רדקום: ההכנסות גדלו ל-9.8 מיליון דולר, מעל לתחזית האנליסטים
חברת רדקום (סימול: RDCM) הישראלית, המפתחת מערכות לבדיקת מערכות תקשורת, מדווחת על תוצאות טובות לרבעון השלישי - גידול של 4.2% בהכנסות ומעבר לרווח מתואם של כ-200 אלף דולר. החברה הכתה את צפי האנליסטים בשורה העליונה והתחתונה. החברה מאשררת את תחזית ההכנסות לשנת 2020 בטווח של 35-38 מיליון דולר.
הכנסות ברבעון השלישי הסתכמו ב-9.8 מיליון דולר בהשוואה ל-9.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019. ומעל ציפיות האנליסטים שהעריכו הכנסות של 9.17 מיליון דולר.
הרווח הנקי על בסיס Non-GAAP הסתכם ב- 0.2 מיליון דולר, או 2 סנט למניה בדילול מלא, בהשוואה להפסד נקי על בסיס Non-GAAP של 1.0 מיליון דולר או 7 סנט למניה בדילול מלא ברבעון המקביל. בשורה התחתונה החברה עקפה את ציפיות האנליסטים שהעריכו הפסד של 4 סנט למניה.
אייל הררי מנכ"ל רדקום: "אנו מרוצים מהצמיחה בהכנסות ומהשיפור בשורה התחתונה במהלך הרבעון השלישי ומתחילת השנה. התוצאות נבעו מבסיס לקוחות חזק ומבקרה על ההוצאות, תוך המשך השקעה במחקר ובפיתוח. במהלך הרבעון, חיזקנו את יכולותינו הטכנולוגיות בתחום ה-5G וחיזקנו את מעמדה של רדקום כספקית מובילה להבטחת שירות לרשתות 5G.
- איי.סי.אל: ירידה של 16.5% ברווח הנקי ל-91 מיליון דולר
- ממשיכה במומנטום החיובי: אלוט מכה את הצפי - המניה קופצת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"זכינו בחוזה להבטחת שירות לרשת 5G עבור Rakuten Mobile שהינו אחד מחוזי הבטחת השירות הראשונים בתעשייה ל-standalone 5G. זהו הסכם רב שנתי נוסף עם Rakuten Mobile להבטחת רשת ה-5G שלהם באמצעות הפתרון שלנו להבטחת שירות וניתוח רשת - RADCOM ACE, אותו השקנו בחודש אוגוסט. Rakuten Mobile בחרה בפתרון שלנו להשקת רשת ה- non-standalone 5G שנערכה בספטמבר, וההשקה הצפויה של רשת ה-standalone 5G ב-2021. הבחירה בפתרון שלנו מייצגת אבן דרך מרכזית בפעילותנו בתחום ה-5G, והכרה חשובה בערך שמספקים הפתרונות שלנו למפעילות התקשורת, המבטיחים חוויית שירות ברשתות דינימיות המותאמות לסביבת ענן.
אנבידיה"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות
המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית
מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 0.86% נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.
הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.
בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.
הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות
בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.
- אמזון משיקה שבב AI חדש שיתחרה באנבידיה- "השבב שלנו יעיל יותר וחוסך בעלויות"
- אנבידיה תשקיע 2 מיליארד דולר בסינופסיס - עוד עסקה סיבובית?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

openAI נלחמת על הבכורה ומכריזה על "קוד אדום" לשיפור ChatGPT
כשהמתחרות סוגרות פערים, המשתמשים מתלוננים והלחץ הפיננסי גובר, סם אלטמן מפנה את כל המשאבים לשיפור חוויית המשתמש: "יש עוד הרבה עבודה"
חברת openAI, המפתחת של ChatGPT, נמצאת באחת מנקודות המפנה הדרמטיות מאז הקמתה. מנכ"ל החברה, סם אלטמן, הכריז על "קוד אדום" פנימי, לצורך שדרוג ברמת הדחיפות הגבוהה ביותר, במטרה לשפר את הביצועים של המוצר המרכזי של החברה ולחזק את חוויית השימוש.
מדובר בצעד שמעיד על רמת הדחיפות שהחברה חשה, על רקע התחזקות גוגל עם מודל Gemini שעקף את openAI במדדים טכניים רבים, לצד האצה בכניסת מתחרות נוספות כמו Anthropic לשוק הארגוני.
יותר מדי השקעות, פחות מדי תוצאות
לפי המזכר הפנימי, החברה תשהה בינתיים פיתוחים נוספים שהיו בשלבים מתקדמים, כמו למשל: סוכני AI בתחומי בריאות, קמעונאות ואפילו פרויקט בשם Pulse שפותח כעוזר אישי. גם תכניות להכנסות מפרסום נדחות לעת עתה.
במקום זאת, כל הצוותים הרלוונטיים יתמקדו בשיפור ChatGPT בדגש על ביצועים, מהירות תגובה, אמינות והפיכת הממשק ליותר מותאם אישית ו"אינטואיטיבי". החברה מקיימת כעת שיחות עבודה יומיות בנושא ומעודדת מעבר זמני של עובדים בין מחלקות כדי לתגבר את המאמץ.
- האם קיצבה אוניברסלית היא השלב הבא בעולם התעסוקה?
- "ל-OpenAI יש חור תזרימי של 207 מיליארד דולר"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
משתמשים פחות מרוצים, מתחרות מצמצמות פערים
גרסת GPT-5 שהושקה לאחרונה בקיץ זכתה לביקורות צוננות מצד חלק מהמשתמשים: הטון נתפס כקריר, המענה לשאלות פשוטות הפך מסורבל יותר, והאינטראקציה
הפכה "טכנית מדי". לפני כחודש ביצעה החברה תיקונים, אך נראה שלא די בכך. במקביל, גוגל ממשיכה להתקדם במהירות. גרסת Gemini החדשה עקפה את מודל GPT במדדים סטנדרטיים בתעשייה, והציגה זינוק של 200 מיליון משתמשים חודשיים תוך שלושה חודשים בלבד. גם Anthropic מושכת יותר
לקוחות עסקיים נהנית מתדמית יציבה וזהירה יותר ומצטיירת כמתחרה אמינה גם אם מספר המשתמשים שלה נמוך בהרבה מב-Chat GPT. כיום גם דווח כי החברה שוקלת גם הנפקת
ענק לפי שווי של 300 מיליארד דולר.
גם שאר המתחרות של OpenAI כבר אינן שחקניות שוליות, אלא גורמים שמעצבים את שוק הבינה המלאכותית ואף דוחקות את החברה לעמדת מגננה.
