי השכירות, מה שכמובן פגע בכיסם של אותן שכבות עממיות ששר האוצר חפץ כל כך לסייע להן.2. בד בבד גרמה עצם העלאת ההצעה למשקיעי נדל"ן רבים, ישראלים ומשקיעי חו"ל, לברוח מהשוק, כשחלקם פנו לשווקים במדינות אחרות שמעבר לים, כך שגם מהיבט זה גרמה ההצעה לנזק כבד פי כמה וכמה מהתועלת, שכביכול.

3. נקודה זו קשורה לקודמתה – אי הביטחון ביציבות שוק הדיור, גרם במקביל גם ליתר חלקי השוק, ולאו דווקא המשקיעים ה"עשירים", לעצבנות רבה, ותרם רבות במהלך השנה האחרונה לעליות המחירים שהסתכמו בשנה הקלנדרית 2016 ב-6.3 אחוזים, עם עליות משמעותיות יותר באזורי הביקוש.

4. אין ספק שהוויכוח העז סביב הצעה זו, עד כדי "קרבות אגו" בין האוצר לבין המתנגדים, ביניהם רוב מכריע של חברי הקואליציה והאופוזיציה כאחד(!), הסיט את הדיון מהבעיה האמתית של שוק הדיור - היעדר היצע. ההתמקדות המוגזמת מאוד, לטעמי, הן במס על דירה שלישית, כמו גם מחיר למשתכן כפתרונות קסם לשוק הדיור החולה, רק הוסיפו שמן על המדורה, ובד בבד מנעו דיון ענייני ונכון בפתרונות הרבה יותר אפקטיביים, דוגמת קיצור הליכים ביורוקרטים, הפשרת קרקע באזורי הביקוש וקידום תכנית התחדשות עירונית כוללת.

5. מעבר להליכי אישור החוק השנויים מאוד במחלוקת, קיימת בעיה על עצם החוק עצמו, שהינו בפועל "כפל מס" על בעלי דירות, זאת משום שהם משלמים כדת וכדין מס כדבעי לא רק על רכישת הדירה, אלא גם על הכנסתם השוטפת משכר הדירה. כפל מס זה, לטעמי, משקף מדיניות המזכירה מאוד משטרים סוציאליסטים מובהקים שלא לומר קומוניסטים, ולא ממשלה הדוגלת, כביכול, בכלכלת שוק ליברלית חופשית.

6. הטענה, כביכול, שהעתירות לבג"צ הוגשו בשם "עשירים" ולא פנסיונרים ואנשי המעמד הבינוני, איננה נכונה בעליל. נהפוך הוא: דווקא "מיליונרים" שהינם בעלי דירות יוקרה בעשרות מיליוני שקלים כל אחת, לא יחושו כלל ועיקר בכיסם את כובד המשקל של מס זה. מבדיקה שערכתי במשרדי, מסתבר כי כ-80 אחוזים לפחות(!) מהנפגעים הינם חתך של ישראלים מהמעמד הבינוני ובעלי דירות צנועות יחסית, שאת חלקן הגדול רכשו לקראת זקנה בשנים שבהן מחירי הדיור היו מתונים יותר, והם אלה שייפגעו יותר מכל ממס מיותר זה.

חומר למחשבה לקראת ה-9 במאי.

הכותב הוא ארז כהן, שמאי מקרקעין ולשעבר יו"ר לשכת השמאים

מחפשים דעה נגדית? למסמך שנכתב בעמוד מחאת הדיור לקראת הדיון הקריטי ביום שלישי הקרוב - לחץ כאן
מצאתם טעות בכתבה? כתבו לנו ונתקן.
תודה עבור פנייתך, היא תיבדק ותטופל בהקדם שלח
הרשמה לניוזלטרים
הירשם לניוזלטר המומחים של ביזפורטל- כל הפרשנויות לאירועים החמים בזמן אמת
הבתכל בגה

הגב לכתבה

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

שלח
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה

51 תגובות ב-41 דיונים

מיין תגובות לפי: מהחדש לישן מהישן לחדש הרחב תגובות צמצם תגובות
41 הצדיק מסדום 11/05/2017 20:34 הרצת נדלן
הכותב הןא בעל עניין שמייצג גורמי נדלן'...כתבה ברמה 0 טיעונים עקומים
40 משה ב 09/05/2017 17:43 פגיעה במי שהשקעתו תחליף לפנסיה, ופגיעה בשוכרים (ל"ת)
39 אחד העם 09/05/2017 12:51 השקעה בנדל"ן בחו"ל גוררת מס הכנסה מלא
איזה קשקוש מי שמעביר כספו לחו"ל ישלם מס הכנסה מלא תשאלו את משה אשר
38 ליכודניק לשעבר 09/05/2017 12:00 כתבה נכונה
הקנאים מתעלמים מהאמת !!! פנסיונר שמשכיר 2 דירות ונשאר עם 6000 ש"ח בחודש אחרי מיסים והוצאות הוא לא מליונר ! ביחוד אם הוא סיעודי אז אפילו הוא עני. ואותו פנסיונר לא אשם שחסרות דירות אלא היושבים בכנסת שלא בונים. רוב העם לא מאמין לכחלון אבל בגלל שדרכו ודרך מפלגתו לשקר לציבור אז הם מפעילים לוביסטים שיכנו את הפנסיונרים "אספנים" "חזירים" ועוד כינויים מפיהם של הקנאים. תתביישו ! אתם יודעים כמה פנסיונרים אצילים, גיבורי הצלה במלחמות ישראל, עבדו ועובדים קשה עדיין בגילאים מאוד מבוגרים, חיים בצניעות ועוד. ממש בושה מה שקורה !
37 עומר 09/05/2017 09:21 מה קרה? אתה בלחץ שהמחירים יורדים אז התחלת לשקר?
בושה שאתם נותנים לכתבה כזו במה
36 משיח 08/05/2017 16:13 נקודות 1-3 שגויות, בושה שכתבה כזו עולה (ל"ת)
35 ד 07/05/2017 23:38 זה הספינר שכולם מדברים עליו? (ל"ת)
34 גוגו 07/05/2017 20:57 כמה קשקשת
מעניין כמה דירות יש לך?
33 דן 07/05/2017 20:24 המס יעבור, לא משנה כמה בעלי אינטרסים ילחצו.החגיגה נגמרה (ל"ת)
32 הדור הצעיר 07/05/2017 19:12 זהו אינו טור דעה, זהו טור שמייצג את המאיון העליון
תפסיקו למכור שקרים, האמת היא פשוטה, מס דירה שלישית פשוט עושה צדקקקקקק!
31 סמואל 07/05/2017 18:49 מיסוי דירות - שלישית ומעלה
מיסוי דירות במטרה להגדיל ההיצע? מדוע שלא תמוסה כל מכונית שניה ומעלה שיש לתא משפחתי במטרה לצמצם את הפקקים בכבישי ישראל
30 דעתנית 07/05/2017 17:32 בתוך עמי אני חיה.
צודק. כל שורה נכונה. כל סעיף דברי ידע וחוכמה. אני רואה את מחירי השכירות עולים כל חודש. אם החוק יתקבל, רק ילדי עשירים יצליחו לשכור דירה במרכז.
29 אריה 07/05/2017 16:46 אנחנו חסרי דיור קרוב לפנסיה בגץ ידאג לנו לא למליונרים (ל"ת)
28 אלי 07/05/2017 16:46 הכי מצחיק אותי הטיעון בסעיף 2
המשקיעים עברו להשקיע בנדלן בחו"ל!! כמה נורא!! אז שכל המשקיעים יידעו - אם תעברו להשקיע בנדלן בחו"ל זה חעשה רק טוב לכולנו. לכו על זה.
27 אשמאי מקרקרין 07/05/2017 16:28 גילוי נאות ?
כמה דירות וקרקעות לדירות בידי משפחת הכותב ?
26 ויטלי 07/05/2017 16:00 שקרן
המחיר שכירות לא עלה. אני רוצה לקנות דירה וכן עליתי ארצה ב91, שירתתי בצבא, למדתי, עובד מגיל 16 ומשלם מיסים אז למה לא מגיע לי לגור בדירה משלי. אבל לחסוך 300 אלף ש"ח הון עצמי כדי לקחת משכנתא של עוד 900 אלף, אני פשות לא יכול. אז אני בעד מס דירה 3 יותר מכך למי שיש דירה 2 ומעלה צריכים לשלם מס.
25 קולט אינטרסנטים 07/05/2017 15:38 ביזפורטל תמשיכו לסנן
כן ביזפורטל היקרים....אתם מתייגים את דף המחאה על הכתבה ...אבל מסננים תגובות לא מתלהמות של חברייה!!!! מה בדיוק האינטרס שלכם ביזפורטל???? אל תצפו לעליית רייטינג כשאתם מסננים ככה תגובות בצורה לא דמוקרטית!!!!! הרייטינג נשאר בגלובס הדמוקרטים!!!!!!!!
24 אנליסט 07/05/2017 15:37 המס יוזיל שכר דירה, ועוד כמה נקודות חשובות
אם הם יכלו לגלגל את המס בקלות על הדיירים שלהם, אז זה מיד מקלקל את הטענה שהמס פוגע בהם. הם לא יכולים לטעון שהמס פוגע ב פנסיונרים וגם לטעון שהם לא יפגעו אלא דווקא הדיירים. חלק פוחדים שיתגלה שלא שילמו גם את ה 10% מס שהיה תמיד, למרות שהם מכניסים יותר מ 5,030 שקל בחודש (מכל הדירות ביחד ) ופוחדים שיחייבו אותם לשלם רטרואקטיבית 7 שנים אחורנית כולל כפל מס בתור קנס על העלמת מסים. כסף של משקיעים שיוצא לחו"ל בעצם עוזר לבנק ישראל במאבקו להחליש את השקל מול הדולר. הרי הוא רוכש מיליארדי דולרים לשם כך. החלשת השקל תתרום ליצוא הישראלי. המדינה שיצרה מחדל דיור ובועת נדלן, בעזרת מדיניות מס הזויה וריבית הזויה, רשאית לתקן את המצב ולהטיל מס. המשקיעים החכמים מבינים שיש להם הזדמנות למכור ולהכניס רווחים אדירים לכיס, שגם הם בזכות המדינה. המס לא מקטין היצע כי דירה זה 4 קירות מבטון והמס הוא לא טרקטור שמסוגל להשמיד היצע. מכירה המונית תחת לחץ זמן תגרום למשקיעים אחרים לקנות מהם במחיר נמוך. משקיעים אלו יוכלו לקחת משכנתאות קטנות בהרבה, עם החזר חודשי נמוך בהרבה, ומיד יגלגלו את ההוזלה לדיירים שלהם
23 צעיר בשכירות 07/05/2017 15:10 מרוששים את הפנסיונרים! כנסו
המוני ישראלים עם פנסיה צוברת ומעט חסכונות, נאלצו לשעבד הכל לטובת הון עצמי לילדים שלהם שקנו דירות במחירים של פי 4 מעלות הבניה, בגלל בועת הנדלן שנוצרה! הם לקחו הלוואות על חשבון הפנסיה והפיצויים שלהם! הם משלמים מס הכנסה על קצבת הפנסיה החודשית, ומשתמשים במה שנשאר לעזור לילד עם המשכנתא. כחלון חייב להפסיק את המצב הזה בכל דרך אפשרית!
22 יואב 07/05/2017 14:46 הישראלי המכוער
רנשים כמוהו הם דוגמא לישראלי המכוער. קריקטורות אנטישמיות יותר מעודנות מאשר אנשים כמוהו
21 ארנון 07/05/2017 14:40 התייחסות לסעיף 4
גם אימי וגם אני גדלנו, כל אחד עם אחיו באותו חדר. זה לא פרנס את הפסיכולוג שלי .
20 הוא 07/05/2017 14:37 הוא צודק . מחירי שכירות במרכז עלו
בחוזים יש סעיף הבטחת הכנסה לטובת המשכיר.יום אחרי אישור החוק יזנקו מחירי השכירות.
19 חחחח 07/05/2017 14:37 אינטרסנט
יש את זה ביותר תוכן אינטרסנטי ?
18 ג'קי 07/05/2017 14:36 המשך
כעת ב2017 כל התנאים הללו התהפכו לחלוטין: 1. קיימת בועה אדירה ותעיד על כך תשואת השכירות הנמוכה במיוחד 2.3% (מהנמוכות בעולם כולו) שמהווה אופציה כלכלית עדיפה בהמתנה למחוסרי דיור. 2. הדיון היחיד שקיים כעת הוא דוקא על הפחת מס הבורסה לצורך אישושה. בנוסף הרגולציה כעת מופנית דוקא ל"משקיעים" ובראשה מס דירה 3. 3. הריבית סיימה כבר לרדת לא רק בארץ אלא בכל העולם השאלה כעת היא כבר לא האם הריבית תעלה אלא מתי. בארה"ב בעידן טראמפ המסלול החלטי וביצועיסטי לגמריי – 2019 היעד הוא 3% ריבית בארה"ב. וזה אומר שהריבית כאן תהיה כבר 2%. וזה משמעותי מאד למחירי הנדל"ן הירידות רק יאיצו
אין בועה. מחירים עלו 07/05/2017 21:58 אין בועה. מחירים עולים בכל העולם. (ל"ת)
17 ג'קי 07/05/2017 14:35 פאתטי הבן אדם
אתר מדלן חושף נתוני אמת עדכניים על ירידת מחירים ארצית של כאחוז מזה כ6 חודשים! הקלישאה "המחירים רק עולים" כ"כ לא מפתיע - לא מחזיקה מים. בחישוב של 12 חודשים אחרונים מדובר בעליית מחירים של 2.95% בלבד!! (וזה ממשיך לרדת...) מצחיק שרק לפני מספר חודשים דיברו על 8% ומעלה... אפרופו ירידת מחירים - סדר גודל ירידה כזאת היתה לאחרונה רק ב2011 שלאחריה השוק לבסוף עלה אבל למי שבונה על שידור חוזר ל2011 שישים לב טוב טוב לשוני: 1. ב2011 לא היתה בועת נדל"ן בישראל. מחירי הדיור היו גבוהים מהממוצע ההיסטורי שלהם אבל הם עדיין היו בגדר התאוששות מעשור ירידות חדות שהסתיים ב2008. 2. טרטנברג שקיבל לידיו את המושכות לטיפול ביוקר המחייה המליץ דוקא להעלות את מס הבורסה ובכך שלף משקיעים אמיתיים בכלכלה הישראלית והפך אותם לספסרי נדל"ן ובכך שפך סולר למדורת הנדל"ן. (היום האידיוט הזה מספר לנו שמס דירה 3 זה לא הפתרון...). 3. הנגיד פישר בכלל לא דיבר על נדל"ן היה לו חשוב לבדוק בעירת אבק שריפה בדמות הורדת שיעור הריבית ב3%!! ובכך להבת הנדל"ן הפכה לפיצוץ
16 מבסוט אוזיל 07/05/2017 14:29 מדהים איך כולם דואגים לפנסיונרים ולזוגות הצעירים
והם עדיין הסקטורים הכי חלשים במדינה. מפתיע שעם כל הדאגה הזו הם עדיין לא התעשרו... הרי יומם ולילה אדון ארז כהן חושב רק על הזוגות הצעירים ואיך לסייע להם.
15 קולט אינטרסנטים 07/05/2017 14:10 עוד מריץ נדלן
אדון ארז כהן היקר....אתה מוזמן לגשת לדף הפייסבוק של האתר בו אתה עובד...ובפוסט הפופליסטי שפרסמתם שם, תוכל למצוא למה אתה לא הכי חכם במקרה הטוב...או מונע מתוך אינטרס במקרה הפחות טוב!!!!!!
14 טל 07/05/2017 13:46 והטרנד החדש של הספין
פנסיונרים...רוצים שתדמיינו את סבא שלכם בלי פנסיה....אז תדמיינו הרבה סבים וסבתות שאין להם כמעט פנסיה או מקום לגור שלא סוגרים את החודש שחיים בתת תנאים ואין להם כסף לתרופות. עליהם תרחמו לא על אנשים שידם השיגה לקנות יותר מדירה אחת ואפילו שניים הם יסתדרו . ואם המשקיעים בורחים זה כי השוק כאן מיצה את עצמו ועכשיו זמן לעבור לחול. לא אתה ולא חבריך בחלונות הכי גבוהים חזקים מהשוק...מכרתם נהנתם הרווחתם עכשיו אתם מנסים לסחוט את הלימון עוד טיפה וזהו מעניין אותך הפנסיונרים כמו שאותי מעניינת בריאותו של חסן נסראללה
13 דוד 07/05/2017 13:40 אסור לבקש ייעוץ משמאי עם טיעונים כל כך עלובים (ל"ת)
12 מחאת הדיור 07/05/2017 13:39 הנה התשובה של מחאת הדיור
1. מחירי השכירות לא עלו, לפחות לא על פי נתוני הלמ"ס. מדובר בספין ותו לא. בעלי הדירות לא מצליחים להעלות את השכירות לשוכרים. השוכרים הגיעו לקצה גבול יכולת התשלום. 2. משקיעי הנדל"ן בורחים מהשוק? נהדר! זה מוריד את הביקוש, ומוביל לירידת מחירי הנדל"ן. כסף של משקיעים שמשעבד את תושבי המדינה למשכנתאות מופרכות – שייצא לחו"ל. את המס הם חייבים לשלם בארץ. 3. עליות מחירים? ממש לא. מאז שהחוק חוקק, לראשונה מ 2008 המגמה של מחירי הדיור העולים השתנתה. כבר ארבעה חודשים ברציפות יש יציבות. מה שאומר שהחוק מצליח ועושה בדיוק את מה שהוא אמור לעשות. 4. שוב שקר המחסור? בידי הקבלנים עשרות אלפי דירות לא מכורות. למעשה, מלאי הדירות הלא מכורות אצל הקבלנים עולה מחודש לחודש בכ 500 דירות כבר כמה שנים. אם היה מחזור כלשהו, המספר הזה לא היה עולה. 5. יותר מדי מס? ישראל היא גן עדן למשקיעי נדל"ן. שישלמו מס על השכרה לפי המס השולי כמו בכל מקום בעולם. 6. פגיעה בפנסיונרים? זה לא מתיישב עם נתוני ההכנסה שלהם (48,000 ש"ח). כמו כן, זכותה של הממשלה לפגוע בפנסיות למען תיקון כשל שוק, כפי שעשתה בשוק הפנסיוני בשנים האחרונות.
ממ 07/05/2017 14:31 מחירים עולים. (ל"ת)
קולט אינטרסנטים 08/05/2017 11:00 איפה בדיוק מחירים עולים???
כי לפי מדלן...הירידות כבר התחילו להיות חדות!!!!!
11 rami 07/05/2017 13:34 לכל ה
לכל אלה השמחים והמבסוטים החוק הזה גם אם יעבור לא יעזור לכם -אתם עוד שנה תתחננו שיבטלו אותו וזה בגלל שאף משקיע אמיתי לא ישלם את המס הזה מכיסו---אתם השוכרי הדירות תשלמו אותו
10 שוקה 07/05/2017 13:32 כתבה עלובה
המטרה היא להוציא את המשקיעים מהשוק. הכותב מתאר זאת כבעיה... אינטרסנט בשקל
9 רחל 07/05/2017 13:27 ישנם עיוותים נוספים רבים בחוק מלבד מה שצוין . חוק אסון
חוק זה פגע גם בעסקים קטנים אשר שוכרים דירות מגורים ומשמשים כעסק כחוק , קוסמטיקאיות , קלינקות , ביטוחים וכד' . גם עסקים קטנים נפגעו מהחוק . חוק אסון לשוכר למשכיר ולמשק מדינת ישאל
8 אחד העם 07/05/2017 12:55 עוד כתבה של שמאי אינטרסנט. חוק דירה 3 - נכון וצודק !!
כתבה זו היא עוד דוגמא לאינטרסנטים הפועלים להפלת החוק הנכון והצודק של מס דירה שלישית. חוק מס דירה שלישית הוא מס שנועד להתמודד עם אספני הדירות. אספני הדירות הם אלה שעומדים מאחורי עליות המחירים בנדלן בשנים האחרונות כתוצאה מכך שהם יכולים למנף את השקעתם. רוב הטענות שלך אינן נכונות וחלקם לא רלוונטיות. אני (ורבים נוספים) מקווים שהחוק יאושר. לטובת עם ישראל.
7 אלון 07/05/2017 12:55 פנסיונרים אעעעעללללק
נראה השבוע אם בגצ נמכר גם במכירת חיסול לקבלנים, או שלא.
שונא קנאים 07/05/2017 13:27 כן מדובר בפנסיונרים
זה שכולך שטוף בשנאה וקנאה, זה לא אומר שזה לא נכון
ג'קי 07/05/2017 14:31 לפנסיונרים יש קרן פנסיה. והיא לא ספסרות בעתיד המדינה. (ל"ת)
6 המלך הוא עירום 07/05/2017 12:52 ארז, אם היית צופה בסרטון "בועת נדלן אירלנד ישראל" היית
מבין שאתה שוגה מאוד בניתוח שלך. בישראל אין מחסור בדירות, שכר הדירה לא עלה (הכוונה במונחי מספר המשכורות הדרושות לתשלום שכ"ד) ורק מחירי הנכסים מרקיעים שחקים, כאילו היו מניות בבורסה. גם בפריפריה בה יש עודפי דירות (לפי אומדנים של גידול האוכלוסייה) המחירים לא ירדו אלא עלו, ודירות קטנות האהובות על משקיעים עלו לפעמים יותר מפי 3 במחיר. מאז 2007.
אוטו 07/05/2017 14:35 אתה טועה ומטעה. קיים חוסר בדירות
השוואת נתוני התחלות הבנייה וגידול אוכלוסיה מאז שנת 2000 מראה שיש חוסר. למה שנת 2000? כי זו השנה שבה מחירים התייצבו לאחר שנות העלייה בה זינקו המחירים...קרי היצע וביקוש כנראה היו מאוזנים
5 גיא 07/05/2017 12:46 חחח אם ארז בלחץ אני בתור מחוסר דיור רגוע
חוק הכרחי וחשוב לצינון שוק הדיור. והוא עושה עבודה טובה בינתיים, כראייה לכך נרכשו רק 37 דירות על ידי משקיעים בחודש הקודם, שפל שלא נראה שנים
שונא קנאים 07/05/2017 13:29 חוק הכרחי לקנאים
לפחות ככה הם ירגישו שדופקים אחרים והם ישמחו קצת בחיים העלובים שלהם
חחחח 07/05/2017 14:38 אני אשמח אם אנשים שהשקיעו רק בנדל"ן ידפקו
מי שיש לו תיק השקעות מגוון לא נדפק
4 אחד 07/05/2017 12:43 ארז, כמה דירות יש לך? (ל"ת)
3 יש ר א לי 07/05/2017 12:36 צודק בכל מילה.
מס מוטל על דירה שלישית למי שנניח מחזיק 3 דירות שכל אחת שווה בסביבות מיליון ש"ח (ויש רבים כאלה), בעוד שהעשירים הגדולים שמחזיקים "רק" 2 דירות יוקרה בתל אביב שכל אחת שווה 10 מיליון ש"ח ואף יותר- הם לא משלמים אגורה.
ישראלי עאלק 07/05/2017 13:27 דירות ששוות 10 מליון ש"ח לא מכבידות על השוק והן לא
מהוות את בעיית מחירי הדיור. דירות ששוות בסביבות 1.5-2.5 מליון כן. שכל אחד יחזיק דירות בשווי 10 מליון ש"ח כרצונו.
eby 07/05/2017 17:16 בוא הנה.יש ראש כמו של פחלון.תרשום עליו פטנט.
כשרינה מצליח שאלה אותו על החוק שלא מוצדק ולא הוגן.הוא ענה :"שימי לב.החוק נקרא מס ריבוי דירות ולא מיסוי דירות".כלומר:תעזבי אותי מחירטוטייך על צדק והוגנות.על מוסר רמיסת זכויות הפרט.המטרה החשובה היא לשחרר דירות ושכולם יקפצו לי.פחלון.אנחנו נדאג בבחירות להקפיץ אותך החוצה מהתפקיד שבו אתה עבד כי ימלוך.היד שהכניסה אותך גם תוציא אותך לכל הרוחות.
2 קשי 07/05/2017 12:17 קשקשן (ל"ת)
1 איציק 07/05/2017 12:14 בסדר לא חשבנו שיגיד אחרת.... (ל"ת)
כללי
מדורים
שווקים
שירותים
טאבו ישיר
תמיד מעודכנים לאתר טוויטר לאתר פייסבוק RSS Mail Red mail
חפש