שבבים
צילום: Istock

לאחר עלייה של 60% בחודשים האחרונים, אנבידיה ירדה הערב ב-2.7%

ענקית השבבים מציגה מספרים חלשים לעומת השנה הקודמת, אך מצליחה להכות את התחזיות המוקדמות בשוק. מניית החברה נסחרת הערב במחיר הנמוך ב-30% ממחיר השיא שנקבע בספטמבר שעבר
עמית נעם טל | (1)

ברקע לעליות בשווקים, מניית ענקית השבבים אנבידיה (סימול:NVDA) בלטה בחולשתה הערב עם ירידות של 2.7% לשווי שוק של 124.4 מיליארד דולר. ברקע לחולשה, החברה פרסמה אמש לאחר הסגירה את תוצאותיה לרבעון האחרון. 

הכנסות החברה הסתכמו ברבעון האחרון ב-3.01 מיליארד דולר, עלייה של 17% ביחס לרבעון הקודם, אך ירידה של 5% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. התחזיות בשוק עמדו על הכנסות של 2.92 מיליארד דולר. מתחילת השנה רשמה החברה הכנסות של 7.8 מיליארד דולר, לעומת הכנסות של 9.5 מיליארד דולר בשנת 2018. נזכיר כי הפער העיקרי בין השנים נובע מהתפוצצות בועת המטבעות הווירטואליים, דבר שהוביל לירידה בביקוש למוצרי החברה.

בשורה התחתונה, החברה רושמת רווח נקי (GAAP) של 899 מיליון דולר או 1.47 דולרים למניה, לעומת רווח של 1.23 מיליארד דולר או 2.02 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה עומד הרווח של החברה על 1.84 מיליארד דולר, ירידה של 49% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח המתואם של החברה הסתכם ברבעון האחרון ב-1.1 מיליארד דולר או 1.78 דולר למניה, ירידה של 3% ביחס לרבעון המקביל אשתקד אך עלייה של 44% לעומת הרבעון ה-2 של 2019. צפי האנליסטים בשוק עמד על רווח של 1.58 דולר למניה. 

מניית החברה השלימה בחודשים האחרונים עלייה של קרוב ל-60%, אך היא עדיין נסחרת במחיר הנמוך ב-30% ממחיר השיא שנקבע בספטמבר 2018. 

גרף שבועי של מניית החברה בשנים האחרונות

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    דוד 16/11/2019 18:16
    הגב לתגובה זו
    מישהו יכול להסביר איך אחרי כאלו דוחות טובים המנייה יורדת במקום לעלות?
לארי אליסון (אורקל)לארי אליסון (אורקל)

מהמחיר של חוק הגיוס ועד המחיר של ה-AI: תמונת מצב

בנק ישראל מוטרד מחוק הגיוס, למה מניות הטכנולוגיה יורדות למרות צמיחה חדה ולמה התשואות עולות כשהריבית יורדת; עידן אזולאי, מנהל השקעות בסיגמא-קלאריטי מנתח את השווקים

עידן אזולאי |

לזכותו של בנק ישראל ייאמר שהוא לא חושש להביע את דעתו הנחרצת על חוק הגיוס שעומד כעת על הפרק. התגובה החריגה והישירה של בנק ישראל לחוק הגיוס מסמנת שהדיון הוא אינו “רק” ויכוח חברתי-ערכי, אלא סוגיה ביטחונית עם מחיר מקרו-כלכלי מדיד. בבנק ישראל שמים מספרים על השולחן: העלות הכלכלית של חודש שירות מילואים של אדם סביב גיל 30 מוערכת בכ־38 אלף ש״ח, כאשר כ־80% מהעלות היא אובדן תפוקה מיידי והיתרה קשורה לפגיעה עתידית בפריון בגלל הפסד ניסיון וקידום בעבודה. במילים פשוטות, מילואים הם “מס” לא מתוכנן על שוק העבודה גם בגלל ימי עבודה שנגרעים כאן ועכשיו, וגם בגלל ההשפעה המצטברת על מסלולי קריירה ופריון. 

בנק ישראל מציג את הפוטנציאל טוען שהרחבה משמעותית של גיוס גברים חרדים לשירות חובה יכולה להפחית את הנטל הכלכלי המשקי והאישי שנובע מהשימוש הנרחב במילואים. לפי האומדנים שמובאים בהודעה, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ־7,500 גברים חרדים (תרחיש שמתגלגל לאורך זמן לכ־20 אלף חיילי חובה נוספים) עשויה לאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים ולהקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארד ש״ח (כ-0.4% תוצר). אם בנוסף, הגיוס גם מגדיל לאורך זמן את ההשתתפות והתעסוקה של הגברים החרדים לאחר השירות, בנק ישראל מעריך שתוספת ההכנסה יכולה להגיע עד כ־14 מיליארד ש״ח לשנה (כ־0.7% תוצר). כלומר, יש כאן לא רק חיסכון בעלות ביטחונית עקיפה, אלא גם אפשרות לשיפור צד ההיצע של המשק. היינו, יותר עובדים, יותר מיומנויות ויותר הכנסות ממסים. 

אלא שכאן מגיעה הביקורת המרכזית. לפי בנק ישראל, נוסח החוק במתכונתו הנוכחית “לוקה בחסר” מאחר ויעדי הגיוס האפקטיביים נמוכים והתמריצים/סנקציות הם בעלי אפקטיביות נמוכה, כך שלא בטוח שאפילו היעדים הצנועים יושגו. אם החוק יעבור כלשונו, הוא לא ישנה מהותית את היקף הגיוס ולכן ישמר את מודל המילואים הרחב ואת הנזק המצטבר לשוק העבודה. בנק ישראל כותב מפורשות שהעברת החוק במתכונתו הנוכחית עלולה לא להביא לשינוי משמעותי בהיקף הגיוס, ובכך לשמר את הנטל הכלכלי שנובע מהשימוש הנרחב במילואים עם “עלויות מקרו־כלכליות משמעותיות” שיבואו לידי ביטוי בהמשך פגיעה בתפקוד שוק העבודה, אובדן הכנסה משקית ועלות תקציבית נרחבת, לצד אובדן הכנסות ממיסים. לכל זה עלולה להיות גם השלכה על מדיניות הריבית. בנק ישראל לא קובע “הריבית תעלה בגלל החוק”, אבל הוא כן מסמן את ערוצי ההעברה שמעניינים את שוק האג״ח ואת ההחלטות המוניטריות. 

חוק שלא מפחית מילואים משמר פגיעה בצד ההיצע (תוצר פוטנציאלי/פריון), מגדיל עלויות תקציביות ומקטין גביית מסים, שילוב שמרחיב את הסיכון הפיסקלי ואת פרמיית הסיכון של ישראל. במצב כזה, גם אם האינפלציה “על הנייר” מתמתנת, לבנק ישראל יהיה קשה יותר להצדיק הקלה מהירה. הוא יעדיף לראות שהמשק לא מחליק לתרחיש של עלייה בגירעון המבני שעלולה להעלות את פרמיות הסיכון ולהשפיע על שער החליפין והתשואות. במילים אחרות, החוק עלול להאריך את התקופה שבה הריבית נשארת גבוהה יחסית, או לכל הפחות לצמצם את מרחב התמרון להורדות, משום שהבסיס המאקרו־פיסקלי והביטחוני נשאר כבד.