מודל לחיקוי: טל קימה מלהקת שלוה יקבל אות הצטיינות מנשיא המדינה
היום יתקיים בבית הנשיא טקס חלוקת אות מצטייני חינוך וקהילה של קרן קימת לישראל. האות מוענק על מנת להוקיר את עשייתם של צעירים וצעירות, ולשים בקדמת הבמה את פעולות החינוך מעוררות ההשראה שלהם, היוזמות הייחודיות, מהלכים אישיים פורצי דרך והיותם מודל לחיקוי.
בתחום מודל לחיקוי, יקבל את האות טל קימה, בן ה-23 אשר מנגן על כלי הקשה בלהקת שלוה. לטל תסמונת דאון, והוא חניך במרכז שלוה מאז שהיה בן 6. התחביב של טל הוא ללמוד שירים בשפת הסימנים ולעתים קרובות הוא מלווה את הופעות הלהקה בשפת הסימנים, להנאתם של הצופים. את האות יעניק מנהל החטיבה לחינוך ולקהילה בקק"ל, שר-שלום ג'רבי.
בנוסף להיותו חבר בלהקת שלוה, טל עובד גם ב'קפה שלוה' המעסיק עובדים עם ובעלי מוגבלויות במרכז שלוה בירושלים. טל עובד, מתפרנס, רואה עולם ומכין את עצמו לחיים עצמאיים.
כישרון התיפוף שלו התגלה במסגרת תכנית תרפיה במוזיקה של שלוה אותה עשה טל יחד עם עוד עשרות חניכים. בעמותה מאמינים כי בכל אחד ואחת טמון פוטנציאל מיוחד ורק צריך למצוא אותו.
"אני מתרגש מהזכייה ושמח מאד על הבחירה בי", אמר טל והוסיף "תודה לשלוה שהאמינו בי. השמיים הם הגבול אם מאמינים באדם ומתמקדים ביכולות שלו".
נשיא ומייסד ארגון שלוה, קלמן סמואלס: "אנו גאים בטל ושמחים על קבלת האות. טל מייצג את כל מה שאנחנו בשלוה שואפים אליו: טיפול ושילוב מגיל צעיר, דרך תכניות ייחודיות מותאמות לילד באשר הוא, ועד שילוב וחיים עצמאיים כבוגרים עם מוגבלויות. אנו עושים הכל כדי למקסם את הפוטנציאל בכל אדם וילד בשלוה ופועלים כדי לחזק את היכולות המצויות בכל אחד".
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
