טסלה
צילום: רוי שיינמן

טסלה עם עוד טריק למכירת יותר מכוניות

החברה שכבר הורידה את מחירי הרכבים בחדות בשנתיים האחרונות מציעה ריבית נמוכה יותר למי שפורס את הרכישה לתשלומים, זאת בכדי לתת עוד תמריץ לרוכשים לקנות את המכוניות
רוי שיינמן | (3)
נושאים בכתבה טסלה רכב חשמלי

ה-Model Y של טסלה  TESLA INC הוא הרכב החשמלי הנמכר ביותר בארה"ב והוא גם אחד מהדגמים הנמכרים ביותר בעולם, אפילו מבין דגמי הבנזין. בשנתיים האחרונות טסלה מורידה את המחירים בעקביות על הרכבים שלה על מנת לתמרץ יותר רכישות מצד הלקוחות, מה שיעזור לה להתמודד עם הצטברות המלאים שנוצרה עוד מתקופת הקורונה אך בעיקר כתווצאה מהיצרניות הסיניות שמוכרות במחירים נמוכים בהרבה.

על פי אתר החברה, טסלה מציעה כעת ריבית שנתית של 0.99% על רכישות חדשות של ה-Model Y. עד לפני שבוע עמדה הריבית על 6.49% לשנה. על ה-Model 3 עדיין עומדת ריבית של 6.49%. עם מקדמה של 4,250 דולר על הדגם הבסיסי, הריבית הנמוכה חוסכת לקונה חדש כ-100 דולר לחודש.

ההטבה טובה לקונים פוטנציאליים של טסלה, עבור טסלה עצמה, התמונה מעורבת. ריביות מימון נמוכות יותר יכולות להעלות את המכירות, אבל טסלה היא זו שמשלמת על הריבית הנמוכה מהשוק. בפועל זוהי פשוט עוד הורדת מחיר שנובעת מהתחרות הקשה עימה מתמודדת טסלה בתחום הרכבים החשמליים.

בדרך כלל, כאשר יצרנית רכב מציעה ריבית נמוכה, זה נחשב לירידת מחיר עבור ייצור הרכב. זרוע המימון של יצרנית הרכב לא מפסידה כסף על ההלוואה הנמוכה. חברת המימון צריכה ללוות כסף בריבית שוק ולהרוויח מרווח על תיק ההלוואות שלה.

הורדות המחירים עבדו טוב עבור טסלה ב-2023. טסלה מסרה כ-1.8 מיליון כלי רכב, לעומת 1.3 מיליון ב-2022, אך עם זאת, לירידות המחיר לא הייתה אותה השפעה ב-2024. טסלה מסרה כ-387,000 יחידות ברבעון הראשון, ירידה של כמעט 9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

טסלה היא לא היחידה שמתקשה להגדיל את המכירות. האמריקאים קנו 268,909 רכבים חשמליים נטענים ברבעון הראשון, עלייה של כ-3% בהשוואה לשנה שעברה. הצמיחה ברבעון הרביעי הייתה קרובה יותר ל-40%. אנחנו כבר כתבנו רבות שבועת ה-EV התפוצצה והקונים מעדיפים לקנות את האופציה הזולה והמזהמת, קראו כאן.

96,729 יחידות של ה-Model Y נמכרו ברבעון הראשון, עלייה של 1% בהשוואה לשנה שעברה. הצמיחה הייתה איטית, אך ה-Y עדיין היווה 35% מכלל מכירות הרכב החשמלי. ה-Y הוא הרכב הנמכר ביותר של טסלה. הוא היה הרכב הנמכר ביותר שאינו טנדר בארה"ב ב-2023, אחרי טויוטה RAV4 בלבד. (שלושת הרכבים הנמכרים ביותר בארה"ב הם כולם טנדרים).

קיראו עוד ב"גלובל"

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ממ 14/05/2024 21:03
    הגב לתגובה זו
    מחירי הדלק יזנקו ורכב חשמלי יוכיח את עצמו אין דרך חזרה. מבחינת שמירת ערך טסלה שומרת ערך הכי טוב , אחריה MG בזכות יבואן חכם וחזק שתומך ברכב במקצועיות לובינסקי. מי שאין לו תקציב לחדש שיקנה רכב בן שלוש שנים או ארבע MG או טסלה
  • 2.
    לא בארץ.. (ל"ת)
    יוסקה 14/05/2024 16:42
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בועז 14/05/2024 11:17
    הגב לתגובה זו
    בישראל אין הם לא נותנים ריבית כזאת
סטארפייטרס ספייססטארפייטרס ספייס

המניה שהונפקה, זינקה כמעט 400% ונופלת היום ב-60%

ההנפקה הצנועה, היצע מניות מוגבל והיעדר הכנסות הפכו את סטארפייטרס לאחת המניות התנודתיות בשוק ומציבים סימני שאלה סביב השווי שנקבע לה בתוך ימים ספורים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חלל

חברת החלל האמריקאית סטארפייטרס ספייס (FJET) נכנסה בשבוע שעבר לשווקים הציבוריים בהנפקה ראשונית צנועה יחסית, אך בתוך ימים ספורים הפכה לאחת המניות התנודתיות ביותר בבורסות בארה״ב. ההנפקה, שגייסה כ־40 מיליון דולר, הציבה את החברה במרכז תשומת הלב, בעיקר בשל תנודות חדות במחיר המניה ובמחזורי מסחר גבוהים במיוחד.


סטארפייטרס החלה להיסחר בחמישי שעבר בבורסת NYSE American במחיר של 3.59 דולר למניה. כבר ביום המסחר הראשון זינקה המניה עד לרמה של 8.5 דולר, כאשר נרשמו תנודות חדות לשני הכיוונים וביום שני נרשם זינוק חריג של כ־371%, שהקפיץ את מחיר המניה לשיא של 31.5 דולר, לפני שמגמת המסחר התהפכה היום (שלישי), כאשר המניה נופלת בכמעט 60% למחיר של פחות מ-14 דולר.


סטארפייטרס מציגה את עצמה כחברה שמחזיקה ומפעילה את צי המטוסים העל־קוליים המסחריים הגדול בעולם. פעילותה מתבצעת ממרכז החלל קנדי בפלורידה, והיא מפעילה שבעה מטוסי F-104 סטארפייטר, דגם שיצא משירות בנאס"א כבר באמצע שנות ה־70.


שלוש שנים בלי הכנסות

החברה לא רשמה הכנסות בשלוש השנים האחרונות, ובשנת 2024 דיווחה על הפסד של 7.9 מיליון דולר. נתונים אלו ממקמים אותה כחברה בשלב מוקדם מאוד, שעדיין לא הוכיחה מודל עסקי יציב. מבנה המאזן של סטארפייטרס מסבך את המצב עוד יותר. לחברה הון עצמי שלילי, כך שההתחייבויות עולות על הנכסים. כתוצאה מכך, יחס מחיר להון של החברה עומד על מינוס כ־160, נתון חריג במיוחד בענף תעופה וביטחון, שבו היחס המקובל נע סביב 2.5–3.7.


גורם נוסף שמסביר את התנודות החריפות הוא היקף המניות הזמין למסחר. מתוך כ־21.7 מיליון מניות קיימות, רק כ־11.1 מיליון הוצעו לציבור בהנפקה. היצע מצומצם של מניות סחירות יוצר תנאים שבהם גם עסקאות בהיקף לא גדול גורמות לתנודות מחיר חדות.


וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
סקירה

וול-סטריט ננעלה בעליות מתונות; נייקי קפצה ב-5%, מיקרון עלתה ב-4%

צוות גלובל |
נושאים בכתבה טסלה

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות מתונות. המגמה החיובית מציבה את השווקים האמריקאיים בכניסה לחופשת חג המולד באווירה אופטימית יחסית, גם על רקע מחזורי מסחר קטנים ופעילות חלקית הצפויה בימים הקרובים.

מדד דאו ג’ונס הוביל את העליות עם התחזקות של 0.6%, והתקרב אף הוא לרמות שיא חדשות. מדד S&P 500 הוסיף כ־0.3%, בעוד שמדד נאסד”ק, שבו משקל גבוה למניות טכנולוגיה, רשם עלייה מתונה יותר של 0.2%. המסחר התקיים במתכונת מקוצרת לקראת חג המולד, כאשר ביום חמישי לא יתקיים מסחר כלל.

המשך העליות מגיע למרות נתוני מאקרו חזקים יחסית, שמיתנו את הציפיות להורדות ריבית מהירות מצד הפדרל ריזרב. נתון התמ”ג לרבעון השלישי הצביע על קצב צמיחה שנתי של 4.3%, גבוה מהתחזיות, בעיקר בזכות צריכה פרטית חזקה. בעקבות זאת ירדו ההסתברויות להורדת ריבית כבר בינואר, אם כי השוק עדיין מתמחר שתי הורדות ריבית עד סוף השנה הבאה.

נתונים נוספים סיפקו תמונה מעורבת של הכלכלה האמריקאית. מספר דורשי האבטלה החדשים ירד זה השבוע השני ברציפות, נתון המעיד על שוק עבודה יציב, אך במקביל נמשכת היחלשות במדדי אמון הצרכנים. התמונה הכוללת מצביעה על כלכלה שממשיכה לצמוח, אך בקצב שעלול להקשות על הבנק המרכזי להקל במדיניות המוניטרית.

בשווקים אחרים נרשמה תנודתיות חדה יותר. מחירי הזהב והכסף טיפסו לשיאים חדשים, לפני שהתמתנו, בעוד שמחיר הנפט התייצב לאחר עליות בימים האחרונים. במניות בלטה אינטל בירידה מתונה, לאחר דיווחים כי אנבידיה עצרה ניסוי בתהליך ייצור מתקדם של החברה. בסך הכול, השווקים מסיימים את התקופה שלפני החג במגמה חיובית, אך עם רגישות גבוהה לנתוני מאקרו ולציפיות הריבית לשנה הקרובה.