ברוכים הבאים לאתר החדש של
רצינו להראות לכם מה חדש
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תוכלו להירשם לאתר, לנהלאזור אישי
ולהגדיר ניירות למעקב
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו את כל המדורים בתחום
שוק ההוןבמקום אחד
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את כל הנתונים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
כל הנתונים והכתבות
במדורהמטבעות הדיגיטליים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
בואו לצפות
בתוכניות החדשות שלנו
להמשך הדרכה מעבר לאתר
נתוני אג“ח
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גרפים אינטראקטיביים
להמשך הדרכה מעבר לאתר
תצוגת נתוני מט“ח חדשה
להמשך הדרכה מעבר לאתר
מניות ארביטראז‘
להמשך הדרכה מעבר לאתר
ריכזנו עבורכם את הקרנות
להמשך הדרכה מעבר לאתר
גלישה נעימה
מערכת
להמשך הדרכה מעבר לאתר

ביקורת מבית: הבכיר לשעבר שתוקף את המדיניות הנוכחית של קרנית פלוג - "יוצרת עיוותי מחירים"

בראיון לבלומברג תוקף היום מי שהיה אחד מבכירי בנק ישראל במשך שנים את המדיניות הנוכחית בשוק המט"ח
קרנית פלוג, צילום: Getty images Israel
בנק ישראל סופג היום ביקורת מבית. בארי טאף, לשעבר חבר הוועדה המוניטרית ויועץ לנגיד בנק ישראל לשעבר סטנלי פישר, מזהיר כעת כי תכנית רכישות המט"ח שבזמנו עזרה לכלכלה הישראלית להתמודד בהצלחה עם המשבר הפיננסי העולמי, כעת פוגעת במשק בשל יצירת עיוותי מחירים. 
בריאיון ל'בלומברג' אמר טאף כך: "ההתערבות בעצם מספקת סובסידיות לייצוא. אני חושב שמדיניות שער החליפין שיועדה לטווח הקצר, מעולם לא היתה אמורה להיות אחד מעמודי התווך - והיא צריכה להיבחן מחדש. אחד הדברים שבבנק ישראל צריכים לעשות הוא להבהיר כי המדיניות המוניטרית הגיעה למיצוי וזו הממשלה שצריכה להיות יותר פרואקטיבית בפתרון הבעיות". בדומה להזהרות מכיוון בנקים מרכזיים אחרים בעולם, טאף מאותת למדינאים לקחת אחריות ומזהיר: "יש יותר מדי נטל על המדיניות המוניטרית".
בתוך כך, טאף קורא להפחית את קצב הרכישות באופן משמעותי אך בהדרגתיות, והוסיף כי בנק ישראל צריך להמשיך לקנות מט"ח כדי להתמודד עם מסחר ספקולטיבי. עם זאת, טאף מזהיר כי התערבות לטווח ארוך בסדר גודל כמו זה שמציג בנק ישראל מאז שנת 2009, מעיבה על תעשיות שצמאות להשקעות אך בספק אם ישרדו תחת השקל החזק. טאפ מוסיף כי אם בבנק ישראל עדיין מעדיפים לפעול בדרכים לא קונבנציונליות, עליהם לבחון אפשרויות אחרות כמו: רכישת אג"ח או מתן אשראי ליצואנים.
בבנק ישראל מגנים על המדיניות בטענה כי מדובר במהלך הכרחי בעולם שבו שותפות סחר עיקריות עדיין נוקטות "מדיניות מוניטרית יוצאת דופן", כמו הקלת כמותית ושיעורי ריבית שליליים. נזכיר כי המדיניות המוניטרית המרחיבה ורכישות המט"ח מגינות על היצרנים הישראליים מגורמים של הטווח הקצר, אך בהודעת הריבית האחרונה, כמו בכל הודעה, בבנק ישראל מבהירים כי המדיניות המוניטרית אינה יכולה לפעול כנגד מגמות ארוכות טווח.
נציין כי בנק ישראל מראה פחות אגרסיביות בחודשים האחרונים בכל הקשור לניסיון לרסן את התחזקות השקל באמצעות רכישות מט"ח, וייתכן שזה נובע מהציפייה להעלאת הריבית של הפד' בשנת 2017. העלאת הריבית בארה"ב ללא מהלך דומה בישראל - תביא לפיחות השקל.
תגובות לכתבה(14):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    דולר שקל
    מייק 01/02/2017 19:53
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השער היום הכי טיבעי ונכון אתם קונים דולרים בציפיה לשינוי השער אך הנגידה חכמה יותר ואתם ודאי תפסידו
    סגור
  • 12.
    הדולר צריך להיות לפחות 3.9
    גד 01/02/2017 18:02
    הגב לתגובה זו
    1 1
    פלוג עוצמת עיניים . פוגעת ולא מרסנת את עליית השקל מיום ליום .
    סגור
  • דולר=3.50 שקלים כל מה שלמעלה מזה זה סיבסוד.
    שמטוב 01/02/2017 18:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    החזקת מטבע בגובה שונב מערכו הוא פרנסה קלה לספקולנטים שקונים את המטבע לאחר נפילה ומוכרים אותו עיקר לבנק ישראל. אם היה לי מספיק כסף הייתי קונה היום ב - 3.77 מתוך ידיעה בטוחה שעוד חודש חודשיים אמכור אותו ב- 3.80 כי הנגידה מחוייבת להרים אותו מעל (זו האג'נדה שלה)3.80.
    סגור
  • 11.
    מתריע בזמן לפני התפוצצות בועת שקל חזק שמתחזק מיום ליום
    דוד 01/02/2017 18:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פלוג גורמת נזקים ארוכי טווח לכלכת ישראל . הר השקלים צומח מיום ליום ליום ללא ריסון הספקולנטים המחזקים את השקל ומחלישים את הדולר
    סגור
  • 10.
    טאף סותר את עצמו
    תומר 01/02/2017 17:59
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אומר ולמעשה לא אומר מאומה. מצד אחד אומר לא להתערב המסחר ומצד שני אומר כן להתערב במסחר.
    סגור
  • 9.
    פקידי בנק ישראל עובדים מתשע בבוקר ועד לארבע אחה"צ
    שאול 01/02/2017 15:05
    הגב לתגובה זו
    4 0
    מה שקורה לשקל/דולר אחרי ארבע אחה"צ לא מעניין את פקידי בנק ישראל! בשעות אחה"צ הספקולנטים עושים בשוק המט"ח ככל העולה על רוחם ומרוויחים מיליונים בגלל אוזלת ידה של הנגידה ושל הכפופים לה. על הנגידה להעסיק סוחרי מטבע מקצועיים שיהוו משקל נגד לספקולנטים שעושים ממנה צחוק, ולבצע הקלה כמותית שתרסן במעט את שער השקל החזק שגורם נזקים רבים למשק, נזקים שאת תוצאותיהם ההרסניות נרגיש בקרוב.
    סגור
  • 8.
    taf
    din 01/02/2017 14:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    your brain is softy
    סגור
  • 7.
    אפריל 2007, פישר חורג מ"כלל טיילור" ומחיר הדירות ממריא
    מדיניות מוניטרית פשע 01/02/2017 13:41
    הגב לתגובה זו
    4 0
    הגרף שממחיש את זה נהדר, נמצא באתר חדש בשם "מידע קריטי לרוכשי הדירות". ממש מעניין לדעתי.
    סגור
  • 6.
    מזמן עברנו בנדל"ן את שלה העיוות - זה הפך להזוי .
    דן 01/02/2017 13:36
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הקונים בשנתיים - שלוש האחרונים , ישלמו על רכישתם בענק . המחירים רק החלו לרדת וזו ההתחלה של ההתחלה . תוך 3 שנים המחירים ירדו יותר מ 50% . זה המחיר של עיוות - התיקון מגיע בפתאומיות.
    סגור
  • 5.
    מדבר ולא אומר כלום (ל"ת)
    אנונימי 01/02/2017 12:43
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 4.
    צודק רק רק רכישת אגח הקלה כמותית תעזור כמו שעזרה ביפן
    דרור 01/02/2017 12:21
    הגב לתגובה זו
    4 0
    לפני כמה שנים הין נסחר מול הדולר ברמות שפל של 70 לדולר ואיים על היצוא היפני הנגיד היפני האגדי קורודה החל להלחם במצב בדיבורים לתקשורת איים על הספקולנטים התערב במטח אבל מה שנתן את מכת המחץ היה הקלה כמותית גדולה רכישת אגח. והין ירד בחדות ב60 אחוז והציל את היצוא היפני.לא צריך מהלך כזה אבל פיחות יותר קטן יעזור ליצוא שיורד ולבורסה ליצואניות ומניות ארביטראז
    סגור
  • 3.
    מדיניות מחורבנת והזויה
    בני 01/02/2017 12:20
    הגב לתגובה זו
    6 4
    דואגים לייצוא כאילו זה הדבר החשוב .גועל נפש.הופכים פה את כולם לעבדים. במקום להשקיע משאבים במשק המקומי ולהפריח את הדרום והצפון !!! לא צריך ייצוא !!!! צריך להסיט את כל האנרגיות בפיתוח המשק הישראלי , משק בריא זה משק שדואג לעצמו מתוך עצמו ואח'' חושבים על ייצוא כאקסטרה....משק חזק ובריא זה משק שמצליח לייצר מקומות עבודה עם שכר מכובד והאזרחים גומרים את החודש....לקחתם0 את הייצוא כאילו הוא הדבר החשוב .מי יכול להתחרות בסין ???? הייצואנים רק מפחידים ומדברים מתוך פוזיציות!!!! שישקיעו במדינה שלנו במקום לייצא !!!!! הופכים את כולם לעבדים בגלל תאוות הבצע שלהם !!! חלאות אדם !!
    סגור
  • 2.
    מספיק התספורת להבין היא שמרנית לא מחוברת (ל"ת)
    חבל 01/02/2017 12:17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    המדיניות של בנק ישראל פשטה רגל