ג'נסן הואנג אינבידה (רשתות)ג'נסן הואנג אינבידה (רשתות)

היסטוריה בוול סטריט: אנבידיה חוצה שווי של 4 טריליון דולר

מניית ענקית השבבים קופצת ביותר מ־2%, כשהמשקיעים ממשיכים להמר על הצמיחה של מהפכת הבינה המלאכותית; החברה עקפה את מיקרוסופט ואפל והפכה לראשונה אי פעם שמגיעה לשווי זה

אביחי טדסה |

אנבידיה NVIDIA Corp. -0.49%   עשתה היסטוריה היום כשחצתה לראשונה את רף שווי השוק של 4 טריליון דולר, הישג חסר תקדים שמציב אותה בראש רשימת החברות הגדולות בעולם. מניית החברה זינקה ביותר מ-2% במהלך המסחר, בעקבות ביקושים גוברים מצד משקיעים שממשיכים לראות באנבידיה את אחת הנהנות המרכזיות מהבום בתחום הבינה המלאכותית הגנרטיבית.


עם ההישג הזה, עקפה אנבידיה את מיקרוסופט ואפל, שתיהן נסחרות כיום סביב שווי של 3 טריליון דולר, והפכה לחברה הראשונה אי פעם ששווי השוק שלה חוצה את רף ה־4 טריליון. מדובר בזינוק מסחרר: רק בפברואר השנה עברה אנבידיה את רף 2 הטריליון, וביוני כבר חצתה את 3 טריליון, קצב צמיחה שטרם נראה בעבר בשוק.


הכוח מאחורי מהפכת ה-AI ושיתופי הפעולה שמזינים את הצמיחה

הנסיקה של אנבידיה נובעת בעיקר ממעמדה כחברה המובילה בעולם בפיתוח שבבים ייעודיים לבינה מלאכותית, במיוחד כרטיסי המסך והמעבדים הגרפיים (GPU) שמהווים את הבסיס התשתיתי של מערכות כמו ChatGPT, Gemini, Claude ודומיהן. למעשה, רוב חברות הטכנולוגיה הגדולות – ובראשן מיקרוסופט, אמזון, מטא ואלפבית, נשענות כיום על חומרת אנבידיה כדי להפעיל את הדאטה סנטרים הענקיים שלהן.


אחד מהלקוחות המרכזיים של אנבידיה הוא מיקרוסופט עצמה, שמתחרה עמה על תואר החברה הגדולה ביותר ובו זמנית רוכשת ממנה שבבים עבור פרויקטים כמו Azure ו-CoPilot. השילוב בין ביקוש יציב מצד הענקיות לבין חזון מוצק בתחום החומרה מקנה לאנבידיה יתרון תחרותי יוצא דופן.


אנבידיה נהנית במידה המירבית ממהפכת הבינה המלאכותית, החברה ממשיכה לשלוט על תחום שבבי ה-AI. על פי האנליסטים של אופנהיימר, אנבידיה הפכה בפועל לספקית מונופוליסטית של מערכות AI עבור חברות הענן המובילות - מיקרוסופט, גוגל, AWS, מטא ועוד. בכך נהנית פעילות החברה מגל השקעות עתק בתשתית הבינה המלאכותית, המוערך במאות מיליארדי דולרים, ומצטיינת בצמיחה שנתית יוצאת דופן של כ-70% בהכנסותיה. בשנה הפיסקלית הנוכחית, המסתיימת בינואר 2026, צפויה אנבידיה להציג הכנסות של כ-200 מיליארד דולר, עם שיעור רווח תפעולי מעל 60%.


החברה מציעה מערכות מתקדמות המספקות מענה לאימון מודלים AI ולהרצת מודלים לצרכי הסקת תובנות, ומנהלת תהליכי מעבר דורות מוצריה - ממשפחות Hopper למשפחת Blackwell ובעתיד - משפחת Rubin/Vera הצפויה להשקה בשנה הבאה. מערכות אלה, כותבים האנליסטים, מציגות שיפור מתמיד בביצועים וכן בצריכת חשמל בדאטה סנטרס - נושא שעולה בחשיבותו, נוכח אילוצי רשת החשמל הנוכחית במדינות המערב.

מלבד שוקי היעד של ענקיות הענן והמגזר הארגוני, הזדמנות נוספת לצמיחה של אנבידיה טמונה בהשקעות ממשלתיות, מגמה שצוברת לאחרונה תאוצה. האנליסטים של אופנהיימר מעריכים הזדמנות זו לבדה בכ-1.5 טריליון דולר הכנסות, כאשר החברה מתכוננת להקמת חוות AI ענקיות, ובהן כל גיגה וואט של צריכת חשמל מתורגמת להשקעה של 40-50 מיליארד דולר. מניית אנבידיה מדורגת בתשואת יתר עם מחיר יעד של 175 דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"


אנבידיה הוקמה ב-1993 בקליפורניה על ידי ג'נסן הואנג, שעדיין מכהן כמנכ"ל החברה. בתחילת דרכה התמחתה החברה בשבבים לעולם המשחקים, אך בשנים האחרונות חוותה טרנספורמציה שהציבה אותה בלב מהפכת ה-AI. אנבידיה לא רק מספקת את התשתית הטכנולוגית, אלא גם מפתחת מערכות תוכנה וכלים לפיתוח מודלים מתקדמים, מה שמייצר לה הכנסות נוספות ועמדה אסטרטגית בשוק.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
וורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיותוורן באפט. קרדיט: רשתות חברתיות

וורן באפט מלמד אתכם מתי לממש מניות והדבר הכי חשוב בהשקעות

שיעור חינם מבאפט - מתי מוכרים מניה, בהמשך לשיעור קודם: שיעור חינם מוורן באפט - מתי קונים מניה? ועל ההשקעה והמימוש של באפט באפל

נושאים בכתבה וורן באפט אפל

וורן באפט השקיע באפל את רוב תיק ההשקעות הסחיר של ברקשייר. אפל סיפקה רווחי עתק שמוערכים במעל 100 מיליארד דולר לתיק של באפט. אפל היא עדיין ההשקעה הגדולה של באפט, אבל לפני שנה-שנתיים נמכרו רוב המניות.

באפט החליט שאחרי זינק ברווחים, עלייה במכפיל הרווח מרמה של 11-13 למעל 20, זה הגיע לממש. הוא סבר ואמר שזו חברה נהדרת, ועדיין היא הגדולה בתיק ההשקעות של ברקשייר שלו, אבל היא כבר לא זולה. התזמון- עיתוי המימוש היה טוב כי בחצי שנה שלאחר מכן, המניה נפלה בכ-15%. אלא שהעליות האחרונות הביאו את מחיר המניה לשיא של כל הזמנים ולמחיר שעולה על מחירי המימוש של באפט בכ-30%. באפט "הפסיד" מעל 50 מיליארד דולר, אבל כמה תובנות בעניין:

ראשית, אף אחד לא נביא

שנית, את ההחלטה מקבלים על סמך מה שידוע בנקודת הזמן המסוימת. אז באפט הגדיר את אפל כחברה נהדרת, מניה לא רעה, אבל המשקל בתיק שלו היה גבוה, ומכיוון שהיא כבר הגיעה לתמחור מלא בעיניו החליט לממש. זו החלטה נכונה בלי קשר למה שיהיה בהמשך.

שלישית, כאשר אתם קונים או מוכרים - אל תסתכלו אחורה. מה שהיה היה  מה שהיה מת. בבורסה ובהשקעות כל יום מתקבלות ההחלטות מחדש. ההיסטוריה לא רלבנטית. מה שהיה יכול להיות אם... ולמה לא פעלנו כך, זה חשוב להסקת מסקנות ולתובנות, אבל זה לא אמור להשפיע על החלטות השקעה. במילים אחרות, מכרתם כי חשבתם שזה המחיר הנכון. גם אם יעלה בהמשך - אז מה? 

וזו נקודה חשובה, כי משקיעים רבים לא יודעים מתי לממש. הם רואים עליות, מורווחים הרבה, וחושבים שמה שהיה הוא שיהיה והעליות ימשכו. צריך משמעת, צריך לסמן תמחור כלכלי שמעליו כבר אתם לא סבורים שההחזקה כדאית ולממש גם אם הכיוון של המניה למעלה. באפט יודע לקנות ויודע לממש.   

טסלה
צילום: טוויטר
דוחות

טסלה פספסה בשורת הרווח - המשקיעים מחכים לאילון מאסק

ענקית הרכבים החשמליים עקפה את תחזיות ההכנסות אך פספסה את ציפיות הרווח למניה. המשקיעים ממתינים לעדכונים על שירותי הרובוטקסי, בעוד החברה מתמודדת עם השפעת ביטול הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ועם אתגרי השוק הגלובליים
אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה טסלה אילון מאסק

טסלהTesla -0.82%   פרסמה תוצאות מעורבת לרבעון שלישי, עם הכנסות שעלו על הציפיות אבל רווח למניה שנותר מתחת להערכות. החברה דיווחה על הכנסות של 28.01 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 26.27 מיליארד דולר, עלייה מ-25.18 מיליארד דולר באותו רבעון אשתקד. הרווח המתואם למניה הגיע ל-0.50 דולר לעומת הערכות של 0.54 דולר, בעוד ה-EBITDA עמד על 4.23 מיליארד דולר לעומת ציפיות של 3.78 מיליארד דולר.

המניה יורדת קלות לאחר פרסום התוצאות. התגובה המתונה של השוק מעידה שהמשקיעים עדיין מחכים לפרטים נוספים על התקדמות הרובוטקסי, שצפויים להתפרסם בשיחת הרווחים עם אילון מאסק.


החברה לא סיפקה מידע חדש מהותי על הרחבת שירותי הרובוטקסי, למעט אזכור להשקת שירות הזמנת נסיעות באזור מפרץ סן פרנסיסקו המבוסס על הטכנולוגיה שלה. העדכון החלקי מותיר את המשקיעים בציפייה לפרטים נוספים, במיוחד לאחר השקת השירות הראשון באוסטין בקיץ והרחבתו בהמשך לאזורים נוספים. הסביבה הכלכלית ממשיכה להשפיע על טסלה במספר מישורים. החברה מתמודדת עם אי־ודאות סביב השלכות שינויים במדיניות הסחר והמיסוי העולמית על שרשרת האספקה, מבנה העלויות והביקוש. מכסי יבוא בגובה 25% על רכבים וחלקים מיובאים נותרו בתוקף ומכבידים על יצרניות הרכב בארצות הברית, בהן גם טסלה.


מסירות הרכבים ברבעון השלישי הפתיעו לטובה והגיעו ל-497,099 יחידות, שיא רבעוני חדש. הנתון עלה על תחזיות הקונסנזוס של כ-439,800 רכבים ועל 462,890 רכבים שנמסרו אשתקד. במקביל, טסלה דיווחה על פריסה של 12.5 ג׳יגה־ואט־שעה במוצרי אחסון אנרגיה, גם הוא שיא חדש. העלייה במסירות משקפת את הצלחת החברה לשפר את הנגישות הכלכלית של הדגמים המרכזיים שלה. הזינוק במכירות התרחש לפני פקיעת הזיכוי הפדרלי לרכבים חשמליים ב-30 בספטמבר, היום האחרון של הרבעון. בטסלה מעריכים כי ביטול ההטבה עלול להביא להאטה בביקוש. אילון מאסק כבר הזהיר לאחר דוחות הרבעון הקודם שהחברה עלולה להתמודד עם תקופה מאתגרת לאחר סיום הזיכוי, ותוצאות הרבעון הנוכחי טרם משקפות את ההשפעה המלאה.

בתחילת אוקטובר השיקה החברה גרסאות “סטנדרט” מופשטות לדגמי Model 3 ו-Model Y, שנועדו להציע חלופה נגישה יותר. הגרסאות כוללות הנעה אחורית, סוללות קטנות יותר ומספר תוספות מופחתות, במחירים של 39,990 ו-36,990 דולר בהתאמה. המהלך נועד לשמר את הביקוש לאחר ביטול התמיכה הפדרלית.