טארגט תסגור תשעה סניפים בעקבות התגברות מקרי האלימות והגניבות
ענקית הקמעונאות טארגט TARGET CORP מודיעה כי תסגור תשעה סניפים כשהיא מציינת כסיבה לכך את התגברות מקרי האלימות, הגניבות והפשע המאורגן בסניפיה. החברה תסגור חנות אחת בשכונת הארלם בניו יורק, שני מקומות בסיאטל, שלוש חנויות באזור סן פרנסיסקו-אוקלנד ועוד שלוש בפורטלנד, אורגון. החנויות יסגרו כבר מסוף אוקטובר.
"איננו יכולים להמשיך ולהפעיל את החנויות הללו מכיוון שגניבות ופשעים אחרים מאיימים על בטיחות הצוות והלקוחות שלנו ותורמים לפגיעה בביצועים העסקיים", אמרה טארגט. "אנחנו יודעים כי החנויות שלנו ממלאות תפקיד חשוב בקהילות אבל אנחנו נוכל להצליח רק אם סביבת העבודה תהיה בטוחה לכולם".
טארגט המחזיקה בכמעט 2,000 סניפים ברחבי ארה"ב, אמרה כי הגניבות פגעו קשות במלאי של החברה. בדוחותיה אחרונים ברבעון מאי, מנכ"ל החברה בריאן קורנל אמר כי הפשע הקמעונאי זינק בחנויותיה והוסיף כי הגניבות צפויות לפגוע ברווחי הרשת לשנה כולה ביותר מ-500 מיליון דולר, לעומת השנה קודם לכן.
- 11.בערים הפרוגרסיבים בארה״ב לא כולאים אנשים אם גנבו ב 28/09/2023 19:10הגב לתגובה זובערים הפרוגרסיבים בארה״ב לא כולאים אנשים אם גנבו בפחות מ-$1000.עכשיו לא יהיה להם חנויות ועוד כמה אלפי אנשים יכנסו למעגל העזרה הסוציאלית .
- חיים 01/10/2023 15:42הגב לתגובה זולמה לרחם עליהם
- 10.אלי נ 27/09/2023 18:08הגב לתגובה זוחשבו שהם עוזרים להם בזמן שהם סה"כ מעודדים פשיעה, חוסר מוטיבציה לעבוד, ובסוף החנויות ייסגרו ואלה החלשים שאין להם כרטיס אשראי לא יוכלו להזמין כלום כי הכל יהיה אונליין, או שיקנו במזומן במחיר מופקע ממקומות שהם לא יעזו לגנוב מהם
- 9.אמונחטאפ 27/09/2023 16:57הגב לתגובה זוכ 7 מיליון מהגרים לא חוקים דרך הגבול עם מקסיקו, עם פשע וסמים לארה"ב אין עתיד וזה עצוב ולנו משחקים עם ויזה
- 8.dudu 27/09/2023 16:26הגב לתגובה זוזה יכול לקרות רק תחת ממשל דמוקרטי פרוגרסיבי שלמעשה מאפשר לפרחחים לשדוד ולבזוז בתי עסק מבלי להיענש ולהיעצר ובכך מאפשר לכל נער פרחח לעבור מבית עסק אחד לשני ולצאת עם שלל של אלפי דולרים ביום
- אמונחטאפ 27/09/2023 16:52הגב לתגובה זוניו יורק פילדלפיה שיקגו סן פרנציסקו פורטלנד ועוד הם על סף הרס - מאות אלפים של מהגרים לא חוקיים וצרכני סמים בזיזת חנויות - יותר גרוע מעולם שלישי כל זה בזכות מדיניות ההגירה של ביידן שפתח את גבול מקסיקו לרווחהץ לפי פוקס ניוז כבר 7 מיליון מהגרים לא חוקיים נכנסו בלי ויזה ולנו עושים "טובה"
- 7.שמאל = כישלון (ל"ת)99 27/09/2023 09:19הגב לתגובה זו
- 6.פרוגרסיב ליברל 27/09/2023 08:20הגב לתגובה זוראשית נקח את מנהטן משם… ברלין תל אביב וכל השאר
- 5.רפובליקני 27/09/2023 00:07הגב לתגובה זוהדמוקרטים כופים באלימות את השיח "המכיל" ו"המבין" ותורמים תרומה גדולה לפשע המאורגן והלא מאורגן. משתלם להיות פושע אצל הדמוקרטים. תשאלו את האנטר ביידן.
- 4.דודו 27/09/2023 00:07הגב לתגובה זוזו נחשבת עבירה קלה, שהמשטרה לא חוקרת, והפרקליטות לא מגישה נגדה תביעות. לכן גנבים גונבים בחופשיות מחנויות במדינה בלי שום השלכות. הדמוקרטים מבריחים את העסקים מהמדינות שלהם.
- 3.איציק 26/09/2023 23:55הגב לתגובה זוכורך חבל תלייה סביב עצמו. עוד שנה שנתים והפורגרסיווים הדפוקים יהפכו לאויבי העולם ..עוד קצת סבלנות
- 2.כל המקומות שבשליטת השמאל ההרסני (ל"ת)חנוך 26/09/2023 23:26הגב לתגובה זו
- 1.המגיב 26/09/2023 23:03הגב לתגובה זובכל פעם. מותר להם. הם מסכנים. הם מדוכאים.
- אבל בטארגט אין שום דבא מעל 999 דולר (ל"ת)אמונחטאפ 27/09/2023 16:54הגב לתגובה זו
- המגיב 27/09/2023 19:38או 498 דברים שמחירם שני דולאר. או 332 דברים שמחירם שלושה דולאר. וכך הלאה. או איזה שהוא שילוב ביניהם.
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
