נטפליקס מזנקת בכמעט 20%: "לחברה לקוחות אפשריים בכ-200 מדינות"
בשנים האחרונות, חברת הוידאו סטרימינג " נטפליקס " הפכה לדבר החם בוול סטריט. בתוך חמש שנים בלבד, בעקבות הצלחת החברה בגיוס לקוחות, מניית נטפליקס זינקה ב-660%. עם זאת, בתחילת חודש אוקטובר, עם הפרסום הדוח הפיננסי של החברה וההודעה כי החברה כשלה במטרתה- הגעה לכ-50 מיליון מנויים, צללה החברה בכ-20%.
עם פרסום הדוח הפושר של החברה, חלק מהמשקיעים החלו לתהות, האם נטפליקס היא למעשה לא יותר מגרסה מודרנית של אמזון. חברה ענקית ששולטת בתחומה אך לא מצליחה להוון את שליטתה בתחום לרווחים.
פרסום הדוח הפיננסי של נטפליקס אתמול (ג') לגבי הרבעון האחרון של שנת 2014, מבהיר כי מצבה של החברה כנראה שונה ממצבה של אמזון. החברה דיווחה על רווח של 72 סנט למניה לעומת הצפי ל-45 סנט למניה. כמו כן נטפליקס דיווחה על תוספת של 4.33 מיליון לקוחות חדשים לשירות הסרטים האינטרנטי שלה ברבעון האחרון.
"הרווח הגבוה של החברה מגיע בשל הלקוחות הנאמנים שלה" כך פרסם מוקדם יותר ג'ים קריימר. "זה נראה כי החברה הצליחה לאסוף גרעין קשה של אנשים שמחבבים את התוכניות של החברה והעלויות של החברה נותרות נמוכות יחסית". לדברי קריימר, הדרישה לתכנים של נטפליקס ממשיכה להיוותר גבוהה, "מדובר במיליארדים של לקוחות פוטנציאליים מסביב ל-200 מיליון מדינות".
על ההשוואה לאמזון אמר קריימר כי " הצמיחה של נטפליקס אינה צמיחה לשם צמיחה אלא לשם רווחים. 14% ממנויי נטפליקס צפו בסדרה מרקו פולו, אחוזים טובים יותר מבית הקלפים (סדרת הדגל של הרשת)".