לוח טיסות, נתב"ג בן גוריון שדה תעופה
צילום: Istock

ציידי השורטיסטים משקיעים באמריקן איירליינס - המניה טסה 60%

אמריקן איירליינס פרסמה את הדוח שלה והציגה הפסד שנתי של כמעט 9 מיליארד דולר, מה שמיקם אותה במקום נוח לנפילות, עד שהגיעו המשקיעים החדשים. לאחר ההודעה של פלטפורמות מסחר שיגבילו השקעה במניות שנחשדות בספקולציות משותפות - העליות במניה התמתנו
אלמוג עזר | (5)
נושאים בכתבה אמריקן אירליינס

ענקית התעופה אמריקן איירליינס מצטרפת לבנק המטרות של ציידי השורט. כך עולה מתנועת המניה שלה היום שטסה כמעט 60%. לאחר שפרסמה את  הדוח הכספים לרבעון הרביעי של 2020.

כפי שכתבנו מוקדם יותר, בימים אלו מתקיים מעין מאבק בין משקיעים צעירים שהתאגדו לבין קרנות גידור ותיקות. אותם משקיעים מחפשים אחרי חברות עם כתבי שורט רבים ומבקשים לייצר "שורט סקוויז" מלאכותי שיגרום לזינוק במניה. משקיעים אלו לוכדים את רוב תשומת הלב מסביב לעולם בימי המסחר האחרונים. 

נראה כי אמריקן איירליינס (סימול: AAL) עשויה להיתפס לטירוף מסחר ביום המסחר הנוכחי. אם נשפוט את התנועות של מניות דומות שנמצאו באותו מצב וזכו לטיפול בציידי השורטים. השמות הידועים עד כה הם בלאק ברי, AMC CORP ו-GameStop.

מוקדם יותר דיווח חברת התעופה פרסמה את הדוח והציגה הפסד של 3.86 דולר למניה, אמנם מדובר בפחות מצפי השוק ל-4.11 דולר, אך עדיין בדוחות נוראיים. גם ההכנסות היו מעבר לתחזיות. אמריקן סיכם הפסד שנתי של 8.9 מיליארד דולר ל-2020, לאחר שהמפלה חיסלה את הביקוש והיכולת לנסיעות.

חברות התעופה ידועות כחברות שאינן חביבות על המשקיעים לנוכח מינוף גבוה ורווחיות נמוכה. אך ככל הנראה זה לא הזמן לבצע שורט כנגד חברות אלו. הערכות הן שמשקיעי השורט הפסידו 71 מיליארד דולר בשנה האחרונה בשל שורטים שלא התממשו. האם לא ייותרו שחקני שורט בשוק?

הערב הודיעה פלטפורמות המשקיעים דוגמת רובין הוד שדרכן מבצעים את חיסול משקיעי השורט כי היא תקטין את פעילות ההשקעה במניות שחשודות בפעילות ספקולטיבית נגד משקיעי שורט. אם נרצה, מדובר באירוניה מאחר שאם בשנים עברו משקיעי השורט היו נחשדים כאויביי השווקים שבעת משבר נאסר עליהם לפעול, עתה השוק מבקש להגן עליהם מפני כיליון. 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חיים 23/02/2021 11:55
    הגב לתגובה זו
    תמיד אחרי שמניה טסה לשמיים אתם חכמים לפרסם כתבות עליה וזה שוב ושב מראה שאתם משחקים בקקה
  • 4.
    חנני 29/01/2021 23:08
    הגב לתגובה זו
    העולם נטרף והטירוף מתדלק את הקרונה....ולהיפך המגיפות הם צוו של הבריאה לעכב תהליכים דלקתיים בחברה בדיוק כמו התהליכים הטיבעיים שקורים בעולם, מיקריות ?ממש לא יש צוו בריאה קוד גנטי לא צריך להיות דתי בשביל זה...
  • 3.
    יורם 29/01/2021 09:07
    הגב לתגובה זו
    צרים דבר ומתנהלים כמו קזינו. שילכו לעבוד ויניחו לחברות לייצב את עצמן.
  • 2.
    דרור 28/01/2021 22:18
    הגב לתגובה זו
    כשילדים משחקים באש הם מרטיבים בלילה ומתעוררים רטובים
  • 1.
    אוראל 28/01/2021 18:05
    הגב לתגובה זו
    בפועל, היא תחזור ל14-15$ במקרה הטוב שלה.
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.