הולכים על ב(י)טוח: מה הצעד הבא של נקסט אינשורנס?
השמועות אומרות שחברת הביטוח נקסט אינשורנס הישראלית בדרך לנאסד"ק לפי שווי של בין 2.5 ל-3 מיליארד דולר. אמנם בחברה מכחישים מכל וכל את הכוונה להיות פאבליק, אבל אחרי שגייסו 631 מיליון דולר משלל קרנות הון סיכון, בהן 250 מיליון מקפיטול G, קרן הון הסיכון של גוגל (GOOG), נראה שאין מנוס מלהמשיך ולרכוב על ההצלחה.
פרט לקהלי היעד השונים, נקסט מזכירה מאוד את למונייד (LMND), שנחשבת להנפקה מוצלחת מאוד בוול סטריט ב-2020 – אחר שהונפקה ביוני לפי שווי של 3 מיליארד דולר וכיום שוויה כבר יותר מכפול ומתקרב ל-6.3 מיליארד דולר. כמו למונייד שפונה לביטוח פרטי, אז נקסט היא חברת ביטוח צעירה שמיועדת בעיקר לבעלי עסקים קטנים; גם לבינוניים אגב, אבל למרות שהיו רוצים, הקור ביזנס שלהם הוא עסקים קטנים שאינם מצריכים שירותי ביטוח רחבים. כל הפעילות העסקית שלה נעשית באמצעות האפליקציה שפיתחה.
נתוני הגיוס המרשימים שצוינו למעלה, מתאימים לגידול המהיר של החברה שהוקמה לפני 4 שנים, על ידי היזמים שלקחו חלק מרשים . "לחברה יש למעלה מ-100,000 לקוחות משלמים ואנחנו עדיין ב-% מאוד קטן של השוק, ששוויו מוערך ב-140 מיליארד דולר בשנה", אומר השותף המייסד וסמנכ"ל החברה, אלון חורי.
לפי חורי, כל לקוח משלם בין 750 דולר ל-1,750 דולר לשנה, בהתאם לגודל העסק והיקף השירותים והמוצרים הניתנים. כלומר ה-ARPU – ההכנסה הממוצעת מלקוח – עומד על 1,250 דולר. תכפילו במספר הלקוחות ותקבלו צפונה ל-130 מיליון דולר הכנסות שנתיות. כלומר זה למעלה מ-400 מיליון שקל; וזה שוק שיש בו עוד הרבה לאן להתפתח, אם מסתכלים על הפערים בין היקף השוק להכנסות החברה.
- מס על שכר דירה - כל מה שצריך לדעת
- דרישת המיליונים של ח"כ בן גביר מ"עובדה" ומאחת המרואיינות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל זו כנראה לא הבוננזה היחידה של החברה. חורי, שאחראי על כל פיתוח בחברה, מפתח בינה מלאכותית ייחודית ועוד טכנולוגיות שאמורות למנוע מקרי הונאה, שעליהן בוודאי יושמו פטנטים והחברה תוכל לעשות לטכנולוגיה לייסנסינג או להעניק בלעדיות לכל המרבה במחיר.
"אנחנו לא אנשי ביטוח"
לחורי יש טראק רקורד בתחום ההייטק. הוא, יחד עם גיא גולדשטיין ונסים טפירו, הם בוגרים בכירים של חברת מרקיורי, שנמכרה ב-2006 לחברת HP בסכום דמיוני דאז, שעמד על 4.5 מיליארד דולר. הם גם פתחו ביחד את חברת הפינטק צ'ק. עכשיו הם רוכבים על גל האינשורטק, או שירות ביטוח מקוון. "שלושתנו הגענו מתחום ההייטק ואנחנו לא אנשי ביטוח, זה נותן לנו גישה ייחודית", אומר חורי.
תסביר...
"בטעויות שעשינו בעבר בצ'ק, שבו בנינו מודל עסקי חדש, עכשיו באנו לעבוד על מודל קיים של חברות ביטוח. בצ'ק לקח לנו 4 שנים לעבוד על מודל הצמיחה. אבל הבנו שכבר בהתחלה בהתחלה צריך לדעת איך הולכים להרוויח כסף ואז איך לעשות סקיילינג.
- הפד נכנס ל-2026 מפולג: אינפלציה עקשנית, שוק עבודה מתקרר ויו"ר חדש באופק
- למרות ההבנות: סין ממשיכה להגביל חומרי גלם קריטיים לתעשייה האמריקאית
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- "הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54%...
"גם לא ידענו איזו חברה אנחנו הולכים לפתוח. היו לנו 2 רעיונות נוספים, אבל בסוף הלכנו על זה. צ'ק הייתה פינטק, זה אינשורטק והרגשנו שהולכת להיות מהפכה בתחום ובחרנו בתחום בגלל המחקר שבו חיפשנו נישות שאין בהם מובילי שוק".
אם אתם בעצם חברת ביטוח, מה מבדל אתכם מהחברות האחרות בתחום?
"אני אתן לך דוגמה מעולם הכושר. בשאלון המקוון של המתחרים שלנו שואלים אם בעל העסק מחתים את הלקוחות על הצהרות בריאות. אם הוא עונה שלא, הוא נחסם אוטומטית לאפשרות לקבל ביטוח. אצלנו, אנחנו שואלים אם הוא יהיה מוכן להחתים לקוחות בתמורה לקבלת ביטוח. זה שינוי מהותי בגישה. אנחנו מחפשים את הכן, לא את הלא".
אתם מחפשים שווקים חדשים להיכנס אליהם?
"כרגע אנחנו ממוקדים רק בארצות הברית. נכון שיש לא מעט שווקים, אבל בתחום הביטוח זה לא רק עניין של לתרגם את המוצרים לשפת המקום, אם בכלל, מדובר ברגולציות שונות שצריך להתאים את עצמך אליהם. כרגע אין לנו עניין בכך, בייחוד כשיש לנו כל כך הרבה מקום להתפתח בו בארצות הברית".
אתם הולכים להנפיק בוול סטריט?
"לא. זה לא באג'נדה להפוך לחברה ציבורית כרגע. נכון שיש גל של הנפקות, אבל מבחינתנו עוד לא הגיע הזמן".
- 1.מפסידים כסף 02/01/2021 10:37הגב לתגובה זוגם הם וגם לימונייד מפסידים כסף עלויות הגיוס של לקחות חדשים גבוהות מאד. אין היסטורית תביעות אחורנית ,כרגע סה כמו פיפי חם ונעים אחר כך מתחיל להיות קר ומסריח אבל כל הכבוד ליזמים השקיעו ניהלו פתחו את כספם הם יקבלו פלוס פלוס האם תהיה פה חברה יציבה ומכניסה אני בספק?
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.
אילון מאסק; קרדיט: רשתות חברתיותאילון מאסק בדרך לטריליון דולר: השנה שקבעה רף חדש בצבירת הון
זינוק חד בשווי SpaceX, התאוששות מניית טסלה והערכות שווי אגרסיביות לחברות הפרטיות מציבים את אילון מאסק בעמדת זינוק להפוך לטריליונר הראשון, ומרחיבים את השפעתו הכלכלית והטכנולוגית בקנה מידה חסר תקדים
אילון מאסק מסיים את 2025 כאחד מפרקי צבירת ההון החריגים ביותר שנרשמו בעת המודרנית. לא מדובר בהערכה ערכית של פעולותיו, דעותיו או עסקיו, אלא בתוצאה חשבונאית של עליות שווי חדות במספר חברות שבהן הוא מחזיק, ציבוריות ופרטיות כאחד.לפי הערכות שונות בוול סטריט, הונו של מאסק חצה בשלהי השנה את רף ה־600 מיליארד דולר, ובתרחישים אופטימיים אף מתקרב ל־750 מיליארד דולר. הפער בין ההערכות נובע בעיקר משאלת השווי של החברות הפרטיות שבשליטתו, ובראשן SpaceX ו־xAI.
גורם מרכזי בתמונה הוא חבילת האופציות שטסלה העניקה למאסק ב־2018. החבילה נפסלה פעמיים ב־2024 על ידי שופטת בדלאוור, אך בהמשך בוטלה הפסילה על ידי בית המשפט העליון של המדינה. עצם הכללת האופציות משנה משמעותית את תמונת ההון השנתית שלו. עם זאת, גם ללא האופציות, מאסק הוסיף בשנה החולפת הון בהיקף שמוערך בכ־250 מיליארד דולר. מדובר בסכום שמקביל כמעט לשוויו הכולל של האדם השני בעושרו בעולם, מייסד גוגל לארי פייג’.
המיקוד עובר לחלל
מניית טסלה עלתה בכ־20% מתחילת השנה, והוסיפה למאסק עשרות מיליארדי דולרים. עם זאת, תרומת טסלה לעלייה הכוללת בהונו הייתה משנית יחסית. הסיבה העיקרית לעלייה בשווי הייתה דווקא SpaceX. חברת החלל הפרטית, שבה מחזיק מאסק כ־40%, רשמה קפיצה חדה בשוויה המוערך, מכ־350 מיליארד דולר לכ־800 מיליארד דולר בתוך זמן קצר. העלייה מיוחסת בין היתר לצמיחה של שירות האינטרנט הלווייני Starlink ולציפיות עתידיות לפעילות בתחום מרכזי הנתונים מבוססי חלל.
בתחילת 2025 התמונה נראתה שונה. יחסיו של מאסק עם הנשיא דונלד טראמפ התערערו, מכירות טסלה נחלשו, והשוק האמריקאי נכנס לתקופה של תנודתיות חריפה בעקבות מדיניות המכסים החדשה. באפריל הוערך הונו של מאסק בכ־300 מיליארד דולר בלבד, ללא האופציות שבמחלוקת. המצב התהפך בהמשך השנה. השווקים התאוששו, טסלה התייצבה, ושווי SpaceX המשיך לטפס. במקביל, אישרו בעלי המניות של טסלה בנובמבר חבילת תגמול חדשה למאסק, הכוללת כ־425 מיליון מניות נוספות.
- ניצחון למאסק: בית המשפט העליון החזיר את חבילת השכר ההיסטורית של טסלה
- אילון מאסק, הנפקת ספייסX ומניית טסלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם זאת, מניות אלה טרם הוענקו בפועל. מימושן מותנה בהגעה לשווי שוק של כ־8.5 טריליון דולר לטסלה, יעד שאפתני במיוחד, אשר אם יושג יוסיף למאסק הון בהיקף של כטריליון דולר.
