ספייס X של אילון מאסק היא חברת שיגורים לחלל שהצליחה לפתח שיגור רקטי חוזר. היא נמצאת בקדמת הטכנולוגיה בתחומי החלל, יש לה חברה שמספקת תקשורת לווינית - סטארלינק והיא רכשה את xAI שהיא שילוב רשת חברתית - X (לשעבר טוויטר) ויכולות בינה מלאכותית מאוד חזקות
- גרוק.
החברה גייסה 75 מיליארד דולר, לפי שווי של 1.8 טריליון דולר.
וול סטריט נערכת ליום של ירידות שממשיכות את הירידות באסיה עם נפילה של כ-10% בקוספי הדרום-קוריאני ומימושים גדולים במניות הזיכרון; החוזים על הנאסד"ק יורדים בכ-2.6% ומסמנים המשך חולשה בטכנולוגיה - ואילו עוד מניות בולטות במסחר המוקדם?
עם שווי של 2.4 טריליון דולר, ספייסX מצטרפת למועדון של אנבידיה ומטא, שבו האופציות לא רק משקפות ציפיות אלא מזיזות את בפועל את המניה; האם המינוף החדש ימשיך לתדלק את הטירוף במניה או שמא זו תתברר כמלכודת לסוחרים בטווח הקצר?
ספייס X זינקה ביום המסחר הראשון ב-19%, ביום השני כ-20% וכעת (טרום מסחר של יום שלישי) כ-10%; עומרי עפרוני מאופנהיימר - "זה כמו שגילו את אמריקה, יש כאן חברה שגילתה את החלל והיא מקדימה את המתחרות שלה ב-10 שנים לפחות. היא מונופול"; ומה הוא חושב על מניות
החלל הישראליות
השירות צפוי להתחיל לפעול מ-2027 ולהיות מוצע לנוסעים ללא עלות, בכפוף לתנאים. המהלך מצטרף למגמה עולמית שבה חברות תעופה משדרגות את חוויית הטיסה ומנסות להפוך את החיבור לאינטרנט לשירות בסיסי.
וול סטריט אורזת את הפומו: תעשיית ה-ETF לא מבזבזת זמן ומתרגמת את התנודתיות של מניית החלל החדשה לכלי מסחר ספקולטיבי. איך עובד מנגנון המינוף הכפול ולמה הוא כל כך מסוכן?
שווי ההנפקה עומד על כ-1.75 טריליון דולר, אך החוזים הלא רשמיים כבר מתמחרים את ספייסX סביב כ-2.3 טריליון דולר, טסלה שווה 1.75 טריליון דולר; והאם משקיעי טסלה עבורים לספייס X?