לוח טיסות, נתב"ג בן גוריון שדה תעופה
צילום: Istock

ציידי השורטיסטים משקיעים באמריקן איירליינס - המניה טסה 60%

אמריקן איירליינס פרסמה את הדוח שלה והציגה הפסד שנתי של כמעט 9 מיליארד דולר, מה שמיקם אותה במקום נוח לנפילות, עד שהגיעו המשקיעים החדשים. לאחר ההודעה של פלטפורמות מסחר שיגבילו השקעה במניות שנחשדות בספקולציות משותפות - העליות במניה התמתנו
אלמוג עזר | (5)
נושאים בכתבה אמריקן אירליינס

ענקית התעופה אמריקן איירליינס מצטרפת לבנק המטרות של ציידי השורט. כך עולה מתנועת המניה שלה היום שטסה כמעט 60%. לאחר שפרסמה את  הדוח הכספים לרבעון הרביעי של 2020.

כפי שכתבנו מוקדם יותר, בימים אלו מתקיים מעין מאבק בין משקיעים צעירים שהתאגדו לבין קרנות גידור ותיקות. אותם משקיעים מחפשים אחרי חברות עם כתבי שורט רבים ומבקשים לייצר "שורט סקוויז" מלאכותי שיגרום לזינוק במניה. משקיעים אלו לוכדים את רוב תשומת הלב מסביב לעולם בימי המסחר האחרונים. 

נראה כי אמריקן איירליינס (סימול: AAL) עשויה להיתפס לטירוף מסחר ביום המסחר הנוכחי. אם נשפוט את התנועות של מניות דומות שנמצאו באותו מצב וזכו לטיפול בציידי השורטים. השמות הידועים עד כה הם בלאק ברי, AMC CORP ו-GameStop.

מוקדם יותר דיווח חברת התעופה פרסמה את הדוח והציגה הפסד של 3.86 דולר למניה, אמנם מדובר בפחות מצפי השוק ל-4.11 דולר, אך עדיין בדוחות נוראיים. גם ההכנסות היו מעבר לתחזיות. אמריקן סיכם הפסד שנתי של 8.9 מיליארד דולר ל-2020, לאחר שהמפלה חיסלה את הביקוש והיכולת לנסיעות.

חברות התעופה ידועות כחברות שאינן חביבות על המשקיעים לנוכח מינוף גבוה ורווחיות נמוכה. אך ככל הנראה זה לא הזמן לבצע שורט כנגד חברות אלו. הערכות הן שמשקיעי השורט הפסידו 71 מיליארד דולר בשנה האחרונה בשל שורטים שלא התממשו. האם לא ייותרו שחקני שורט בשוק?

הערב הודיעה פלטפורמות המשקיעים דוגמת רובין הוד שדרכן מבצעים את חיסול משקיעי השורט כי היא תקטין את פעילות ההשקעה במניות שחשודות בפעילות ספקולטיבית נגד משקיעי שורט. אם נרצה, מדובר באירוניה מאחר שאם בשנים עברו משקיעי השורט היו נחשדים כאויביי השווקים שבעת משבר נאסר עליהם לפעול, עתה השוק מבקש להגן עליהם מפני כיליון. 

 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    חיים 23/02/2021 11:55
    הגב לתגובה זו
    תמיד אחרי שמניה טסה לשמיים אתם חכמים לפרסם כתבות עליה וזה שוב ושב מראה שאתם משחקים בקקה
  • 4.
    חנני 29/01/2021 23:08
    הגב לתגובה זו
    העולם נטרף והטירוף מתדלק את הקרונה....ולהיפך המגיפות הם צוו של הבריאה לעכב תהליכים דלקתיים בחברה בדיוק כמו התהליכים הטיבעיים שקורים בעולם, מיקריות ?ממש לא יש צוו בריאה קוד גנטי לא צריך להיות דתי בשביל זה...
  • 3.
    יורם 29/01/2021 09:07
    הגב לתגובה זו
    צרים דבר ומתנהלים כמו קזינו. שילכו לעבוד ויניחו לחברות לייצב את עצמן.
  • 2.
    דרור 28/01/2021 22:18
    הגב לתגובה זו
    כשילדים משחקים באש הם מרטיבים בלילה ומתעוררים רטובים
  • 1.
    אוראל 28/01/2021 18:05
    הגב לתגובה זו
    בפועל, היא תחזור ל14-15$ במקרה הטוב שלה.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.