עיריית ת"א תעלה את תעריפי החניה למבקרים - הפתרון למצוקת החניה?
עיריית תל אביב החליטה כי מיום ראשון הקרוב המחיר לחנייה ב"כחול לבן" תעלה מ-6.7 שקל לשעה לכדי 12 שקל, עניין שלא ישפיע על בעלי תו חניה עירוני, אלא רק על תושבי חוץ. המהלך, בתגובה למחסור החמור בחנייה בעיר, אמור להמעיט את כמות הרכבים בעיר בזמן נתון ולהקל על תושבי תל אביב. במקביל למהלך הוחלפו בהדרגה בשבועות האחרונים כל תמרור החניה במרכז העיר (כ-2,000 תמרורים) לתמרורים ברורים, הכוללים טבלה המפרטת את הסדרי החניה החדשים.
לדברי העירייה, "העלאת תעריפי החניה היא צעד הכרחי במצב הנוכחי שבו מצוקת החנייה גוברת וההיצע גדול על הביקוש. שינוי נקודת האיזון יביא לכך שלתושבים שזקוקים לחנייה ציבורית יהיה קל יותר למצוא חניה ליד ביתם. בנוסף, מאחר וכיום מחיר החניה ברחוב זול בהרבה מהמחיר האמיתי שלו, נוצר עודף ביקוש שמכביד על עומס החנייה והתנועה בחיפוש החנייה."
ביחד עם החלפת התמרורים, העירייה החליטה להאריך את שעות התשלום היכן שהוצבו התמרורים החדשים. חניה בימי ו', אשר עד כה הייתה עד השעה 13:00, תהיה עד השעה 17:00 וחניה באמצע השבוע תוארך משעה 19:00 לשעה 21:00 (חניה עד 17:00 תישאר בלעדית לתושבי האזור כמו היום). חשוב לזכור - תושבי תל אביב-יפו שברשותם תו חניה בתוקף, ימשיכו לחנות ע"פ ההוראות שהיו נהוגות עד כה ובחינם.
המהלך של העירייה אמנם נשמע חיובי, אך לא בטוח שהוא הפתרון היעיל ביותר. תושבים רבים בתל אביב מחזיקים רכב, הבעיה שהם לא מזיזים אותו, בעיקר כי הם עובדים בעיר או כי הם יודעים עד כמה "נדיר" למצוא חניה. לרוב כל כך קשה לוותר על החנייה שאותם התושבים יעשו הכל כדי לא להזיז את הרכב, ואז עולה השאלה - לא כדאי לתמרץ את אותם התושבים לא להחזיק רכב בכלל? לא עדיף שכולנו נשתמש בתחבורה ציבורית כמה שיותר, נחסוך לעצמנו את ההוצאה של החזקת רכב ולמי שבאמת צריך אותו נחסוך את הכאב ראש של חיפוש חניה?
- תושבי תל אביב חונים בחינם - עד ה-26 ביוני
- סלופארק צירפה לקוחות לשירות ללא הסכמה ותשלם 590 אלף שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כרגע התחבורה הציבורית ממקומות רבים ברחבי הארץ אל תל אביב לא נוחה או יעילה בצורה מספקת כדי שהתושבים מאותם האזורים יעדיפו להשתמש בתחבורה ציבורית במקום לבקר בעיר עם האוטו. המהלך של העירייה יפגע באותם המבקרים ואלו יצטרכו לבחור - האם להתעסק עם תחבורה ציבורית מסורבלת או לחטוף "קנס" רק על כל נסיעה לעיר שהם מבצעים. המבקרים הללו מכניסים כסף לעירייה, גם על ידי חיזוק העסקים בתל אביב וגם בין היתר על ידי דמי החנייה. אם אותם דמי החנייה יהיו גבוהים מדי, יכול להיות שהעירייה תצא קרחת משני הצדדים - גם העסקים שלה יראו את כמות הלקוחות יורדת, וגם ההכנסות מחניות ירדו בגלל שפחות אנשים יהיו מוכנים לשלם עליהן.
- 2.צדק 25/05/2023 06:02הגב לתגובה זולכך שהעיריות הן אירגוני פשע וטובת האזרח כלל לא מעניינת אותן.
- 1.לא צריך רכב ומה נעשה בשבת? נלך לבית הכנסת, החזון הדתי (ל"ת)נועם 25/05/2023 00:01הגב לתגובה זו

חברות ספנות זרות מתעניינות בצים - אבל הסיכוי לעסקה נמוך מאוד
המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר אבל הדירקטוריון מנסה לקבל הצעות גם מגופים אחרים
צים ZIM Integrated Shipping Services 3.17% , חברת הספנות הוותיקה של ישראל על המדף. המנכ"ל, אלי גליקמן מנסה לרכוש את השליטה בחברה יחד עם רמי אונגר שפועל בתחום הרכב, נדל"ן וספנות. אבל הדירקטוריון גם בשל לחץ מבעלי מניות מצהיר כי הוא מנסה לקבל הצעות מגופים אחרים. התקבלו הצעות - כך הודיעה צים בשבוע שעבר, גם מגופים אסטרטגיים.
ענקיות ספנות בינלאומיות הביעו עניין ברכישת החברה, אבל ההערכה היא שהסיכוי שהמהלך יתממש נמוך מאוד. הסיבה פשוטה - צים נחשבת לנכס לאומי וביטחוני מהמעלה הראשונה, והמדינה צפויה להפעיל את כל הכלים שברשותה כדי למנוע מכירה לגורמים זרים. היא יכולה להטיל ווטו על המכירה.
היסטורית, צים הוקמה מתוך צורך אסטרטגי, להבטיח לישראל עצמאות ימית וסחר בטוח. עד היום, היא נתפסת כעורק חיים לאומי, במיוחד בשעת חירום. מלחמות, מגפות, משברים, כשחברות זרות הפסיקו לפעול, צים נשארה היחידה שהמשיכה להביא לישראל מזון, ציוד חיוני ותחמושת.
כמו אל על, גם צים נהנית ממעמד מיוחד לטוב ולרע, שמאפשר למדינה להטיל וטו על מהלכים אסטרטגיים באמצעות מניית זהב או רגולציה מחמירה. באל על, למשל, הוכנס בעל שליטה - משפחת רוזנברג, תחת תנאים מחייבים שהגדירו את אל על כחברת הדגל הלאומית בתעופה. בצים הסיפור יהיה דומה. מדובר בחברה הלאומית בתחום הספנות, והשליטה בה לא תעבור לידיים שעלולות שלא לשרת את האינטרסים של ישראל בשעת הצורך. צריך לזכור ש-98% מהסחר עם העולם נעשה דרך הים.
- דירקטוריון צים: "בודקים מכירת החברה; יש מציעים רבים"
- צים: "האנליסטים מעריכים שנה פחות טובה ב-2026, אבל אי אפשר לדעת"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לפי הידוע, חברות ענק הביעו עניין בצים, לרבות הפג לויד הגרמנית, ומארסק הדנית. בהפג לויד מחזיקים גורמים מקטאר וסעודיה.

סמוטריץ׳: ״מי שלא יוריד מחירים, ימוסה״
״אני לא נגד עשירים״ אומר שר האוצר סמוטריץ׳ בנאום לקראת אישור התקציב ״אבל חייבים לטפל במונופולים״ הוא מכריז מלחמה על הבנקים והיבואנים; ״נצביע רק על חוק גיוס שוויוני״ מוסיף
לקראת אישור תקציב המדינה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' קיים מסיבת עיתונאים במשרד האוצר בירושלים במהלכה נשא נאום שבו הוא פרש את קווי המדיניות הכלכלית שלו ואת המאבק ביוקר המחיה, במונופולים ובמערכת הבנקאית. בדבריו הדגיש השר את חשיבותן של הרפורמות הכלולות בתקציב ואת הצורך, לדבריו, להחזיר כוח לציבור ולשבור ריכוזיות בשווקים המרכזיים.
״אזרחי ישראל, הבנקים לא היו איתכם, בזמן שאתם התמודדתם עם ריבית גבוהה, יוקר מחיה ומשבר ביטחוני, הם גרפו עוד ועוד רווחים. וכך גם המונופולים. הם העלו מחירים כי הם פשוט יכולים. הם ניצלו את המלחמה וגרפו רווחי עתק. תסתכלו על הדוחות הכספיים שלהם ותראו בעצמכם מי שילם את המחיר.
״אנחנו הולכים לטפל בזה. לוודא שהם ישלמו את חלקם, ושאתם תקבלו בחזרה את מה שמגיע לכם. ההצלחות הביטחוניות והכלכליות של מדינת ישראל חייבות לחזור לחשבון שלכם. זה שלכם. אנחנו מרימים את הכלכלה, ומורידים את המחירים. ואני אומר לכם ביושר, אני עובד רק בשבילכם. לא מעניין אותי כמה מיליונים שפכו עליי בקמפיינים פרסומיים כדי לפגוע בי. מה שחשוב לי הוא שאתם תוכלו לחיות פה בזול וברווחה.
״אני לא נגד עשירים. ההפך. אני בעד יוזמה, עבודה ויצירה. אבל אני נגד עושק וניצול. וזה מה שעשו הבנקים בתקופת המלחמה. הייתי שר האוצר הראשון שהטיל עליהם מס, וגם עכשיו אנחנו נמסה אותם. לא ייתכן שבזמן שאתם נלחמים על הקיום הכלכלי שלכם, יש מי שגוזר קופון בעמלות ובריביות.
- הרחבת הפטור ממס על יבוא אישי תיכנס לתוקף עוד 21 יום
- משרד האנרגיה 'יש לקבוע מדיניות ארוכת טווח למיסוי רכב חשמלי'
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
״לכן אנחנו פותחים את שוק הבנקאות לתחרות אמיתית. תחרות שתגרום לכל אזרח בישראל לשלם פחות ריבית על האשראי והאוברדראפט, ולקבל יותר כסף על הכסף שנמצא בפיקדונות. שוק בנקאי חייב לשרת את הציבור, לא את עצמו. במקביל, אנחנו מורידים מסים. פחות מס הכנסה בכל חודש, יותר כסף שנשאר אצלכם בכיס. זו הדרך לחזק את המשק, זו הדרך להחזיר את האיזון.
