טארגט
צילום: אתר החברה
דוחות

טארגט מאכזבת בהכנסות אבל עוקפת את הצפי לרווח; התחזית שמרנית

רשת הקמעונאות הציגה רווח של 2.41 דולר למניה, מעל לצפי האנליסטים, אך ההכנסות ירדו ב-3.1%; התחזיות לשנה הקרובה שמרניות, עם צפי לצמיחה של 1% בלבד במכירות

רוי שיינמן |

ענקית הקמעונאות טארגט Target Corp. 4.71%   הציגה תוצאות טובות מהצפוי בדו"חות לרבעון הרביעי, בעיקר הודות לביקוש חזק למוצרים לא חיוניים בתקופת החגים. עם זאת, החברה הזהירה כי חוסר הוודאות סביב כוח הקנייה של הצרכן האמריקאי והשלכות המכסים עלולות להעיב על תוצאות הרבעון הראשון של השנה. החברה דיווחה על רווח מתואם של 2.41 דולר למניה, גבוה מתחזיות האנליסטים שעמדו על 2.26 דולר. טארגט ציינה כי המכירות של פריטים רווחיים יותר כמו צעצועים, מוצרי אלקטרוניקה וביגוד היו חזקות מהצפוי - מה שסייע לתוצאות הרבעון.


מצד שני, המכירות הכוללות ירדו ב-3.1% בהשוואה לשנה שעברה והסתכמו ב-30.9 מיליארד דולר - מעט גבוה מהתחזיות של וול סטריט שעמדו על 30.8 מיליארד דולר. המכירות בחנויות זהות עלו ב-1.5%, בהתאם לציפיות.


מניית טארגט נסחרת לפי שווי של 59.93 מיליארד דולר אחרי ירידה של 22% בשנה האחרונה ושל 10.7% מתחילת השנה.


תחזיות שמרניות לשנה הקרובה

בדומה לרוב רשתות הקמעונאות שפרסמו דו"חות בתקופה האחרונה, גם טארגט נקטה בגישה זהירה בנוגע לשנה הקרובה. החברה צופה צמיחה מתונה של כ-1% במכירות השנה - נמוך מתחזיות האנליסטים, שהעריכו צמיחה של 2.5%. בצד הרווח, טארגט צופה רווח שנתי בטווח של 8.8 עד 9.8 דולר למניה. נקודת האמצע, 9.3 דולר למניה, גבוהה במעט מהתחזיות בשוק של 9.29 דולר. לגבי הרבעון הראשון של 2025, החברה מזהירה כי הרווחים עשויים להיפגע בשל אי-ודאות בקרב הצרכנים, השפעות המכסים, וירידה מסוימת במכירות בחודש פברואר.


סמנכ"ל הכספים של החברה, ג'ים לי, הסביר כי "הביצועים בחודש פברואר היו חלשים, כאשר מזג אוויר קר באופן בלתי שגרתי בארה"ב השפיע לרעה על מכירות הביגוד, וירידה באמון הצרכנים פגעה בביקוש למוצרים לא חיוניים". עם זאת, לדבריו, המגמה עשויה להתהפך כאשר מזג האוויר יתחמם והמכירות בענף האופנה יתאוששו.


נתוני חברת Placer.ai, שמנטרת את תנועת הלקוחות בסניפי הרשתות, מצביעים על ירידה רציפה של 6.8% בתנועת הלקוחות בחנויות טארגט בשלושת השבועות הראשונים של פברואר - ירידה חדה בהשוואה לירידות המתונות יותר של מתחרות כמו וולמארט וקוסטקו. החברה גם התמודדה עם קריאות לחרם בעקבות החלטתה לצמצם את מדיניות הגיוון והשוויון החברתי שלה.


מה הדוחות של טארגט מלמדים על הכלכלה האמריקאית?

הדוחות של חברות הקמעונאות משמשות גם כמעין נתון לא רשמי לגבי כוח הצריכה של הציבור האמריקאי. קמעונאות היא אחד המדדים המרכזיים לבריאות הכלכלה האמריקאית, שכן הצריכה הפרטית מהווה כ-70% מהתמ"ג במדינה.


העובדה שטארגט הציגה ירידה במכירות לצד שיפור ברווחיות משקפת מגמה כפולה: מצד אחד, הצרכנים עדיין מבצעים רכישות, בעיקר בעונת החגים, אך מצד שני, הם נוקטים זהירות רבה יותר בהוצאות על פני השנה כולה. סימנים לכך כוללים את הירידה בתנועת הלקוחות בחנויות בפברואר ואת החולשה שנצפתה במכירות מוצרים לא חיוניים. 

קיראו עוד ב"גלובל"


גם התחזית של וולמארט Wal-Mart Stores Inc.  עידה על כך שצפויה שנה זהירה יותר מצד הצרכנים - וולמארט דיווחה בחודש שעבר שהיא צופה כי תסיים את שנת 2025 עם צמיחה של 3%-4% בהכנסות לצד רווח מתואם של 2.5-2.6 דולר למניה, בהשוואה לצפי האנליסטים לצמיחה של 4% בהכנסות ולרווח של 2.76 דולר למניה. את הרבעון הקרוב היא צופה כי תסיים עם צמיחה דומה בהכנסות לצד רווח של 0.57-0.58 דולר למניה, בזמן שצפי האנליסטים הוא לרווח של 0.65 דולר למניה.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי

רן קידר |

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)

במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.

בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.

טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.

המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.

ביל אקמן (רשתות)ביל אקמן (רשתות)
דבר הגורו

ביל אקמן - האקטיביסט השאפתן

אחרי הימור מוצלח בתחילת משבר הקורונה, שבו רשם רווח של כמעט פי 100 בתוך חודש, אקמן נהפך לשם מוכר בשוק ההון. ב-1992 הוא הקים את קרן הגידור הראשונה שלו, שקרסה ב-2002 אחרי הימור כושל על MBIA. ב-2004 הוא הקים את פרשינג סקוור קפיטל עם 54 מיליון דולר בלבד. הפעם הוא למד מהטעויות ופיתח אסטרטגיה ממוקדת - השקעה בחמש עד עשר חברות גדולות והפעלת לחץ לשינויים

מנדי הניג |

הוא נולד ב-11 במאי 1966 בברונקס, ניו יורק. ויליאם אלברט אקמן גדל במשפחה יהודית אמידה בצ'אפקווה. אביו היה סוחר נדל"ן מצליח. אקמן למד בהרווארד ועשה שם תואר ראשון ו-MBA. בזמן הלימודים הוא ושותף שלו הקימו חברה שמכרה מדריכי טיולים לסטודנטים והרוויחו הודות לכך מאות אלפי דולרים.

ב-1992 אקמן הקים את קרן הגידור הראשונה שלו, גוטהם פרטנרס, עם 3 מיליון דולר מהמשפחה והחברים. הקרן הצליחה בהתחלה אבל קרסה ב-2002 אחרי הימור כושל על MBIA. אקמן איבד הכל כולל 700 אלף דולר מכספו האישי. "זה היה הדבר הכי מביך ומכאיב בחיי", הוא סיפר. "חשבתי שהקריירה שלי נגמרה".

אבל אקמן לא נשבר. ב-2004 הוא הקים את פרשינג סקוור קפיטל עם 54 מיליון דולר בלבד. הפעם הוא למד מהטעויות ופיתח אסטרטגיה ממוקדת - השקעה בחמש עד עשר חברות גדולות והפעלת לחץ לשינויים. הגישה האקטיביסטית שלו הניבה תוצאות מרשימות בתחילה.

הרגע המפורסם ביותר בקריירה שלו היה ההימור נגד הרבלייף ב-2012. אקמן הכריז אז שהחברה היא פירמידה והימר בהיקף של מיליארד דולר על קריסתה. זה הוביל למלחמה פומבית מול המשקיע האגרסיבי קרל אייקן, שקנה מניות של החברה רק כדי להכאיב לאקמן. אחרי חמש שנים של מאבק, אקמן הודה בתבוסה שלו - והפסיד 4 מיליארד דולר. "זו היתה הטעות הגדולה ביותר שלי", הוא הודה.

ואולם  ב-2020 אקמן ביצע אחד המהלכים המבריקים בהיסטוריה. בפברואר, כשהקורונה רק התחילה, הוא קנה ביטוח על קריסת השוק ב-27 מיליון דולר. כשהשווקים קרסו במרץ, הוא מכר את הפוזיציה ב-2.6 מיליארד דולר - רווח של כמעט פי 100 בחודש. "זה היה ההימור של החיים," הוא אמר.