מודל לחיקוי: טל קימה מלהקת שלוה יקבל אות הצטיינות מנשיא המדינה
היום יתקיים בבית הנשיא טקס חלוקת אות מצטייני חינוך וקהילה של קרן קימת לישראל. האות מוענק על מנת להוקיר את עשייתם של צעירים וצעירות, ולשים בקדמת הבמה את פעולות החינוך מעוררות ההשראה שלהם, היוזמות הייחודיות, מהלכים אישיים פורצי דרך והיותם מודל לחיקוי.
בתחום מודל לחיקוי, יקבל את האות טל קימה, בן ה-23 אשר מנגן על כלי הקשה בלהקת שלוה. לטל תסמונת דאון, והוא חניך במרכז שלוה מאז שהיה בן 6. התחביב של טל הוא ללמוד שירים בשפת הסימנים ולעתים קרובות הוא מלווה את הופעות הלהקה בשפת הסימנים, להנאתם של הצופים. את האות יעניק מנהל החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל, שר-שלום ג'רבי.
בנוסף להיותו חבר בלהקת שלוה, טל עובד גם ב'קפה שלוה' המעסיק עובדים עם ובעלי מוגבלויות במרכז שלוה בירושלים. טל עובד, מתפרנס, רואה עולם ומכין את עצמו לחיים עצמאיים.
כישרון התיפוף שלו התגלה במסגרת תכנית תרפיה במוזיקה של שלוה אותה עשה טל יחד עם עוד עשרות חניכים. בעמותה מאמינים כי בכל אחד ואחת טמון פוטנציאל מיוחד ורק צריך למצוא אותו.
"אני מתרגש מהזכייה ושמח מאד על הבחירה בי", אמר טל והוסיף "תודה לשלוה שהאמינו בי. השמיים הם הגבול אם מאמינים באדם ומתמקדים ביכולות שלו".
נשיא ומייסד ארגון שלוה, קלמן סמואלס: "אנו גאים בטל ושמחים על קבלת האות. טל מייצג את כל מה שאנחנו בשלוה שואפים אליו: טיפול ושילוב מגיל צעיר, דרך תכניות ייחודיות מותאמות לילד באשר הוא, ועד שילוב וחיים עצמאיים כבוגרים עם מוגבלויות. אנו עושים הכל כדי למקסם את הפוטנציאל בכל אדם וילד בשלוה ופועלים כדי לחזק את היכולות המצויות בכל אחד".
משה בן זקן. מנכ"ל משרד התחבורה. קרדיט: שלומי יוסףהממשלה מקדמת שינוי בחוק שיפתח את הטבת המכס גם ליבואנים מקבילים
התיקון מסיר חסם ביבוא הרכב, מרחיב את היבוא האישי והמקביל ומוסיף דרישות מחייבות בהגנת סייבר לענף
הממשלה מאשרת תיקון לחוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב, שמקודם על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים. התיקון עבר אישור בוועדת השרים לענייני חקיקה ומקודם בהליך מואץ.
בליבת התיקון עומד שינוי בדרך שבה מוחלת העדפת מכס על יבוא רכב, כך שהטבה שניתנה בפועל בעיקר ליבואנים ישירים, תוכל לחול גם על יבואנים שאינם ישירים. התיקון מסיר חסם שמנע עד עכשיו מיבואנים עקיפים, זעירים וביבוא אישי ליהנות מהעדפת מכס בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל. במשרד התחבורה ובשיתוף רשות המיסים מציגים את המהלך כניסיון להרחיב תחרות בענף דרך הגדלת היבוא המקביל והיבוא האישי.
הטבת המכס עוברת גם ליבואנים שאינם ישירים
עד היום, המנגנון הקיים אפשר ליבואנים ישירים לממש פטור ממכס בשיעור 7%, בהתאם להסכמי הסחר הבינלאומיים של ישראל, בעוד שיבואנים עקיפים, זעירים ויבוא אישי לא נהנו מההעדפה באותה צורה. בפועל נוצר יתרון מובנה לערוץ יבוא אחד על פני אחרים, ותחרות מצומצמת יותר על אותו קהל לקוחות.
התיקון מאפשר לרשות המסים להחיל את ההטבה גם על יבואנים שאינם ישירים. המשמעות היא הרחבת ההטבה לערוצי יבוא נוספים, מה שמצמצם את היתרון שהיה עד היום ליבואנים הישירים.
- שיא- 361,255 נוסעים ברכבת ביום חמישי האחרון
- בעלות של 35 מיליון שקלים: מסוף אוטובוסים חדש יחובר לכביש 412
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המהלך נשען על מודל שפעל כהוראת שעה בשנים 2023-2025. בתקופה הזו נרשם גידול בהיקף יבוא הרכב וניצול רחב יותר של העדפת המכס, וכעת הממשלה מבקשת לעגן את ההסדר כהסדר קבוע בחוק.
משרד אורבך הלוי, צילום: תומר שמשמה מניע עיצוב משרד ב-5,000 שקל למ"ר?
מצד אחד משקיעים יותר מאי פעם בעיצוב משרדים, מצד שני מודל העבודה מהבית פופולרי יותר מאי פעם- במה חברות צריכות להשקיע כשהן באות לעצב משרד?
שוק המשרדים, בניגוד לשוק המגורים, תמיד פעל בגלים. אין בו קו צמיחה אחיד או יציב, אלא תנועות חדות שנובעות ממבנה הכלכלה, מהחלטות רשויות ומהשינויים בתרבות העבודה. כיום אנו נמצאים באחת הנקודות המשמעותיות ביותר שידע התחום בשנים האחרונות: היצף בשטחי משרדים לצד אי־ודאות מתמשכת.
אחת הסיבות המרכזיות למצב היא מדיניות הרשויות המקומיות, שמעדיפות בניית משרדים על פני מגורים מסיבות של ארנונה. לכך הצטרפה האופוריה שאחרי הקורונה, תקופה שבה רבים האמינו שהשוק עומד לחזור בגדול. ניתנו היתרי בנייה רבים, ופרויקטים של משרדים יצאו לדרך כמעט בכל עיר מרכזית. אך במקביל, התרבות הארגונית השתנתה: עבודה מרחוק, לפחות יום או יומיים בשבוע, הפכה לנורמה ולא רק בהייטק, אלא גם בענפים מסורתיים. כך מצאנו את עצמנו עם כמות עצומה של פרויקטים זמינים, אך עם פחות עובדים שמגיעים למשרד מדי יום.

למרות ההצפה, לשוק יש חוקיות ברורה: בניינים ממותגים, יוקרתיים, חדשניים ובעלי נגישות תחבורתית גבוהה ימשיכו להוביל את הביקושים למשרדים אלה כאשר העלות עבור עיצוב משרד יוקרה כבר עלה מעל ל-5,000 שקל למטר רבוע . סוגיה נוספת היא מיקום המשרד, כאשר מיקום בנקודת מפתח, קרבה לרכבת ישראל או לקווי הרכבת הקלה וסביבת עירוב שימושים ושירותים מעניקים לבניינים יתרון משמעותי.
- שירותי משרד שמגדילים הכנסות בעסק
- 5 דרכים להפוך משרד קר למרחב נעים ומעורר השראה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כך למשל, חברת Google בחרה להעביר את משרדיה במיקום אסטרטגי שקרוב יותר לתחנת הרכבת, שינוי של 300 מטר שהיה שווה מבחינתם השקעה לוגיסטית ותקציבית למגדל TOHA 2. דוגמא שמדגישה היטב את החשיבות של נגישות ויעילות, שהפכו לשיקול מרכזי בבחירת משרד.
מתי יתרחש המפנה הבא וההיצע יקטן? אינני נביא. אך ברור שהגלים ימשיכו, והשוק יתעדף תמיד את האיכותי והנחשק.
